Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2009, 23:50   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Het verschil is wel dat de autochtoon voor mestkever uitgescheten wordt als hij enkel voor de behoeftigen van eigen volk eerst een duit in het zakje wil doen.
...als het niet voor racist, facist, Hitler... is. Maar nogmaals, dat is louter politiek, en is niet met rede gestaafd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 23:51   #42
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ah, maar nu nuanceert u het naar een kant die mij meer schikt. U had het over socio-economische omstandigheden. Dat is wat anders dan opvoeding.
Die maken daar deel van uit in de visie op opvoeding die ik hanteer.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 23:57   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Soit, in het hele nature-nurture debat neig ik naar de nurture kant. Uiteraard hebben genen hun invloed op wat en wie we zijn. Maar volgens mij speelt de omgeving een veel grotere rol. Opvoeding moet volgens mij ook breder gezien worden dan enkel de invloed van het gezin op het opgroeiende individu. Je zou zelfs kunnen zeggen dat een opgroeiend individu constant 'opgevoed' wordt door alle indrukken die uit zijn leefwereld op hem afkomen. Die zullen immers allemaal bijdragen aan zijn zelfbeeld, zijn wereldbeeld, zijn persoonlijk normen en waarden pakket, enz.
In Amerika heeft men wel eens de proef gedaan, door ééneierige tweelingen, die door omstandigheden van elkaar zeer jong gescheiden werden (waar men ze allemaal heeft gehaald weet ik ook niet, maar men had ze) en in verschillende milieus terechtgekomen waren, te bestuderen. En daar heeft men toch een grote invloed van de genen in terug gevonden, dacht zelfs een overheersende. Maw iemand met "slechte" genen, bleef een moeilijk geval, zelfs al werd hij in een "goed" milieu opgevoed, en iemand met "goede" genen...

Laatst gewijzigd door Bob : 26 februari 2009 om 23:58.
Oud 27 februari 2009, 00:00   #44
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In Amerika heeft men wel eens de proef gedaan, door ééneierige tweelingen, die door omstandigheden van elkaar zeer jong gescheiden werden (waar men ze allemaal heeft gehaald weet ik ook niet, maar men had ze) en in verschillende milieus terechtgekomen waren, te bestuderen. En daar heeft men toch een grote invloed van de genen in terug gevonden, dacht zelfs een overheersende. Maw iemand met "slechte" genen, bleef een moeilijk geval, zelfs al werd hij in een "goed" milieu opgevoed, en iemand met "goede" genen...
Welk onderzoek was dat?
Oud 27 februari 2009, 00:10   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk onderzoek was dat?
Misschien vindt ge hier iets over
http://www.kennislink.nl/web/show?id=148728
Oud 27 februari 2009, 00:38   #46
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Onzin en hele dikke zever,15 % van de Antwerpenaar leven ONDER met bestaansminimum ,en jij komt hier het mooie weer voorspellen met domme cijfertjes
Zever op gast
Die hulpverlening is dan ook enkel voor joden. Jouw 15 % horen daar niet bij.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 00:42   #47
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doet mij plezier om te lezen dat er blijkbaar meerdere mensen van overtuigd zijn dat criminaliteit in de eerste plaats veroorzaakt wordt door socio-economische omstandigheden.

@duveltje: ranzig mijn beste, zeer ranzig.
Tiens, ik dacht eerder aan een bepaald berucht religie...?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 09:46   #48
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Die hulpverlening is dan ook enkel voor joden. Jouw 15 % horen daar niet bij.
Maar... dat is eigen volk eerst!

Zijn dat dan nazi-joden?

Of VB'er-joden?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 27 februari 2009 om 09:47.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 10:21   #49
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien vindt ge hier iets over
http://www.kennislink.nl/web/show?id=148728
Over een Amerikaans onderzoek staat in de pagina waar u naar linkt niks.

Wat tweelingenonderzoek betreft, kan ik u echter ook dit als leesvoer aanraden: http://books.google.co.uk/books?hl=en&id=OyDQlKwRpfwC

En moest u het nog ergens op de kop kunnen tikken (het is volgens mij in de meeste bibliotheken beschikbaar):
Genetica, erfelijkheid en ideologie · Nieuw rechts en het biologisch determinisme, Richard C. Lewontin, Steven Rose & Leon J. Kamin
Dit boek zal hier en daar wellicht wat gedateerd zijn, maar het biedt wel enorme inzichten in de fundamenten van het nature-nurture debat en in de methodes die door de meeste tweelingenonderzoekers gebruikt werden in het verleden.
Oud 27 februari 2009, 10:24   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is iets wat mij ook opvalt, al die voorzieningen voor onze Joodse burgers zijn natuurlijk prima maar richten zich inderdaad enkel op eigen volk eerst.
Evengoed doet een kerk dit die enkel mensen helpt omdat ze tot de kerkgemeenschap behoren of doen moslims dit wanneer hulp zich enkel richt op eigen groep.
Vandaar dat ik niet zomaar voor die initiatieven ben, het is leuk voor wie er gebruik van kan maken maar armoede los je er niet in brede zin mee op.
Maar natuurlijk is de solidariteit naar mensen van de eigen groep en het aanbieden van bijkomende voorzieningen gericht op een betere toekomst niet slecht voor wie tot die groep behoort, dat er zo veel zelf ondernomen wordt valt wel te bewonderen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 10:32   #51
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet mij plezier om te lezen dat er blijkbaar meerdere mensen van overtuigd zijn dat criminaliteit in de eerste plaats veroorzaakt wordt door socio-economische omstandigheden.

.

Een mens-met weing financiele middelen- die echt zijn beste doet(studies,solicitaties enz.) om een job te vinden en nergens wordt aangenomen of wordt misbruikt.De kans is groot dat hij na een tijdje de criminele pad zal kiezen.Ik keur dat niet goed maar ik heb er begrip voor.
Als hij weet dat er organisaties zijn die er voor hem zijn zal hij waarschijnlijk minder snel op slechte pad gaan.

Een jonge gast daartegen(15-jarige knaap bv.) die handtassen en fietsen pikt heeft eerder met zijn opvoeding of genen* te maken.

*Kinderen van criminele families hebben een grote kans om verder zo te groeien.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 februari 2009 om 10:33.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 10:34   #52
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Een mens-met weing financiele middelen- die echt zijn beste doet(studies,solicitaties enz.) om een job te vinden en nergens wordt aangenomen of wordt misbruikt.De kans is groot dat hij na een tijdje de criminele pad zal kiezen.Ik keur dat niet goed maar ik heb er begrip voor.
Als hij weet dat er organisaties zijn die er zijn voor hem zal hij waarschijnlijk minder snel op slechte pad gaan.

Een jonge gast daartegen(15-jarige knaap bv.) die handtassen en fietsen pikt heeft eerder met zijn opvoeding of genen* te maken.

*Kinderen van criminele families hebben een grote kans om verder zo te groeien.
U heeft echt wel niks geleerd uit de gevolgen van het nazisme, hè.
Oud 27 februari 2009, 10:35   #53
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik geloof in familiegenen,niet in volksgenen.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 februari 2009 om 10:36.
Oud 27 februari 2009, 10:36   #54
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geloof in familiegenen,niet in volksgenen.
U bent even fout hoor.
Oud 27 februari 2009, 10:37   #55
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U bent even fout hoor.
Je kan gelijk hebben.

Oud 27 februari 2009, 10:39   #56
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Abou Anis@

Heb je nooit gezien hoe vader en zoon op dezelfde manier 'lopen','reageren'....

Oud 27 februari 2009, 10:48   #57
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Abou Anis@

Heb je nooit gezien hoe vader en zoon op dezelfde manier 'lopen','reageren'....
Ja, dat wel. Mijn zoon en ik lopen hetzelfde, houding enz...

Alleen is die nu zestien jaar en er zit geen scheef gedacht in zijn hoofd in. Ik daarentegen op die leeftijd had al te maken met diefstal/drugs/vechtpartijen/drank enz...

Aan de andere kant, mijn eerste 15 jaar heb ik alle dagen petsen en mentale martelingen gehad van mijn ouders, dat heeft mijn zoon dan weer niet meegemaakt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 10:49   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft echt wel niks geleerd uit de gevolgen van het nazisme, hè.
Van het islam-nazisme
Maar dacht toch nooit dat de duitsers toendertijd gebeten waren op de joden voor hun misdadig gedrag. Eerder omdat ze het kapitalisme vertegenwoordigden.
Oud 27 februari 2009, 11:02   #59
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een onzin. Criminaliteit komt voor bij armen, maar zeker ook bij rijken (vastgoedmilieu?!). Het heeft te maken met genetische aanleg, opvoeding, en eigen overtuigingen.
Da's een bijzonder perverse redenering.

Laten we een concreet voorbeeld nemen...

Criminaliteitscijfers in Brazilië zijn hoog. Hoger dan pakweg in Denemarken. De kans dat je als toerist overvallen wordt in een Braziliaanse grootstad is bvb groter dan pakweg in Kopenhagen, toch? Hoe komt dat? Brazilianen zijn slechter van inborst dan Denen? Braziliaanse mama's leren hun kinderen slechtere gewoontes aan dan Deense mama's?

Volgens uw visie komt dat niet omdat de inwoners van die Braziliaanse stad significant armer en in veel slechtere omstandigheden leven, maar omdat ze dus minder goede genen zouden hebben of omdat die ouders hun kinderen slechter opvoeden.

De perversie zit hem in het feit dat dit de basis is voor rassendiscriminatie en rassenhaat. Mensen gaan namelijk de overduidelijke socio-economische redenen van die hogere Braziliaanse criminaliteit naar de achtergrond schuiven en stellen van :"meer criminaliteit = meer mensen met minder goeie genen = minderwaardige groep".

Wist je dat er in de VS meer zwarte mannen in de gevangenis zitten dan er aan de Amerikaanse universiteiten en hoge scholen studeren?
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 11:07   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over een Amerikaans onderzoek staat in de pagina waar u naar linkt niks.

Wat tweelingenonderzoek betreft, kan ik u echter ook dit als leesvoer aanraden: http://books.google.co.uk/books?hl=en&id=OyDQlKwRpfwC

En moest u het nog ergens op de kop kunnen tikken (het is volgens mij in de meeste bibliotheken beschikbaar):
Genetica, erfelijkheid en ideologie · Nieuw rechts en het biologisch determinisme, Richard C. Lewontin, Steven Rose & Leon J. Kamin
Dit boek zal hier en daar wellicht wat gedateerd zijn, maar het biedt wel enorme inzichten in de fundamenten van het nature-nurture debat en in de methodes die door de meeste tweelingenonderzoekers gebruikt werden in het verleden.
Het probleem met dit soort studies zal dan ook wel zijn dat naargelang de ideologische achtergrond, de vorser telkens tot verschillende resultaten komt. Nog erger, de studies zodanig uitvoert, dat zijn eigen grote gelijk wordt bewezen.
Zo is er volgens de linkse kerk, niks genen en alles socio-economisch.
En voor de rechtse kerk dan weer, alles genen en niks socio-economisch.
Maar dat genen niet bestaan, dat genen de factor erfelijkheid niet bepalen, dat sommigen bij hun geboorte voortbestemd zijn voor bepaalde ziektes, dat sommigen met een hoge iq, en andere met een lage iq geboren worden... zijn feiten, en worden bepaald door de genen.
En in hoeverre of de genen, of de socio-economische achtergrond de hoofdrol spelen zal wel altijd de discussie blijven. In zoverre dat de socio-economische achtergrond ook geen genenprobleem is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be