![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...als het niet voor racist, facist, Hitler... is. Maar nogmaals, dat is louter politiek, en is niet met rede gestaafd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 26 februari 2009 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien vindt ge hier iets over
http://www.kennislink.nl/web/show?id=148728 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Tiens, ik dacht eerder aan een bepaald berucht religie...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat dan nazi-joden? Of VB'er-joden? Laatst gewijzigd door HAMC : 27 februari 2009 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat tweelingenonderzoek betreft, kan ik u echter ook dit als leesvoer aanraden: http://books.google.co.uk/books?hl=en&id=OyDQlKwRpfwC En moest u het nog ergens op de kop kunnen tikken (het is volgens mij in de meeste bibliotheken beschikbaar): Genetica, erfelijkheid en ideologie · Nieuw rechts en het biologisch determinisme, Richard C. Lewontin, Steven Rose & Leon J. Kamin Dit boek zal hier en daar wellicht wat gedateerd zijn, maar het biedt wel enorme inzichten in de fundamenten van het nature-nurture debat en in de methodes die door de meeste tweelingenonderzoekers gebruikt werden in het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is iets wat mij ook opvalt, al die voorzieningen voor onze Joodse burgers zijn natuurlijk prima maar richten zich inderdaad enkel op eigen volk eerst.
Evengoed doet een kerk dit die enkel mensen helpt omdat ze tot de kerkgemeenschap behoren of doen moslims dit wanneer hulp zich enkel richt op eigen groep. Vandaar dat ik niet zomaar voor die initiatieven ben, het is leuk voor wie er gebruik van kan maken maar armoede los je er niet in brede zin mee op. Maar natuurlijk is de solidariteit naar mensen van de eigen groep en het aanbieden van bijkomende voorzieningen gericht op een betere toekomst niet slecht voor wie tot die groep behoort, dat er zo veel zelf ondernomen wordt valt wel te bewonderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een mens-met weing financiele middelen- die echt zijn beste doet(studies,solicitaties enz.) om een job te vinden en nergens wordt aangenomen of wordt misbruikt.De kans is groot dat hij na een tijdje de criminele pad zal kiezen.Ik keur dat niet goed maar ik heb er begrip voor. Als hij weet dat er organisaties zijn die er voor hem zijn zal hij waarschijnlijk minder snel op slechte pad gaan. Een jonge gast daartegen(15-jarige knaap bv.) die handtassen en fietsen pikt heeft eerder met zijn opvoeding of genen* te maken. *Kinderen van criminele families hebben een grote kans om verder zo te groeien.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 februari 2009 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik geloof in familiegenen,niet in volksgenen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 februari 2009 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Abou Anis@
Heb je nooit gezien hoe vader en zoon op dezelfde manier 'lopen','reageren'....
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen is die nu zestien jaar en er zit geen scheef gedacht in zijn hoofd in. Ik daarentegen op die leeftijd had al te maken met diefstal/drugs/vechtpartijen/drank enz... Aan de andere kant, mijn eerste 15 jaar heb ik alle dagen petsen en mentale martelingen gehad van mijn ouders, dat heeft mijn zoon dan weer niet meegemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we een concreet voorbeeld nemen... Criminaliteitscijfers in Brazilië zijn hoog. Hoger dan pakweg in Denemarken. De kans dat je als toerist overvallen wordt in een Braziliaanse grootstad is bvb groter dan pakweg in Kopenhagen, toch? Hoe komt dat? Brazilianen zijn slechter van inborst dan Denen? Braziliaanse mama's leren hun kinderen slechtere gewoontes aan dan Deense mama's? Volgens uw visie komt dat niet omdat de inwoners van die Braziliaanse stad significant armer en in veel slechtere omstandigheden leven, maar omdat ze dus minder goede genen zouden hebben of omdat die ouders hun kinderen slechter opvoeden. De perversie zit hem in het feit dat dit de basis is voor rassendiscriminatie en rassenhaat. Mensen gaan namelijk de overduidelijke socio-economische redenen van die hogere Braziliaanse criminaliteit naar de achtergrond schuiven en stellen van :"meer criminaliteit = meer mensen met minder goeie genen = minderwaardige groep". Wist je dat er in de VS meer zwarte mannen in de gevangenis zitten dan er aan de Amerikaanse universiteiten en hoge scholen studeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is er volgens de linkse kerk, niks genen en alles socio-economisch. En voor de rechtse kerk dan weer, alles genen en niks socio-economisch. Maar dat genen niet bestaan, dat genen de factor erfelijkheid niet bepalen, dat sommigen bij hun geboorte voortbestemd zijn voor bepaalde ziektes, dat sommigen met een hoge iq, en andere met een lage iq geboren worden... zijn feiten, en worden bepaald door de genen. En in hoeverre of de genen, of de socio-economische achtergrond de hoofdrol spelen zal wel altijd de discussie blijven. In zoverre dat de socio-economische achtergrond ook geen genenprobleem is. |
|
![]() |
![]() |