Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2009, 17:31   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja, ook op jouw paspoort staat Belg.

Ik kan er niets aan doen hé.

Een paspoort is maar een plastieken kaartje, mijn inborst is Vlaming.
Oud 31 januari 2009, 17:32   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hebben ze tegen zijn schenen gereden misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 18:07   #43
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Het gebeurt niet vaak, maar in deze ben ik het eens met Anciaux.
Sport is een hobby, en hobbies hebben geen recht op belastingsgeld.

Spijtig genoeg zal Anciaux wel op andere manieren een hele hoop belastingsgeld verkwisten(Kate Ryan, Populairdere sporten,Arafatsjaals,...)
Oud 31 januari 2009, 18:29   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht

Spijtig genoeg zal Anciaux wel op andere manieren een hele hoop belastingsgeld verkwisten(Kate Ryan, Populairdere sporten,Arafatsjaals,...)
How how, zo rap kom je er niet van af.

Den Bleiter is minister van sport.
En hij heeft nu eenmaal een budget om sport te promoten.
Jij bent ertegen, dat is je goed recht. Maar het parlement heeft de begroting goedgekeurd, en er is nu dat budget voor sport.

Een gedeelte van dat geld wordt blijkbaar voorbehouden voor "topsport".

En dan is de vraag of een Vlaamse minister van sport die senten enkel moet voorbehouden voor "de klassieke topsporten" (ik moet denken aan dat tiem dames die .... bobsleeën gaan meedoen ....),
dan ofwel die Vlaamse minister mee moet pogen om een sport die populair is in Vlaanderen, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië en het Baskenland, maar dus in Vlaanderen vooral populair bij gewone mensen, om die sport op te tillen tot topsport,
onder andere door ermee te trachten voor te zorgen dat ze erkend wordt als olimpische dissipline voor de Winterspelen. (zoveel anders dan bob-sleeën enz.?)

Vlaanderen zou er handig en goedkoop goed mee op de wereldkaart gezet worden, en de Vlaamse jongens en meisjes die zouden kiezen voor die sport, zouden er wel mee varen.

Dus: wat is je mening: indien er dan toch senten demokratisch besteed worden, moet dan veldrijden opgewaardeerd worden, of in het verdoemhoekje belanden ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 18:34   #45
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat die cyclocross gewoon te volks is in de ogen van ons progressief Bertje.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 18:37   #46
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Jij bent ertegen, dat is je goed recht. Maar het parlement heeft de begroting goedgekeurd, en er is nu dat budget voor sport.
Ministerie van Sport afschaffen en het budget gebruiken om een belastingsverlaging door te voeren.

Citaat:
Als men het al het geld teruggeeft aan de belastingsbetaler is het op en is er dus geen gedeelte meer voor topsport.

Citaat:
En dan is de vraag of een Vlaamse minister van sport die senten enkel moet voorbehouden voor "de klassieke topsporten" (ik moet denken aan dat tiem dames die .... bobsleeën gaan meedoen ....),
dan ofwel die Vlaamse minister mee moet pogen om een sport die populair is in Vlaanderen, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië en het Baskenland, maar dus in Vlaanderen vooral populair bij gewone mensen, om die sport op te tillen tot topsport,
onder andere door ermee te trachten voor te zorgen dat ze erkend wordt als olimpische dissipline voor de Winterspelen. (zoveel anders dan bob-sleeën enz.?)

Vlaanderen zou er handig en goedkoop goed mee op de wereldkaart gezet worden, en de Vlaamse jongens en meisjes die zouden kiezen voor die sport, zouden er wel mee varen.
-Op de wereldkaart zetten is relatief.
AmericanFootball is de meest populaire sport in Noord-Amerika.
Cricket is de populairste sport in India/Pakistan.
Daarbuiten zijn deze sporten echter niet echt populair.
Veldrijden is buiten Vlaanderen even populair als American Football in Vlaanderen. Ga je Vlaanderen daarmee op de wereldkaart zetten?

Als er bovendien vele Vlaamse fans zijn dan zal die sport wel zelfrendabel zijn, zekers?

Citaat:
Dus: wat is je mening: indien er dan toch senten demokratisch besteed worden, moet dan veldrijden opgewaardeerd worden, of in het verdoemhoekje belanden ?
Zoals hierboven gezegd:
Ministerie van Sport afschaffen en het budget gebruiken om een belastingsverlaging door te voeren.
Oud 31 januari 2009, 19:28   #47
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Rugby heeft 100 keer meer aanhangers en beoefenaars dan het veldrijden, is een intercontinentale sport en brengt veel meer geld op dan het veldrijden. Maar zij zitten tenminste niet te zagen dat ze geen Olympische sport zijn.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:35   #48
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in wat er fout is aan de redenering van Bert Anciaux. Als hun doelstelling het halen van medailles is dan moet veldrijden geen subsidies krijgen. De vraag is trouwens of er überhaupt zoveel geld moet besteed worden aan topsport.
Oud 31 januari 2009, 19:41   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nja anderzijds heeft de man hemel en aarde bewogen om de Belgische voetbalbond (deels) te splitsen met geld als ultieme argument. Waarom moet de Vlaamse belastingsbetaler persé miljoenen dokken om stadiums te betalen van profclubs en heeft de man geen geld over voor een échte Vlaamse sport. En bon Voetbal kan men moeilijk een echte Olympische Sport noemen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:42   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja anderzijds heeft de man hemel en aarde bewogen om de Belgische voetbalbond (deels) te splitsen met geld als ultieme argument. Waarom moet de Vlaamse belastingsbetaler persé miljoenen dokken om stadiums te betalen van profclubs en heeft de man geen geld over voor een échte Vlaamse sport. En bon Voetbal kan men moeilijk een echte Olympische Sport noemen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:45   #51
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja als we zo gaan beginnen dan gaan de sportieve prestaties van ons land snel dalen naar die van Congo en dergelijke...

Kijk maar eens naar Nederland, daar wordt er veel meer aandacht besteed aan sport en zijn de prestaties ook beter.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:47   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Rugby heeft 100 keer meer aanhangers en beoefenaars dan het veldrijden, is een intercontinentale sport en brengt veel meer geld op dan het veldrijden. Maar zij zitten tenminste niet te zagen dat ze geen Olympische sport zijn.

Heb je weet van Rugbywedstrijden in Vlaanderen die wekelijks 10.000 man volk lokken. Rugby is internationaal inderdaad een veel grotere sport maar niet in onze contreien. Ik vind het vreemd dat men nu men in België het sportbeleid toch heeft gebalkaniseerd en iedere regio zijn eigen beleid kan invoeren men totaal geen oog heeft voor lokale sporten. Het is toch compleet absurd dat een regionaal sportbeleid in Vlaanderen geen oog heeft voor één van de populairste sporten die er regionaal zijn.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 31 januari 2009 om 19:49.
Oud 31 januari 2009, 19:47   #53
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik zie niet in wat er fout is aan de redenering van Bert Anciaux. Als hun doelstelling het halen van medailles is dan moet veldrijden geen subsidies krijgen. De vraag is trouwens of er überhaupt zoveel geld moet besteed worden aan topsport.
Ik vind dat de staat nog veel meer invloed moet hebben in het maatschappelijke leven door subsidies en zo...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:48   #54
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Tja als we zo gaan beginnen dan gaan de sportieve prestaties van ons land snel dalen naar die van Congo en dergelijke...

Kijk maar eens naar Nederland, daar wordt er veel meer aandacht besteed aan sport en zijn de prestaties ook beter.
De sportprestaties zeggen an sich niks over de levenskwaliteit van een land.
Er zijn toplanden met matige sportprestaties, en apelanden met goeie sportprestaties.
In in de levenskwaliteit ben ik veel meer geïnteresseerd.
Oud 31 januari 2009, 19:57   #55
denopdoener
Vreemdeling

Standaard bert anciaux, kaakslag

ondertussen ben ik hier lekker in Hoogerheide met Bert.
...en hebben we toch beslist om ons vanavond LAGER te laten leide.
..zelfs kreft in de teljoor...op de kosten van een ander..is dat dan abnormaal ?
wij komen er voor uit.
morgen kopen we toch alles uit, Bertjes portefeuille zit vol, Vlaanderen heeft geld met hopen !
U kunt ons nog vragen wie jullie wensen als wereldkampioen !
zeker tot een "stuk in de kraag"....

katsa.
denopdoener is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 20:05   #56
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Heb je weet van Rugbywedstrijden in Vlaanderen die wekelijks 10.000 man volk lokken. Rugby is internationaal inderdaad een veel grotere sport maar niet in onze contreien. Ik vind het vreemd dat men nu men in België het sportbeleid toch heeft gebalkaniseerd en iedere regio zijn eigen beleid kan invoeren men totaal geen oog heeft voor lokale sporten. Het is toch compleet absurd dat een regionaal sportbeleid in Vlaanderen geen oog heeft voor één van de populairste sporten die er regionaal zijn.
maar waar leg je de grens? Moet men ook krulbollen gaan subsidiëren?

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 januari 2009 om 20:07.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 20:16   #57
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd wanneer de Vlaamse cyclocross-revolutie gaat plaatsvinden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 20:26   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
maar waar leg je de grens? Moet men ook krulbollen gaan subsidiëren?

Waarom niet? De meesten gemeenten doen dit trouwens op de één of andere manier. Ik zou het niet onder het topsportbeleid klasseren maar anderzijds wat is het verschil tussen krulbollen en bijvoorbeeld curling dat een Olympische discipline is. Dat die laatste internationaal erkend wordt en die eerste niet. Hmm. Dat lijkt me geen criterea voor een regionale overheid.

Oud 31 januari 2009, 20:27   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wanneer de Vlaamse cyclocross-revolutie gaat plaatsvinden.
Als het jenerverkot zonder zit.
Oud 31 januari 2009, 23:40   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Gij zijt nogal koppig hé. Nu, dat is je goed recht.

Maar ik zal nog eens proberen.

Als (als ...) je demokratisch ingesteld bent, dan leg je je erbij neer dat er een minister is van sport, met een sportbeleid; en met een topsportbeleid.

(let op, persoonlijk vind ik ook dat er veel minder aandacht moet gaan naar topsport, en veel meer naar sport in funktie van volksgezondheid, maar, dat is allemaal of topik en niet van dienst in deze draad).

En als er dan een demokratisch beslist topsportbeleid is, dan kan je kiezen tussen uitsluitend de huidige en klassieke sporten enerzijds, en anderzijds ook de tipisch Vlaamse aksenten proberen te leggen.

Nu hoe dan ook, wat gij of ik denken heeft niet de kloten belang.
Wat de kiezer ervan zal denken in juni, dat zullen we nog wel zien. Maar ik peins dat den Anjsovis hier in zijn eigen voet geschoten heeft, en in de voet van de sossenpartij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be