![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik moet echt eens heel dringend beginnen aan een lijst PER DAG , van insinuaties en beledigingen van het VB aan het adres van de N-VA. Ben jij nu echt selectief blind Superstaaf ? Alhoewel, iemand die prinses Matilde mooi vindt, dat zegt al genoeg. |
||
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Calle schreef:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me echt de laatste maanden eenzaam, verlaten, 'tekortgedaan', en een compleet gebrek aan (negatieve) aandacht vanwege blokkers en N-VA'ers. ![]() Citaat:
Wie weet delen anderen mijn perceptie. Zizo. Afwachten op: <a href="http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=13384>Politiek afkammen</a> Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Supe®Staaf
U bent als Belgisch Blokker ook kampioen om de Vlaams-nationalisten aan te vallen. Uw regelmatige steun aan de Blokkers hier op het forum bewijzen dat u als Begicist niet schuw bent van de extreem-rechtse Blok standpunten. Van het zogenaamd Vlaams profiel van het BLOK moet u inderdaad geen schrik hebben. De circus-leeuw, BLOK genaamd, brult reeds 25 jaar in zijn gouden kooi waarin hij zichzelf heeft opgesloten. Hard brullen doen ze, maar iets realiseren voor Vlaanderen zullen ze nooit doen. Het Blok heeft net zoals uzelf, slechts één doel, gemeenschappen tegen elkaar opzetten. Haat tegen andere volksgemeenschappen heeft steeds tot oorlogen geleid en schendingen van mensenrechten. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij blijft een voorbeeld voor allen die een gelukkige samenleving nastreven. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waardeloos. Citaat:
Een goed begin ware om b.v. eens mijn 'extreem-rechtse' standpunten te kwooten. Citaat:
![]() Citaat:
Is het Vlaamsblok uitvinder en uitvoerder van het cordon? Neen. Dat ideetje kwam van Jos Gheysels en VAKA. Een idee dat ik trouwens in tegenstelling tot jouw N-VA-partij(genoten) nog steeds verdedig. Trek deze sloganeske leugen dus maar snel in. Citaat:
Hun programma is op hier en daar wat racisme (VB) en anti-democratie (N-VA) na, uiterst gelijklopend wat het lot van België en Vlaanderen betreft........... Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Daarom zal ik de haat van het flamingantisme tegenover het Belgische volk blijvend bestrijden. 8)
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
[size=7]Is het kartel CD&V-N-VA een goede zaak voor mensen die warm lopen voor de Vlaams-nationale zaak? "Ja. Ten eerste vind ik het publiek dat bij de N-VA zit een verrijking voor het Vlaamse politieke landschap. N-VA'ers zijn onverdachte democraten. Het is een kleine partij waar heel veel politiek talent bij zit. Dat vloeit een beetje voort uit het feit dat de N-VA een studentenpartij is die in de universitaire wereld hoog scoort, toch in vergelijking met hun aanhang bij het totale kiezerspubliek. Het is spijtig dat de N-VA zich niet kon aansluiten bij de VLD, maar de VLD draagt daar een grotere schuld in dan de N-VA." "Door de kiesdrempel dreigde het politieke kapitaal van N-VA verloren te gaan, maar door het kartel is nu een formule gevonden waardoor de partij opnieuw een politieke rol kan spelen. Mensen als Geert Bourgeois en Bart De Wever zijn heel waardevolle politici. Het kartel is zeer goed omdat het een dynamiek teweeg kan brengen op de Vlaamse politieke markt. CD&V-N-VA staat voor een grotere druk voor Vlaamse eisen waar een consensus over bestaat om ze te realiseren. Ik hoop dat ze hun woord houden. Dat kan er bij de andere partijen voor zorgen dat ze meegaan op dat elan, en dat punten gerealiseerd kunnen worden bij de volgende regeringsonderhandelingen." [/size] Vandaar dat ik ze wat groter zet, zodat uw vermoeide ogen ze zouden zien. Want zoals u al zei: een waarheid als een koe.
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets meer dan de helft van de N-VA'ers hangen een autoritair bestuursmodel aan.
![]() |
![]() |
#54 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk dat de N-VA de burgerinspraak wil beperken tot adviserende raden. Bemerk dat de N-VA zich carrement uitspreekt tegen bindende referenda op initiatief van de burger: http://www.n-va.be/programma/wiewatw...tm#_Toc9067077 Citaat:
Bemerk dus dat de N-VA enkel het huidige vertegenwoordigende systeem (ik spreek bewust niet over democratie) wil uitwerken. Ze wenst het niet aangevuld te zien met enige vormen van directe democratie zoals recall of BROV. Lees ook de sessie met Bart De Wever, waarin hij toegeeft dat de de autoritaire strekking he binnen de N-VA (nipt?) haalde........ http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9727 Conclusie: De N-VA wenst enkel te regeren vanuit een elitair-autoritaire visie. De N-VA noemt zich wederrechtelijk een democratische partij. Volstaat dit als bewijs?
![]() |
![]() |
#57 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan jij enkele bronnen* aanhalen die je karikaturale kwalificatie van de parlementaire democratie ondersteunen? (*) je eigen ongenuanceerde mening is dus niet voldoende
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De anti-globalisten hebben zichzelf verbreed tot andersglobablisten. Misschien moeten de BROV'ers maar eens aanvaarden dat er ook andersdemocraten bestaan en niet alleen anti-democraten. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een andere evolutie in jouw denken stoort me echter mateloos: Ondanks je jeugdige leeftijd (een periode waarin de meesten nog eerlijke en zuivere idealen nastreven) en ondanks je uiterst rijpe visie op- en beheersing van de geschiedenis, bemerk ik dat je democratische reflex, die ik toch enigszins bij iemand van jouw kaliber verwachtte, bijna onbestaande is. Kritiekloos slik je het eigenhandig toegemeten etiket 'democratisch' zonder je nog af te vragen of diegenen die het zich opplakken (N-VA+CD&V) het weldegelijk terecht doen. In mijn volgende antwoord aan Xenon, zal ik proberen aantonen dat het parlementaire systeem dat we hier in België kennen allesbehalve democratisch kan geheten worden, evenmin als de machthebbers die zich op valselijke wijze van het predicaat bedienen. Even geduld. 8)
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zoals het BROV dat is. Ik heb geen probleem met dat toe te geven. Het ene is directe democratie, het andere vertegenwoordigende democratie. Maar, allebei democratisch. P.S: Ik een confederalist? Je dromen niet voor werkelijkheid nemen hé... ![]() |
||
![]() |