![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om je dat te kunnen voorstellen moet je proberen er een voorstelling van de maken. Ik had dit inzicht te danken aan het concept "absoluut nulpunt" van temperatuur (Kelvin). Het helpt dat alles niet relatief is (Einstein had een gloeiende hekel aan kwantumfysica)
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, ik bedoel weldegelijk en bewust "we".
Tenzij u me kan vertellen wat er precies gebeurd tijdens een kwantum leap. Dan zou ik zeggen "ik". |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ALS ..... .... Je ruimte als 'variabel' ziet, zoals beschreven door de zwaartekracht theorien van Einstein. DAN ... .... Kan een punt links van een bewegend object dichterbij zijn dan een punt op dezelfde afstand rechts van dit object. Zoals Einstein zegt: Zwaartekracht vervormt de ruimte en een object in 'val' kiest gewoon de 'korstte weg'. ALS ... Je dan ook nog eens beweging ziet als een aaneenschakeling van posities die het object 'besluit' om in te nemen. En als je 'het' beslissen als discontinu ziet. DAN ... Is ook ruimte discontinu. ALS ... Je dan stelt dat die beslissingen genomen worden met maximum de snelheid van het licht. DAN ... Betekent dat hetzelfde als zeggen dat 'de ruimte' een inertie heeft. De ruimte die een object in beweging verlaat moet zich terug 'opvullen' voor deze ruimte kan ingenomen worden door een ander object. De ruimte waar een bewegend object naar toe gaat moet 'opgevuld' zijn voordat het een massa kan 'ontvangen'. Deze inertie verklaart de lichtsnelheid. Maar ook de manier waarop en waarom een deeltje een bepaalde weg verkiest. Wat natuurlijk allemaal ontkent wordt doordat er golfsnelheden groter dan he licht genomen zijn. Anyway ... als je snapt wat ik bedoel.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reeds.
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leukste wat ik te weten kwam is dat er absoluut positieve wetenschappen zijn gebazeerd op politieke doctrine en dat die (uiteraard) verschillende wetenschappen toch tot pragmatisch konkrete resultaten kan leiden. Praktisch betekent dit dat een wetenschappelijke theorie eigenlijk niet begrepen lmoet worden : je moet ze kunnen bewijzen en toepassen. er is een beschaving denkbaar waar de wetenschap en de daaraan verbonden bewijsbvoeringen totaal van de onze verschillen en er bovendien een werkende technologie mee gepaarde zal gaan, waar wij geen wetenschappelijke verklaringen voor geformuleerd hebben (we kunnen die eerst formuleren na de studie van de wetenschap (de paralelle wetenschap) waardoor die technologie tot stand kwam. Twijfel ? Zowel tijdens het 3de rijk als tijdens de koude oorlog waren bepaalde delen van de wetenschappelijke wereld "gesplitst" en vonden er totaal verschillende wetenschappelijke evoluties in de diverse "blokken" plaats... achteraf konden sommige van die ontwikkelingen geëvalueerd worden en herstelde men ahw een soort eenheidsbaan (misschien is diversiteit toch nog beter)...
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Voor een draad die pretendeert nergens over te gaan, kan dit wel tellen, aangezien het hier niet over niets gaat maar precies over de vragen der vragen ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Goed, meer specifiek dan. Als we een electron bekijken die een schil vormd/is rond de kern en we bombarderen die met andere deeltjes dan zal bij een botsing die electron verdwijnen en op een andere plaats gelijktijdig verschijnen en een andere baan voort zetten rond zijn/haar kern. En let op nu roger, "we" begrijpen niet wat daar precies gebeurd. Niemand in heel de wereld begrijpt wat daar gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Is dat niet een familiefoto van GM?
Moet daar geen rouwbandje aan? in elk geval: een hoop afschuwelijke wagens bijeen...
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Vwaalla.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
En een stargate begrijpen we? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Er staat een Suzuki, een Toyota, een Mitsubishi, een Nissan en een Honda tussen... Geen GM dus...
Laatst gewijzigd door Djiezes : 27 maart 2009 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk toch nog een serieuze draad gevonden tussen al die rommel
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou zelfbesnijdenis pijnlijk zijn?
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Misschien maar ik denk van niet, probeer anders even...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |