Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2009, 23:46   #41
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
... prominenten die hun leven wagen ... waarvan er bepaalden het reeds met hun leven betaald hebben ... anderen onder Hoge Beveiliging staan? ... één beroemd IEMAND onder staatsbeveiliging ... in de UK ... minstens één ondergedokene
Ben je op zoek naar mensen die kritische analyses maken over islam, waaruit we iets kunnen leren, of ben je op zoek naar sensatie en de bevestiging van je vooroordeel dat elke kritische stem tegen islam zijn eigen doodvonnis tekent?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:51   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is daarvan geworden eigenlijk?
Iemand een idee? ... Maar is die ondergedoken? Een fatwa over haar uitgeroepen?
Haar broer, Tarik Fraihi, is overigens ook een interessante bron van informatie en kritiek op het misbruik van de islam.

Ik moet je verder helaas ontgoochelen: het gaat goed met Hind, ze werkt aan een nieuw boek.
Ik vrees dus dat de moslims in ons land niet beantwoorden aan je vooroordelen. Zo zijn ze wel, de klootzakken.

Oud 25 januari 2009, 23:53   #43
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ben je op zoek naar mensen die kritische analyses maken over islam, waaruit we iets kunnen leren, of ben je op zoek naar sensatie en de bevestiging van je vooroordeel dat elke kritische stem tegen islam zijn eigen doodvonnis tekent?
Ik stel gewoon vast dat de verhoudingen anders liggen, en dat de VRT, wanneer die een kritische stem wil horen, naar NL belt. O.a. daardoor rees bij mij de vraag: zijn er in België geen mensen die.. enz.

Blijkbaar zijn er niet zoveel, en als ze al eens opkomen, dan doven ze weer even snel. Ook dat is een verschil met de Nederlandse islam- en multiculti-critici.

Ik vraag me af hoe dat zit, en welke verbanden men kan vinden. Als je dat vervelend vindt, dan hoef je daar heus niet aan mee te werken. Ik vind het al prima dat je Hind noemde, die was ik vergeten namelijk. Maar ze is geen 'blijvertje' in de prominenten galerij der Belgen, want men hoort al jaren niet meer over haar en ze wordt ook nergens als referentie vernoemd.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:55   #44
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Haar broer, Tarik Fraihi, .
OK. Dat verklaart veel.

Nogmaals, Ministe, als je mijn vraag lastig vindt, en zelfs zo lastig dat je de discussie naar je hand wilt zetten (en indirect reclame wilt maken voor KefKef), dan hoeft dat écht niet hoor. Het is al héél aardig dat je meehelpt antwoorden te vinden.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 januari 2009 om 23:56.
Oud 26 januari 2009, 00:03   #45
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
"De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale demokratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is."

Guy Verhofstadt
Dit was zeer interssant. Maar bleef zonder vervolg.
Het was zo'n beetje alsof hij niks gezegd had eigenljk.
Oud 26 januari 2009, 00:04   #46
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Geen enkele, Polly....

Onze samenleving is al zo ver gevorderd in de sluipende islamisering, dat je tegenwoordig alles mag zeggen over de Islam, zolang het positief is.

Van zodra je een kritische noot durft te laten vallen ben je ... en neem je keuze:
  • Intolerant
  • Racist
  • laagbegaafd
  • smerige Zionist

Take your pick. Zucht.
Oftewel, zoals iemand me in PB schreef?

Citaat:
Feit blijft dat alle mogelijke kritikasters liefst zo snel mogelijk monddood worden gemaakt, is het niet in realiteit zoals Fortuyn en Van Gogh, dan wel via demonisatie zoals Wilders en VB of door omkoping of iets in die aard, zoals VLD.
Oud 26 januari 2009, 00:10   #47
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK. Dat verklaart veel.

Nogmaals, Ministe, als je mijn vraag lastig vindt, en zelfs zo lastig dat je de discussie naar je hand wilt zetten (en indirect reclame wilt maken voor KefKef), dan hoeft dat écht niet hoor. Het is al héél aardig dat je meehelpt antwoorden te vinden.
Ik vind lastige vragen niet noodzakelijk vervelend. Het tegendeel is vaak waar omdat lastig vragen tot nadenken aanzetten.
Maar ik heb door je vraagstelling de indruk dat je niet echt geïnteresseerd bent in kritische stemmen omtrent islam of allochtonen maar alleen naar sensatie; doodsbedreigingen, ondergedoken, moorden, ...

Alsof dat het logische gevolg is als je je kritisch opstelt

Ook de manier waarop je Tarik Fraihi afdoet, is daar een voorbeeld van. En niet ik, maar jij hebt verwezen naar kifkif. Mij ging het daar helemaal niet om. Als ik mensen een link wil aanbieden, doe ik dat zeer duidelijk en direct, niet achterbaks. Ik ben daarvoor te simpel. Als ik reclame wil maken voor kifkif, dan doe ik dat op een voor iedereen zichtbare manier.

Je doet Tarik Fraihi overigens onrecht aan, want hij is een bijzonder interessante stem die het zichzelf niet makkelijk maakt, noch ten opzichte van de migranten noch ten opzichte van de sociale sector, zoals blijkt uit volgend stukje van wikipedia:

Citaat:
Fraihi ... werkte van 2000 tot 2003 bij de Federatie van Marokkaanse Democratische Organisaties (FMDO), een overkoepelend geheel van 47 organisaties die actief zijn in de belangenbehartiging en emancipatie van immigranten in Brussel en Vlaanderen.

Op vraag van Patrick Janssens werkte Tarik Fraihi in 2003 aan een kritisch rapport over minderheden waarin hij een brede analyse maakte over de koers die de linkse politieke partijen in Vlaanderen moeten varen wat betreft het minderhedenthema en alle samenlevingsproblemen die daarmee gepaard gaan.
Vanaf 1 februari 2003 is hij actief als vast wetenschappelijk medewerker op de studiedienst van de SP.A. “Politieke partijen moeten beseffen dat een onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen gevaarlijke situaties kunnen creëren. We moeten ons focussen op de sociaal-economische situatie. Werkgelegenheid en onderwijs, daar begint het”, verklaart Fraihi in het rapport. Fraihi was hieromtrent te gast in het Canvas-programma 'Nachtwacht' met Jan Leyers.

Tarik Fraihi was tevens docent aan EHSAL waar hij het vak ‘maatschappelijke vraagstukken’ doceert aan studenten van de opleiding Sociaal Werk. Als auteur is hij bekend om zijn vele opiniestukken en boeken over integratie en migranten. Hij schreef onder meer columns voor De Morgen en Knack. Andere van zijn opiniestukken verschenen in De Tijd en De Standaard.

In 2004 verscheen zijn boek ‘De smaak van ongelijkheid’, waarin hij het gevoerde beleid inzake vreemdelingen bijzonder scherp formuleert. Even later verscheen zijn boek 'De toekomst is bezig'.

Zowel voor de schermen als achter de schermen kan hij beschouwd worden als de grote pleitbezorger van het migrantenstemrecht. Een standpunt dat hij sterk deelde met Patrick Janssens. Hiervoor had Fraihi in 1995 een Nationaal Comité voor Algemeen Stemrecht opgericht, een lobbygroep die slechts enkele jaren bestond en beleidsmakers trachtte te beïnvloeden. Na zijn toetreden tot de studiedienst van de Sp.a werd het gemeentelijk stemrecht voor migranten in 2004 gerealiseerd.

Op 23 november 2005 diende hij als voorzitter van Kif Kif samen met de Beweging tegen Racisme, Antisemitisme en Xenofobie (MRAX) een klacht in tegen Filip De Winter bij Procureur des Konings bij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen. In 2005 was hij één van de aanvankelijke nominaties voor het televisieprogramma de Grootste Belg (VRT).

De Morgen publiceerde op 27 maart 2006 een interview met Tarik en zijn zus, Hind Fraihi, over onderwerpen als politieke islam, multiculturaliteit, moslimfundamentalisme, en de strijd tegen het Vlaams Belang. De uitspraken van de Fraihi’s in dit interview stuitten op heel wat kritiek. Socioloog Ludo De Witte noemde het interview een nieuw dieptepunt van een politieke regressie, aangezien Fraihi volgens hem nu zelf de stigmatisering van allochtone minderheden promoot. Fraihi repliceerde hier scherp op via een open brief waarin hij stelde dat het stigma in stand wordt gehouden door mensen als De Witte die blijven spreken van een allochtone gemeenschap en de interne diversiteit in de verschillende gemeenschappen niet onder ogen willen zien.

Oud 26 januari 2009, 00:11   #48
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit was zeer interssant. Maar bleef zonder vervolg.
Het was zo'n beetje alsof hij niks gezegd had eigenljk.
Hij had ook niets gezegd. Hij had een vraag gesteld. Een bijzonder interessante vraag overigens.

Oud 26 januari 2009, 00:50   #49
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, Hertog, alle respect dat je zo'n lang antwoord wijdt aan iemand hier.
Beste Polly, dat was even nodig om het discussiegebied af te bakenen, het was te algemeen en teveel voor verschillende interpretaties vatbaar.

Citaat:
Maar kun je ook op de VRAAG zelf antwoorden, nl: ken jij in België prominenten die hun leven wagen door gedurfde dingen te zeggen die indruisen tegen de islamisering van Europa, zoals NL er nu al een paar gekend heeft, waarvan er bepaalden het reeds met hun leven betaald hebben en anderen onder Hoge Beveiliging staan?
Nee, die ken ik niet.

Citaat:
Kortom, voor mensen zoals Roger, hier een andere formulering van dezelfde vraag, maar ietsje concreter:

Staat er in België één beroemd IEMAND onder staatsbeveiliging om iets dat hij/zij over de islaam heeft durven zeggen?
Dat weet ik niet.

Citaat:
En nu concrete en constructieve antwoorden aub, en geen rond de pot gedraai!
Zie hierboven. Nee dus.

Maar dat is niet zo vreemd hoor, Polly. In Nederland zijn deze stemmen pas écht losgekomen met Pim Fortuyn en de dood van Theo van Gogh. Wat dat betreft hebben we dus de twijfelachtige ''eer'' van een ''voorsprong'' t.o.v. Belgie.

Gelukkig wordt deze discussie bij ons gevoerd door redelijke mensen (over het algemeen) en niet alleen door denkers als Ellian en Jansen maar ook door doeners als Aboutaleb en Marcoush.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 01:19   #50
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook de mening toegedaan dat het virulente karakter van sommige moslims of islamieten deels veroorzaakt wordt door precies dat inzicht, want zowel hier als in de diverse islamitische landen stellen ze de afbrokkeling van hun traditionele cultuur en daaraan verbonden waarden en normen vast, zoals wij die afbrokkeling hier de laatste 150 jaar hebben meegemaakt.
Ik ben dus hoopvol omdat ik vermoed dat het om stuiptrekkingen gaat die een (relatief) spoedig einde aankondigen.
Ik help je hopen want ik geloof er niet in. Niet in dat spoedige einde en niet in dat het laatste stuiptrekkingen zouden zijn.
Ik heb de evolutie andersom zich wel zien voltrekken toen ik in de jaren negentig een paar keer een tijdje in een groot moslimland in Azie heb gewoond met vriendelijke, moderne open en tolerante (ten opzichte van andersgelovigen) mensen.

Ik heb het zien veranderen. Per bezoek zag ik meer hoofddoeken (niets tegen hoofddoeken maar in een moslimsamenleving waarin men dit niet gewend was zegt het wel iets), meer fanatici en zag ik meer irritaties tussen de aanhangers van de verschillende religies. In de ''Kersttijd'' werden Christenen gemeden etc. Volgens ingewijdden kwamen deze invloeden uit Arabie, al weet ik niet welke stroming hiervoor verantwoordelijk is. Ondertussen zijn er nu ook aanslagen geweest, is in een deel (gelukkig een klein deel) van het land de sharia ingesteld en in een ander deel een burgeroorlog ontstaan tussen jihadisten en Christenen van hetzelfde volk.

Er was geen bedreiging van de eigen cultuur (behalve deze) en het is een redelijk welvarend land. Er is (er zijn) een zeer fanatieke en agressieve stroming(en) actief, dat moet je niet onderschatten.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 03:25   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
back to topic.
welke intellectuele en opinie-makende Vlamingen hebben geageerd tegen islamisering. alleen Verhofstadt ?
(

Hier een citaat van Patrick Dewael dat hij ook al lang vergeten schijnt te zijn.

Citaat:
"Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat". "Dat ze in de praktijk geen scheiding van kerk en staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer worden getolereerd. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag."
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 07:14   #52
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar kun je ook op de VRAAG zelf antwoorden, nl: ken jij in België prominenten die hun leven wagen door gedurfde dingen te zeggen die indruisen tegen de islamisering van Europa, zoals NL er nu al een paar gekend heeft, waarvan er bepaalden het reeds met hun leven betaald hebben en anderen onder Hoge Beveiliging staan?

Kortom, voor mensen zoals Roger, hier een andere formulering van dezelfde vraag, maar ietsje concreter:

Staat er in België één beroemd IEMAND onder staatsbeveiliging om iets dat hij/zij over de islaam heeft durven zeggen?
Neen , die zijn er niet want dat soort prominenten komt niet aan de bak in linksliberale media hier, noch moet men zich veel voorstellen over 'staatsbescherming' van het Belgisch afzeikregime desgevallend.
Toch enkele namen 'van mindere goden':
Paul Beliën, Koenraad Elst, Urbain Vermeulen.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...vermeulen.html
Oud 26 januari 2009, 07:46   #53
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar broer, Tarik Fraihi, is overigens ook een interessante bron van informatie en kritiek op het misbruik van de islam.

