![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ben je op zoek naar mensen die kritische analyses maken over islam, waaruit we iets kunnen leren, of ben je op zoek naar sensatie en de bevestiging van je vooroordeel dat elke kritische stem tegen islam zijn eigen doodvonnis tekent?
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moet je verder helaas ontgoochelen: het gaat goed met Hind, ze werkt aan een nieuw boek. Ik vrees dus dat de moslims in ons land niet beantwoorden aan je vooroordelen. Zo zijn ze wel, de klootzakken.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn er niet zoveel, en als ze al eens opkomen, dan doven ze weer even snel. Ook dat is een verschil met de Nederlandse islam- en multiculti-critici. Ik vraag me af hoe dat zit, en welke verbanden men kan vinden. Als je dat vervelend vindt, dan hoef je daar heus niet aan mee te werken. Ik vind het al prima dat je Hind noemde, die was ik vergeten namelijk. Maar ze is geen 'blijvertje' in de prominenten galerij der Belgen, want men hoort al jaren niet meer over haar en ze wordt ook nergens als referentie vernoemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() OK. Dat verklaart veel.
Nogmaals, Ministe, als je mijn vraag lastig vindt, en zelfs zo lastig dat je de discussie naar je hand wilt zetten (en indirect reclame wilt maken voor KefKef), dan hoeft dat écht niet hoor. Het is al héél aardig dat je meehelpt antwoorden te vinden. Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 januari 2009 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Het was zo'n beetje alsof hij niks gezegd had eigenljk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik heb door je vraagstelling de indruk dat je niet echt geïnteresseerd bent in kritische stemmen omtrent islam of allochtonen maar alleen naar sensatie; doodsbedreigingen, ondergedoken, moorden, ... Alsof dat het logische gevolg is als je je kritisch opstelt Ook de manier waarop je Tarik Fraihi afdoet, is daar een voorbeeld van. En niet ik, maar jij hebt verwezen naar kifkif. Mij ging het daar helemaal niet om. Als ik mensen een link wil aanbieden, doe ik dat zeer duidelijk en direct, niet achterbaks. Ik ben daarvoor te simpel. Als ik reclame wil maken voor kifkif, dan doe ik dat op een voor iedereen zichtbare manier. Je doet Tarik Fraihi overigens onrecht aan, want hij is een bijzonder interessante stem die het zichzelf niet makkelijk maakt, noch ten opzichte van de migranten noch ten opzichte van de sociale sector, zoals blijkt uit volgend stukje van wikipedia: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij had ook niets gezegd. Hij had een vraag gesteld. Een bijzonder interessante vraag overigens.
![]() |
![]() |
#49 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat is niet zo vreemd hoor, Polly. In Nederland zijn deze stemmen pas écht losgekomen met Pim Fortuyn en de dood van Theo van Gogh. Wat dat betreft hebben we dus de twijfelachtige ''eer'' van een ''voorsprong'' t.o.v. Belgie. Gelukkig wordt deze discussie bij ons gevoerd door redelijke mensen (over het algemeen) en niet alleen door denkers als Ellian en Jansen maar ook door doeners als Aboutaleb en Marcoush. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de evolutie andersom zich wel zien voltrekken toen ik in de jaren negentig een paar keer een tijdje in een groot moslimland in Azie heb gewoond met vriendelijke, moderne open en tolerante (ten opzichte van andersgelovigen) mensen. Ik heb het zien veranderen. Per bezoek zag ik meer hoofddoeken (niets tegen hoofddoeken maar in een moslimsamenleving waarin men dit niet gewend was zegt het wel iets), meer fanatici en zag ik meer irritaties tussen de aanhangers van de verschillende religies. In de ''Kersttijd'' werden Christenen gemeden etc. Volgens ingewijdden kwamen deze invloeden uit Arabie, al weet ik niet welke stroming hiervoor verantwoordelijk is. Ondertussen zijn er nu ook aanslagen geweest, is in een deel (gelukkig een klein deel) van het land de sharia ingesteld en in een ander deel een burgeroorlog ontstaan tussen jihadisten en Christenen van hetzelfde volk. Er was geen bedreiging van de eigen cultuur (behalve deze) en het is een redelijk welvarend land. Er is (er zijn) een zeer fanatieke en agressieve stroming(en) actief, dat moet je niet onderschatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier een citaat van Patrick Dewael dat hij ook al lang vergeten schijnt te zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Toch enkele namen 'van mindere goden': Paul Beliën, Koenraad Elst, Urbain Vermeulen. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...vermeulen.html
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat verklaart dat?
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heb eigenlijk nog niemand kunnen bespeuren, zoveel blijkt wel uit alle posts hier. ![]() Zelfs die drie die je noemt, wel die worden zelden of nooit door de VRT gebeld voor hun mening... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Over Theo: "Van Gogh was logischerwijs fan van de racistische rechts-populist Pim Fortuyn, die hij steeds "de goddelijke kale" noemde. Voor zijn dood was Van Gogh bezig met een film over de dood van zijn held, samen met de rechtse 'samenzweringsdeskundige' Tomas Ross. Hij was overigens ook erg enthousiast over de deportatiegolf van minister Verdonk. "Rita, hou je rug recht", zei hij tegen haar naar aanleiding van het groeiende protest tegen de deportatie van de 26.000 afgewezen vluchtelingen die al jarenlang in Nederland wonen. Van Gogh grossierde ook in antisemitische uitspraken. Zo liet hij begin jaren 80 in een stuk in het Amsterdamse universiteitsblad Folia de joodse schrijver Leon de Winter het "Treblinka-liefdesspel" bedrijven "met een stukje prikkeldraad" om zijn "snikkel". Ook fantaseerde hij over "copulerende gele sterren in de gaskamer". Zo reproduceerde hij de antisemitische mythe van de allesoverheersende perverse seksuele driften van joden. Die zouden volgens Van Gogh dus zelfs in de gaskamers de overhand hebben gehad. Ook beweerde hij dat de joodse historica Evelien Gans in haar "vochtige dromen" seks zou hebben met Mengele. Volgens de antisemitische traditie hebben joden altijd contact met de duivel gezocht, in dit geval dus met de gewetenloze concentratiekamparts. Van Gogh verpakte zijn antisemitisme graag in 'humor'. Zo liet hij de joodse tv-presentatrice Sonja Barend bij een kampbarak zeggen: "En morgen gezond weer op". En zo stelde hij voor om een vrolijke familiefilm te maken "over een klein meisje dat de halve oorlog door de Gestapo belt: kom me halen, kom me halen, mijn dagboek is klaar!... en ze komen niet". Ook 'grapte' hij: "Wat ruikt het hier naar karamel? Vandaag verbranden ze alleen de suikerzieke joden". Van Gogh vond dat joden hun zwarte verleden misbruikten, en dat er een einde moest komen aan "dat gezeur" over de shoah. Met dit soort 'grappen' wilde hij de concentratiekampen banaliseren. Maar zo bouwde hij op zijn manier wel mee aan de ontkenning van de ellende van Auschwitz." Monique van de Ven: (Nino is haar in 1993 overleden kindje) Na de dood van Nino was er bijna geen interview waarin zijn dood niet ter sprake kwam. ‘Dat komt natuurlijk ook door interviewers. Jij begint er nu ook weer over.’ Hoe hard kwamen de columns aan van Theo van Gogh, die de spot dreef met jullie rouwvertoon? Haar gezicht verstrakt. ‘Daar ga ik niks over zeggen. Dat vind ik niet chic.’ Ze zwijgt geruime tijd, zegt dan: ‘Het heeft mij zo gekwetst. Mij mag je aanpakken, maar van mijn overleden zoontje blijf je af! Niks vrijheid van meningsuiting. Bullshit!’ Wat was 2 november 2004 voor jou voor een dag? ‘Een verschrikkelijke dag. Zoiets mag niemand overkomen.’ Je dacht niet: net goed? ‘Als ik dat al gedacht zou hebben, dan zou ik mezelf dat hebben verboden. Zo wil ik niet denken. Het gaat om een mens. Theo heeft ons heel erg pijn gedaan, maar hij heeft ons niet vermoord. Hij heeft ons achtervolgd, heeft eigenhandig afschuwelijke brieven in onze brievenbus gedaan. Om maar absoluut zeker te weten dat we het zouden lezen. Als hij een hartaanval had gekregen, zou ik gedacht hebben: God straft toch nog* Maar dit was zo beestachtig, dat wens je je ergste vijand niet toe.’ Droomde je erover? ‘Nou ja, ik heb wel veel scenario’s gedroomd. Waar we hém mee hadden kunnen kwetsen. Godzijdank was daar Louis Tas. Wij zijn twee jaar in therapie geweest om te zorgen dat we er niet op in zouden gaan. Hij heeft ons echt behoed voor verkeerde dingen.’ De maatschappij is sinds de moord op Van Gogh veranderd. Daar maakt ze zich vaak zorgen over, zegt Van de Ven. ‘Dat polariseren vind ik verschrikkelijk. Wat Geert Wilders doet, is abject. Als je mensen zo tegen de haren instrijkt en buitensluit dwing je ze om te reageren.’ Toch heeft ze daar als publieke figuur geen taak in, zegt ze. ‘Als acteur moet je je onthouden van dit soort bemoeienis. Je moet zo neutraal mogelijk blijven.’ " Ik mag graag jaarlijks op 2 november wat virtuele drollen draaien op de love-sites van Theo. Als ik nou ook zo perjoratief begaafd was als die smegmaboy had ik al mijn eigen hourri's als Ebru Omar en Bernadette de Wit. Daar kijk je voor om als je ze met me op straat ziet lopen. Veel lelijker kan niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik wist niet dat Theo VG Monique en Edwin gestalkt had.
Ik was zelf ook geen fan van Theo maar vond die brutale godsdienstwaanzinnige moord op zijn fietsje in Amsterdam op klaarlichte dag een gruwel. En hij was een etter voor een boel mensen ja, maar één engerd heeft hem in de naam van alla en de propheet geëlimineerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Misschien Johan Sanctorum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Een aantal progressieve intellectuelen waaronder Geert van Istendael schreven het islamkritische boek "De islam in Europa : dialoog of clash".
Zoals te verwachten was de linkse kerk er als de kippen bij om deze taboedoorbrekers (verraders van het multikulti-ideaal) met pek en veren in te smeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Geen idee, want je hoort er ook weinig over. |
|
![]() |
![]() |