Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 14 april 2004, 12:39   #41
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Bijgevolg zijn de VLD-beloftes, (meer werk, lagere belastingen, strengere wetten i.v.m immigratie) van toepassing op iedereen.

De VLD heeft ze alle drie verbroken. Er is steeds minder en minder werk, de belastingen zijn op één front gedaald, maar op andere weer gestegen dus ook hier niets, en ze hebben het migrantenstemrecht goedgekeurd, hier is dus ook weer kiesbedrog. Hiernaast is er gelogen over criminaliteitscijfers en over allerhande economische verbeteringen.

De belastingen zijn wel degelijk gedaald, daar ben ik de VLD dankbaar voor.

De hoeveelheid jobs hangt af van de economische conjunctuur. België doet het wat dat betreft beter dan de ons omringende landen, dus echt bedrog kan je dat ook niet noemen.

De VLD heeft het migrantenstemrecht niet goedgekeurd. Ze hebben alleen de regering niet laten vallen over een beslissing van het parlement. Hoofdverantwoordelijke voor het migrantenstemrecht is en blijft Jean-Luc Dehaene die ervoor gezorgd heeft dat geen grondwetswijziging meer nodig was om het migrantenstemrecht in te voeren.
Steerse is offline  
Oud 14 april 2004, 12:39   #42
Calle
Parlementslid

Standaard

Moest die laatste paragraaf nu echt weeral in dit artikel.

Steeds opnieuw probeert het VB de N-VA te schaden.

Langs de andere kant is het wel handig dat jullie die artikels hier posten, want naar de site van het Vlaams Blok gaan gaat hier niet door de firewall op het werk.

I wonder why, het is nochtans een europees bedrijf hier.
Calle is offline  
Oud 14 april 2004, 12:58   #43
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steerse
De VLD heeft het migrantenstemrecht niet goedgekeurd. Ze hebben alleen de regering niet laten vallen over een beslissing van het parlement. Hoofdverantwoordelijke voor het migrantenstemrecht is en blijft Jean-Luc Dehaene die ervoor gezorgd heeft dat geen grondwetswijziging meer nodig was om het migrantenstemrecht in te voeren.
De VLD kon het vreemdelingenstemrecht tegenhouden en heeft dat niet gedaan. Dus VLD is schuldig.
Dehaene heeft dat alles mogelijk gemaakt dus CD&V ook schuldig.
luc broes is offline  
Oud 14 april 2004, 13:23   #44
Steerse
Vreemdeling

Standaard

[quote="luc broes"]
De VLD kon het vreemdelingenstemrecht tegenhouden en heeft dat niet gedaan. Dus VLD is schuldig.

Ja en nee
Als een regeringspartij van elk wetsvoorstel waar ze het niet mee eens is een regeringszaak moet maken, kunnen we net zo goed het parlement afschaffen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dehaene heeft dat alles mogelijk gemaakt dus CD&V ook schuldig.

Dat kan niet genoeg benadrukt worden, zeker nu het ernaar uitziet dat als we niet opletten de volgende regering wel eens rooms-rood zou kunnen zijn.
Steerse is offline  
Oud 14 april 2004, 13:32   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steerse

..., zeker nu het ernaar uitziet dat als we niet opletten de volgende regering wel eens rooms-rood zou kunnen zijn.
Maakt allemaal niets uit. rooms-blauw, rooms-rood, blauw-rood, appelblauw zeegroen, 't is uiteindelijk allemaal een pot nat. Met of zonder de opgeslorpte NVA.
Oud 14 april 2004, 14:18   #46
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ok! Wil jij mij dan een concreet antwoord geven op volgende vragen?

1.op basis van welke breekpunten stapt het kartel in een regering?
2. Splitst het kartel de sociale zekerheid?
3. Is de nva tegen een paars-roomse regering (nva-cd&v,spa, vld)? Waarom?
Ik wacht nog altijd opeen deftig antwoord! Of durven jullie je niet vastpinnen op antwoorden die wel eens bezwarend zouden kunnen zijn na 13 juni? 8)
jan hyoens is offline  
Oud 14 april 2004, 14:22   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wacht nog altijd opeen deftig antwoord! Of durven jullie je niet vastpinnen op antwoorden die wel eens bezwarend zouden kunnen zijn na 13 juni? 8)
Ach eenmaal ze veilig in hun ''zetel"" zitten zal de wereld er wellicht iets anders uitzien.
solidarnosc is offline  
Oud 14 april 2004, 14:35   #48
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Toch zielig om te zien hoe een eerbare vrouw die eerst bejubeld wordt door de nva opeens een carriéristische heks is omdat zij consequent overstapt naar de enige Vlaams nationale partij!
Consequent naar de meestbiedende trekken, een zakenvrouw in hart en nieren inderdaad...
zorroaster is offline  
Oud 14 april 2004, 14:37   #49
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Toch zielig om te zien hoe een eerbare vrouw die eerst bejubeld wordt door de nva opeens een carriéristische heks is omdat zij consequent overstapt naar de enige Vlaams nationale partij!
Consequent naar de meestbiedende trekken, een zakenvrouw in hart en nieren inderdaad...
zegt de 18-jarige student geschiedenis die hier beweert dat geschiedenis niet belangrijk is!

Beantwoord mijn vragen eens, groot licht!
jan hyoens is offline  
Oud 14 april 2004, 14:39   #50
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Héhé, de vrouwelijke versie van Jurgen Verstrepen!
Opportunisme, tja, menselijk zeker?
Oud 14 april 2004, 14:40   #51
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch zielig om te zien hoe iemand die door de Blokkers een maand geleden nog bestempeld werd als Niveaan, Nieuwe Valse Nationaliste, verrader etc. nu plotseling als een ware volksheldin wordt onthaald bij datzelfde Blok...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 april 2004, 14:40   #52
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

1. De N-VA stapt in een Vlaamse regering met als breekpunten de vijf Vlaamse Resoluties. U weet wat die inhouden? Wij hebben met de CD&V afgesproken dat zij hetzelfde zullen doen. Doen zij dat niet beschouwen wij dat als bedrog en zullen de N-VA-verkozenen in geen geval steun leveren aan welke regeringscoalitie dan ook.

2. Dat is een vrij irrelevante vraag daar het Vlaamse en Europese verkiezingen zijn. Geen van beide handelen over de sociale zekerheid. Bij eventuele federale verkiezingen wordt er opnieuw onderhandeld, zo er überhaupt nog een kartel wordt aangegaan natuurlijk.

3. Dat lijkt me een bijzonder brede coalitie en ik hoop dat het niet nodig zal zijn deze te vormen. Elke coalitie is goed voor ons, zolang ze vijf resoluties maar in haar regeerakkoord opneemt.
zorroaster is offline  
Oud 14 april 2004, 14:41   #53
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

zegt de 18-jarige student geschiedenis die hier beweert dat geschiedenis niet belangrijk is!

Beantwoord mijn vragen eens, groot licht!
U kan het echt niet laten hé? Bon, iemand als u krijgt me echt niet meer kwaad hoor...
zorroaster is offline  
Oud 14 april 2004, 14:43   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat moet nu juist van een NVA'er komen. Nooit van Bourgeois en De Wever gehoord? Je weet wel, die twee kwieten die bij de belgische CD&V zijn gaan kloppen om voor eigen postjes te zorgen. "Vlaanderen? Who cares ?", dachten ze.
Oud 14 april 2004, 14:43   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Toch zielig om te zien hoe iemand die door de Blokkers een maand geleden nog bestempeld werd als Niveaan, Nieuwe Valse Nationaliste, verrader etc. nu plotseling als een ware volksheldin wordt onthaald bij datzelfde Blok...
eens ne tsjeef altijd ne stjeef! Geef me de link naar deze uitspraken! leugenaar!
jan hyoens is offline  
Oud 14 april 2004, 14:55   #56
jan hyoens

Standaard

[quote="zorroaster"]
Citaat:

1. De N-VA stapt in een Vlaamse regering met als breekpunten de vijf Vlaamse Resoluties. U weet wat die inhouden? Wij hebben met de CD&V afgesproken dat zij hetzelfde zullen doen. Doen zij dat niet beschouwen wij dat als bedrog en zullen de N-VA-verkozenen in geen geval steun leveren aan welke regeringscoalitie dan ook.
dan kan je mij zonder twijfel ook een link bezorgen waar de cd&v dit onderschrijft?

Citaat:
2. Dat is een vrij irrelevante vraag daar het Vlaamse en Europese verkiezingen zijn. Geen van beide handelen over de sociale zekerheid. Bij eventuele federale verkiezingen wordt er opnieuw onderhandeld, zo er überhaupt nog een kartel wordt aangegaan natuurlijk.
Komkom, vanuit het Vlaams parlement kunnen er zeker impulsen uitgaan naar een grotere Vlaamse onafhankelijkheid! Of ben je al excuses aan het zoeken als bourgeois geen kloten doet na verkozen te zijn? ... "Tja, hij kan niets doen, het is allemaal federale materie! "

Citaat:
3. Dat lijkt me een bijzonder brede coalitie en ik hoop dat het niet nodig zal zijn deze te vormen. Elke coalitie is goed voor ons, zolang ze vijf resoluties maar in haar regeerakkoord opneemt.
Ik zou moeten lachen als dit niet een intriestige mentaliteit is! Dream on! Ik denk dat er je nog vele ontgoochelingen te wachten staan! ( alhoewel je mij eerder een enfoutist blijkt!)
jan hyoens is offline  
Oud 14 april 2004, 17:08   #57
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

jan hyoens, in jouw laatste bericht hierboven is het miij niet duidelijk welke quote bij wie hoort.
Oud 14 april 2004, 17:30   #58
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Dat moet nu juist van een NVA'er komen. Nooit van Bourgeois en De Wever gehoord? Je weet wel, die twee kwieten die bij de belgische CD&V zijn gaan kloppen om voor eigen postjes te zorgen. "Vlaanderen? Who cares ?", dachten ze.
U bedoelt die twee mensen die consequent elk aanbod om over te lopen geweigerd hebben, ook toen ze hun hele politieke carrière op het spel zetten door onafhankelijk naar de verkiezingen te gaan?

Wat niet gezegd kan worden van de vergoddelijkte Marie-Rose, die het Vlaams Kartel superb vond tot ze hoorde dat zij het met een strijdplaats zou moeten stellen in het beste geval...
zorroaster is offline  
Oud 14 april 2004, 17:33   #59
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

[quote="jan hyoens"]
Citaat:

dan kan je mij zonder twijfel ook een link bezorgen waar de cd&v dit onderschrijft?

Komkom, vanuit het Vlaams parlement kunnen er zeker impulsen uitgaan naar een grotere Vlaamse onafhankelijkheid! Of ben je al excuses aan het zoeken als bourgeois geen kloten doet na verkozen te zijn? ... "Tja, hij kan niets doen, het is allemaal federale materie! "

Ik zou moeten lachen als dit niet een intriestige mentaliteit is! Dream on! Ik denk dat er je nog vele ontgoochelingen te wachten staan! ( alhoewel je mij eerder een enfoutist blijkt!)
1. Lees de beginselverklaring van het Vlaams Kartel eens, luierik...

2. Komkom, geen zever verkopen. Het zijn Vlaamse verkiezingen en het Vlaams parlement kan de Sociale Zekerheid NIET splitsen.
Wie dat wel zegt maakt zichzelf wat wijs en is vooral een dikke leugenaar...

3. Wat is daar intriestig aan? Langs de kant staan roepen maar elke verantwoordelijkheid ontwijken is een betere mentaliteit dan?
zorroaster is offline  
Oud 14 april 2004, 17:34   #60
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onafhankelijk naar de verkiezingen te gaan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be