Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 10:25   #41
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Waar gaat het heen met de wereld? Eerst werden Joden voortdurend zwart gemaakt. De haat tegen de Joden culmineerde en resulteerde uiteindelijk in de Holocaust.
Ken je de geschiedenis daarvan wel?

Citaat:
Denk na, dames en heren. Haat heeft geen einde. Heb uw buren lief, ook al zijn ze anders dan U. We moeten leren elkaar te accepteren. Helaas hebben velen van jullie niets van het verleden geleerd. Er is geen verschil tussen de haat van die tijd en van deze tijd. De haat kent vele gezichten. Laat jezelf niet meeslepen door haat. haathaathaathaathaathaathaa.... Vernietig de haat in je hart.
Jij vind dus dat de commentaar op moslims compleet ongepast is?

Als een moslim zich ergens opblaast mag dat niet gezegd worden?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 16:36   #42
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Waar gaat het heen met de wereld? Eerst werden Joden voortdurend zwart gemaakt. De haat tegen de Joden culmineerde en resulteerde uiteindelijk in de Holocaust.
Ken je de geschiedenis daarvan wel?

Citaat:
Denk na, dames en heren. Haat heeft geen einde. Heb uw buren lief, ook al zijn ze anders dan U. We moeten leren elkaar te accepteren. Helaas hebben velen van jullie niets van het verleden geleerd. Er is geen verschil tussen de haat van die tijd en van deze tijd. De haat kent vele gezichten. Laat jezelf niet meeslepen door haat. haathaathaathaathaathaathaa.... Vernietig de haat in je hart.
Jij vind dus dat de commentaar op moslims compleet ongepast is?

Als een moslim zich ergens opblaast mag dat niet gezegd worden?

ik denk dat Turk4Ever hier vooral reageert op de vele uitingen van haat die op het forum terug te vinden vallen.. En daarin geef ik hem gelijk.. Het gaat in de eerste plaats om onze interactie.. En daarin gaan er hier sommigen ,mijns inziens, zwaar over de schreef..

Mustapha gaat trouwens ook af en toe over de schreef, maar in vergelijking met wat anderen hier schrijven (let's go genocide) verzinkt dat in het niet.. Als Michel Wuyts al plaatsvervangde schaamte voelt omdat een Vlaamse vlag in de wielen van een wielrenner terecht komt, dan weet ik eerlijk gezegd niet meer waar kruipen als ik lees wat sommigen hier durven schrijven en, vooral, de behoorlijk lauwe reacties die daarop volgen.. Als men denkt dat zo'n haatdragend discours ook de oplossing voor de problematiek ook maar één stap dichter bijbrengt dan zit men fout..

Al de rest is voer voor een andere discussie..
Oud 13 april 2004, 19:11   #43
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote="Jozef Ostyn"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Als het moet dan maken we maar een tweede holocaust. Als dat de prijs is die we moeten betalen om van de islam verlost te raken, dan moet dat maar.
Er is op dit forum veel ziekelijke praat te lezen, maar dit gaat toch wel vrij ver.

Tja sinds de discussies (allé wat je nog discussies kon noemen) op het beruchte zwart-bruine forum van Politicsinfo.net zijn stil gevallen is er de laatste weken een toeloop van extreem-rechtse marginalen en andere leeghoofden naar politics.be om ook hier te proberen andersdenkenden weg te jagen met hun degoutant gezeik over White Power en hun scheldtirades tegen buitenlanders en homosexuelen. Bedroevend is dat de moderators hier blijkbaar verzuimen om in te grijpen.
Oud 13 april 2004, 20:40   #44
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Als het moet dan maken we maar een tweede holocaust. Als dat de prijs is die we moeten betalen om van de islam verlost te raken, dan moet dat maar.
Buiten het feit dat men zich al vragen kan stellen bij die eerste Holle kous (excuseer, Holocaust dus), moet men er zich toch rekenschap van geven dat er ongeveer een miljard moslims op de aardkloot rondlopen. Men kan die niet allemaal uitmoorden, zelfs al zou men dat willen (zoals jij blijkbaar). Je kan wel de islam houden waar hij thuishoort en elke poging ervan om "uit te breken" met de slag van de voorhamer oplossen, zeker richting Europa. De islam hoort thuis in de Arabische wereld, bepaalde delen van Centraal-Azië en Noord-Afrika. Nergens anders.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 21:50   #45
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot

ik denk dat Turk4Ever hier vooral reageert op de vele uitingen van haat die op het forum terug te vinden vallen.. En daarin geef ik hem gelijk.. Het gaat in de eerste plaats om onze interactie.. En daarin gaan er hier sommigen ,mijns inziens, zwaar over de schreef..

Mustapha gaat trouwens ook af en toe over de schreef, maar in vergelijking met wat anderen hier schrijven (let's go genocide) verzinkt dat in het niet.. Als Michel Wuyts al plaatsvervangde schaamte voelt omdat een Vlaamse vlag in de wielen van een wielrenner terecht komt, dan weet ik eerlijk gezegd niet meer waar kruipen als ik lees wat sommigen hier durven schrijven en, vooral, de behoorlijk lauwe reacties die daarop volgen.. Als men denkt dat zo'n haatdragend discours ook de oplossing voor de problematiek ook maar één stap dichter bijbrengt dan zit men fout..

Terloops...
Ik begrijp wat je zegt Lyot, maar ik ben zelf niet echt zo zwaar aangedaan, noch door Darwin's uitlatingen, noch door Mustapha's uitlatingen. Beide hebben immers ook al veel zinnige zaken gezegd waaruit wel blijkt dat ze voor rede vatbaar zijn en inzichten hebben waar we moeten kunnen naar luisteren. Wat niet wil zeggen dat ik inhoudelijk akkoord ga met bepaalde uitspraken. Indien we vinden dat er over de schreef gegaan wordt, dan moeten we dat imho kalm en met rede proberen aan te tonen, zonder zelf terug te schelden.
.... voor wat het waard is....
Oud 14 april 2004, 07:09   #46
k9

Standaard

Citaat:

Dit forum is niet representatief voor de belgische bevolking. Hij maakt dus een zware vergissing.

Citaat:
Mustapha gaat trouwens ook af en toe over de schreef, maar in vergelijking met wat anderen hier schrijven (let's go genocide) verzinkt dat in het niet..
Turk4ever zelf ontkent de genocide op de armeniers , in mijn ogen even erg als de genocide op de joden ontkennen.

Tuurlijk zitten er hier debielen dat heb je op elk forum, daar een veragemeening uittrekken is heel verkeerd.

Citaat:
Als Michel Wuyts al plaatsvervangde schaamte voelt omdat een Vlaamse vlag in de wielen van een wielrenner terecht komt, dan weet ik eerlijk gezegd niet meer waar kruipen als ik lees wat sommigen hier durven schrijven en, vooral, de behoorlijk lauwe reacties die daarop volgen.. Als men denkt dat zo'n haatdragend discours ook de oplossing voor de problematiek ook maar één stap dichter bijbrengt dan zit men fout..
Supporters doen altijd stomme dingen, is het niet met een foto apparaat dan is het met bier of water nu was het met een vlag.

Ja inderdaad die man is een debiel, de acties om overal met vlaamse vlaggetjes te zwaaien is stom maar het kan geen kwaad en als de mensen er zich mee amuseren ...

Je kan zo alle suporters verbieden want enkele dan zal je zoiets uitsluiten.
Oud 14 april 2004, 09:52   #47
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit forum is niet representatief voor de belgische bevolking. Hij maakt dus een zware vergissing.

Citaat:
Mustapha gaat trouwens ook af en toe over de schreef, maar in vergelijking met wat anderen hier schrijven (let's go genocide) verzinkt dat in het niet..
Turk4ever zelf ontkent de genocide op de armeniers , in mijn ogen even erg als de genocide op de joden ontkennen.

Tuurlijk zitten er hier debielen dat heb je op elk forum, daar een veragemeening uittrekken is heel verkeerd.

Citaat:
Als Michel Wuyts al plaatsvervangde schaamte voelt omdat een Vlaamse vlag in de wielen van een wielrenner terecht komt, dan weet ik eerlijk gezegd niet meer waar kruipen als ik lees wat sommigen hier durven schrijven en, vooral, de behoorlijk lauwe reacties die daarop volgen.. Als men denkt dat zo'n haatdragend discours ook de oplossing voor de problematiek ook maar één stap dichter bijbrengt dan zit men fout..
Supporters doen altijd stomme dingen, is het niet met een foto apparaat dan is het met bier of water nu was het met een vlag.

Ja inderdaad die man is een debiel, de acties om overal met vlaamse vlaggetjes te zwaaien is stom maar het kan geen kwaad en als de mensen er zich mee amuseren ...

Je kan zo alle suporters verbieden want enkele dan zal je zoiets uitsluiten.
Ik ben met argumenten gekomen waarom die genocide nooit heeft plaatsgevonden. Tot nu toe heeft niemand de argumenten kunnen weerleggen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 10:01   #48
k9

Standaard

Citaat:
Ik ben met argumenten gekomen waarom die genocide nooit heeft plaatsgevonden. Tot nu toe heeft niemand de argumenten kunnen weerleggen.
In jouw ogen . Maar jij bent in dat opzicht zo gebrainwasht dat moest je er midden tussengestaan hebben je het nog zou ontkennen.
Oud 14 april 2004, 10:26   #49
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
In jouw ogen . Maar jij bent in dat opzicht zo gebrainwasht dat moest je er midden tussengestaan hebben je het nog zou ontkennen.
Jullie zijn degenen die gebrainwashed zijn. Het zit in de mens om altijd de underdog te steunen. Het is een mooie scenario. Arme, zielige Christelijke Armenen die door de brute, Islamitische Turken onderdrukt en uitgeroeid worden. Dit is een scenario die Europeanen al te graag willen geloven. De Armenen hebben een leugen verspreid en de Europeanen hebben het geacepteerd zonder de claim te toetsen.
Oud 14 april 2004, 10:33   #50
k9

Standaard

Citaat:
Jullie zijn degenen die gebrainwashed zijn.

De armeense genocide is amper gekend in europa.

Citaat:
De Armenen hebben een leugen verspreid en de Europeanen hebben het geacepteerd zonder de claim te toetsen.
De armenen hebben hun versie verspreid, de turken hun. IK geloof wat er in het midden zit . het is niet enkel de fout van de turken en niet enkel de fout van de armenen maar het grootste deel van de schuld ligt wel bij turkije en turkije blijft tot op vandaag dezelfde politiek voeren met oa de koerden.
Oud 14 april 2004, 10:41   #51
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jullie zijn degenen die gebrainwashed zijn.

De armeense genocide is amper gekend in europa.

Citaat:
De Armenen hebben een leugen verspreid en de Europeanen hebben het geacepteerd zonder de claim te toetsen.
De armenen hebben hun versie verspreid, de turken hun. IK geloof wat er in het midden zit . het is niet enkel de fout van de turken en niet enkel de fout van de armenen maar het grootste deel van de schuld ligt wel bij turkije en turkije blijft tot op vandaag dezelfde politiek voeren met oa de koerden.
Er zijn ook Koerden die claimen dat ze slachtoffer zijn van een genocide door de Turken. Ga je dat nu ook geloven? Ik geef toe dat de Turken ook schuld hebben aan de dingen die zijn gebeurd. Het is echter geen genocide te noemen.

We zouden wel ontopic moeten blijven. Er bestaat al een thread over de Armeense "genocide".
Oud 14 april 2004, 10:46   #52
k9

Standaard

Citaat:
Er zijn ook Koerden die claimen dat ze slachtoffer zijn van een genocide door de Turken. Ga je dat nu ook geloven?
Nee maar turkije voert wel een politiek die tegen de koerden gericht is.

Citaat:
Ik geef toe dat de Turken ook schuld hebben aan de dingen die zijn gebeurd. Het is echter geen genocide te noemen.
Het uitmoorden van een hele hoop mensen van dezelfde minderheid als overheidbeleid is een genocide en dat is precies wat turkije deed.
Oud 14 april 2004, 10:56   #53
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het uitmoorden van een hele hoop mensen van dezelfde minderheid als overheidbeleid is een genocide en dat is precies wat turkije deed.
Daar zit het hem in. Het was overheidsbeleid om de Armenen uit het Oosten weg te halen en te verplaatsen naar Syrie. Niet om de Armenen uit te roeien. Er was namelijk een burgeroorlog in het Oosten en de enige oplossing was de Armenen over te plaatsen. Helaas zijn er veel Armenen door de slechte weersomstandigheden en ziekten omgekomen. Ze zijn ook aangevallen door Turkse en Koerdische bendes die op wraak belust waren. De weersomstandigheden zijn niet te onderschatten. Er zijn 90.000 Turkse soldaten in de bergen van Erzurum doodgevroren. Ook miljoenen Turken zijn omgekomen in de strenge winters. De Armenen geven zelf toe dat veel Armenen zijn omgekomen door de slechte weersomstandigheden en de winter. De Turken zelf waren echter hier ook aan onderworpen. De Armenen zeggen ook dat veel Armenen door Koerdische en Turkse bendes zijn omgebracht. Ze claimen echter dat deze bendes door het leger georganiseerd waren. Dit is echter pure speculatie. Waarom zou het leger bendes organiseren als ze zelf ook Armenen kunnen vermoorden? Deze leugen is gebaseerd op een brief van Talat Pasha waar hij de opdracht zou geven de Armenen te vernietigen. Het is echter gebleken dat deze brief een vervalsing is. Hij lijkt op geen enkele manier op Ottomaanse documenten uit die tijd. Bovendien hadden de Turken van hogerhand bevolen om de Armenen goed te behandelen en ze de middelen te geven die ze nodig hadden. Helaas waren er grote tekorten aan alle middelen door de oorlogen die op dat moment gevoerd werden.
Oud 14 april 2004, 10:58   #54
k9

