![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij gelovig ? | |||
Ja, ik ben rooms-katholiek |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,97% |
Ja, ik ben protestant |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,84% |
Ja, ik ben moslim |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
Ja, ik ben jood |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, ik ben boeddhist |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,84% |
Ja, ik belijd een andere godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,06% |
Ik ben agnosticus |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,74% |
Nee, ik ben atheïst |
![]() ![]() ![]() |
26 | 41,94% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben van de malinois ,die werden vroeger geleid door ne kannunik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Geloven in de mens" betekent dat de mens geen God en geen dogmatische regeltjes en tradities nodig heeft om te weten hoe hij moet keven en dat ons gezond verstand en de discussie met anderen ons veel verder helpt dan een blind geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Qua moraal is er niet zoveel verschil tussen vrijzinnigheid en gnosticisme, behalve het feit dat een gnosticist nog steeds in een hogere kracht gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet vooral de distinctie maken tussen geloof, geloofsovertuiging en de manier waarop allerlei machtsorganen (vooral in de symbiose tussen wereldlijke en kerkelijke macht) ons denken in een bepaald kader hebben willen dwingen (en daar gedurende lange tijd ook in geslaagd zijn). In dat opzicht is wat met gemeenzaam "de crisis van de Kerk" noemt misschien wel een enorme zegen... Wie zal het zeggen? Oh ja... voor wie er nog naar moest raden: Rooms-Katholiek, all the way.
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou God als ie bestaat in dezen topic nie allang zichzelf bekend gemaakt hebben?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- ofwel bestaat God niet - ofwel is die "God" helemaal niet wat wij denken dat hij is. - ofwel heeft die "God" ons de rug toe gekeerd. Ik hou het nog steeds op de eerste mogelijkheid
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mag ik vragen aan de mensen die 'andere godsdienst' hebben gekozen wat die godsdienst precies is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Griffin schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Waarom geen godinneke? Zo'n lekker stuk....
Dan ben ik voor eeuwigdurende aanbidding! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
zwanzer ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik ben muslim dat wil zeggen ; onze heer allah ik geloof in het bestaan een geloof dat u de oorzaak van het leven bent zonder jou is er geen leven een zonder mijn bewust aan jouw bestaan dan zou het leven geen zin hebben jij bent de oorzaak van alle oorzaak,jij hebt profeten gestuurd om jouw heerschappij bekendt te maken , jij hebt de profeten gestuurd om aan onze plichten een daden te verwijten, wie jouw gehoorzaamt krijgt een beloning, een wie jouw niet gehoorzaamt dan zijn het jouw dienaren als je hen vergeeft dan ben jij die vergiffenis verdeelt, Van diegene die u naar ons gezonden heeft ,mo7amed de laatste gezante, ik geloof in hem een ben u dankbaar voor al wat u neerzendt, u bent zeker de barmhartige de genadevolle.!!!
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Btw, ik ga u es een directe vraag stellen: durft u op uw koran te zweren dat u de grondwet en de wetten van het land waar u woont boven de regeltjes uit die Koran stelt? Ik las net een interessant stukje in de Volkskrant ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Trouwens, nu zou er eigenlijk al een nieuwe profeet nodig zijn binnen de Islam om aan te geven welke van de richtingen (Suni, Shia, Druze,...) nu de juiste is) Ik probeer het maar in te schaten, want ik hecht helemaal geen geloof aan wat voor profeet ook. Volgens mij lopen er met de regelmaat van een paar honderd jaar mensen rond bij wie de combinatie gezond verstand, pragmatie, uitstraling, het zich doen overkomen en het engagement om de wereld te verbeteren ongeveer optimaal is. Einstein was niet perfect, maar ging de goede richting uit. Er gaan er nog volgen. De wetenschap die "statistiek" noemt voorspelt dat.
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
There is allways room for one more! Wanneer nu eens een profeteske? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Atheïst!
btw een echte vrijzinnige geloofd enkel in datgene wat bewezen is, en aangezien het onmogelijk is om te bewijzen dat er al dan niet een godheid is kan deze onmogelijk ahteïst zijn maar moet hij gewoon toegeven dat hij het niet weet
![]() |
#60 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |