Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2009, 10:00   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vrees er toch ook wat voor hoor, deze regering doet er echt alles aan om vooral niet te regeren. LDD zal wel wat stemmen van het VB inpikken en NVA wat van CD&V, maar ik zie het VB toch meer dan 20% halen.

en niet omdat het VB zo een goed programma heeft voor de meeste mensen maar gewoon omdat er totaal niet geregeerd wordt in een tijd waar het net zo belangrijk is om de juiste beslissingen te nemen.
Dus jij denkt dat de burger zo kortzichtig is en maar klakkeloos op een partij gaat stemmen die nog niets heeft bewezen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 10:10   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus jij denkt dat de burger zo kortzichtig is en maar klakkeloos op een partij gaat stemmen die nog niets heeft bewezen ?
Ik denk dat de burger er genoeg van heeft, spijtig voor het Vlaams niveau dat mss wel redelijk goed gewerkt heeft, maar hoe er op dit moment op federaal niveau vooral geblokkeerd wordt, dat gaat sporen achterlaten hoor.
Oud 2 maart 2009, 10:14   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de burger er genoeg van heeft, spijtig voor het Vlaams niveau dat mss wel redelijk goed gewerkt heeft, maar hoe er op dit moment op federaal niveau vooral geblokkeerd wordt, dat gaat sporen achterlaten hoor.
De burger denkt op dit moment meer aan zijn inkomen dan aan het feit of hij/zij al dan niet in zijn/haar taal wordt bedient in Brussel/Bruxelles.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 10:40   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De burger denkt op dit moment meer aan zijn inkomen dan aan het feit of hij/zij al dan niet in zijn/haar taal wordt bedient in Brussel/Bruxelles.
het feit blijft wel dat bij de regeringsonderhandelingen Vlaanderen 0 heeft gekregen, Wallonië 100, zo snel vergeten de mensen ook niet hoor. BHV: niet gesplitst, staatshervorming: niets.

en spijtig genoeg, in tijden van crisis gaan de mensen iets minder geneigd zijn om solidair te zijn. dus de transfers zullen ook meespelen, zeker omdat er vanuit Wallonië totaal geen medewerking komt op het vlak van staatshervorming.
Oud 2 maart 2009, 10:48   #45
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog een kleinigheidje dat u vergeet, het flagrante volksverraad van de CD&V.

Alleen al daardoor gaat het VB groeien.

En als u denkt dat dit zever is sta me dan toe van te zeggen:

u kent niets van Belgische politiek, u bent dus aan wensdromen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:02   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
het feit blijft wel dat bij de regeringsonderhandelingen Vlaanderen 0 heeft gekregen, Wallonië 100, zo snel vergeten de mensen ook niet hoor. BHV: niet gesplitst, staatshervorming: niets.

en spijtig genoeg, in tijden van crisis gaan de mensen iets minder geneigd zijn om solidair te zijn. dus de transfers zullen ook meespelen, zeker omdat er vanuit Wallonië totaal geen medewerking komt op het vlak van staatshervorming.
100 wat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:03   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
100 wat?
geen splitsing BHV, geen staatshervorming, ze hebben alles gekregen wat ze wilden.
Oud 2 maart 2009, 11:06   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
geen splitsing BHV, geen staatshervorming, ze hebben alles gekregen wat ze wilden.
Waren dat de volledige partijprogramma's van de Waalse regeringspartijen?
Oud 2 maart 2009, 11:07   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er is nog een kleinigheidje dat u vergeet, het flagrante volksverraad van de CD&V.

Alleen al daardoor gaat het VB groeien.

En als u denkt dat dit zever is sta me dan toe van te zeggen:

u kent niets van Belgische politiek, u bent dus aan wensdromen.
Al zeg ik het niet graag, voor een stuk heeft Henri wel gelijk

De economische crisis kon niet beter vallen voor de huidige regeringspartijen. In dit soort onzekere periodes kiest een groot percentage van de bevolking voor zekerheid en stelt daardoor heel wat andere zaken als ondergeschikt en dit zou inderdaad wederom het VB kunnen stemmen kosten.

Alleen is de vraag, hoeveel stemmen gaat dat de ander partijen zoals LDD en NVA en VLD kosten? Niet alleen het VB is kwetsbaar op dit vlak. Welke van deze partijen zal uit de bus komen met de minste kleerscheuren? Misschien komt het VB er desalniettemin nog zeer goed uit. Dat is op dit moment voor iedereen koffiedik kijken, dus ook voor Hentri natuurlijk.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:11   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waren dat de volledige partijprogramma's van de Waalse regeringspartijen?
dat was in ieder geval de essentie van wat ze wilden in het begin van de besprekingen.

voor de rest doen ze het even goed als de Vlaamse partijen, geen beleid, geen begroting, Financiën in de soep, geen migratie/asiel-beleid, knoeiboel rond Fortis, ....
Oud 2 maart 2009, 11:13   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Al zeg ik het niet graag, voor een stuk heeft Henri wel gelijk

De economische crisis kon niet beter vallen voor de huidige regeringspartijen. In dit soort onzekere periodes kiest een groot percentage van de bevolking voor zekerheid en stelt daardoor heel wat andere zaken als ondergeschikt en dit zou inderdaad wederom het VB kunnen stemmen kosten.

Alleen is de vraag, hoeveel stemmen gaat dat de ander partijen zoals LDD en NVA en VLD kosten? Niet alleen het VB is kwetsbaar op dit vlak. Welke van deze partijen zal uit de bus komen met de minste kleerscheuren? Misschien komt het VB er desalniettemin nog zeer goed uit. Dat is op dit moment voor iedereen koffiedik kijken, dus ook voor Hentri natuurlijk.
In tegendeel Gary, hoe slechter het hier gaat hoe meer men VB stemt.

