Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 18:44   #41
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Manen, ...in gebreken stellen,... bewarend beslag laten leggen,... mailtje naar de nieuwsdienst aangaande het beslag, en..... .
Volgende factuur ineens 30% extra incalculeren,... na vervaldatum 12,5 % nalatigheids intrest aan rekenen en rustig afwachten.
Geen enkele bank die meer intrest geeft op uw kapitaal, dus waarom janken?
En dan een advokaat �* 150 EUR/u inhuren om die interest betaald te krijgen ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:05   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo doe ik het ook maar niet iedereen heeft kinderen of betrouwbare buren, wat dan ?
Trouwens, niet alle kinderen hebben een paar duizend € op de hoop liggen om de facturen van hun ouders te betalen.
Iemand had het hier zelfs over facturen online te laten opsturen.
Maar als er meer uitleg gevraagd wordt sturen ze hun kat.
Integan stuurt zijn facturen on-line op, maar dat is bij mijn weten ook de enige.
Een mogelijkheid is ook de facturen door kinderen/vrienden/geburen... laten inscannen, en deze dan vanuit het meest vergeten gat betalen (er moet natuurlijk internet zijn, en ge moet uwe digipas of uw wachtcode wel bijhebben).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:13   #43
Frutella
Banneling

Standaard

Voor maandelijks terugkomende kosten (huurcontract) heb ik een domiciliëring. Dat werkt prima voor mij.

Een gezin dat ik ken is al jaren klant bij telenet. Iedere maand ontving men een factuur die men netjes betaalde. Sinds kort komen er al maanden geen facturen meer aan. Nu vermoedt men dat deze via e-mail verstuurd werden. De betalende ouder gebruikt internet echter niet zelf en controleert dus ook niet het via telenet door de installateur aangemaakte e-mailadres.
Ze zijn het e-mailadres dan ook vergeten maar vrezen voor aanmaningen hierin. Als dat zo zou zijn, zijn ze dan verplicht deze te betalen?

Laatst gewijzigd door Frutella : 14 maart 2009 om 19:14.
Frutella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:27   #44
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Integan stuurt zijn facturen on-line op, maar dat is bij mijn weten ook de enige. .
Ik ben al een paar jaar klant van Ecopower (overigens 100% groen) en krijg mijn facturen online.

Je betaalt wat je verbruikt (17 cent/kWh) en geen cent meer. Geen verbruik = geen kosten. Was voor mij ongeveer 30% goedkoper dan Luminus of elke andere.

Zeer tevreden van deze ernstige en eerlijke producent.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:58   #45
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik geef dus geen volmacht aan vreemden, en dat is nog altijd mijn goed recht.
Bedrijven moeten zich daaraan aanpassen.

Als jij 15euro verzendingskosten betaald voor 1 CD, (niet aangetekend) ben je blijkbaar opgelicht.
Ik betaal 5,19 euro om een brief aangetekend te verzenden.
Controleer het gerust.
http://www.post.be/site/nl/letters/n...egistered.html
12,85 is dus zeker overdreven.
Bedrijven mogen ook leren om hun facturen tijdig op te sturen.
Ik heb vandaag (12/03/2009) de afrekening gehad voor waterverbruik, te betalen voor 23/03/2009
Je mag dus zelfs geen 10 dagen weg blijven. En hoe kunnen mensen met minder koopkracht aan budgetplanning doen?
Bedrijven pushen ons om domiciliëring toe te staan, maar ik geef daar niet aan toe.
Mijn man en ik zijn en blijven baas van onze bankrekening.
Ik ben van hetzelfde pricipe. Een kennis had voor Elactrabel ook een domiciliëring. Tot er plots een véél groter bedrag van de rekening ging, bijna 3 keer zoveel. Dat gebeurde na opname meters waaruit bleek dat het verbruik hoger was geworden. De maandelijkse facturen werden verhoogd maar het grote bedrag was de opleg. En dat was een dikke 300 Euro, terwijl er normaal 105 Euro maandelijks werd betaald.

Die kennissen betalen nu ook maandelijks manueel. Zelf betaal ik mijn huur, elektriciteit, gas, water, Telenet maandelijks via mijn PC. Is 5 minuten werk en zo blijf ik op de hoogte van plotse veranderingen die eventueel kunnen voorkomen. (Electrabel)

Laatst gewijzigd door PeterC : 14 maart 2009 om 20:00.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:58   #46
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Zoals sommigen weten, volg ik enkele dossiers van zelfstandig wonende studenten,
die niet te rooskleurig zijn.

Het is schering en inslag, zij het nu Electrabel, Belgacom, Telenet. Noem maar op.

Eer reguliere aanmaning kost tussen de 7.5 euro tot 12,85 euro of meer.

Doordat de wetgever geen procentuele schadevergoeding oplegt op de openstaande schuldvorderingen van de afnemers, kunnen dergelijke bedrijven zomaar 12,85 euro incasseren wegens het laattijdig betalen van facturen.

Het resultaat is dus dat de meeste niet betalen, de zaak naar de rechtbank gaat. Er een veroordeling volgt, maar er uiteindelijk toch niet betaald wordt bij deze die niet kunnen betalen.

Kwestie van gezond verstand. Maar allesbehalve bescherming van de noodlijdenden.

Melk maar deze die in het zak zitten met betalingsproblemen, niet ?

Nogmaals 12,85 Euro ! Dat zijn 12 kut-broden uit den Aldi voor één gewone brief.
Gewoon niet betalen, voor 12 Euro gaan ze U niet dagvaarden. De rest natuurlijk wel netjes betalen en stuur een brief om het allemaal ne keer te melden.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be