![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hervormingen lossen niets op, zelfs geen wetsaanpassingen. Geaardheden zijn niet te onderdrukken, zelfs niet met doodstraffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij is kinderverkrachting (sexueel misbruik van minderjarigen zo u wil) het misdrijf en moeten we pedofilie anders benaderen.
Ik zie twee mogelijkheden: - ofwel beschouwen we pedofilie als een psychische aandoening waarvoor een behandeling wordt gezocht en worden degenen die eraan lijden geïnterneerd of ambulant behandeld afhankelijk van de mate waarin ze erin slagen hun aandoening onder controle te houden en m.a.w. geen minderjarigen aan te randen. - ofwel beschouwen we pedofilie als een sexuele voorkeur zoals homofilie, heterofilie, ... en beschouwen we een pedofiel die ook effectief kinderen aanrandt als een verkrachter. Met dien verstande dat er bij die verkrachting een (zeer) verzwarende omstandigheid is, nl. de leeftijd van het slachtoffer. Maar sowieso ben ik het eens met diegenen die pleiten voor een strikte opvolging van pedofielen die hun straf uitgezeten hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strikte opvolging ? Je kan je de vraag stellen of een veroordeelde die z'n straf heeft uitgezeten beter moet worden opgevolgd dan iemand die nog geen vlieg kwaad heeft gedaan maar dagelijks met kinderen omgaat. Ik las onlangs dat kinderen binnen de schoolmuren ook niet steeds veilig zijn, verre van zelfs.
Voor de pleiters voor opvolging, misschien zich toch eerst eens de vraag stellen WAT je gaat controleren. Meer patrouilles en een enkelband beantwoorden zeker niet aan de vraag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het eerste geval lijkt het me nogal wiedes dat de betrokkene professionele hulp uit de geestelijke gezondheidszorg krijgt. In het tweede geval lijkt het me ook aangewezen dat de personen in kwestie psychische begeleiding krijgen (en opgelegd krijgen wanneer ze die niet zelf zoeken). Uiteraard zal die zorg/begeleiding korter op de man/vrouw moeten spelen wanneer het gaat om iemand die, als gevolg van zijn/haar aandoening of sexuele geaardheid, al eens een misdaad gepleegd heeft. Ik had misschien nog moeten verduidelijken dat die strikte opvolging na een veroordeling niet in steen gebeiteld staat natuurlijk. Wanneer blijkt dat de persoon in kwestie zich opnieuw in de maatschappij kan integreren en hij zijn aandoening/sexuele appetijt voldoende onder controle kan houden kan zo'n controle afgebouwd worden. Maar bij diegenen die al eens over de schreef zijn gegaan zou ik in dit geval (juist omwille van het feit dat de slachtoffers altijd kinderen zullen zijn) die controle nooit helemaal laten wegvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is pedofilie hoe dan ook een seksuele afwijking; het gaat immers niet over gedrag wat zich richt op gelijken( volwassenen) maar op gedrag gericht op ongelijken
( kinderen of beduidend jongere personen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij is pedofilie een 'abnormaliteit' die niet te vereenzelvigen is met andere 'onconventionele' seksuele voorkeuren als homoseksualiteit, het betreft hier eerder een pathologische aandoening. Maar het is wel degelijk een seksuele voorkeur. De perversiteit ervan wordt verstevigd en aangewakkerd doordat ze in onze maatchappij niet aanvaard wordt. En momenteel reageren we op pedofilie, in onze angstcultuur, zeer gevoelig en misschien overgevoelig. Dertig jaar geleden werd pedofilie ook al als een abnormaliteit beschouwd, maar spraken de meeste mensen, in de aanpak van de 'daders', nog over 'helpen' en 'therapie'. Nu wordt er gesproken over 'straffen' en 'uit de samenleving verwijderen' of erger. Toch een interessante evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alice, freespirit, doe me een lol, zet jullie opinies rond pedofilie een keer twee weken opzij, en laat ons eerst een rondje documentatie verzamelen ? Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2009 om 02:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of kerkhoven. Of stallen. Of gewone vrouwen. Pedofielen met een lage sekslust trekken gewoon aan hun piemel en vinden het jammer voor zichzelf dat ze vreemd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Volgens Scotland Yard zijn we allemaal verdacht.
Leraars, advocaten, politiekers and politie-officieren op kop. Als verdachtmaking is het facet 'ziek in de kop' plots verdwenen ? Raar toch ? Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2009 om 02:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's zowat het enige wat ik tot dusver durf concluderen. Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2009 om 02:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik ben meer het type waarheidzoeker ... en ik wil het volledige discours rond pedofilie in kaart, in de hoop dat het onderweg ook iets laat zien van de psychische toestand v h collectief. De Tijdgeest zelf is volgens mij de grootste zot. En de grootste pervert. Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2009 om 03:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste dode is inmiddels gevallen.
http://www.ad.nl/utrecht/oost/298178..._vermoord.html
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als pedofilie niet te genezen is, maar wel strafbaar, blijft nog enkel de vraag hoe de maatschappij met de groep moet omgaan: interneren, detineren of isoleren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() kan je die lijst aanvullen? ik zou het graag doen. zelfs voor het 'eerlijk proces'. in veel gevallen komt het daar toch niet toe. het slachtoffer moet hier eerst nog klacht voor indienen en dat is voor sommigen een brug te ver.
akkoord, er kunnen mensen zijn die er een naam van iemand opzetten om nog een rekening te vereffenen. maar als je iemand wil zwart maken, kan dat met onze huidige communicatiemiddelen makkelijk. daar heb je niet zo'n lijst voor nodig. middelen om misbruik van de lijst te voorkomen door er niet-pedofielen op te plaatsen kan ik niet bedenken. een heuse disclaimer waarbij je mensen probeert te overtuigen om het enkel te doen in het belang van de huidige slachtoffers en het voorkomen van nieuwe slachtoffers. men kan misschien ook een aanduiding geven voor de betrouwbaarheid van de gegevens, bv indien verschillende personen dezelfde naam ingeven stijgt de kans dat het werkelijk om een pedoseksueel gaat. indien je niet zulke ingrepen voorziet wordt die lijst binnen de kortste keren karikaturaal. probleem is dat je met de wet op laster en eerroof zit. begin maar eens aan te tonen dat iemand pedofiele neigingen heeft. een zeven-jarige loopt niet met een camera op zak. en wat doe je met het beroepsgeheim? de psy's, artsen en justitie wéten waar de pedofielen zich bevinden, maar zijn wettelijk met handen en voeten gebonden. als zoon-of dochterlief van één van deze beroepsuitoefenaars plots van school veranderd na een verhuizing in de schoolbuurt, weet u dus hoe laat het is. toch pleit ik ongenuanceerd pro. misbruikte kinderen hebben meer dan levenslang, als ze dan nog een leven hebben. de gevolgen van misbruik op kinderen zijn zo zwaar dat het sop de kolen dit keer waard zijn. en hoe. daarnaast moet de klemtoon liggen op preventie. studies hebben al aangetoond dat de verspreiding van seks via internet ervoor zorgt dat men afgestompt raakt en het doorsnee aanbod niet meer interessant vindt. hoe jonger, hoe spannender het wordt. en dat werkt sensibiliserend: een beeld van een jong iemand, zou de kans vergroten dat er meer zulk materiaal wordt opgezocht. dus mannen allerhande, hoed je hiervoor. en we weten hiermee ook meteen waar te beginnen met de preventie. |
![]() |
![]() |