Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 april 2004, 16:31   #41
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Het Blok handelde dus in beide gevallen uit haat! Mooi is dat! "Eigen belang eerst", in dit geval partijbelang primeerde boven het Vlaams Belang!

Vergeten dat CD&V en N-VA de enige partijen waren die tegen de wet Eerdekens stemden, een wet die de partijfinanciering van het Blok in gevaar kon brengen.
Als Belgicistische buitenstaander kan ik enkel constateren dat de forum-N-VA'ers hier op een zeldzame uitzondering na, veel hatelijker de Vlaamsblokkers bejegenen dan omgekeerd.
In de pot een splinter, in de ketel een balk..........
What the ???????????

Ik moet echt eens heel dringend beginnen aan een lijst PER DAG , van insinuaties en beledigingen van het VB aan het adres van de N-VA.

Ben jij nu echt selectief blind Superstaaf ?
Alhoewel, iemand die prinses Matilde mooi vindt, dat zegt al genoeg.
Calle is offline  
Oud 15 april 2004, 17:02   #42
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Calle schreef:

Citaat:
Bedoel je dat blinden geen smaak hebben?
Oud 15 april 2004, 21:46   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Als Belgicistische buitenstaander kan ik enkel constateren dat de forum-N-VA'ers hier op een zeldzame uitzondering na, veel hatelijker de Vlaamsblokkers bejegenen dan omgekeerd.
In de pot een splinter, in de ketel een balk..........
What the ???????????

Ik moet echt eens heel dringend beginnen aan een lijst PER DAG , van insinuaties en beledigingen van het VB aan het adres van de N-VA.
Het is een feit dat jullie meer op mekaar schelden dan op julie gezamenlijke erfvijand de Belgicisten.
Ik voel me echt de laatste maanden eenzaam, verlaten, 'tekortgedaan', en een compleet gebrek aan (negatieve) aandacht vanwege blokkers en N-VA'ers.

Citaat:
Ik zal er bij koetjes en kalfjes eens een polletje over starten.
Wie weet delen anderen mijn perceptie.
Zizo.
Afwachten op:
<a href="http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=13384>Politiek afkammen</a>

Citaat:
Wie wil met zo een schatje geen 'sieste crapuleux'
Oud 16 april 2004, 07:42   #44
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Supe®Staaf

U bent als Belgisch Blokker ook kampioen om de Vlaams-nationalisten
aan te vallen.

Uw regelmatige steun aan de Blokkers hier op het forum bewijzen
dat u als Begicist niet schuw bent van de extreem-rechtse Blok standpunten.

Van het zogenaamd Vlaams profiel van het BLOK moet u inderdaad geen schrik hebben.

De circus-leeuw, BLOK genaamd, brult reeds 25 jaar in zijn gouden kooi waarin hij zichzelf heeft opgesloten.

Hard brullen doen ze, maar iets realiseren voor Vlaanderen zullen ze nooit doen.

Het Blok heeft net zoals uzelf, slechts één doel, gemeenschappen tegen elkaar opzetten.

Haat tegen andere volksgemeenschappen heeft steeds tot oorlogen geleid
en schendingen van mensenrechten.
Clemens is offline  
Oud 16 april 2004, 08:39   #45
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Supe®Staaf
aan te vallen. Uw regelmatige steun aan de Blokkers hier op het forum bewijzen dat u als Begicist niet schuw bent van de extreem-rechtse Blok standpunten.
Van het zogenaamd Vlaams profiel van het BLOK moet u inderdaad geen schrik hebben. De circus-leeuw, BLOK genaamd, brult reeds 25 jaar in zijn gouden kooi waarin hij zichzelf heeft opgesloten. Hard brullen doen ze, maar iets realiseren voor Vlaanderen zullen ze nooit doen.
Het Blok heeft net zoals uzelf, slechts één doel, gemeenschappen tegen elkaar opzetten. Haat tegen andere volksgemeenschappen heeft steeds tot oorlogen geleid en schendingen van mensenrechten.
In deze vredelievende tussenkomst heeft onze vriend Clemens nu ook al Belgische blokkers ontmaskerd.
Hij blijft een voorbeeld voor allen die een gelukkige samenleving nastreven.
luc broes is offline  
Oud 16 april 2004, 08:51   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Supe®Staaf

aan te vallen.
Persoonlijke aanval, zonder weerlegging van mijn argumenten.
Waardeloos.

Citaat:
Uw regelmatige steun aan de Blokkers hier op het forum bewijzen
dat u als Begicist niet schuw bent van de extreem-rechtse Blok standpunten.
In plaats van gratuite stemmingmakerij en etiketjesplakkerij, waarmee je op een forum niet direct grote indruk maakt, zou je je beter eens toeleggen op het weerleggen van mijn stellingen.

Een goed begin ware om b.v. eens mijn 'extreem-rechtse' standpunten te kwooten.

Citaat:
Van het zogenaamd Vlaams profiel van het BLOK moet u inderdaad geen schrik hebben.
Dank je voor de geruststelling.

Citaat:
De circus-leeuw, BLOK genaamd, brult reeds 25 jaar in zijn gouden kooi waarin hij zichzelf heeft opgesloten.
Deze stelling snijdt geen hout.
Is het Vlaamsblok uitvinder en uitvoerder van het cordon?
Neen.
Dat ideetje kwam van Jos Gheysels en VAKA.
Een idee dat ik trouwens in tegenstelling tot jouw N-VA-partij(genoten) nog steeds verdedig.
Trek deze sloganeske leugen dus maar snel in.

Citaat:
Hard brullen doen ze, maar iets realiseren voor Vlaanderen zullen ze nooit doen.
Hopelijk krijgt noch het Vlaamsblok, noch de N-VA ooit de kans om iets voor Vlaanderen te doen.
Hun programma is op hier en daar wat racisme (VB) en anti-democratie (N-VA) na, uiterst gelijklopend wat het lot van België en Vlaanderen betreft...........

Citaat:
Het Blok heeft net zoals uzelf, slechts één doel, gemeenschappen tegen elkaar opzetten.
Leuke, doch nietszeggende slogan, vanwege de Vlaamsnationalist met het grootste aantal scheldpostings van zijn hand aan het adres van feitelijke medestanders uit het Vlaamsblok.

Citaat:
Haat tegen andere volksgemeenschappen heeft steeds tot oorlogen geleid
en schendingen van mensenrechten.
Groot gelijk heb je.
Daarom zal ik de haat van het flamingantisme tegenover het Belgische volk blijvend bestrijden. 8)
Oud 23 april 2004, 15:05   #47
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Tantist
"De keerzijde van de medaille is dat je een verdere verschraling van het politiek landschap krijgt. N-VA blijft wel een aparte fractie dankzij de nieuwe regeling in het Vlaams parlement. Ze hoeven niet tot één fractie te fusioneren. Hoe dan ook blijft er een verschil. Als je in een kartel zit, moet je altijd meer met de partner rekening houden dan wanneer het gewoon een concurrerende partij is. Het gevaar bestaat dat als het kartel de verkiezingen wint, het weer business as usual wordt in Vlaanderen. De CD&amp;V gaat dan wellicht scheep met de SP.A, en we krijgen het politieke klimaat van voor 1999 terug. Dat was niet de hel op aarde, maar het was wel een periode van stagnatie. Elites en drukkingsgroepen sloten een pact met elkaar en regelden het beleid."
een waarheid als een koe! Dus wie tegen de status quo is en de Vlaamse Zaak wil zien vorderen heeft maar één keuze : het Vlaams Blok!
U lijdt aan een marxistische ziekte: u lijdt aan selectiviteit. Dit heeft u blijkbaar niet gelezen:

[size=7]Is het kartel CD&amp;V-N-VA een goede zaak voor mensen die warm lopen voor de Vlaams-nationale zaak?
"Ja. Ten eerste vind ik het publiek dat bij de N-VA zit een verrijking voor het Vlaamse politieke landschap. N-VA'ers zijn onverdachte democraten. Het is een kleine partij waar heel veel politiek talent bij zit. Dat vloeit een beetje voort uit het feit dat de N-VA een studentenpartij is die in de universitaire wereld hoog scoort, toch in vergelijking met hun aanhang bij het totale kiezerspubliek. Het is spijtig dat de N-VA zich niet kon aansluiten bij de VLD, maar de VLD draagt daar een grotere schuld in dan de N-VA."

"Door de kiesdrempel dreigde het politieke kapitaal van N-VA verloren te gaan, maar door het kartel is nu een formule gevonden waardoor de partij opnieuw een politieke rol kan spelen. Mensen als Geert Bourgeois en Bart De Wever zijn heel waardevolle politici. Het kartel is zeer goed omdat het een dynamiek teweeg kan brengen op de Vlaamse politieke markt. CD&amp;V-N-VA staat voor een grotere druk voor Vlaamse eisen waar een consensus over bestaat om ze te realiseren. Ik hoop dat ze hun woord houden. Dat kan er bij de andere partijen voor zorgen dat ze meegaan op dat elan, en dat punten gerealiseerd kunnen worden bij de volgende regeringsonderhandelingen." [/size]

Vandaar dat ik ze wat groter zet, zodat uw vermoeide ogen ze zouden zien.

Want zoals u al zei: een waarheid als een koe.
Oud 23 april 2004, 15:06   #48
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Bouckaert is een liberale idioot. De man z'n ideeën zijn verouderd,
En u claimt dan nog conservatiever te zijn dan hem. Tsjonge jonge toch!
Oud 23 april 2004, 15:07   #49
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

een waarheid als een koe! Dus wie tegen de status quo is en de Vlaamse Zaak wil zien vorderen heeft maar één keuze : het Vlaams Blok!
U lijdt aan een marxistische ziekte: u lijdt aan selectiviteit. Dit heeft u blijkbaar niet gelezen:

[size=7]Is het kartel CD&amp;V-N-VA een goede zaak voor mensen die warm lopen voor de Vlaams-nationale zaak?
"Ja. Ten eerste vind ik het publiek dat bij de N-VA zit een verrijking voor het Vlaamse politieke landschap. N-VA'ers zijn onverdachte democraten. Het is een kleine partij waar heel veel politiek talent bij zit. Dat vloeit een beetje voort uit het feit dat de N-VA een studentenpartij is die in de universitaire wereld hoog scoort, toch in vergelijking met hun aanhang bij het totale kiezerspubliek. Het is spijtig dat de N-VA zich niet kon aansluiten bij de VLD, maar de VLD draagt daar een grotere schuld in dan de N-VA."

"Door de kiesdrempel dreigde het politieke kapitaal van N-VA verloren te gaan, maar door het kartel is nu een formule gevonden waardoor de partij opnieuw een politieke rol kan spelen. Mensen als Geert Bourgeois en Bart De Wever zijn heel waardevolle politici. Het kartel is zeer goed omdat het een dynamiek teweeg kan brengen op de Vlaamse politieke markt. CD&amp;V-N-VA staat voor een grotere druk voor Vlaamse eisen waar een consensus over bestaat om ze te realiseren. Ik hoop dat ze hun woord houden. Dat kan er bij de andere partijen voor zorgen dat ze meegaan op dat elan, en dat punten gerealiseerd kunnen worden bij de volgende regeringsonderhandelingen." [/size]

Ja, hallo! daar kom je nu met af! Ik moet straks weg, dus neem me het niet kwalijk als ik hier maandag op antwoord (want dit verdient een diepgaand antwoord)!
jan hyoens is offline  
Oud 23 april 2004, 15:08   #50
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja, hallo! daar kom je nu met af! Ik moet straks weg, dus neem me het niet kwalijk als ik hier maandag op antwoord (want dit verdient een diepgaand antwoord)!
Nu? Ik heb dit verdorie enkele weken geleden al gepost.
Oud 23 april 2004, 15:10   #51
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik had het over uwe laatste reply! niet over de topic! Heb ge deze middag al beginnen aperitieven misschien?
jan hyoens is offline  
Oud 24 april 2004, 22:04   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik had het over uwe laatste reply! niet over de topic! Heb ge deze middag al beginnen aperitieven misschien?
Had u teveel aan de Porto gezeten dat u dit stuk dan niet gelezen had?
Oud 26 april 2004, 18:42   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA'ers zijn onverdachte democraten.
Bullocks.
Iets meer dan de helft van de N-VA'ers hangen een autoritair bestuursmodel aan.
Oud 26 april 2004, 22:03   #54
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Bullocks.
Tsja, nu hoor je het eens van een ander en is het weer niet goed. Misschien moet je maar eens je concept van "democratie" verruimen?
zorroaster is offline  
Oud 26 april 2004, 22:08   #55
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bullocks.
En uw bewijs hiervoor is?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 27 april 2004, 07:40   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Bullocks.
Lees de congresteksten.

Bemerk dat de N-VA de burgerinspraak wil beperken tot adviserende raden.
Bemerk dat de N-VA zich carrement uitspreekt tegen bindende referenda op initiatief van de burger:
http://www.n-va.be/programma/wiewatw...tm#_Toc9067077
Citaat:
Voor de N-VA wordt de democratie niet versterkt door het uithollen van de functie van de volksvertegenwoordigende organen ten voordele van de invoering van vormen van "directe" democratie zoals het referendum of de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. Het resultaat hiervan is immers dikwijls schijndemocratie waar de toon aangegeven wordt door emotie en platte stemmingmakerij.

Politici moeten hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van die terug te schuiven naar het volk. "Directe" democratie als manier om inspraak te organiseren is voor de N-VA bijgevolg slechts een uitzonderlijke mogelijkheid, namelijk om voorafgaand aan de politieke besluitvorming een beslissing te nemen over een algemeen principe.

Natuurlijk is democratie meer dan af en toe gaan stemmen. Inspraak van zowel de georganiseerde als ongebonden burger is mogelijk via adviesraden. Zulke adviesraden moet men, op alle beleidsniveaus, reglementeren en (her)waarderen, zonder een inefficiënt overaanbod te creëren.

Bemerk dus dat de N-VA enkel het huidige vertegenwoordigende systeem (ik spreek bewust niet over democratie) wil uitwerken. Ze wenst het niet aangevuld te zien met enige vormen van directe democratie zoals recall of BROV.

Lees ook de sessie met Bart De Wever, waarin hij toegeeft dat de de autoritaire strekking he binnen de N-VA (nipt?) haalde........
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9727

Conclusie:
De N-VA wenst enkel te regeren vanuit een elitair-autoritaire visie.
De N-VA noemt zich wederrechtelijk een democratische partij.

Volstaat dit als bewijs?
Oud 27 april 2004, 12:21   #57
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn

Lees de congresteksten.

Bemerk dat de N-VA de burgerinspraak wil beperken tot adviserende raden.
Bemerk dat de N-VA zich carrement uitspreekt tegen bindende referenda op initiatief van de burger:
http://www.n-va.be/programma/wiewatw...tm#_Toc9067077
Citaat:
Voor de N-VA wordt de democratie niet versterkt door het uithollen van de functie van de volksvertegenwoordigende organen ten voordele van de invoering van vormen van "directe" democratie zoals het referendum of de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. Het resultaat hiervan is immers dikwijls schijndemocratie waar de toon aangegeven wordt door emotie en platte stemmingmakerij.

Politici moeten hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van die terug te schuiven naar het volk. "Directe" democratie als manier om inspraak te organiseren is voor de N-VA bijgevolg slechts een uitzonderlijke mogelijkheid, namelijk om voorafgaand aan de politieke besluitvorming een beslissing te nemen over een algemeen principe.

Natuurlijk is democratie meer dan af en toe gaan stemmen. Inspraak van zowel de georganiseerde als ongebonden burger is mogelijk via adviesraden. Zulke adviesraden moet men, op alle beleidsniveaus, reglementeren en (her)waarderen, zonder een inefficiënt overaanbod te creëren.

Bemerk dus dat de N-VA enkel het huidige vertegenwoordigende systeem (ik spreek bewust niet over democratie) wil uitwerken. Ze wenst het niet aangevuld te zien met enige vormen van directe democratie zoals recall of BROV.

Lees ook de sessie met Bart De Wever, waarin hij toegeeft dat de de autoritaire strekking he binnen de N-VA (nipt?) haalde........
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9727

Conclusie:
De N-VA wenst enkel te regeren vanuit een elitair-autoritaire visie.
De N-VA noemt zich wederrechtelijk een democratische partij.

Volstaat dit als bewijs?
In de rechtsleer wordt de parlementaire democratie nergens aanzien als een elitair-autoritair systeem.
Kan jij enkele bronnen* aanhalen die je karikaturale kwalificatie van de parlementaire democratie ondersteunen?

(*) je eigen ongenuanceerde mening is dus niet voldoende
Oud 27 april 2004, 12:55   #58
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
In de rechtsleer wordt de parlementaire democratie nergens aanzien als een elitair-autoritair systeem.
Kan jij enkele bronnen* aanhalen die je karikaturale kwalificatie van de parlementaire democratie ondersteunen?

(*) je eigen ongenuanceerde mening is dus niet voldoende
Het probleem van Superstaaf en het clubje BROV-fundi's is dat ze niet meer in staat zijn hun visie op "democratie" te nuanceren of te verbreden. Democratie=BROV, elk ander scenario is autoritair, elitair, dictatoriaal en anti-democratisch...

De anti-globalisten hebben zichzelf verbreed tot andersglobablisten. Misschien moeten de BROV'ers maar eens aanvaarden dat er ook andersdemocraten bestaan en niet alleen anti-democraten.
zorroaster is offline  
Oud 28 april 2004, 21:56   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het probleem van Superstaaf en het clubje BROV-fundi's is dat ze niet meer in staat zijn hun visie op "democratie" te nuanceren of te verbreden. Democratie=BROV, elk ander scenario is autoritair, elitair, dictatoriaal en anti-democratisch...
Dat de 'kartel-kuur' met de CD&amp;V jouw extreem-flamingantisme fameus temperde en verzoette tot een meer acceptabeler (con?)federalistische aspiratie, kan ik enkel toejuichen. Met de jaren en de ervaring rijpt het inzicht en de goede smaak.

Een andere evolutie in jouw denken stoort me echter mateloos:
Ondanks je jeugdige leeftijd (een periode waarin de meesten nog eerlijke en zuivere idealen nastreven) en ondanks je uiterst rijpe visie op- en beheersing van de geschiedenis, bemerk ik dat je democratische reflex, die ik toch enigszins bij iemand van jouw kaliber verwachtte, bijna onbestaande is.
Kritiekloos slik je het eigenhandig toegemeten etiket 'democratisch' zonder je nog af te vragen of diegenen die het zich opplakken (N-VA+CD&amp;V) het weldegelijk terecht doen.

In mijn volgende antwoord aan Xenon, zal ik proberen aantonen dat het parlementaire systeem dat we hier in België kennen allesbehalve democratisch kan geheten worden, evenmin als de machthebbers die zich op valselijke wijze van het predicaat bedienen.

Even geduld.
8)
Oud 29 april 2004, 01:01   #60
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dat de 'kartel-kuur' met de CD&amp;V jouw extreem-flamingantisme fameus temperde en verzoette tot een meer acceptabeler (con?)federalistische aspiratie, kan ik enkel toejuichen. Met de jaren en de ervaring rijpt het inzicht en de goede smaak.

Een andere evolutie in jouw denken stoort me echter mateloos:
Ondanks je jeugdige leeftijd (een periode waarin de meesten nog eerlijke en zuivere idealen nastreven) en ondanks je uiterst rijpe visie op- en beheersing van de geschiedenis, bemerk ik dat je democratische reflex, die ik toch enigszins bij iemand van jouw kaliber verwachtte, bijna onbestaande is.
Kritiekloos slik je het eigenhandig toegemeten etiket 'democratisch' zonder je nog af te vragen of diegenen die het zich opplakken (N-VA+CD&amp;V) het weldegelijk terecht doen.

In mijn volgende antwoord aan Xenon, zal ik proberen aantonen dat het parlementaire systeem dat we hier in België kennen allesbehalve democratisch kan geheten worden, evenmin als de machthebbers die zich op valselijke wijze van het predicaat bedienen.

Even geduld.
8)
Ik blijf erbij, mijn visie op parlementaire democratie (die overigens niet gewijzigd is sinds het kartel met CD&amp;V of welke gebeurtenis dan ook) blijft hetzelfde: Het is een democratisch systeem als een ander.
Net zoals het BROV dat is. Ik heb geen probleem met dat toe te geven. Het ene is directe democratie, het andere vertegenwoordigende democratie. Maar, allebei democratisch.

P.S: Ik een confederalist? Je dromen niet voor werkelijkheid nemen hé...
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be