Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2009, 09:13   #41
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
als we eens beginnen met al die gedrochten van schotelantennes weg te halen uit het straatbeeld ? Via deze schotelantennes halen ze om het even welke ongecontroleerde uitzendingen binnen, vaak in Arabisch of andere taal en zou tot gevaarlijke situaties kunnen leiden.

vroeger moesten alle antennes van onze daken en moest iedereen aan de kabel ! Dat ze nu eens hetzelfde doen !

Deze wildgroei van schotelantennes zou toch een thema moeten zijn voor Groen ! maar ja, dat is hun kiesvee hé...
Wat een onzin. Er is nooit iemand verplicht geweest zijn antenne af te breken en er was niemand die aan de kabel 'moest'. Mijn vader had zelfs tot in 1998 nog een grote antenne op het dak van zijn garage staan. Iedereen heeft dat vrijwillig gedaan, omdat ze op de kabel meer zenders konden ontvangen. Daarom en nergens anders voor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 09:28   #42
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Quid TV Vlaanderen? Werken die niet met een schotelantenne?
Oud 25 maart 2009, 09:29   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dan spreekt Philippe Moureaux, de burgemeester van de Brusselse gemeente Molenbeek nog van een verrijking.
Merk trouwens in het filmpje op hoe onbeleefd diezelfde Moureaux is door de reportageploeg in het Frans te woord te staan.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n-eurabia.aspx
ha mais oui! ze zijn toch in Bru!xelles zekers? en Moureaux spreekt naast frans ook al arabisch en berbers en zelfs wat van dat vlaamse boerendialect dat niemand begrijpt. Dus waarom zou Mr. Moureaux nu nog daarbovenop engelse moeten praten? Die mannen van Fox zijn toch geen potentiele stemmers?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 09:40   #44
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
Quid TV Vlaanderen? Werken die niet met een schotelantenne?
Yep. En zo lelijk is dat niet. Toch niet als je dat proper afwerkt.

Langs de andere kant heb je wel van die blokken waar het allemaal door elkaar hangt en wanordelijk is maar ook daar bestaan oplossingen voor: GSO (Gezamenlijk SatellietOntvangst)
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 09:51   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schotelantennes weghalen helpt niets.
De meestje jongeren informeren zich immers via internet; en worden hier ook toe aangemoedigd.
Ik had daarover in 2005 al een discussie met o.a een Marokkaanse man die een jeugdhuis wilde openen en een 'religieuze' vereniging.
Beiden benadrukten de noodzaak aan het ter beschikking stellen van computer en internet aan jongeren via hun organisaties omdat zo werd me vertelt; jongeren zichzelf dienden te informeren over het Palestina conflict en de Joden.
Vanaf dan zag je langzaam maar zeker een agressieve houding onstaan tegen Joodse burgers en tegen politie. Omdat politie wordt gezien als de bezetter in hun wijk, net als Joden Palestina bezetten en Joodse Antwerpenaren als de vijand en onderdrukker.

Wie denkt dat dit onzin is en een marginaal verschijnsel moet de krant eens openslaan, in Antwerpen waren verschillende accidenten tussen moslims en Joden, aanhang van AEL wilde een Joodse wijk intrekken en politie wordt vaak te lijf gegaan alsof het onderdrukkers zijn die moslimrechten( waaronder eigen wijken??) schenden.Vanaf het moment dat de boel ontploft komt er een imam aandraven die de zaak onder controle moet houden; naar een broeder wordt wel maar naar politie niet meer geluisterd.

Het geweld van vandaag wordt dus gestuurd door organisaties en moskees door jongeren aan te zetten tot geweld en conflict via o.a internet, opruiende preken, gesloten bijeenkomsten en 'zomerkampen' waar de Islamitische regelgeving er wordt ingestapt, als paslklare en superieure identiteit bij jongeren ( vaak)uit een onderklasse.
Zolang we dit niet anapakken is het dweilen met de kraan open, gisteren nog zie voor ATV MOnica de Koninck van het Antwerp ocmw dat jongeren en buitenlanders het zwaarst doorwegen op het ocmw budget. Omdat zo voegde ze er zelf aan toe; mensen die in eigen land al weinig kansen hadden hier natuurlijk ook moeilijk meekunnen; onze samenleving vraagt veel meer en is nog ingewikkelder.
Wat moet er dus gebeuren?

-Pak organisaties, unies, federaties, moskees en imams die aanzetten tot conflict met deze samenleving onmiddellijk aan; en ga hun financiering na!
-controleer zeer zorgvuldig iedere aanmoezenier of islamleraar benoemd door de executieve!
-Stop met de aanwerving van 'beroepsallochtonen' binnen o.aintegratiediensten; zij houden vaak de problemen mee in stand.
-Stop met toegevingen, als jongeren in bijvoorbeeld zwembaden amok maken werf je geen broeder aan omdat daar wel naar geluisterd wordt!
-Sluit iedere moskee waar preken tegen deze samenleving worden gegeven ( wat je bij Turkse moskees aangesloten op DYA net niet zult zien gebeuren!)
-Stop de aparte fin voor Islamitische sportverenigingen, jongerenplatforms, enkel pleuralitische organisaties krijgen subsidie, verenigingleven wat rond religie of etnische afkomst draait krijgt geen subsidie.
-Stel inkomstenvoorwaarden voor wie een partner uit het buitenland wil halen.
-Stuur criminelen met Buitenlands paspoort onmiddellijk terug.
Vervind iedere vorm van uitkering aan een traject wat naar werk leidt en niet zoals nu via artikel 60 OCMW naar een andere uitkering!!
-Dwing politici om regelmatig met veldwerkers zelf aan tafel te zitten; dat is de realiteit en niet hun gebakken vergaderlucht.
-Pas jeugdrecht aan; o.a door internaten die jongeren blijvend uit 'problematische opvoedingssituaties houden.
Er zijn mogelijkheden genoeg maar het beleid is blind; momenteel komen er veel 'allochtonen' uit Nederland naar Vlaanderen omdat hier kan wat in Nederland niet meer kan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 11:23   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Burgeroorlog"? Tja, dat is wat Dewinter zelf wil maar die zal in de realiteit zeker en vast nooit komen. Jarenlang heb ik in Schaerbeek gewoond, in een wijk met een groot aantal Arabieren. Nooit heb ik problemen met die mensen gehad. Integendeel zelfs. Het imago dat sommige Vlamingen over Schaerbeek hebben, is trouwens zeer cliché, ze denken onmiddellijk aan wijken vol migranten alsof Schaerbeek alleen dit was. De VRT gebouwen aan de Reyerslaan, dat is ook Schaerbeek.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 11:24   #47
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Op welke cijfers baseert Dewinter zich voor uitspraken als "de meerderheid van de moslims dit..., de meerderheid van de moslims dat..."?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 12:57   #48
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Gisterenavond willen langsgaan bij een vriend in Brussel.
Toen ik aankwam stond er een groep allochtone jongeren dicht bij de deur waar ik langs moest.
Ik ben even verder gereden en een kwartiertje gewacht,, maar toen ik terug ging stonden ze er nog.
Omdat ze nogal luidruchtig waren ben ik niet durven uitstappen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:03   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Op welke cijfers baseert Dewinter zich voor uitspraken als "de meerderheid van de moslims dit..., de meerderheid van de moslims dat..."?
op de gevangenispopulatie

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 maart 2009, 13:03   #50
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Toen ik aankwam stond er een groep allochtone jongeren dicht bij de deur waar ik langs moest.
Ik ben even verder gereden en een kwartiertje gewacht,, maar toen ik terug ging stonden ze er nog.
De bange blanke vlaeming in actie !
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:05   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
in het vervolg misschien Willem Vermandere even bellen? die weet daar raad mee: komt zèlf helemaal af vanuit Western Vlaanderen om een corridor te openen voor die bange blanke mannetjes...

Oud 25 maart 2009, 13:06   #52
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pff, ik en Jaani Dushman zijn een paar weken terug nog met onze leeuwenvlag (ok, opgerold weliswaar, maar als je goed keek kon je toch zien dat het een leeuwenvlag was) aan de redactiekantoren van Le Soir voorbijgewandeld...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:06   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

Welke gemeente - straat - buurt ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:07   #54
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De meerderheid van de moslims zit bij mijn weten nochtans niet in de gevangenis.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:11   #55
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Pff, ik en Jaani Dushman zijn een paar weken terug nog met onze leeuwenvlag (ok, opgerold weliswaar, maar als je goed keek kon je toch zien dat het een leeuwenvlag was) aan de redactiekantoren van Le Soir voorbijgewandeld...
Voil�*. Ik begrijp er persoonlijk niets van waar sommigen zich druk om maken. Ik kom zo vaak in Brussel en ik maak nooit iets mee ? Ik denk dat veel van die verhalen gewoon verzonnen zijn.
Oud 25 maart 2009, 13:11   #56
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Omdat ze geviseerd worden.
Oud 25 maart 2009, 13:13   #57
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze geviseerd worden.

Iedereen zit dan onschuldig in de gevangenis?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:17   #58
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, kan wel zijn dat ik bang ben.

Het kan heel goed zijn dat ze niks kwad in zich hadden, maar ik neem liever geen risicos meer (zeker niet in Brussel)

Als vriend zijn GSM had opgenomen, kon ik hem vragen klaar te staan aan de deur, nu liep ik de kans daar vlak langs die groep te moeten blijven staan.

Maakt niet uit, was meer een onverwacht verassingsbezoekje omdat ik toevallig in Brussel was, ben dan maar naar huis gegaan.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 13:18   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De meerderheid van de moslims zit bij mijn weten nochtans niet in de gevangenis.
het is iets met verhoudingsleer.

Van de 9000 bajesklanten zijn er 50% moslims (volgens een artikel over het aantal imams die ze zouden nodig hebben).

5% van de bevolking schijnt moslim te zijn.

en nu mag je zelf verder rekenen.

Oud 25 maart 2009, 13:20   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Da's een goeie. Hij is reeds decennia bezig om dit te proberen vermijden, maar dankzij de oogkleppen van de regerende partijen en de imbeciliteit van de linkse en extreem-linkse moslimvrienden zijn we nu zo ver gekomen dat Europa aan het verzieken is tot een heuse Eurabië.

Hadden we maar beter naar Dewinter geluisterd, al 30 jaar geleden ...

Nu komt gij vragen wat hij voorstelt om julie rotzooi op te kuisen. Schaam je je niet?
Als jij wil naar racisten luisteren is dat uw goed recht.

Als meneer De Winter niet zit gal te spuwen op Arabieren of andere vreemdelingen dan is het op de Walen. Wat ook maar in die gast zijn kraam past.

AL dan niet verplicht, maar is het niet al te gemakkelijk om vanop de oppositiebanken te zitten kakken op alles en nog wat ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be