Want deze crissis is niet het enige dat hier fout loopt, de torenhoge arrogantie van de Walen en het blijven aan de Waalse reet likken van de Begische anti-Vlaamse politiekers gaat afgerekend worden.

Verschaeve
Oud 2 maart 2009, 11:15   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Want deze crissis is niet het enige dat hier fout loopt, de torenhoge arrogantie van de Walen en het blijven aan de Waalse reet likken van de Begische anti-Vlaamse politiekers gaat afgerekend worden.
U doet het weer.
Oud 2 maart 2009, 11:16   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Alleen al het smeken van de anti-Vlamingen aan de Walen om toch maar een belangenconflict - tegen Vlaanderen!, in te roepen gaat zwaar afgerekend worden.

Verschaeve
Oud 2 maart 2009, 11:17   #54
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet het weer.
Ja, roept u maar.

Verschaeve
Oud 2 maart 2009, 11:18   #55
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben niet gekregen:

Benoemde burgemeesters.
Een coridor.
Formele bevoegdheden voor de Franse gemeenschap over de Franstalige inwoners van de faciliteitengemeenten.
Afschaffing numercus clausus geneeskunde.
Veralgemening van taalfaciliteiten over heel Vlaanderen.
Het opgeven van de Brusselse dubbelmeerderheid.
Uitbreiding van Brussel.
Invoering van referenda in de Brusselse Rand.
Ondertekening van de Europese conventie voor de bescherming van de Minderheden.

Enz....
Oud 2 maart 2009, 11:21   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, roept u maar.
Ik heb dan toch nog tenminste een stem. (letterlijk)
Oud 2 maart 2009, 11:25   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat je het bij het rechte eind hebt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:30   #58
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ze hebben niet gekregen:

Benoemde burgemeesters.
Een coridor.
Formele bevoegdheden voor de Franse gemeenschap over de Franstalige inwoners van de faciliteitengemeenten.
Afschaffing numercus clausus geneeskunde.
Veralgemening van taalfaciliteiten over heel Vlaanderen.
Het opgeven van de Brusselse dubbelmeerderheid.
Uitbreiding van Brussel.
Invoering van referenda in de Brusselse Rand.
Ondertekening van de Europese conventie voor de bescherming van de Minderheden.

Enz....
Ik heb nochtans menig franstalig politicus na (en zelfs voor) de verkiezingen horen zeggen "Nous sommes demandeurs de rien". Het enige wat je voor de verkiezingen hoorde bij de franstaligen dat de vlamingen niet zouden krijgen wat ze vroegen. Dat veel vlaamse politici (lees: cd&v) op voorhand wisten dat wat ze vroegen nooit gerealiseerd zou kunnen worden (binnen een belgische context) is natuurlijk ook een feit.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:31   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

In elk geval als je Europa bekijkt, dan rukken we naar rechts.

Pim Fortuyn is de grootste partij in nederland in een opiniepeiling, en in oostenrijk hebben ze ook een spetterend resultaat. Dus het linkse Obama effect bestaat dus niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:58   #60
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Ik heb nochtans menig franstalig politicus na (en zelfs voor) de verkiezingen horen zeggen "Nous sommes demandeurs de rien". Het enige wat je voor de verkiezingen hoorde bij de franstaligen dat de vlamingen niet zouden krijgen wat ze vroegen.
Hoe is dat verschillend van het Vlaamse standpunt? Dat zegt: Wij willen BHV splitsen, maar wij zullen daar niet voor betalen met het toegeven aan Waalse/Brusselse eisen.

Een aantal van die (ook lang aanslepende) eisen heb ik hier opgelijst. Het niet inwilligen van die eisen vind ik belangrijker dan het rechtzetten van een aangekondigde anomalie met de grondwet. Een anomalie die overigens tot stand kwam onder een Vlaamse meerderheid door het hertekenen van de kies districten.

Het is dus niet zo de de Vlaamse meerderheid in de huidige federale regering haar beloftes niet na komt. De belofte was duidelijk. Een splitsing zonder toegevingen. En die belofte is gehouden.

Ook de belofte van 'beter bestuur' heeft men niet gebroken. Vermits men die belofte duidelijk gekoppeld heeft aan een staatshervorming in de vorm van: beter bestuur als de door ons vooropgestelde staatshervormingen worden bereikt.

Ik protesteer hier wel tegen de waanzinnige koppeling die men maakt tussen beiden. Een beter bestuur begint met overleggen, en er is vandaag geen sprake van overleg.

Citaat:
Dat veel vlaamse politici (lees: cd&v) op voorhand wisten dat wat ze vroegen nooit gerealiseerd zou kunnen worden (binnen een belgische context) is natuurlijk ook een feit.
Je zou dat moeten corrigeren in: Binnen de Belgische context zoals zij die vastgelegd hebben.

En die context is als volgt: Wij willen wel onderhandelen als de uitkomst van de onderhandelingen bij voorbaat vast staat.
Zolang die uitkomst niet vast staat en geheel in de lijn van onze eisen ligt doen wij niks en bevriezen wij daardoor het federale.

Dat komt neer op een politieke staking. Onze Vlaamse politici op federaal niveau zijn in een onverholen staking en pretenderen dat ze op die manier aan 'goed bestuur' doen. Via deze staking willen ze 't concept België breken.

Ik denk echt niet ze verkozen zijn met dat doel. Het is een methode die ze zich toe-eigenen. Ze is gestolen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be