![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]()
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 17 februari 2009 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de regionale verkiezingen zijn NU voor Vlaanderen van LEVENSBELANG !!! Vandaag is Kosovo 1 jaar onafhankelijk. Het is door meer dan 50 landen erkend. De Kosovaren zijn moedige mensen. Ze hebben het nu moeilijk maar ze zijn hoopvol en terecht ! Vandaag vertelde een tsjeef op de tv dat er nu al 33% Vlamingen zouden stemmen op "populistische" partijen, lees een (hopelijks) Forza Flandria... Dat aantal zal waarschijnlijk nog groeien na de kemels die Reynders schiet en nog zal schieten. Laat Di Ruppo er ook nog een schepje bovenop doen en we zijn goed bezig. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa kampt met de zelfde problematiek als België maar dan in het kwadraat. Laatst gewijzigd door Garry : 17 februari 2009 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je sterke politici wil hebben, moet je ze ook tijd en macht gunnen. De voorwaarden daarvoor zijn vandaag niet vervuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Persoonlijk vind ik de vraagstelling “Welke sterke politieker kan ons uit deze crisis leiden” al verkeerd.
Vaststelling, het is een wereld crisis. U mag de economisch wereld voorstellen als een enorme grote masse met een zwaartepunt in beweging. Deze masse beweegt nu naar een grote crisis. Landen, regeringen hebben ook hun massa en zwaartepunt. Maar dit zijn ondergeschikte kleine zwaartepunten. Er is een wet van Newton over inertie. De lichaam in beweging verzet zich tegen stilstand. Omgekeerd ook, een beweging in stilstand verzet zich tegen beweging. Momenteel beweegt de grote massa van de wereld economie. Niemand heeft daar echt vat op. Enkel landen, regering met een belangrijk zwaartepunt kunnen een extra krachtvector toevoegen, om zo de resultante in een andere baan te “buigen” maar niet omgekeerd te sturen. Vlaanderen / Belgie mag een inspanning leveren, maar hun massa is zodanig klein, dat het niets zal uithalen. Maar Vlaanderen / Belgie kan wel iets anders doen. Laat mij u even meenemen naar mijn leefwereld. Ik heb een bepaalde functie in een bedrijf met 700 mensen. We zitten in een wereldgroep. Vroeger – voor de crisis - moesten we verbetering voorstellen lanceren, kosten baten analyse maken. Een investering + 250.000€ moest terug gewonnen binnen twee jaar - 250.000 € binnen het jaar Vlaanderen scoorde goed in ons Multi national bedrijf. Men kon investeringen inbrengen in de belasting. En een man/uur kost 40€. Tegenwoordig met de crisis, is het niet meer investeren. Nu is de opdracht OVERLEVEN OVERLEVEN OVERLEVEN !!!!!!!! Zo weinig mogelijk uitgeven en optimaliseren. Waar het vroeger een voordeel was dat een arbeider 40€ man/uur koste om te investeren, nu werkt het in ons nadeel. Voor ons zijn het nu drukke tijden. Het gehele systeem bekijken en optimaliseren. Zakens bekijken waar we vroeger geen tijd voor hadden. Elke week en deadline. Of zelfs twee deadlines per week. Wel, met enige fierheid, ons bedrijf zal versterkt uit de crisis komen. Zo zou de Vlaamse regering ook moeten werken. We zijn trouwens – enig in Europa – schulden vrij sinds 01.2009. Een absoluut pluspunt in het Belgisch systeem is de technische werkloosheid, voor arbeiders dan. Ons hoofdbureau in het buitenland prees het “ Belgische technische werkloosheid” systeem . Zo kan kennis en ervaring in het bedrijf gehouden worden. In het buitenland moeten ze ontslaan. Dit plus punt is echter niet van toepassing voor bedeinden die ook een massa kennis en ervaring hebben. Ik zou daaraan werken als Vlaamse regering Een absoluut minpunt in België blijft de belastingdruk. De druk op ploegenarbeid is weliswaar gedaald, maar toch nog negatief bevonden. In ons bedrijf zijn we druk bezig ons voor te bereiden wat na de crisis komt. Want op de crisis hebben we geen vat. We zijn te klein. Ook België Vlaanderen is te klein. Ik zou alle energie stoppen in een nog betere structuur na de crisis. En dat is o.a. - technische werkloosheid bedienden, niet bang zijn bedienden te aanvaarden - belastingdruk verlagen voor bedrijven die mensen aan het werk zetten - behouden afrek mogelijkheid investering - dialoog Calais, Zeebrugge, Antwerpen, Rotterdam om het maritiem tarnsport op te vangen na de crisis - nieuwe bevoegdheden deelstaten - beperken van begroting tekort - uitbreiden systeem “ sociale promotie” opleiding - overnemen van extra voordelen, zoals hospitalisatie verzekering door Vlaamse regering - regeling invullen van jobs die niet ingevuld raken – hoge werkloosheid in Wallonei Om dus nogmaals de vraag te beantwoorden “Welke sterke politieker kan ons uit deze crisis leiden”. Belgie Vlaanderen is te klein om de crisis te bedwingen. Alle energie stoppen in wat na de crisis komt. Dat moet een goede politieker doen van een klein landje als Vlaanderen. Het enige wat de crisis kan bedwingen is een “ bad bank”. Dat elke regering de leningen overneemt / uitbetaald van slechte betalers in hun land. Dat geld krijgen ze toch – met vertraging – terug. Maar zo komt er enooooooorm veel zuurstof en vertrouwen in de internationale bankwereld. Om een voorbeeld te geven. 10 van onze klanten willen een mega order plaatsen bij ons, voor zonenergie in Arabie, Europa en Amerika. Dit is momenteel een erg groeiende markt. Ze krijgen geen bankgarantie. Het order wordt uitgesteld, alle studiekosten in ons bedrijf brengen momenteel niets op. En een groeimarkt valt stil. Neen, een politieker kan het niet oplossen. We gaan het moeten uitzweten. Maar , aan elk nadeel is er een voordeel. Zonder leedvermaak uiteraard, ik zie nu mensen het bedrijf “einde contract” verlaten. Die eigenlijk de laatste maanden meer het bedrijf tegenwerkten dan mee werken. Meer met hun rechten bezig dan met hun plichten. Dit zorgt voor een mentaliteit verandering in ons bedrijf. Iedereen draagt nu zijn beste steentje bij. Uiteraard zie ik ook andere mensen “ einde contract” vertrekken. Maar hun naam staat in het “groen”, voor als de crisis voorbij is. Ook hier komen we versterkt uit de crisis. Aan elk nadeel is er een voordeel. En daar moet u naar zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Oefenen baart kunst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 februari 2009 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is uiteraard veel veranderd sindsdien. Euh…… Ik ken Nederland niet zo goed. Maar heb vanuit mijn contacten in topsport en bedrijf toch enige bedenkingen. Vanuit het hart, het hoeft niet voor mij. Ik ben een Vlaming met een Europees hart, maar potverdorie nog steeds een Belgisch pasport Vanuit mijn hart, ik zie mezelf liever rondlopen met een Vlaams pasport dan een Nederlands of Belgisch. Uiteraard niets tegen Nederland of Wallonië, wel tegen het systeem België. Een samenwerking met Nederland, yes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ons schoolsysteem en ziekte zorg is beter in Vlaanderen. Copy paste naar Nederland Het zilverfonds in Nederland is beter, Copy paste naar Vlaanderen. Vlaanderen en Nederland kan economisch elkaar aanvullen. De wereldhavens, de ijzeren rijn, de sluis van Terneuzen. Ik heb meer contact met topsport school …….. in Nederland dan met Waalse collega’s. Kortom, elkaar aanvullen. Ja. Maar niet als communicerende vaten, want na een tijd is alles vlak. Ik had verlden week nog een "Hollander" in het bedrijf. Mijn voorstel aan hem - Wallonië bij Frankrijk - de helft van Nederland bij Vlaanderen "Hoezo" vroeg die Hollander " Alleen de vrouwen" zei ik. De Hollander kon ermee lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Prince Phillipe gaat ons redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, had ik niet door. Bedankt
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik Empedocles eens ga nadoen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Kunst is zo bourgeois, volgens mij ben jij een intellectueel. Zie maar dat je niet in de goelag verdwijnt.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een wind horen waaien dat Jean-Luc "The Plummer" Federaal zou terugkomen.
Is die bij machte het verschil te maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() JL trekt de Europese lijst, de kans dat hij ook federaal op de lijst gaat staan is volgens mij zeer klein.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |