Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2009, 14:28   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Wilt ge er nog een paar over "werkongevallekes"? Of bestiale doopkes? Den Bockie hebben ze zat gevoerd en hem op een vensterbank van drie hoog tussen twee matrassen naar beneden gesmeten. Nek gebroken, verlamd en ging net voor z'n parawings. Bouboule hebben ze opgesloten in een ijzeren kast en in het zwembad van de KMS geduwd en natuurlijk ni meer bovengekregen. Ooit al eens gezien, Jackie, nen opgeblazen mens met uitpuilende ogen, verzopen in chloorwater? Ni fraai.
Onlangs(2-3 jaar) hebben ze nog staan springen in den tram in Brussel dat ie ervan ontspoord is. Er zaten nog oudjes en andere mensen op die tram. Proper mannen voor de rest jong da leger, en dingen da ge daar bijleert!! Zuipen vooral!

Dat verhaal van 'Den Bockie' komt me anders bekend voor: VUB, richting communicatiewetenschappen herinner ik mij begin jaren '90...
Stadslegende??

En voor de rest is het zoals G. Ramsay zegt: "If you can't stand the heat..."

U hebt het juiste besluit genomen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 14:32   #42
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat verhaal van 'Den Bockie' komt me anders bekend voor: VUB, richting communicatiewetenschappen herinner ik mij begin jaren '90...
Stadslegende??

En voor de rest is het zoals G. Ramsay zegt: "If you can't stand the heat..."

U hebt het juiste besluit genomen.
Ik zweer dat dit verhaal authentiek is, rossen bockie. Overeenkomsten zijn dan toeval.

Nee, ik geef da grif toe. Ik kon mijn leven niet meer in de handen leggen van een bende wilden. Maar 't is vooral na een gesprek met Dirk Draulans over een aantal escapades in Congo, die mijn oogskes doen open gaan hebben.

Ik begrijp de interesse van elke man of jongen voor het leger, op zich een zeer nobele zaak. Maar niet in België.
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 14:37   #43
monza
Gouverneur

Standaard

En gij zijt de enige op heel het internet die iets over de KMS en de doden durft zeggen.
Dat is toch wel erg raar niet?
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 14:38   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zweer dat dit verhaal authentiek is, rossen bockie. Overeenkomsten zijn dan toeval.

Nee, ik geef da grif toe. Ik kon mijn leven niet meer in de handen leggen van een bende wilden. Maar 't is vooral na een gesprek met Dirk Draulans over een aantal escapades in Congo, die mijn oogskes doen open gaan hebben.

Ik begrijp de interesse van elke man of jongen voor het leger, op zich een zeer nobele zaak. Maar niet in België.
Omdat er in een paar eikels in uw peloton rondliepen, en dat dopen zwaar uit de hand liepen wil niet zeggen dat deze uitwassen de regel zijn.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijker het kind met badwater weg te gooien, dan mensen op hun individuele verantwoordelijkheid te pakken.

En moet men ook studenten ontmoedigen of hogescholen & universiteiten afzeiken omdat er ooit ongelukken bij dopen gebeurd zijn??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 februari 2009 om 14:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 15:07   #45
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er in een paar eikels in uw peloton rondliepen, en dat dopen zwaar uit de hand liepen wil niet zeggen dat deze uitwassen de regel zijn.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijker het kind met badwater weg te gooien, dan mensen op hun individuele verantwoordelijkheid te pakken.

En moet men ook studenten ontmoedigen of hogescholen & universiteiten afzeiken omdat er ooit ongelukken bij dopen gebeurd zijn??
Nee, daar geef ik u gelijk in.
Oud 24 februari 2009, 15:15   #46
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het spijtig dat ik mijn legerdienst niet moet doen.
Oud 24 februari 2009, 15:25   #47
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En over De Post kan men dan ook geen goed woord meer schrijven. Daar liepen pesterijen ook uit op een zelfmoord.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 15:42   #48
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik vind het spijtig dat ik mijn legerdienst niet moet doen.
http://www.gva.be/nieuws/sport/atlet...achtwagen.aspx Van Compernolle ook...

En zij ook:

Evenals:

Of nog:

Hanger in het Kamp van Beverlo besmet met asbest

Het dak van een hangar in het Kamp van Beverlo, waar een aantal eerstejaars van de Koninklijke Militaire School sliepen, bleek onlangs asbest te bevatten.

Citaat:
Het ministerie van Defensie gaf donderdag toe dat er in het kamp vlakbij Leopoldsburg asbest werd ontdekt, maar minimaliseert de omvang van het incident. "In de bewuste hangar sliepen drie eerstejaars in een tent die binnen werd opgesteld", legt woordvoerster Ingrid Baeck uit. "Het was niet de bedoeling de hangar te gebruiken, maar de drie leerlingen kregen een andere slaapplek omdat ze snurkten. 's Nachts is er plots een golfplaat uit het dak naar beneden gedonderd. Toen onderzocht werd hoe dat kon gebeuren, bleek dat de eternieten plaat asbest bevatte", aldus Baeck.

Bron: HLN
En:

Citaat:
Kogelvrije vesten onveilig

Kogelvrije vesten onveilig

De kogelvrije vesten die de Belgische militairen in Afghanistan dragen zouden niet goed genoeg zijn. Dat schrijft De Morgen. De krant baseert zich daarvoor op testen van de federale politie die de vesten heeft afgekeurd. Volgens defensie zijn de kogelvrije vesten perfect en is er geen veilig- heidsrisico voor onze militairen. Toch wil defensie de zaak verder onderzoe- ken. Daarom zal ze maandag contact opnemen met de federale politie.

bron: http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuw...nd.shtml?p=107
Citaat:
Belgisch leger is blut

Het Belgische leger zit op budgettair vlak tegen zijn limiet aan. In theorie voorziet het strategisch plan 2000-2015 in middelen voor het leger, maar in werkelijkheid wordt elk jaar gesneden in het budget. Dat zegt generaal August Van Daele vrijdag in een interview met de krant Le Soir.

Volgens Van Daele betekent dit dat het leger, dat ondanks alles veel materieel heeft kunnen kopen, tot 2011 geen betalingen meer kan doen. "Dat wil niet zeggen dat we geen groot aankoopprogramma meer kunnen starten, maar de rekeningen kunnen maar vanaf 2012 betaald worden."

Van Daele zegt dat het leger in de huidige context te groot is en dat het, als de budgettaire toestand niet wijzigt, teruggebracht moet worden tot 32.000 �* 33.000 manschappen. Hij pleit ervoor om het leger nog verder af te slanken dan de huidige doelstelling van de minister van Defensie, die tegen 2011 nog 37.700 militairen wil overhouden.

Aangemeld door portier
Citaat:
Raketaanval op Belgische basis in Afghanistan

Bij een raketaanval op de luchthaven van Kandahar (Afghanistan) is de Belgische basis geraakt. Drie landgenoten moesten voor een medische check-up naar het Canadese hospitaal op de basis, maar mochten na onderzoek terugkeren naar hun eenheid. Dat meldt Defensie.

De raket was gericht op de luchthaven van Kandahar, in het zuiden van het land. De raket sloeg echter in op de beschermingswallen die rond de tenten van de Belgische logementszone zijn opgericht. De kunstmatige wallen bewezen volgens Defensie hun deugdelijkheid. De militairen maken deel uit van het Belgische detachement dat sinds begin september met vier jachtvliegtuigen steun levert aan de ISAF-operatie in Afghanistan.

Twee getroffen militairen maken deel uit van de 2de Tactische Wing in Florennes. De derde behoort tot de Generale Staf in Evere. Hun opdracht loopt half januari af. Een detachement uit Kleine Brogel staat klaar om de rol over te nemen.

Aangemeld door werther, ben & BlackHawk
Citaat:
Charles Michel wil troepen kunnen sturen naar ex-kolonies

Minister van Ontwikkelingssamenwerking Charles Michel (MR) meent dat de aanbevelingen van de Rwanda-commissie om geen Belgische troepen te sturen naar de oud-kolonies 'op termijn' moeten worden opgeheven.

'Ongeacht het huidige debat dat over Congo moet gevoerd worden, vind ik dat deze bepaling moet worden geschrapt. Indien België geloofwaardig wil zijn op het diplomatieke vlak, kan het niet zeggen 'er zijn middelen nodig, zowel materieel als mensen' en er telkens aan toevoegen 'het zijn de anderen die daar voor moeten zorgen'', zei Michel op Bel-RTL.

De Belgische regering zei vrijdag bereid te zijn om een inspanning te doen in het kader van de versterking van de missie van de Monuc in Congo, door logistieke hulp te bieden op het vlak van transport en inlichtingen.

Charles Michel wijst er nog op dat indien er in het kader van Europese macht voor Congo een concrete vraag aan België gesteld wordt, de zaak onmiddellijk aanleiding zou geven voor een parlementair debat, aangezien de Rwanda-commissie enkele jaren geleden naar aanleiding van tien Belgische para's in Rwanda bepaald heeft dat er geen troepen meer gestuurd kunnen worden naar de oud-kolonies.
Citaat:
Militairen die zich misdroegen in Benin gesanctioneerd

In het dossier rond Belgische militairen die zich in mei misdroegen tijdens een maaltijd in een hotel in Benin heeft één Belgisch militair een vermaning gekregen en twee anderen een terechtwijzing. De aangerichte schade ten belope van 1.000 euro werd vergoed door de betrokken militairen zelf. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Defensie Pieter De Crem op een schriftelijke vraag van Jean-Luc Crucke (MR).

De feiten deden zich tijdens een maaltijd van militairen van de 15de Wing Luchttransport en van het Trainingscentrum voor parachutisten na afloop van een gemeenschappelijke oefening met eenheden van het leger uit Benin. Na afloop moest in het hotel een muur worden herschilderd en een tapijt gereinigd omdat enkele militairen met etensresten hadden gegooid. Een militair gedroeg zich ook behoorlijk onvriendelijk tegenover het hotelpersoneel naar aanleiding van het verlies van zijn gsm.

"Het is evident dat het gedrag van de individuen die de schade hebben aangericht of die zich onvriendelijk hebben gedragen tegenover het hotelpersoneel ongepast en totaal onaanvaardbaar is. We mogen aannemen dat de feiten geen impact zullen hebben op de voortzetting van ons partnerschap met de Beninse strijdkrachten. Het spreekt voor zich dat dergelijke incidenten zich niet meer mogen voordoen. Het gedrag van Belgische militairen moet voorbeeldig en onberispelijk zijn, in het bijzonder in het buitenland", aldus de minister.
Citaat:
'Legerspaarpot geplunderd'

Minister Pieter De Crem (CD&V) eist 6 miljoen van de 10 miljoen euro uit de 'sociale kassen' van de verschillende legerkazernes, tot groot ongenoegen van het leger. 'Dat geld is bedoeld voor de sociaal-culturele activiteiten van de kleine militair en niet om onbetaalde facturen mee te betalen', fulmineert ACOD-secretaris Dirk Deboodt.

'Geen enkele minister heeft ooit aan deze sociale kassen durven te raken', zegt Deboodt. Hij vreest dat de resterende 4 miljoen euro de volgende jaren ook ten prooi zal vallen aan de 'graaicultuur' van De Crem. 'Blijkbaar zijn voor hem alle trucs goed om het budget van Defensie recht te trekken.'

'Het geld in die sociale kassen komt in feite van de militairen zelf. Het gaat om het klein beetje winst dat wordt gemaakt doordat militairen in de restaurants, bars en kantines in hun kazernes iets consumeren. Met dat geld wordt al jaren het sociale leven in de kazernes gefinancierd. Er wordt bijvoorbeeld een koelkast mee aangekocht, een feestje mee georganiseerd voor een militair die met pensioen gaat, of soms ook een familie-uitstap. Maar blijkbaar heeft De Crem dat budget nu ontdekt, en hij gaat meteen met 6 van de 10 miljoen euro lopen', zegt Deboodt.

'Na de afschaffing van de militaire pendelbussen is dit opnieuw een maatregel die de kleine militair in het hart raakt', vindt de ACOD-vakbondsman. 'Dit geld is nooit bedoeld geweest om openstaande facturen mee te betalen. De onvrede hierover bij de militairen is bijzonder groot.'

Defensie bevestigde gistermiddag na wat heen en weer getelefoneer dat het inderdaad 6 miljoen euro uit deze 'kassen' opeist. 'Het geld is bedoeld voor infrastructuurwerken aan de kantines en restaurants in de verschillende kazernes. Dus in feite vloeit het geld zo ook terug naar het personeel', zegt de woordvoerder van minister De Crem. Hij beklemtoont dat met de overige 4 miljoen euro nog 'tal van sociaal-culturele activiteiten kunnen worden georganiseerd.'
Citaat:
Belgische soldaten in Afghanistan ziek door straling

Het ministerie van Defensie stelt een onderzoek in nadat Belgische militairen in Afghanistan ziek zijn geworden, allicht door de storingsapparatuur op hun pantserwagens. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. Alle bemanningsleden van de Pandur-pantsers in Afghanistan klagen over hoofdpijn en misselijkheid. Die klachten hebben allicht te maken met de stralen van de storingsapparatuur op de pantsers. Twee soldaten van het 11de Genie van Burcht zijn door artsen al vrijgesteld van dienst.

De Belgische soldaten maken deel uit van de internationale vredesmacht in Afghanistan. De NAVO-troepen worden daar geregeld aangevallen door de taliban, onder meer met bermbommen die van op afstand tot ontploffing gebracht worden als konvooien passeren. Als antwoord daarop wordt nu telkens een van de begeleidende pantserwagens uitgerust met het Amerikaanse storingssysteem Symphony. Dat "straalt" alle vreemde radiogolven weg, zodat de bommen niet tot ontploffing gebracht kunnen worden, maar die straling zou dus ook onze soldaten ziek maken. Volgens Defensie ligt de uitgezonden straling onder de norm. Toch heeft het ministerie nu een onderzoek bevolen.

Aangemeld door ARM-WAP
Graag legerdienstje doen? Ga bij het vreemdelingenlegioen, 8 jaar afzien, een leven lang pensioentje soeperen in een dorp voor legionnaires. Of naturaliseer tot Hollander als ge deftig materiaal wilt.
Oud 24 februari 2009, 15:47   #49
monza
Gouverneur

Standaard

En van heel uw pleidooi dat voorafging hebt ge nog geen enkel bewijs gegeven.
Voor het legioen moet je 15 jaar dienst doen om recht te hebben op hun pensioen.
Oud 24 februari 2009, 15:58   #50
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
En van heel uw pleidooi dat voorafging hebt ge nog geen enkel bewijs gegeven.
Voor het legioen moet je 15 jaar dienst doen om recht te hebben op hun pensioen.
Ik heb u niks te bewijzen. Ga uwe hengel ergens anders uitslaan, want deze vette vis bijt ni
Oud 24 februari 2009, 16:21   #51
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb u niks te bewijzen. Ga uwe hengel ergens anders uitslaan, want deze vette vis bijt ni
Cafépraat kunt ge natuurlijk niet bewijzen.
Oud 24 februari 2009, 18:11   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je zal van goeden huize moeten komen als je het Belgische leger wil inhalen als er iets gebeurt.
Bwa niet echt.
De laatste keer was de vijand al voorbij voor ze wakker werden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 20:09   #53
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
weerbare burgers
gewapende burgers

een goed georganiseerde gevechtseenheid rolt daar over heen alsof het niks is.

Ben je daar zeker van ?
De Amerikanen doen het toch zo goed niet in Irak.....
enfin, even off topic.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 20:40   #54
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hoofd Leger?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 20:57   #55
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik alvast onthoud uit mijn carrière aan de Militaire School: Et pour les Flamins, po la même chose! Alle kalvers die nu tekenen kunnen dan meteen als kanonnenvlees dienen voor hun "economisch war cabinetje". 't Stinkt.
Dat was zelfs een kleine halve eeuw terug al niet meer zo zoals ik 5 jaar lang heb mogen ondervinden.
Oud 24 februari 2009, 21:00   #56
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef u niks te bewijzen, ik was er zelf bij verdomme. De dag dat gij het diploma Sociale en Militaire Wetenschappen kunt voorleggen, moogt ge mij altijd reprimeren over defensie. Nu niet.
Nog iemand die zijn waarde meent te moeten afmeten aan de pluimen die uit zijn gat steken onder vorm van een diplomake.
Oud 24 februari 2009, 21:16   #57
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
En gij zijt de enige op heel het internet die iets over de KMS en de doden durft zeggen.
Dat is toch wel erg raar niet?
Ik zal dit topic eens voorleggen aan Lt Gen ir Harry Vindevogel, huidig hoofd van de KMS en persoonlijke vriend.

Dat "experiment" zal hier rap in de kiem gesmoord worden. Mét argumenten !
Oud 24 februari 2009, 21:25   #58
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Blagueur. Ik geloof pas dat je ooit effe in de KMS zat (en er nooity door je code-moral geraakte) als je mij de betekenis van volgende woorden uit het KMS-jargon kan uitleggen

- la pine �* Matthieu
- l'axe des Z
- un manche-�*-balle
- olifantensperma
- l'Off-de-bar
- Félix
- l'oeuil de Moscou
- un tata
- un macquereau
- wie zijn Paul en Virginie ?
- geef mij de naam van de prof van optronics (is er al minstens 30 jaar)
- zeg mij ook hoe de stichter van de school heet. Waar staat zijn standbeeld in de school ?

't Is vasteloavend en de maskers gaan vallen ...
Oud 24 februari 2009, 21:34   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

't leger populeir

Voor wanneer is dat bal?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 21:43   #60
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

geef mij maar een mooie legerin

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be