![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty-toetsenborden in Vlaanderen? | |||
JA, ik ben overtuigd van de Vlaamse zaak |
![]() ![]() ![]() |
25 | 31,65% |
NEE, dit is belachelijk en het is een schande dat de politiek zich daarmee bezighoudt |
![]() ![]() ![]() |
54 | 68,35% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Ik vqnd dqt quetry idee zeer onge;;qkkelijk en eigenlijk gezoon belqchelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Ik typ momenteel op qwerty, en ik heb daar totaal geen problemen mee, vanavond schakel ik weer over op azerty (tenzij ik een terrasje ga doen natuurlijk
![]() Een grieks toetsenbord daarentegen, bah, ΔΑΣ ΡΑΣ ΚΛΟΤΕ (Das pas klote ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik ben ook 100% voor het idee van mevr. Grouwels.
Querty is in mijn opinie stukken beter dan azerty en dat is een mening die gevormd is door +- 10 jaar intensief gecomputer op allerlei soorten systemen. (tot zelfs russische keyboards) Ook ik heb een paar maand in ierland gewoond (na 3 jaar typles in vlaanderen op azerty), heb ginder mijn tesis getypt op querty en ik zou niets anders meer willen. Nu kom ik bijvb af en toe volgende situatie tegen : een engelstalig windowssysteem waar een azerty-keyboard aanhangt maar dat geconfigureerd staat als querty (de standaard voor engelstalige windows). Probeer maar eens in te loggen op een dergelijk systeem..... Ettelijke uren en dagen zijn op die manier al verloren. QUERTY RULEZ!! AZERTY in de vuilbak! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En als ge uw azerty toetsenbord aan uw pc hebt hangen en uw ding is als qwerty geconfigged, dan moette de juste drivers loaden eh! keyb be ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]() Dus,... je wil een qwerty?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Niet nog moeilijker maken dan het is he, Parcifal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is er dan zoveel verschil tussen QWERTY en AZERTY? Volgens mij staan alleen de letters helemaal links op het toetsenbord op een andere plaats (o.a. omdat men in Frankrijk de Q veel vaker gebruikt, bij QWERTY staat de Q helemaal in de hoek) en zijn een aantal leestekens anders.
Het grootste fabeltje dat er over QWERTY bestaat, is dat je voor trema's, apostrofs, cedilles, circonflexen en accenten een ALT+ASCII-code combinatie moet intikken. Zelfs veel Nederlanders geloven dat en hebben al die codes uit hun hoofd geleerd: lachwekkend gewoon om die bezig te zien. Je kunt trema's, accenten e.d. nl. gewoon tevoorschijn toveren met de toetsen voor aanhalingstekens in combinatie met de letter waar je een trema of accent boven. Bijvoorbeeld voor ë doe je eerst " en dan e. Dit staat op elke computer standaard ingesteld, dus ASCII-codes heb je echt niet nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik bedoelde uiteraard QWERTY. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() ik heb azerty ...
ik dacht dat men in de latijnse landen een qwerty gebruikte ... zoasl mijn italiaanse vriendin ... precies verkeerd gedacht ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Stuur me maar een privé bericht, als je interesse hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
In alle geval, ik heb destijds qwerty gebruikt, en een tijdlang was ik Duitsland varplicht een QWERTZ te gebruiken, bij gebrek aan wat anders. Voor mij blijft voor het schrijven toch nog steeds een BELGISCHE azerty de beste keuze. De Franse azerty heeft ook enkele gebreken. De qwerty is dan weer stukken gemakkelijker voor de meeste programmeertalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() [size=7]DE INVOERING DER QWERTY-toetsenborden: Eene merkwaardige stap in de richting der Vlaamsche ontvoogding[/size]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() het gaat niet over dat vlaams of niet. Of beter gezegd het zou toch niet mogen.
eigenlijk domme discussie er zijn inderdaad 2 meningen -de enen zit altijd in belgie en heeft geen nood aan qwerty -de andere moet meer naar buitenland en heeft liever qwerty en daarmee basta in elk geval geen fundamenteel probleem. Waarvoor dan een domme discussie van dat vlaams |
![]() |
![]() |