Ik moet je verder helaas ontgoochelen: het gaat goed met Hind, ze werkt aan een nieuw boek.
Ik vrees dus dat de moslims in ons land niet beantwoorden aan je vooroordelen. Zo zijn ze wel, de klootzakken.
Citaat:
Citaat:
Haar broer, Tarik Fraihi,
OK. Dat verklaart veel.
Hu?
Wat verklaart dat?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:45   #54
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier een citaat van Patrick Dewael dat hij ook al lang vergeten schijnt te zijn.
Dat citaat is idd zeer interessant, daiwa. Dank hiervoor.
Oud 26 januari 2009, 14:47   #55
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Neen , die zijn er niet want dat soort prominenten komt niet aan de bak in linksliberale media hier, noch moet men zich veel voorstellen over 'staatsbescherming' van het Belgisch afzeikregime desgevallend.
Toch enkele namen 'van mindere goden':
Paul Beliën, Koenraad Elst, Urbain Vermeulen.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...vermeulen.html
Ik vrees het ook, stab.

Heb eigenlijk nog niemand kunnen bespeuren, zoveel blijkt wel uit alle posts hier.
Zelfs die drie die je noemt, wel die worden zelden of nooit door de VRT gebeld voor hun mening...
Oud 26 januari 2009, 16:13   #56
Gorkum
Burger

Standaard

Citaat:
In NL is er een handvol mensen, erudieten en prominenten en meestal NIET extreem rechts, die zich durven uitspreken tegen islamiserng, vaak met gevaar voor eigen leven:

Afshin Ellian
Sylain Ephimenco
Ehsan Jami
Hirsi Ali
Benno Bernard
Leon De Winter
(Geert Wilders maar die is extreem rechts)
(wie vergeet ik? Gelieve aan te vullen.)
...

en natuurlijk - RIP - Theo Van Gogh.

Ik hoop dat hier een constructieve discussie gevoerd zal worden, vol van interessante INFORMATIE.
Als ik Edwin de Vries en Monique van de Ven zou heten dan was Bouyeri te laat geweest om Theo te prikken. Requiescat in pace ? Amme zolen. Dat vet crapuul had onder mijn handen nog wel geleefd, absolument : blind en blijvend in een rolstoel.

Over Theo:

"Van Gogh was logischerwijs fan van de racistische rechts-populist Pim Fortuyn, die hij steeds "de goddelijke kale" noemde. Voor zijn dood was Van Gogh bezig met een film over de dood van zijn held, samen met de rechtse 'samenzweringsdeskundige' Tomas Ross. Hij was overigens ook erg enthousiast over de deportatiegolf van minister Verdonk. "Rita, hou je rug recht", zei hij tegen haar naar aanleiding van het groeiende protest tegen de deportatie van de 26.000 afgewezen vluchtelingen die al jarenlang in Nederland wonen.

Van Gogh grossierde ook in antisemitische uitspraken. Zo liet hij begin jaren 80 in een stuk in het Amsterdamse universiteitsblad Folia de joodse schrijver Leon de Winter het "Treblinka-liefdesspel" bedrijven "met een stukje prikkeldraad" om zijn "snikkel". Ook fantaseerde hij over "copulerende gele sterren in de gaskamer". Zo reproduceerde hij de antisemitische mythe van de allesoverheersende perverse seksuele driften van joden. Die zouden volgens Van Gogh dus zelfs in de gaskamers de overhand hebben gehad. Ook beweerde hij dat de joodse historica Evelien Gans in haar "vochtige dromen" seks zou hebben met Mengele. Volgens de antisemitische traditie hebben joden altijd contact met de duivel gezocht, in dit geval dus met de gewetenloze concentratiekamparts.

Van Gogh verpakte zijn antisemitisme graag in 'humor'. Zo liet hij de joodse tv-presentatrice Sonja Barend bij een kampbarak zeggen: "En morgen gezond weer op". En zo stelde hij voor om een vrolijke familiefilm te maken "over een klein meisje dat de halve oorlog door de Gestapo belt: kom me halen, kom me halen, mijn dagboek is klaar!... en ze komen niet". Ook 'grapte' hij: "Wat ruikt het hier naar karamel? Vandaag verbranden ze alleen de suikerzieke joden". Van Gogh vond dat joden hun zwarte verleden misbruikten, en dat er een einde moest komen aan "dat gezeur" over de shoah. Met dit soort 'grappen' wilde hij de concentratiekampen banaliseren. Maar zo bouwde hij op zijn manier wel mee aan de ontkenning van de ellende van Auschwitz."

Monique van de Ven:

(Nino is haar in 1993 overleden kindje)

Na de dood van Nino was er bijna geen interview waarin zijn dood niet ter sprake kwam. ‘Dat komt natuurlijk ook door interviewers. Jij begint er nu ook weer over.’

Hoe hard kwamen de columns aan van Theo van Gogh, die de spot dreef met jullie rouwvertoon? Haar gezicht verstrakt. ‘Daar ga ik niks over zeggen. Dat vind ik niet chic.’ Ze zwijgt geruime tijd, zegt dan: ‘Het heeft mij zo gekwetst. Mij mag je aanpakken, maar van mijn overleden zoontje blijf je af! Niks vrijheid van meningsuiting. Bullshit!’

Wat was 2 november 2004 voor jou voor een dag? ‘Een verschrikkelijke dag. Zoiets mag niemand overkomen.’

Je dacht niet: net goed? ‘Als ik dat al gedacht zou hebben, dan zou ik mezelf dat hebben verboden. Zo wil ik niet denken. Het gaat om een mens. Theo heeft ons heel erg pijn gedaan, maar hij heeft ons niet vermoord. Hij heeft ons achtervolgd, heeft eigenhandig afschuwelijke brieven in onze brievenbus gedaan. Om maar absoluut zeker te weten dat we het zouden lezen. Als hij een hartaanval had gekregen, zou ik gedacht hebben: God straft toch nog* Maar dit was zo beestachtig, dat wens je je ergste vijand niet toe.’

Droomde je erover? ‘Nou ja, ik heb wel veel scenario’s gedroomd. Waar we hém mee hadden kunnen kwetsen. Godzijdank was daar Louis Tas. Wij zijn twee jaar in therapie geweest om te zorgen dat we er niet op in zouden gaan. Hij heeft ons echt behoed voor verkeerde dingen.’

De maatschappij is sinds de moord op Van Gogh veranderd. Daar maakt ze zich vaak zorgen over, zegt Van de Ven. ‘Dat polariseren vind ik verschrikkelijk. Wat Geert Wilders doet, is abject. Als je mensen zo tegen de haren instrijkt en buitensluit dwing je ze om te reageren.’ Toch heeft ze daar als publieke figuur geen taak in, zegt ze. ‘Als acteur moet je je onthouden van dit soort bemoeienis. Je moet zo neutraal mogelijk blijven.’ "

Ik mag graag jaarlijks op 2 november wat virtuele drollen draaien op de love-sites van Theo. Als ik nou ook zo perjoratief begaafd was als die smegmaboy had ik al mijn eigen hourri's als Ebru Omar en Bernadette de Wit. Daar kijk je voor om als je ze met me op straat ziet lopen. Veel lelijker kan niet...
Gorkum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 16:21   #57
PollyCorrect

Standaard

Ik wist niet dat Theo VG Monique en Edwin gestalkt had.
Ik was zelf ook geen fan van Theo maar vond die brutale godsdienstwaanzinnige moord op zijn fietsje in Amsterdam op klaarlichte dag een gruwel.

En hij was een etter voor een boel mensen ja, maar één engerd heeft hem in de naam van alla en de propheet geëlimineerd.
Oud 26 januari 2009, 19:42   #58
Aldous
Burger

Standaard

Misschien Johan Sanctorum?
Aldous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:53   #59
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aldous Bekijk bericht
Misschien Johan Sanctorum?
Een aantal progressieve intellectuelen waaronder Geert van Istendael schreven het islamkritische boek "De islam in Europa : dialoog of clash".
Zoals te verwachten was de linkse kerk er als de kippen bij om deze taboedoorbrekers (verraders van het multikulti-ideaal) met pek en veren in te smeren.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 21:51   #60
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Een aantal progressieve intellectuelen waaronder Geert van Istendael schreven het islamkritische boek "De islam in Europa : dialoog of clash".
Zoals te verwachten was de linkse kerk er als de kippen bij om deze taboedoorbrekers (verraders van het multikulti-ideaal) met pek en veren in te smeren.
Aha. Ook zeer interessant. Gewoon in het zwijghoekje gedouwd?
Geen idee, want je hoort er ook weinig over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be