![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Walgen lijkt me ook niet echt een probleem.
Gewoon die mentale brug bouwen uit die andere thread ![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=874 Laatst gewijzigd door Knipp : 1 maart 2009 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie echter een waslijst van levensgrote problemen, iets waar jij trouwens géén antwoord op geeft, je kankert eigenlijk op het feit dat iemand opmerkt dat er veel problemen zijn. Ik wist niet dat het mogelijk was om met je kop in het zand naar de sterren te kijken. Nu wel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
=> geld punt klaar Mag ik weten wat u beroep is dat u zo goed weet wat voor probelem er allemaal zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Realiteitszin is niet noodzakelijk. Men moet blijven proberen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Armoede is er altijd... Moeten we daarom ruimtevaart opzij schuiven dat ons ras binnen eeuwen tijd kan redden?
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Geld is zeker één van de allergrootste problemen. Een basis bouwen op de Maan, soit, dat zal er misschien nog af kunnen, maar grotere projecten kunnen enkel gefinancieerd worden door vele landen samen. Maar ja, Tavek zegt dat het geen probleem is, er is blijkbaar geld genoeg overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn bedenkingen bij een bepaald project, je hoeft er daarom niet alle uitvinders bij te sleuren hoor, net alsof dat ook maar iets verandert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou het zelfs scherper stellen..... Het is fout te veronderstellen dat er armoede is OMDAT er geld besteed wordt aan ruimtevaart,en het is evenzeer fout dat het afschaffen van de Ruimtevaart "iets" zal "opbrengen" tegenover het verschijnsel "armoede",zelfs als iedere en elke cent naar de armen geschoven wordt. Ik ken geen geval van "Armoede" dat opgelost werd door te "geven",het lijkt mij meer en meer dat armoede juist bestendigd wordt daardoor.... ![]() Al deze bedenkingen echter hebben niks te maken met mijn bedenkingen omtrent de NASA,hun "grootste" plannen,die je al decennia in populair-wetenschappelijke literatuur kon aantreffen worden steeds bespottelijker....Hun robotkarretjes op Mars zijn hun indrukwekkendste klapstuk,maar inmiddels zijn er andere organisaties die dit ook zouden kunnen (mits geld natuurlijk ) Laatst gewijzigd door kelt : 1 maart 2009 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De technologische obstakels om op mars te geraken zijn moeilijk, maar overkombaar. Een maasbasis zit trouwens in dat plan inbegrepen dacht ik. En weet je wat het mooie is ? De technologie en kennis die wordt gegenereerd binnen dat project zal zich gigantisch hard verspreiden in de industrie in andere takken en zichzelf zo op termijn meer als terugverdienen. Nog beter, toen ik nog voor de ruimtevaart werkte, werden onze technologien overgenomen door bvb de lithografie industrie, de microelectronica, de aardse telescoopbouwers, de medische industrie, enz.... En dat is net de reden waarom de overheid investeert in ruimtevaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeer scherp ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op uw tenen getrapt ? Anyway, de investering in zo een maasbasis betaalt zich op termijn terug, terwijl ontwikkelingshulp of armoedebestrijding meer iets is dat een lege put voorstelt: er zijn nu eenmaal mensen die niet overweg kunnen met welvaart. Ik denk dat afrika een goed voorbeeld is (Mugabe en Zimbabwe) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() De maan is rijk aan ertsen en bovendien zouden de kosten voor ruimtevaart enorm beperkt worden indien de maanbasis kan worden ingezet als lanceerplatform voor ruimtetuigen en sattelieten. (kunnen zelfs daar vervaardigt worden)
Op gebied van wetenschappen zou het enorm veel informatie opbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Probleem is dat Helium-3 enkel op papier een wondermiddel is, het duurt nog een flinke tijd, decennia volgens sommigen, vooraleer dit op punt zou staan. En dan nog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een maanbasis vergt specifieke technologie. Ik noem maar op: waterzuivering, extreem laag energieverbruik, energiewinning, lichtgewicht construeren (wsh inflatables), enz enz... En dan kunnen we nog niet spreken over de mogelijkheden voor wetenschappelijk onderzoek in een lage zwaartekrachtsomgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |