Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2009, 19:34   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...e-school.dhtml

De reactie van Jan Sprot op de site van HLN zegt alles : "Er is iets serieus mis met onze maatschappij". Gisteren ben ik naar de cinema geweest en heb ik naar "Lol" gekeken : een Franse film met Sophie Marceau over het levenverschil tussen de ouders en hun kinderen. Het was een comedie en een film blijft een film maar het toont duidelijk dat de jeugd van nu - onze toekomstige maatschappij dus - een serieus probleem heeft. Ik ben ook jong geweest, ik heb ook al ruzie met mijn ouders gehad zoals in veel gezinnen maar het algemeen contact met mijn ouders was nog uitstekend, ik had goeie contacten met hen. Nu heb ik meer en meer het indruk dat er een serieuze kloof tussen ouders en kinderen bestaat - ik heb het natuurlijk over tieners, niet over kleine kindjes - maar ja, de tijden zijn ook veranderd. Toen ik jong was, was er geen internet. Nu zijn de tieners constant op internet en verliezen alle echte contacten met de echte wereld. Ik ga vaak op internet, akkoord, maar ik sta er niet constant. En het is niet alleen dat, het is een stel van dingen. Ik ben zeer blij dat ik een tiener in de jaren 80 was. Voor niets ter wereld zou ik een tiener anno 2009 willen zijn. Ik erken me in feit bijna niet meer in de huidige maatschappij maar ja, dat is zeker het geval voor anderen op het forum.
Ik vind dat u zich weer bezondigt aan het doen alsof er een 'algemeen' probleem is met de jeugd. Dat is niet het geval, het gaat hier niet om 'vlaamse' of 'waalse' jongeren en dat weet u maar al te goed.

Er zijn ook problemen met autochtone jongeren maar die zijn van een andere aard, zoals exploderend (soft-)drugs en alcohol gebruik.

Nu problemen met de autochtone jongeren gaan er ook komen hoor. In het VK bijvoorbeeld is er geen groep met grotere achterstand dan blanke jongeren van de 'lagere' klasse. Voor hen wordt er niks gedaan en voor al de andere geimporteerde 'kansarmen' wel. Rara wat daar het gevolg van is.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 19:36   #42
SP.A Bruin
Banneling

Standaard

Een van de opgepakte jongeren staat bij de ordediensten bekend voor diefstallen met geweld en slagen en verwondingen.

t was te peinzen.

Laatst gewijzigd door SP.A Bruin : 5 februari 2009 om 19:36.
SP.A Bruin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 19:39   #43
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

moesten die minderjarigen niet op school zitten (of was dit hun ontspanning tijdens de middagpauze?)?

leve de multikul
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 19:42   #44
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

toch weer zo'n verrijking he? en het zijn die gasten die volgens links voor onze welvaart zullen gaan zorgen.........
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 19:48   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
toch weer zo'n verrijking he? en het zijn die gasten die volgens links voor onze welvaart zullen gaan zorgen.........

Dat proberen de poco's ons toch wijs te maken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 20:22   #46
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, het beëindigen van ijzeren regimes en het gebrek aan straffen van misdadigers vormen de oorzaken van de huidige toestand.
En hopen dat ge in het juiste kamp zit zeker, het enige wat die regimes doen is het probleem onderdrukken tot de boel ontploft. Daarom ook dat strenge regimes uiteindelijk ten val komen.

Misschien dat een uitzichtloze toekomst aan de basis ligt van dit gedrag. Meer en meer jongeren zijn het daarbovenop niet meer eens met de levensvisie van hun ouders. De jacht naar carrière vervalt voor jongeren in de banaliteit, aangezien zij op de eerste rij zitten om te zien wat er gebeurt achter de façade.

Vroeger was het vooral beter omdat het rustiger was, tegenwoordig is het al de normaalste zaak om een boorlingske in een crèche te laten. Verder is het van dat ze goed moeten leren voor later 'iets' te worden, terwijl ze zien dat oudere broer amper aan de bak geraakt met zijn diploma hoger onderwijs.

Door het hoge aantal echtscheidingen ( ten gevolge van de maatschappelijke druk om je te profileren ) worden jongeren daarbovenop geconfronteerd met extreme veranderingen, van een luxe leventje naar een armtierig bestaan. Dus daarvoor hebben hun ouders zo gewerkt?

Vooraleer een jongere is afgestudeerd is zijn studie vaak al voor een stuk achterhaald. Ja, we gaan goed vooruit...maar kan iedereen nog volgen??
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 20:28   #47
SP.A Bruin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
En hopen dat ge in het juiste kamp zit zeker, het enige wat die regimes doen is het probleem onderdrukken tot de boel ontploft. Daarom ook dat strenge regimes uiteindelijk ten val komen.

Misschien dat een uitzichtloze toekomst aan de basis ligt van dit gedrag.
En rechtvaardigt dat ook dit gedrag?
SP.A Bruin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 20:29   #48
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat het niet zo direct zal verbeteren.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 21:23   #49
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien dat een uitzichtloze toekomst aan de basis ligt van dit gedrag. Meer en meer jongeren zijn het daarbovenop niet meer eens met de levensvisie van hun ouders. De jacht naar carrière vervalt voor jongeren in de banaliteit, aangezien zij op de eerste rij zitten om te zien wat er gebeurt achter de façade.

Vroeger was het vooral beter omdat het rustiger was, tegenwoordig is het al de normaalste zaak om een boorlingske in een crèche te laten. Verder is het van dat ze goed moeten leren voor later 'iets' te worden, terwijl ze zien dat oudere broer amper aan de bak geraakt met zijn diploma hoger onderwijs.

Door het hoge aantal echtscheidingen ( ten gevolge van de maatschappelijke druk om je te profileren ) worden jongeren daarbovenop geconfronteerd met extreme veranderingen, van een luxe leventje naar een armtierig bestaan. Dus daarvoor hebben hun ouders zo gewerkt?

Vooraleer een jongere is afgestudeerd is zijn studie vaak al voor een stuk achterhaald. Ja, we gaan goed vooruit...maar kan iedereen nog volgen??
En daarom loopt het hier vol allochtoon krapuul, tja zal dan wel zekers.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 22:27   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP.A Bruin Bekijk bericht
...zeg jij. Zulke jongeren mogen ze onmiddellijk in strafkampen steken. Ik heb zelf 3 jaar Onderofficierenschool in Zedelgem erop zitten. Daar moesten uw schoenZOLEN blinken. Daar was 't van: "Kruip naar hier" ipv "Kom hier". Handen in de zakken: zakken toenaaien met wat keien erin. Chinese drill. Licht arrest, zwaar arrest.

Zoiets zouden ze die gasten ook eens moeten flikken. Ze zouden leren wat RESPECT is en in een later stadium misschien zelfs DISCIPLINE. Leer ze daar in die kampen een beroep. Iets zinnigs, maar onder een IJZEREN REGIME!
Oliver Twist.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 22:38   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...zeg jij. Zulke jongeren mogen ze onmiddellijk in strafkampen steken. Ik heb zelf 3 jaar Onderofficierenschool in Zedelgem erop zitten. Daar moesten uw schoenZOLEN blinken. Daar was 't van: "Kruip naar hier" ipv "Kom hier". Handen in de zakken: zakken toenaaien met wat keien erin. Chinese drill. Licht arrest, zwaar arrest.

Zoiets zouden ze die gasten ook eens moeten flikken. Ze zouden leren wat RESPECT is en in een later stadium misschien zelfs DISCIPLINE. Leer ze daar in die kampen een beroep. Iets zinnigs, maar onder een IJZEREN REGIME!
Je straf omdat je bij 't leger ging, hé...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 22:50   #52
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En rechtvaardigt dat ook dit gedrag?
Nee uiteraard niet, er moet zelfs streng opgetreden worden! Maar dan moet je beginnen om structureel naar oplossingen te zoeken en dat is in de eerste plaats die jongeren het nut van maatschappelijke verantwoordelijkheidszin te laten inzien.
Om dit te doen moet je met een breed spectrum van middelen werken. Helaas is er voor deze problematiek geen eenduidige oplossing. Extra lastig is dat onze instituten niet echt blijk geven van maatschappelijke verantwoordelijkheidszin .

Citaat:
En daarom loopt het hier vol allochtoon krapuul, tja zal dan wel zekers.
Wat ik zeg is gewoon nog meer van toepassing op allochtonen, maar er zijn genoeg autochtone jongeren waarvan je het gedrag op zijn minst niet erg netjes kunt beschouwen.
Ik ga akkoord dat het hier 'krapuul' betreft, maar het is interessanter om u af te vragen waarom ze 'krapuul' worden.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 22:56   #53
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Huurling ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 23:00   #54
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je zit er pal op, Savatage.

Het feit dat de aanval in bende gebeurde - hun handelsmerk - was al een aanwijzing in die zin.
Daar kan je tien tegen 1 op wedden zonder risico te verliezen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 23:46   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Allochtoons gespuis.
Het feit dat de aanval in bende gebeurde - hun handelsmerk - was al een aanwijzing in die richting.
Link ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 23:48   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Sinds Dendermonde moet iedereen dat toch gaan beginnen inzien?
Vertel jij mij eens, puur uit nieuwgierigheid, wat Dendermonde (moordende maniak) met een school in Luik (bende jongeren) heeft te maken ?

Die dingen kun je nu echt niet gaan linken.
Oud 5 februari 2009, 23:51   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Effe zomaar een vraagje:
Wat heet jij het juiste "kamp" ?
Oud 6 februari 2009, 01:10   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Link ?

Het nieuws van 19 u op VTM. Daarin zeiden ze letterlijk: '' jongeren van allochtone origine''.

Dat het allochtonen waren verzwijgen de meeste media liever natuurlijk.
Zo poste ik een reactie op GVA waarin ik zei dat de daders allochtonen waren en dat geraakte natuurlijk niet door de multicul censuur.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 februari 2009 om 01:11.
Oud 6 februari 2009, 01:31   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Daar kan je tien tegen 1 op wedden zonder risico te verliezen.

Op VTM bevestigden ze al mijn stelling.
Van dat ik hoorde '' in bende en jongeren'' wist ik al genoeg.
Oud 6 februari 2009, 02:57   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Haha.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be