Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2004, 11:34   #41
Kitten
Partijlid

Standaard

Oh ja, of ik een kerel ben of een meiske, daar heb jij het raden naar.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 12:55   #42
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

U kunt mij ongetwijfeld de quote uit de Koran bezorgen waar u dit vandaan haalt? Neen?
Zeer zeker, van de achterlijke, vuilspuiende profeet himself.
Maar ik begrijp dat u als évolué liever niet herinnerd wordt aan de achterlijke, vrouwdenigrerende en barbaarse uitspraken van die pedofiele profeet .
Duidt uw selectieve lectuur van de koran op plaatsvervangende schaamte?

Besnijdenis

Vrouwenbesnijdenis is een thema dat de laatste jaren veel stof deed opwaaien. In het Westen discussieren voor- en tegenstanders over het (im)morele karakter van vrouwenbesnijdenis.

In Afrikaanse landen zoals Soedan en Egypte - waar vrouwenbesnijdenis vrij gebruikelijk is - wordt verwoed gedebatteerd over de vraag of de islamitische wetgeving vrouwenbesnijdenis wel of niet verplicht stelt.

De besnijdenis bestaat uit het amputeren van een deel van de schaamlippen en/of de clitoris en in sommige gevallen zelfs de verwijdering van alle uiterlijke geslachtsdelen. Het is een pijnlijke en soms zelfs traumatiserende [size=6]ingreep die veelal wordt gerechtvaardigd door Mohammeds cryptische uitspraak: 'voer de besnijdenis uit, maar ga daarin niet te ver'. [/size]
In de Arabische tekst worden vrouwelijke imperatieven gebruikt; vrouwenbesnijdenis wordt dan ook door vrouwen uitgevoerd.

Anders dan de besnijdenis van mannen is die van vrouwen voer voor psychologen, cultuur-antropologen en ethologen. Er zijn zelfs Freudiaanse verklaringen voor aangedragen.

Moslims houden het erop dat een vrouw 'rein' wordt na een besnijdenis. Het gaat hier niet om properheid of schoonheid, maar om rituele of religieuze reinheid (tahara) die noodzakelijk wordt geacht om aan allerlei religieuze verplichtingen te voldoen.
Misschien verstaat u geen Engels of zo, maar u zou er best eens aan doen om de posts die ik hierboven ergens heb neergeplant, te lezen. Kwestie van uw (wellicht zeer open) geest niet louter te vertroebelen met de tendentieuze crap die u hier neerpootte.

Ik betwijfel trouwens of u ook Nederlands verstaat, want ik vroeg duidelijk om een quote uit de Koran.
Oud 14 april 2004, 12:58   #43
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze vorm van mutilatie is onlosmakelijk verboden met de islam, tot spijt van wie het benijdt.
Dan moet ge mij maar eens uitleggen waarom 1. vrouwenbesnijdenis al LANGER bestaat dan de islam en 2. vrouwenbesnijdenis ook voorkomd onder stammen of volkeren die helemaal niet moslim zijn.
Oud 14 april 2004, 12:59   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Citaat:

U kunt mij ongetwijfeld de quote uit de Koran bezorgen waar u dit vandaan haalt? Neen?
Neen, daar heb ik ook geen zin in.
Dank u. Dat is al wat ik wil weten. De rest is persoonlijk gezwets.
Oud 14 april 2004, 14:38   #45
baloe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baloe
Als je als westerse hulpverlener e.d. dan per se besnijdenis de wereld wilt uithelpen (wat uiteraard een keuze kan zijn) ben je dan ook niet gebaat bij het verkondigen van hoe walgelijk dergelijke besnijdenissen wel zijn. Op die manier stoot je die goedmenende ouders en familieleden geweldig tegen de borst (je zegt met andere woorden dat ze slechte ouders, opvoeders,... zijn), en polariseer je de hele zaak. Beter is via interculturele dialoog proberen duidelijk te maken waarom jij en anderen vinden dat die meisjes beter af zijn zonder een besnijdenis. Je kan dan samen gaan zoeken naar strategieën om dit gebruik tegen te gaan.
Interculturele dialoog is in deze gevallen nonsens. Tegen dergelijk soort barbarisme bestaat er maar 1 reactie: zero-tolerantie. Besnijdenis IS barbaars en achterlijk, en het is maar goed dat die ouders e.d. met die barbaarsheid worden geconfronteerd. Hoe dieper ze zich schamen, hoe beter.

Citaat:
-Het begrip cultuurrelativist is hier reeds gevallen... Ik weiger mezelf ergens te plaatsen op de lijn cultuurrelativisme - universalisme, gewoon omdat die tweestelling (wetenschappelijk dan) al lang achterhaald is, en dus vrij nutteloos.
Natuurlijk zeggen cultuurrelativisten dat het etiquet cultuurrelativisme "achterhaald" en "vrij nutteloos" is. Cultuurrelativisten willen maar niet snappen dat zij een deel van het probleem zijn.

Citaat:
Hoe sta ik tegenover vrouwenbesnijdenis? Het kan voor mij niet binnen Europa, simpelweg omdat het niet strookt met ons europees project. It's that easy. Wat mijn antwoord over landen buiten Europa betreft: hier is een meer nuance op zijn plaats. Een van de dagen doe ik hier een poging toe.
Er valt niets te nuanceren. Besnijdenis is achterlijk en barbaars. En cultuurrelativisten die met tolerantie en dialoog die zaken helpen bestendigen zijn gewoon medeplichtig.
Hoe jij in mijn reactie tekenen ziet van een cultuurrelativist is mij een raadsel. Ik heb trouwens enkel gesteld dat (serieuze) wetenschappers (in de eerste plaats vergelijkende cultuurwetenschappers en antropologen), sinds vele jaren overigens, beseffen dat de polarisatie tussen universalisme en cultuurrelativisme niet echt vruchtbaar is in het wetenschappelijk debat, om het zacht uit te drukken. Wie die tweestelling niet kan overstijgen blijft helaas op het niveau steken van de gemiddelde toogfilosoof na enige Duvels.
Hilarisch is dat jij gewoon in het andere bedje ziek bent. Niet voorzien van veel wetenschappelijke kennis is het dan natuurlijk makkelijk om straffe uitspraken te doen. Het woord 'achterlijk' in de mond nemen is dan echt wel het toppunt van ironie
baloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 18:36   #46
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoe sta ik tegenover vrouwenbesnijdenis? Het kan voor mij niet binnen Europa, simpelweg omdat het niet strookt met ons europees project. It's that easy. Wat mijn antwoord over landen buiten Europa betreft: hier is een meer nuance op zijn plaats. Een van de dagen doe ik hier een poging toe.
Wanneer u die poging doet, legt u dan ook eens uit hoe u staat tegenover het doden van vrouwen wiens familie niet met genoeg bruidsschat voor de pinnen is gekomen; het verbranden van weduwen; of kannibalisme. Zijn dit ook zaken die u in Europa niet aanvaardbaar acht, maar ergens anders "met meer nuance" beoordeelt?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 09:17   #47
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe jij in mijn reactie tekenen ziet van een cultuurrelativist is mij een raadsel.
Citaat:
- Afrikaanse vrouwen die opkomen voor de rechten van de vrouw (uit landen waar besnijdenis voorkomt) stellen vast dat er vanuit het Westen blijkbaar een obsessie is aangaande vrouwenbesnijdenis, daar waar zijzelf heel andere (en in hun ogen urgentere) aandachtspunten leggen (educatie, bepaalde rechten,...).

-Besnijdenis zit ingebakken in een aantal culturen. Als mensen uit die cultuur in een debat met 'westerse' mensen laten vallen dat zij zaken als borstvergrotingen, penisverlengingen, clitorisringen e.d. walgelijk en ongepast vinden wordt dat meestal als irrelevant voor de discussie afgedaan. De 'koloniale houding' is dus ook hier -jammer genoeg- zeer sterk aanwezig.

-In culturen waar besnijdenis courant is zijn ouders en familieleden er vaak rotsvast van overtuigd dat besnijdenis van hun dochter, nichtje,... de beste optie is (een beetje zoals hier vroeger iedereen er van overtuigd was dat je je kinderen moest laten dopen). Ze doen dit dus omdat ze ervan uitgaan dat het in het belang van het kind is, als onderdeel van een degelijke opvoeding. Hun kind niet laten besnijden zou dan getuigen van het tegenovergestelde. Als je als westerse hulpverlener e.d. dan per se besnijdenis de wereld wilt uithelpen (wat uiteraard een keuze kan zijn) ben je dan ook niet gebaat bij het verkondigen van hoe walgelijk dergelijke besnijdenissen wel zijn. Op die manier stoot je die goedmenende ouders en familieleden geweldig tegen de borst (je zegt met andere woorden dat ze slechte ouders, opvoeders,... zijn), en polariseer je de hele zaak. Beter is via interculturele dialoog proberen duidelijk te maken waarom jij en anderen vinden dat die meisjes beter af zijn zonder een besnijdenis. Je kan dan samen gaan zoeken naar strategieën om dit gebruik tegen te gaan.

-Het begrip cultuurrelativist is hier reeds gevallen... Ik weiger mezelf ergens te plaatsen op de lijn cultuurrelativisme - universalisme, gewoon omdat die tweestelling (wetenschappelijk dan) al lang achterhaald is, en dus vrij nutteloos. Hoe sta ik tegenover vrouwenbesnijdenis? Het kan voor mij niet binnen Europa, simpelweg omdat het niet strookt met ons europees project. It's that easy. Wat mijn antwoord over landen buiten Europa betreft: hier is een meer nuance op zijn plaats. Een van de dagen doe ik hier een poging toe.
Cultuurrelativisten relativeren het bestaan van culturen, en zeker de eigen cultuur. Vanuit een totaal achterhaalde idelogische droomwereld, die meestal zijn wortels heeft in de eigen onverwerkte puberteit, weigert de cultuurrelativist te onderkennen dat het GEEN TOEVAL is dat het Westen een hoog welvaarts- en welzijnsniveau bereikt heeft, en dat dit verbonden is met bepaalde culturele verworvenheden. Neen, de cultuurrelativist vindt dat er samenlevingen mogelijk zijn met een totale vermenging van culturen, waarbij de Westerse cultuur vooral diegene moet zijn om verdraagzaam te zijn, en om ronduit barbaarse praktijken uit andere culturen te tolereren.

Cultuurrelativisten zien niet in dat multicultureel samenleven aanpassingen vraagt, en vooral dan van de meest achterlijke en inferieure culturen. Ze zien ook niet (of beter, ze willen niet zien) dat we door de globalisering in een wereldwijde cultuuroorlog zitten tussen de Westerse en de moslimculturen, en dat het Westen momenteel aan het verliezen is. Onveiligheid en allochtone criminaliteit, integratieproblemen, moslim-terrorisme, enz worden allemaal genegeerd door de ware Politieke Correcte cultuurrelativist. Mensen die opkomen voor de Westerse waarden en normen, zoals tegen vrouwenbesnijdenis, moeten worden gedemoniseerd, nietwaar.

Cultuurrelativisten zijn gewoon een gevaar.

Citaat:
Ik heb trouwens enkel gesteld dat (serieuze) wetenschappers (in de eerste plaats vergelijkende cultuurwetenschappers en antropologen), sinds vele jaren overigens, beseffen dat de polarisatie tussen universalisme en cultuurrelativisme niet echt vruchtbaar is in het wetenschappelijk debat, om het zacht uit te drukken. Wie die tweestelling niet kan overstijgen blijft helaas op het niveau steken van de gemiddelde toogfilosoof na enige Duvels.
Ik heb lak aan wereldvreemde pseudo-intellectuele windwetenschappers die het cultuurrelativisme voeden.
Oud 15 april 2004, 10:54   #48
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Benieuwd in hoeveel culturen venten hun eikel kwijt raken? zonder kunt ge ook plassen en kids verwekken dus dat zijn al geen bezwaren...
Oud 15 april 2004, 11:08   #49
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Baloe, laat u niet in een hoekske duwen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 11:10   #50
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Benieuwd in hoeveel culturen venten hun eikel kwijt raken? zonder kunt ge ook plassen en kids verwekken dus dat zijn al geen bezwaren...
Castreren gebeurt toch nog altijd regelmatig in bepaalde culturen, en tot begin 20e eeuw ook hier.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 11:12   #51
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

@ Baloe: als je de echte Baloe bent (prof. UGent): welkom! De discussies worden opgetild naar een hoger niveau!

@ Illwill: triestig manneke!
Oud 15 april 2004, 11:19   #52
baloe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Hoe jij in mijn reactie tekenen ziet van een cultuurrelativist is mij een raadsel.
Citaat:
- Afrikaanse vrouwen die opkomen voor de rechten van de vrouw (uit landen waar besnijdenis voorkomt) stellen vast dat er vanuit het Westen blijkbaar een obsessie is aangaande vrouwenbesnijdenis, daar waar zijzelf heel andere (en in hun ogen urgentere) aandachtspunten leggen (educatie, bepaalde rechten,...).

-Besnijdenis zit ingebakken in een aantal culturen. Als mensen uit die cultuur in een debat met 'westerse' mensen laten vallen dat zij zaken als borstvergrotingen, penisverlengingen, clitorisringen e.d. walgelijk en ongepast vinden wordt dat meestal als irrelevant voor de discussie afgedaan. De 'koloniale houding' is dus ook hier -jammer genoeg- zeer sterk aanwezig.

-In culturen waar besnijdenis courant is zijn ouders en familieleden er vaak rotsvast van overtuigd dat besnijdenis van hun dochter, nichtje,... de beste optie is (een beetje zoals hier vroeger iedereen er van overtuigd was dat je je kinderen moest laten dopen). Ze doen dit dus omdat ze ervan uitgaan dat het in het belang van het kind is, als onderdeel van een degelijke opvoeding. Hun kind niet laten besnijden zou dan getuigen van het tegenovergestelde. Als je als westerse hulpverlener e.d. dan per se besnijdenis de wereld wilt uithelpen (wat uiteraard een keuze kan zijn) ben je dan ook niet gebaat bij het verkondigen van hoe walgelijk dergelijke besnijdenissen wel zijn. Op die manier stoot je die goedmenende ouders en familieleden geweldig tegen de borst (je zegt met andere woorden dat ze slechte ouders, opvoeders,... zijn), en polariseer je de hele zaak. Beter is via interculturele dialoog proberen duidelijk te maken waarom jij en anderen vinden dat die meisjes beter af zijn zonder een besnijdenis. Je kan dan samen gaan zoeken naar strategieën om dit gebruik tegen te gaan.

-Het begrip cultuurrelativist is hier reeds gevallen... Ik weiger mezelf ergens te plaatsen op de lijn cultuurrelativisme - universalisme, gewoon omdat die tweestelling (wetenschappelijk dan) al lang achterhaald is, en dus vrij nutteloos. Hoe sta ik tegenover vrouwenbesnijdenis? Het kan voor mij niet binnen Europa, simpelweg omdat het niet strookt met ons europees project. It's that easy. Wat mijn antwoord over landen buiten Europa betreft: hier is een meer nuance op zijn plaats. Een van de dagen doe ik hier een poging toe.
Cultuurrelativisten relativeren het bestaan van culturen, en zeker de eigen cultuur. Vanuit een totaal achterhaalde idelogische droomwereld, die meestal zijn wortels heeft in de eigen onverwerkte puberteit, weigert de cultuurrelativist te onderkennen dat het GEEN TOEVAL is dat het Westen een hoog welvaarts- en welzijnsniveau bereikt heeft, en dat dit verbonden is met bepaalde culturele verworvenheden. Neen, de cultuurrelativist vindt dat er samenlevingen mogelijk zijn met een totale vermenging van culturen, waarbij de Westerse cultuur vooral diegene moet zijn om verdraagzaam te zijn, en om ronduit barbaarse praktijken uit andere culturen te tolereren.

Cultuurrelativisten zien niet in dat multicultureel samenleven aanpassingen vraagt, en vooral dan van de meest achterlijke en inferieure culturen. Ze zien ook niet (of beter, ze willen niet zien) dat we door de globalisering in een wereldwijde cultuuroorlog zitten tussen de Westerse en de moslimculturen, en dat het Westen momenteel aan het verliezen is. Onveiligheid en allochtone criminaliteit, integratieproblemen, moslim-terrorisme, enz worden allemaal genegeerd door de ware Politieke Correcte cultuurrelativist. Mensen die opkomen voor de Westerse waarden en normen, zoals tegen vrouwenbesnijdenis, moeten worden gedemoniseerd, nietwaar.

Cultuurrelativisten zijn gewoon een gevaar.

Citaat:
Ik heb trouwens enkel gesteld dat (serieuze) wetenschappers (in de eerste plaats vergelijkende cultuurwetenschappers en antropologen), sinds vele jaren overigens, beseffen dat de polarisatie tussen universalisme en cultuurrelativisme niet echt vruchtbaar is in het wetenschappelijk debat, om het zacht uit te drukken. Wie die tweestelling niet kan overstijgen blijft helaas op het niveau steken van de gemiddelde toogfilosoof na enige Duvels.
Ik heb lak aan wereldvreemde pseudo-intellectuele windwetenschappers die het cultuurrelativisme voeden.
Cultuurelativisten relativeren het bestaan van culturen Luister, als je niet weet waarover je spreekt, is het beter daarover te zwijgen, teneinde je niet onsterfelijk belachelijk te maken. Dit is een fijntje, moet ik onthouden

Citaat:
Ik heb lak aan wereldvreemde pseudo-intellectuele windwetenschappers die het cultuurrelativisme voeden
Nog een keer, ik ben in de verste verte geen cultuurrelativist. Wanneer dringt dat eens tot je door?!?
En wat dat wereldvreemde betreft: ik heb verschillende jaren in een buitenwijk van Santiago (Chile) gewerkt, en nee, ik ging dan niet 's avonds naar mijn knus appartementje of huisje. Ik heb er bij een familie gewoond in één van de armere wijken van de stad. Ik heb er net als zij last gehad van parasieten, onzuiver drinkwater, en nog zo van die zaken... Ik heb in een wijk vol drugsverslaafden van heel dichtbij twee mensen de hersens uit hun kop zien knallen, en heb veel geluk gehad dat ik toen de juiste mensen rondom mij had, of ik kon dit niet meer vertellen.
Ik heb meer dan 15 jaar deel uitgemaakt van Chirojeugd Vlaanderen, de laatste 8 jaar daarvan op alle niveaus (plaatselijke groep, Gewest, Verbond, Nationaal).
Ik doe reeds jaren vrijwilligerswerk bij en samen met mensen uit de vierde wereld.
Ik heb indertijd mijn studies moeten combineren met tal van jobs in fabrieken en de horeca, heb geen enkele examenperiode meegemaakt waarin ik niet gewerkt heb. Ik weet wat het is om een maand te moeten rondkomen met 15 euro of minder (leve de spaghetti van den aldi!).
En jij noemt mij wereldvreemd...

Ik demoniseer overigens niemand (lees er mijn voorgaande reacties nog maar eens goed op na, en je zal zelf tot die vaststelling komen), wat van jou niet gezegd kan worden. En zet die oogkleppen af...
Oud 15 april 2004, 11:21   #53
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

OK, je bent dan wel niet de echte baloe (chiro!) maar je hebt wel goed naar hem geluisterd... Ook goed.
Oud 15 april 2004, 11:24   #54
baloe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
@ Baloe: als je de echte Baloe bent (prof. UGent): welkom! De discussies worden opgetild naar een hoger niveau!

@ Illwill: triestig manneke!
I Wish! (op intellectueel vlak dan toch...)
Er zouden hier wat meer mensen zijn vakken moeten volgen, of "The Heathen in his Blindness" lezen...
Btw, ben ik nu nog steeds welkom?
Oud 15 april 2004, 11:26   #55
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

baloe schreef:

Citaat:
Btw, ben ik nu nog steeds welkom?
Ik zal er nog eens over nadenken
Oud 15 april 2004, 11:28   #56
baloe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Baloe, laat u niet in een hoekske duwen.
Tuurlijk nie da
Oud 15 april 2004, 11:31   #57
baloe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Wanneer u die poging doet, legt u dan ook eens uit hoe u staat tegenover het doden van vrouwen wiens familie niet met genoeg bruidsschat voor de pinnen is gekomen; het verbranden van weduwen; of kannibalisme. Zijn dit ook zaken die u in Europa niet aanvaardbaar acht, maar ergens anders "met meer nuance" beoordeelt?
Het verbranden van weduwen vind ik een spijtige zaak, zeker als ze op jonge leeftijd hun echtgenoot verloren zijn
Oud 15 april 2004, 11:34   #58
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Maar bij vrouwenbesnijdenis ontneem je alle mogelijk seksueel genot van die vrouw. En dan reken ik er alle lichamelijke ongemakken nog niet eens bij! Het effect is niet vergelijkbaar met een stuk van het 'velleke' afknippen bij mannen.

Schandalig dus, deze praktijken.

[size=2](ik heb de rest van het topic niet gevolgd.)[/size]
Oud 15 april 2004, 11:48   #59
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Deze vorm van mutilatie is onlosmakelijk verboden met de islam, tot spijt van wie het benijdt.
Dan moet ge mij maar eens uitleggen waarom 1. vrouwenbesnijdenis al LANGER bestaat dan de islam en 2. vrouwenbesnijdenis ook voorkomd onder stammen of volkeren die helemaal niet moslim zijn.
Leg jij me maar eens uit waarom islam en vrouwenbesnijdenis steeds in één ruk genoemd worden en waarom de besnijders zich vandaag de dag nog blijven verschuilen achter de islam?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 11:52   #60
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leg jij me maar eens uit waarom islam en vrouwenbesnijdenis steeds in één ruk genoemd worden en waarom de besnijders zich vandaag de dag nog blijven verschuilen achter de islam?
in Ethiopië worden 85% van de vrouwen besneden. 50% van de bevolking is Kristen.

Er is enkel aandacht voor besnijdenissen in enkele islamlanden. Maar in Saoedi Arabië, Iran, Irak, Koeweit, Algerije en Pakistan komt het niet voor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be