Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zal België het einde van de crisis halen?
Ja, juist in moeilijke tijden heeft België voordelen 7 28,00%
Ja, maar wel gebutst 2 8,00%
Nee, de boel spat uit elkaar 15 60,00%
Anders 1 4,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2009, 14:22   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Zelf de media worden. Een vreedzame revolutie!

Yep
Oud 21 februari 2009, 14:22   #42
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf de media worden. Een vreedzame revolutie!

Yep
Oud 22 februari 2009, 08:25   #43
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vandaag onthulde het CPB desastreuze economische cijfers voor 2009 en verder. Ze hebben het over een krimp van 3.5% dit jaar, en een werkloosheid die kan oplopen tot 9% in 2010. Uit het verleden weten we dat dergelijke omstandigheden kunnen leiden tot enorme sociale onrust. Nou zal Nederland hier niet aan ten onder gaan, alhoewel het wel veel pijn zal doen. Maar geldt dit ook voor België? Het zou niet voor het eerst zijn dat een economische crisis de oorzaak is van een revolutie. Zal België deze crisis overleven?
Ik vind dat, zoals J-M Dedictator zegt, we vooral nu meer economische migranten moeten binnenpakken.

Laatst gewijzigd door Duym : 22 februari 2009 om 08:26.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 11:46   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat, zoals J-M Dedictator zegt, we vooral nu meer economische migranten moeten binnenpakken.
Op voorwaarde dat ze analfabeet en gehandicapt zijn uiteraard
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 12:19   #45
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Op voorwaarde dat ze analfabeet en gehandicapt zijn uiteraard

Naar analogie met brulaap JM zelf die karakterieel gehandicapt is.
Oud 22 februari 2009, 13:25   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Akkoord, maar waar wil je hen heensturen ? Welke nationaliteit gaan de Koninklijke familieleden aannemen als België uitéénvalt in Vlaanderen en Wallonië ? Vlaams of Waals ? Wie gaat hen WILLEN opvangen ? Gaan ze Koninklijke Apatrides worden ? Moet men hen afzetten ? Hun persoonlijke bankrekeningen in beslag nemen evenals het paleis en de rest van " hun " bezittingen ? Of erger nog, doen zoals de Fransen tijdens de Revolutie ?
Zal me worst wezen.

Dat is het zelfde dan die steeds opnieuw gestelde vraag,” en Brussel dan?” Brussel dit en Brussel dat en Brussel zo. Als Brussel niet mee wil moeten ze het maar weten. Antwerpen is het centrum van de wereld en al de rest is parking, inclusief Brussel. En dat is van een kustbewoner gezegd, n�*!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2009 om 13:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:33   #47
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Akkoord, maar waar wil je hen heensturen ? Welke nationaliteit gaan de Koninklijke familieleden aannemen als België uitéénvalt in Vlaanderen en Wallonië ? Vlaams of Waals ? Wie gaat hen WILLEN opvangen ? Gaan ze Koninklijke Apatrides worden ? Moet men hen afzetten ? Hun persoonlijke bankrekeningen in beslag nemen evenals het paleis en de rest van " hun " bezittingen ? Of erger nog, doen zoals de Fransen tijdens de Revolutie ?

Alsof dat scenario nog niet bestaat. Die gansterbende heeft zoals alle dictators een vluchtroute (of het hen zal lukken is wat anders). Vraag eerder hoe het de koningsgezinden zal vergaan. Ik zou niet in hun plaats willen zijn.
Oud 22 februari 2009, 18:16   #48
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

De vraag was wat de crisis voor België zal hebben. Wel ik vrees dat we volgende week een horrorweek op de beurs zullen beleven. Het ganse financiële systeem staat op instorten, ook bij ons. KBC zit ferm in de problemen door zijn activiteiten in Oost Europa en zal een zware koerval kennen, Dexia zal zijn koerval verder doorzetten... en deze week zullen honderden hun job verliezen kortom ik denk dat de komend weken een verschrikking gaan zijn. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar alle indicatoren wijzen in een sterk neerwaardse richting.
Beste landgenoten, de crisis diep uit, dit zullen wij nog nooit meegemaakt hebben. Onze loonkosten, onze overheidsapparaat dat als je het omrekend de omvang van het voormalige communistische sovjet apparaat benaderd, de lage tewerkstellingspercentage, brugpensioenregelingen, te weinig eigen bedrijven en starters, het onbetaalbaar geworden sociaal systeem... kortom deze factoren zullen de invloed en de effecten van de mondiale crisis in België sterk uitvergroten en dit in alle regio's van het land.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 08:47   #49
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
De vraag was wat de crisis voor België zal hebben. Wel ik vrees dat we volgende week een horrorweek op de beurs zullen beleven. Het ganse financiële systeem staat op instorten, ook bij ons. KBC zit ferm in de problemen door zijn activiteiten in Oost Europa en zal een zware koerval kennen, Dexia zal zijn koerval verder doorzetten... en deze week zullen honderden hun job verliezen kortom ik denk dat de komend weken een verschrikking gaan zijn. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar alle indicatoren wijzen in een sterk neerwaardse richting.
Beste landgenoten, de crisis diep uit, dit zullen wij nog nooit meegemaakt hebben. Onze loonkosten, onze overheidsapparaat dat als je het omrekend de omvang van het voormalige communistische sovjet apparaat benaderd, de lage tewerkstellingspercentage, brugpensioenregelingen, te weinig eigen bedrijven en starters, het onbetaalbaar geworden sociaal systeem... kortom deze factoren zullen de invloed en de effecten van de mondiale crisis in België sterk uitvergroten en dit in alle regio's van het land.
Een daadkrachtige regering is nodig, om dit op te lossen in Belgie,
gesteund door daadkrachtige maatregelen in Europa.
Tot nu toe heb ik deze nog niet gezien.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 08:53   #50
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Een daadkrachtige regering is nodig, om dit op te lossen in Belgie,
gesteund door daadkrachtige maatregelen in Europa.
Tot nu toe heb ik deze nog niet gezien.
Een federale regering met een Vlaamse minderheid, kan nooit een daadkrachtige regering zijn.
Het ziet er slecht uit voor Belgie.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 04:03   #51
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: Ofwel werkloos met steun aan Wallonië ofwel werk behouden zonder steun aan Wallonië.

Aan ons om de boodschap uit te dragen.
En Wallonië kan zich dan vastzuigen aan Frankrijk om niet helemaal in het moeras te verdwijnen. En dan komt hun reddingsboei weer boven: en wat doen we met Brussel? Wel, laten vallen... en een Vlaamse stad kiezen om stilaan die plaats in te nemen. Nederland kan het redden zonder franskiljons en franssprekenden, Luxemburg kan het redden ook al is het veel kleiner enz
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 21:53   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Overleven ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vandaag onthulde het CPB desastreuze economische cijfers voor 2009 en verder. Ze hebben het over een krimp van 3.5% dit jaar, en een werkloosheid die kan oplopen tot 9% in 2010. Uit het verleden weten we dat dergelijke omstandigheden kunnen leiden tot enorme sociale onrust. Nou zal Nederland hier niet aan ten onder gaan, alhoewel het wel veel pijn zal doen. Maar geldt dit ook voor België? Het zou niet voor het eerst zijn dat een economische crisis de oorzaak is van een revolutie. Zal België deze crisis overleven?
Belgie zit ook in een politieke crisis.
Het ziet ernaar uit dat er iets gelijkaardigs zal gebeuren (op termijn) zoals met Tsjechoslovakije.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 22:06   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belgie zit ook in een politieke crisis.
Het ziet ernaar uit dat er iets gelijkaardigs zal gebeuren (op termijn) zoals met Tsjechoslovakije.
We kunnen slechts hopen, slechts hopen...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 22:22   #54
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Alsof dat scenario nog niet bestaat. Die gansterbende heeft zoals alle dictators een vluchtroute (of het hen zal lukken is wat anders). Vraag eerder hoe het de koningsgezinden zal vergaan. Ik zou niet in hun plaats willen zijn.
die zitten nog vooral in Wallonië.
Wallonië mag de Saksen-Coburg'ers hebben van me.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be