Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2009, 15:44   #41
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Straffen? Overplaatsen ja. En dan nog. Alleen als het uitlekte in de omgeving (want het bisdom wist het al lang natuurlijk). Hypocrieten ja. Alles voor het belang van de kerk, niets voor het belang van het kind in kwestie. Voor haar goede naam en de goede naam van haar priesters, d�*�*r had de kerk veel voor over. 'Wat gaan de mensen zeggen mocht het uitkomen??', d�*t was de cruciale vraag waarmee de kerk zich bezig hield in deze aangelegenheid. En daarom werd alles onder de mat geveegd tot in de 21ste eeuw.

Alleen, nu lukt niet meer zo goed wat gedurende lang tijd lukte. Want pedofiele priestes zijn van alle tijden geweest natuurlijk. En die waren oppermachtig in vroegere tijden, 'onaantastbaar'.

T'is goed dat je dit aanklaagt,maar waar blijft je aanklacht van vergelijkbare toestanden in islamlanden, waar religieuze gezagsdragers de slachtoffers blijven criminaliseren en straffen? Daar rep je opvallend genoeg geen woord over. Waarom krijg je een veroordeling daarvan niet over je lippen?

Nergens ter wereld worden zo veel kinderen sexueel misbruikt als in de Pakistaanse madrassas en Afghaanse weeshuizen. Nergens ter wereld worden zo veel kindersexslaven ingevoerd als in de rijke olielanden.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 16:00   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
T'is goed dat je dit aanklaagt,maar waar blijft je aanklacht van vergelijkbare toestanden in islamlanden, waar religieuze gezagsdragers de slachtoffers blijven criminaliseren en straffen? Daar rep je opvallend genoeg geen woord over. Waarom krijg je een veroordeling daarvan niet over je lippen?
Dan hebt u toch niet goed gevolgd in de vele discussie die we al gehad hebben over de islam. Maar goed , misschien was u er toen niet op dit forum en daarom zal ik het voor u nog eens herhalen.

De islam is een godsdienst die de Verlichting niet heeft doorgemaakt. Het is een archaïsche 'woestijn'-godsdienst die niet aangepast is aan onze tijd.
We bemerken dat in vele islamitische landen. Enkele voorbeelden. In Saoedie-Arabië mogen vrouwen niet achter het stuur kruipen, in Iran hangt men homofielen op, in de meeste islamitische landen vrouwen mogen niet alleen de straat op, moeten zich zedig kleden (Islam is dus een macho-godsdienst, van en voor mannen ), enz, enz. Enfin precies zoals bij ons nog niet eens zo lang geleden. Deze godsdienst past dus niet in een open democratisch systeem. Maar ik ben zeker dat -zoals bij het christendom bij ons heeft moeten doen- de islamieten hier in Europa een islam zullen ontwerpen die nog maar weinig vandoen heeft met een islam uit de middeleeuwen.

Citaat:
Nergens ter wereld worden zo veel kinderen sexueel misbruikt als in de Pakistaanse madrassas en Afghaanse weeshuizen. Nergens ter wereld worden zo veel kindersexslaven ingevoerd als in de rijke olielanden.
[/quote]

Wat u hier stelt, sluit ik zeker niet uit. Maar in de christelijke weeshuizen werden ook heel veel kinderen misbruikt. En dat is nauwelijks 40 jaar geleden. Helaas, in vele weeshuizen worden kinderen misbruikt. In Romeense, Indiase, Pakistaanse, Chinese, Portugese, Birmaanse, Vietnamese, Russische, Australische, Belgische, Ierse, Hollandse en noem maar op. Het misbruiken van kinderen in weeshuisen heeft niets te maken met de islam, maar wel met misbruik macht over die kinderen. En dat misbruik kan komen van mensen van om het even welke godsdienst én van mensen zonder godsdienst.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 16:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 16:16   #43
Gilette
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Dan hebt u toch niet goed gevolgd in de vele discussie die we al gehad hebben over de islam. Maar goed , misschien was u er toen niet op dit forum en daarom zal ik het voor u nog eens herhalen.

De islam is een godsdienst die de Verlichting niet heeft doorgemaakt. Het is een archaïsche 'woestijn'-godsdienst die niet aangepast is aan onze tijd.
We bemerken dat in vele islamitische landen. Enkele voorbeelden. In Saoedie-Arabië mogen vrouwen niet achter het stuur kruipen, in Iran hangt men homofielen op, in de meeste islamitische landen vrouwen mogen niet alleen de straat op, moeten zich zedig kleden (Islam is dus een macho-godsdienst, van en voor mannen ), enz, enz. Enfin precies zoals bij ons nog niet eens zo lang geleden. Deze godsdienst past dus niet in een open democratisch systeem. Maar ik ben zeker dat -zoals bij het christendom bij ons heeft moeten doen- de islamieten hier in Europa een islam zullen ontwerpen die nog maar weinig vandoen heeft met een islam uit de middeleeuwen.
M.a.w. een veroordeling krijg je niet over je lippen als het om islamitische pedo's gaat.

Citaat:
Wat u hier stelt, sluit ik zeker niet uit. Maar in de christelijke weeshuizen werden ook heel veel kinderen misbruikt. En dat is nauwelijks 40 jaar geleden. .
Vreugerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .... we zijn nu, de 21ste eeuw en het lijkt de gewoonte van de linkse kliek om mistoestanden te vergelijken met vreugerrr maar dan enkel als het mistoestanden in de islamitische wereld betreft. Voor andere mistoestanden halen ze opvallend genoeg nooit de vreuegerrr-techniek boven.

Het vreuger-excuus is eigenlijk geen excuus. Als ze erin slagen het digitale tijdperk mee in te stappen op relatief nog kortere tijd dan 40 jaar - en dat doen ze- dan zouden ze er ook moeten in slagen op relatief korte tijd komaf te maken met voormelde wantoestanden, ook al omdat ze de internationale pers halen. Toch doen ze geen moeite om zelfs maar 1 milimeter in die richting te evolueren. Waaruit dan weer blijkt dat hun verstarde religie-cultuur wel een rol spelt.
Oud 15 februari 2009, 16:34   #44
system
Banneling

Standaard

[quote=Gilette;3980445]
Citaat:

M.a.w. een veroordeling krijg je niet over je lippen als het om islamitische pedo's gaat.

Vreugerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .... we zijn nu, de 21ste eeuw en het lijkt de gewoonte van de linkse kliek om mistoestanden te vergelijken met vreugerrr maar dan enkel als het mistoestanden in de islamitische wereld betreft. Voor andere mistoestanden halen ze opvallend genoeg nooit de vreuegerrr-techniek boven.

Het vreuger-excuus is eigenlijk geen excuus. Als ze erin slagen het digitale tijdperk mee in te stappen op relatief nog kortere tijd dan 40 jaar - en dat doen ze- dan zouden ze er ook moeten in slagen op relatief korte tijd komaf te maken met voormelde wantoestanden, ook al omdat ze de internationale pers halen. Toch doen ze geen moeite om zelfs maar 1 milimeter in die richting te evolueren. Waaruit dan weer blijkt dat hun verstarde religie-cultuur wel een rol spelt.
Pedofilie is verwerpelijk. Of de dader nu islamiet is of niet.

Kinderen worden nog steeds vernederd in weeshuizen. Overal ter wereld. Ook hier. Of wat dacht u. U bent zeer naïef in die dingen.
Oud 15 februari 2009, 16:43   #45
Gilette
Banneling

Standaard

[quote=system;3980482]
Citaat:

Pedofilie is verwerpelijk. Of de dader nu islamiet is of niet.

Kinderen worden nog steeds vernederd in weeshuizen. Overal ter wereld. Ook hier. Of wat dacht u. U bent zeer naïef in die dingen.
Ik ben niet naief. Ik denk dat jij eerder naief bent. In het Westen wordt kindermisbruik maatschappelijk afgekeurd en bestraft. In moslimlanden daarentegen .... maar ja ik weet het, het is niet politiek correct om dat luidop te zeggen.
Oud 15 februari 2009, 16:48   #46
system
Banneling

Standaard

[quote=Gilette;3980509]
Citaat:

Ik ben niet naief. Ik denk dat jij eerder naief bent. In het Westen wordt kindermisbruik maatschappelijk afgekeurd en bestraft. In moslimlanden daarentegen .... maar ja ik weet het, het is niet politiek correct om dat luidop te zeggen.
Misschien hebt u gelijk dat ik naïef ben. Geef dan eens concrete voorbeelden van kindermisbruik in verschillende moslimlanden.
Oud 15 februari 2009, 16:53   #47
Gilette
Banneling

Standaard

[quote=system;3980524]
Citaat:

Misschien hebt u gelijk dat ik naïef ben. Geef dan eens concrete voorbeelden van kindermisbruik in verschillende moslimlanden.
Ik raad u aan de boeken van Khaled Hosseini te lezen, fictie, maar als Afghaan (op de vlucht) schetst hij in zijn boeken wantoestanden die je niet voor mogelijk acht.

Waarom vraag je eigenlijk naar concrete voorbeelden van kindermisbruik in moslimlanden? Hiernet schreef je zelf nog dat het overal voorkomt ...

Waarom geef jij geen concrete voorbeelden van maatschappelijke afkeur en bestraffing van pedofilie in moslimlanden?

Laatst gewijzigd door Gilette : 15 februari 2009 om 16:57.
Oud 15 februari 2009, 16:56   #48
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Valt kinderarbeid ook onder kindermisbruik?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 16:59   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Valt kinderarbeid ook onder kindermisbruik?
Natuurlijk.
Oud 15 februari 2009, 17:00   #50
system
Banneling

Standaard

[quote=Gilette;3980538]
Citaat:

Ik raad u aan de boeken van Khaled Hosseini te lezen, fictie, maar als Afghaan (op de vlucht) schetst hij in zijn boeken wantoestanden die je niet voor mogelijk acht.

Waarom vraag je eigenlijk naar concrete voorbeelden van kindermisbruik in moslimlanden? Hiernet schreef je zelf nog dat het overal voorkomt ...

Waarom geef jij geen concrete voorbeelden van maatschappelijke afkeur en bestraffing van pedofilie in moslimlanden?
Ja, maar ik vraag nu concrete voorbeelden van islamitische landen waar kinderen sexueel worden misbruikt. Dat is wat ik vraag.
Oud 15 februari 2009, 17:01   #51
Gilette
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Gilette : 15 februari 2009 om 17:02.
Oud 15 februari 2009, 17:14   #52
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam van de 21ste eeuw is veel minder liefde en respect dan het christendom van de 21ste eeuw.
Die mannen lopen dan ook nog 622 jaar achter hé!
Trouwens, als het aan de Kerk lag, zaten wij ook nog in de Middeleeuwen.

De (Medinenzische?) Islam was een vooruitstrevende godsdienst voor vrouwen in het Midden-Oosten, alleen één probleem: de vervaldatum ervan is al meer dan een millennium verstreken... tegenwoordig zouden ze toch al op zijn minst als mensen moeten behandeld worden? Maja, de sjeiks spreken en wij houden ons bakkes of heel wat van die mannen staan op om ons racist te noemen.

Wél respect voor de zogenaamde "Mekkaanse" of "progressieve" moslims, al lijkt mij dat soms helaas slechts een, vaak zwijgzame, minderheid te zijn, ook hier in België...
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 17:16   #53
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat u hier stelt, sluit ik zeker niet uit. Maar in de christelijke weeshuizen werden ook heel veel kinderen misbruikt. En dat is nauwelijks 40 jaar geleden. Helaas, in vele weeshuizen worden kinderen misbruikt. In Romeense, Indiase, Pakistaanse, Chinese, Portugese, Birmaanse, Vietnamese, Russische, Australische, Belgische, Ierse, Hollandse en noem maar op. Het misbruiken van kinderen in weeshuisen heeft niets te maken met de islam, maar wel met misbruik macht over die kinderen. En dat misbruik kan komen van mensen van om het even welke godsdienst én van mensen zonder godsdienst.[/quote]

Idd, maja als ze 'God' allemaal maar aanbidden dan ligt hunne hemel klaar hé. Hun medemensen is een andere zaak.
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 18:33   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit toch relevanter dan het gewoonlijke gebral. Onder al deze maskers gaat de strijd "Judäa gegen Rom, Rom gegen Judäa" onverminderd voort:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Lees mijn posts hier wat regelmatiger, hé. Ik heb al meermaals een fundamentele kritiek geplaatst op de abrahamitische religie. De abrahimitische religie, waar Jodendom, Christendom en Islam slechts varianten van zijn, is een slavenreligie of althans geworden sinds de Babylonische verbanning.

Het hele verhaaltje van als je braaf bent, kom je in het Paradijs en anders wacht de eeuwige straf, is typisch voor een volk van slaven. Een vrije Athener zou er zijn neus voor opgehaald hebben en de fiere Romein sprak zeer terecht van de "foeda superstitio", het afschuwelijke bijgeloof.

Het originele van Muhammad is dat hij deze slavenreligie probeerde om te draaien in een vitale kracht, waarmee een schitterend wereldrijk van superieure cultuur kon worden opgebouwd. De overlevering over de hoven van de kaliefen, waar poëzie, wijn & filosofie de hand gaven aan prachtige architectuur, liegt er niet om.

Maar de overwinning van Muhammad was van korte duur: ondertussen hebben de slaveninstincten in de islam al lang terug de bovenhand gehaald en deze superieure cultuur vernietigd, hierbij geholpen door kruisvaarders en ander Reconquista uitschot.

Ik moet hier ooit eens een boek over schrijven. "Der Antichrist" van Nietzsche blijft dé referentie inzake abrahimitische religie. Spijtig genoeg wordt de islam slechts impliciet aangeraakt. Het is mij niet bekend in hoeverre Nietzsche toegang had tot islamitisch bronmateriaal. Dit boek is nog te schrijven... Ik dacht voorlopig aan de titel "Ibliss".
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 19:32   #55
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Het originele van Muhammad is dat hij deze slavenreligie probeerde om te draaien in een vitale kracht, waarmee een schitterend wereldrijk van superieure cultuur kon worden opgebouwd.
Werkelijk om te gieren. Wat analfabete Mekkaanse messentrekkers allemaal niet kunnen
Oud 15 februari 2009, 20:14   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werkelijk om te gieren. Wat analfabete Mekkaanse messentrekkers allemaal niet kunnen
Je gelooft toch niet de islamitische propaganda, die beweren dat Muhammad analfabeet was? Denk je dat een analfabeet zo'n complex werkstuk kon vervaardigen?
Oud 15 februari 2009, 20:41   #57
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gelooft toch niet de islamitische propaganda, die beweren dat Muhammad analfabeet was? Denk je dat een analfabeet zo'n complex werkstuk kon vervaardigen?
Je gaat hier nogal off-topic. Lees de beginpost nog eens en huiver mee over de wanpraktijken die vandaag heersen in de bakermat van de cultuur die je zo superieur vindt.
Oud 15 februari 2009, 20:48   #58
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;3980565]
Citaat:

Ja, maar ik vraag nu concrete voorbeelden van islamitische landen waar kinderen sexueel worden misbruikt. Dat is wat ik vraag.
http://www.atimes.com/atimes/South_Asia/JE17Df02.html
Citaat:
In Pakistan, a dark trade comes to light

A Pakistani blogger wrote, "We [ethnic] Pathans are very fond of boys. [In Pakistan] the wives are only [had sex with] once or twice a year. There are lot of gay brothels in Peshawar - the famous among them is at Ramdas Bazaar. [One can] go to any Afghan restaurant and find young waiters selling sex."
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 21:03   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat hier nogal off-topic.
Jij bent begonnen over het zogenaamde "analfabetisme" van Muhammad. Je moet nu niet beginnen wenen als je weerlegd wordt.

Citaat:
Lees de beginpost nog eens en huiver mee over de wanpraktijken die vandaag heersen in de bakermat van de cultuur die je zo superieur vindt.
Om Yves Leterme te parafraseren: ben je van slechte wil, of ben je intellectueel niet in staat om mijn post i.v.m. slavenreligie te begrijpen?

Jij bent diegene die hier de onzin van het Saudische uitschot zit te verdedigen. Jouw wancultuur heeft met de wancultuur van de Saudi's veel gemeen.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 februari 2009 om 21:04.
Oud 15 februari 2009, 21:39   #60
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent begonnen over het zogenaamde "analfabetisme" van Muhammad. Je moet nu niet beginnen wenen als je weerlegd wordt.
Waar word ik hier weerlegd?

Citaat:
Om Yves Leterme te parafraseren: ben je van slechte wil, of ben je intellectueel niet in staat om mijn post i.v.m. slavenreligie te begrijpen?

Jij bent diegene die hier de onzin van het Saudische uitschot zit te verdedigen. Jouw wancultuur heeft met de wancultuur van de Saudi's veel gemeen.
Ik verdedig hier geen onzin van Saudisch uitschot. Jij verdedigt de wanpraktijken van Saudisch uitschot door hoofdzakelijk offtopic af te dwalen. Dat maakt dat jouw wancultuur veel gemeen heeft met de wancultuur van de Saudi's.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be