Standaard

Citaat:
Daar zit het hem in. Het was overheidsbeleid om de Armenen uit het Oosten weg te halen en te verplaatsen naar Syrie. Niet om de Armenen uit te roeien. Er was namelijk een burgeroorlog in het Oosten en de enige oplossing was de Armenen over te plaatsen. Helaas zijn er veel Armenen door de slechte weersom....De Armenen zeggen ook dat veel Armenen door Koerdische en Turkse bendes zijn omgebracht. Ze claimen echter dat deze bendes door het leger ...
DAt is dus jouw versie van de geschiedenis de armenen hebben een compleet anderen en de waarheid zit ergens tussenin .Zoals je zei dit is niet het topic om erover te discusieren.
Oud 14 april 2004, 11:03   #55
Jozef Ostyn

Standaard

Voor de zoveelste keer: ALLE internationale getuigenissen uit de tijd zijn het erover eens dat er een bewuste en geplande uitmoording plaatsvondt van de Armeniërs (trouwens niet alleen in de bergen maar in heel Anatolië). De Armeniërs die dienden in het Ottomaanse leger werden systematisch ontwapend. De Armeense mannen in talloze dorpen werden systematisch vermoord. En de vrouwen, kinderen en ouderlingen werden systematisch op een dodenmars gestuurd. Dat zeggen Amerikanen, Britten, Zwitsers, Duitsers, enz.
Wie dergelijke genocide ontkent moet anderen hier de les niet komen lezen over verdraagzaamheid.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 11:06   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Eerst de Joden, dan de moslims?

In 1941, Haj Amin al-Husseini fled to Germany and met with Adolf Hitler, Heinrich Himmler, Joachim Von Ribbentrop and other Nazi leaders. He wanted to persuade them to extend the Nazis’ anti-Jewish program to the Arab world.

The Mufti sent Hitler 15 drafts of declarations he wanted Germany and Italy to make concerning the Middle East. One called on the two countries to declare the illegality of the Jewish home in Palestine. Furthermore, “they accord to Palestine and to other Arab countries the right to solve the problem of the Jewish elements in Palestine and other Arab countries, in accordance with the interest of the Arabs and, by the same method, that the question is now being settled in the Axis countries.”1

In November 1941, the Mufti met with Hitler, who told him the Jews were his foremost enemy. The Nazi dictator rebuffed the Mufti's requests for a declaration in support of the Arabs, however, telling him the time was not right. The Mufti offered Hitler his “thanks for the sympathy which he had always shown for the Arab and especially Palestinian cause, and to which he had given clear expression in his public speeches....The Arabs were Germany's natural friends because they had the same enemies as had Germany, namely....the Jews....” Hitler replied:

Germany stood for uncompromising war against the Jews. That naturally included active opposition to the Jewish national home in Palestine....Germany would furnish positive and practical aid to the Arabs involved in the same struggle....Germany's objective [is]...solely the destruction of the Jewish element residing in the Arab sphere....In that hour the Mufti would be the most authoritative spokesman for the Arab world. The Mufti thanked Hitler profusely.2

In 1945, Yugoslavia sought to indict the Mufti as a war criminal for his role in recruiting 20,000 Muslim volunteers for the SS, who participated in the killing of Jews in Croatia and Hungary. He escaped from French detention in 1946, however, and continued his fight against the Jews from Cairo and later Beirut. He died in 1974.

The Husseini family continues to play a role in Palestinian affairs, with Faisal Husseini, whose father was the Mufti's nephew, still regarded as one of their leading spokesmen in the territories

De Fuhrer en de mufti:

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 11:09   #57
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Eerst de Joden, dan de moslims?

In 1941, Haj Amin al-Husseini fled to Germany and met with Adolf Hitler, Heinrich Himmler, Joachim Von Ribbentrop and other Nazi leaders. He wanted to persuade them to extend the Nazis’ anti-Jewish program to the Arab world.
En er zijn arabieren die meegevochten hebben met de gealieerden. Er zijn zelfs arabieren(palestijnen) gestorven als piloot ter verdediging van het VK.
Oud 14 april 2004, 11:17   #58
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:

Terloops...
Ik begrijp wat je zegt Lyot, maar ik ben zelf niet echt zo zwaar aangedaan, noch door Darwin's uitlatingen, noch door Mustapha's uitlatingen. Beide hebben immers ook al veel zinnige zaken gezegd waaruit wel blijkt dat ze voor rede vatbaar zijn en inzichten hebben waar we moeten kunnen naar luisteren. Wat niet wil zeggen dat ik inhoudelijk akkoord ga met bepaalde uitspraken. Indien we vinden dat er over de schreef gegaan wordt, dan moeten we dat imho kalm en met rede proberen aan te tonen, zonder zelf terug te schelden.
.... voor wat het waard is....
volledig akkoord Straddle.. MAar af en toe vind ik het toch ontmoedigend om van de oproepen tot genocide te lezen..
Oud 14 april 2004, 11:31   #59
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Voor de zoveelste keer: ALLE internationale getuigenissen uit de tijd zijn het erover eens dat er een bewuste en geplande uitmoording plaatsvondt van de Armeniërs (trouwens niet alleen in de bergen maar in heel Anatolië). De Armeniërs die dienden in het Ottomaanse leger werden systematisch ontwapend. De Armeense mannen in talloze dorpen werden systematisch vermoord. En de vrouwen, kinderen en ouderlingen werden systematisch op een dodenmars gestuurd. Dat zeggen Amerikanen, Britten, Zwitsers, Duitsers, enz.
Wie dergelijke genocide ontkent moet anderen hier de les niet komen lezen over verdraagzaamheid.
Getuigenissen bepalen niet of er aan een genocide wordt voldaan. Er zijn ook getuigenenissen van Armenen die Turkse dorpen platbombardeerden en de inwoners verkrachtten en uitmoordden. Veel van deze getuigenissen kwamen van westerse of Armeense zeide. Het gaat om de rol van de overheid. De Armenen zeggen zelf dat de Armenen aangevallen werden door Turkse en Koerdische bendes, niet door soldaten. Veruit de meeste Armenen zijn door de weersomstandigheden overleden. Zoals eerder gezegd beweerden de Armenen dat Talat Pasha in een brief de vernietiging van de Armenen bevolen had. Deze brief is een slechte vervalsing. Dit was er wel van hogerhand bevolen:

De Ottomaanse ministerraad verordonneerde het volgende:
“Wanneer de Armeense ingezetenen van de voorgenoemde steden en dorpen die moeten worden gereloceerd, worden overgebracht naar hun nieuwe plaats van vestiging en zich onderweg bevinden, dient hun welzijn verzekerd te zijn en hun levens en goederen beschermd; na hun aankomst ter plekke dienen de kosten voor voedsel betaald te worden uit het Fonds voor Vluchtelingen totdat zij zich definitief gevestigd zullen hebben in hun nieuwe behuizing. Eigendommen en land dienen onder hen verdeeld te worden overeenkomstig hun voormalige financiële situatie en hun huidige behoeften; en voor hen die verdere hulp nodig hebben, dient de regering huizen te bouwen en de landbouwers en de handwerkslieden te voorzien van zaad, landbouwwerktuigen en gereedschap.”(35)

Jozef, waarom wil je geloven in een genocide die op leugens is gebaseerd?
Oud 14 april 2004, 11:38   #60
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

het verschil tussen de joden en de moslims is nogal duidelijk :

de joden worden gehaat vooral door de moslims, de reden is dat Israel zogezegd een stukje land bezit in het Midden-Oosten.
hier in het westen haat men de joden vooral uit jaloersheid. een gemiddelde jood is rijker dan een gemiddelde landinwoner, vooral in USA valt het op. Einstein, Marks,STANLEY KUBRICK,STEVEN SPEILBERG etc etc...

en moslims, tja, bijna geen intellectuelen, bijna geen rijke mensen, buiten een paar die de olieverkoop controleren etc.
een volk dat enkel door islam verenigd wordt... en dat ze gehaat worden hebben ze aan zichzelf te danken
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be