Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 16:46   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Ik hoef geen respect van extremisten.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 17:56   #42
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whistleblower Who Linked “Taliban” Leader To US Intelligence Is Assassinated
Steve Watson, Infowars.net
June 23, 2009

A whistleblower who defected from the Pakistani Taliban has been assassinated just days after he claimed that the group was working with US intelligence to destabilize the country.

Qari Zainuddin, a tribal leader of the South Waziristan region in Pakistan was shot dead on Tuesday by a gunman said to be loyal to Pakistani Taliban chief Baitullah Mehsud (...)
Citaat:
(...) Though the BBC and other mainstream sources highlighted this interview with Zainuddin, they neglected to cover the fact that Zainuddin also reportedly denounced Mehsud as “an American agent”.

Both Iranian and Pakistani media independently covered his remarks, adding that Zainuddin also described Baitullah Mehsud as having strong links with both Indian and Israeli intelligence. In an interview with local media the defector said that Mehsud had established strong links with Israeli intelligence services, which were destabilizing the nuclear armed country, reports the Iranian news service Press TV. “These people (Mehsud and his men) are working against Islam.” the report quotes Zainuddin as having said.

Meanwhile, Pakistan’s largest daily newspaper, The News, carried a report last Sunday that highlighted the remarks: “In interviews to various media organisations on Thursday, Qari Zainuddin and his deputy Haji Turkistan had alleged that Baitullah was an American and Indian agent, he had killed Benazir Bhutto and that the real Jihad was going on in Afghanistan, not in Pakistan.” the report stated. “Many diplomats contacted Foreign Office and Interior Ministry officials as well as media persons, seeking answers to their questions. Some Western diplomats were particularly confused over the claim that Baitullah was an American agent and that he had killed Benazir Bhutto. These diplomats were asking a question that if Baitullah was involved in the assassination of Benazir Bhutto, does that mean that the American authorities were also involved in the conspiracy.” the report continued.

Of course, whether you put faith in the Iranian and Pakistani media on these reports, is another question, however, there have been suspicions for some time amongst some Pakistanis that Baitullah Mehsud is on the CIA payroll and is being protected by the intelligence apparatus.

According to retired brigadier and former vice president and founder of the Islamabad Policy Research Institute, Shaukat Qadir, the Pakistani military has requested US help to kill Baitullah Mehsud on several occasions and provided the US with accurate information of his location. Despite this, he claims, Mehsud was never targeted.

http://statismwatch.ca/2009/06/23/wh...-assassinated/
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  baitullah-mehsud-us-agent.jpg‎
Bekeken: 142
Grootte:  42,0 KB
ID: 53562  

Oud 7 augustus 2009, 21:50   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Drone tegen bernbom (29 juli 2009)
Oud 7 augustus 2009, 21:56   #44
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Terrorisme bestrijden met terrorisme. Als je daar geen probleem mee hebt, heb je geen been om op te staan volgende keer als de spiraal van geweld weer eens een doelwit raakt waarmee je je identificeert. Verontwaardiging over de imoraliteit van moslimterroristen is dan niet meer als hypocresie.
'Indië' en 'energie' ... (?)
Indië zal vechten, tot de laatste amerikaan.
Oud 7 augustus 2009, 22:18   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
'Indië' en 'energie' ... (?)
Indië zal vechten, tot de laatste amerikaan.
Ik begrijp niet goed wat je wil zeggen.
Oud 7 augustus 2009, 22:41   #46
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed wat je wil zeggen.
Ik denk dat we vanuit onze invalshoek, zijnde de westerse, de factor Indië zwaar onderschatten. Indië heeft geen grondstoffen en binnenkort de grootste bevolking ter wereld.

Dat is een impasse waar Indië moet zien uit te raken, koste wat het kost. Maar om bij de 'energie' te raken moet het omheen Pakistan. Het is duidelijk dat Indië al doet wat het kan om Pakistan te destabiliseren, inclusief steun aan het terrorisme (= staatsterrorisme).

Indië gebruikt de bezetting van Afghanistan door de Amerikanen als een hefboom voor hun eigen activiteiten, zonder het bijhorende kostenplaatje. Het is gewoon wachten tot de Amerikanen door de knieën gaan. Druk op de ketel houden tot de Pakistani door de knieën gaan. Wat volop aan het gebeuren is. Indië zal doorgaan de Pakistani, en dus de Amerikanen te destabiliseren tot ze krijgen wat ze willen: toegang tot <'energie' en 'Indië'>.
Oud 7 augustus 2009, 23:42   #47
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen respect van extremisten.
Zelfde hier. Vergeef me als ik geen traantje laat voor iemand zoals Meshud, Mr "geopolitiek".
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 23:46   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfde hier. Vergeef me als ik geen traantje laat voor iemand zoals Meshud, Mr "geopolitiek".
Over de manier waarop kan er blijkbaar ook geen traantje af. Qua analyse van geopolitiek dragen we allemaal ons steentje bij dacht ik.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 augustus 2009 om 00:04.
Oud 8 augustus 2009, 00:01   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik denk dat we vanuit onze invalshoek, zijnde de westerse, de factor Indië zwaar onderschatten. Indië heeft geen grondstoffen en binnenkort de grootste bevolking ter wereld.

Dat is een impasse waar Indië moet zien uit te raken, koste wat het kost. Maar om bij de 'energie' te raken moet het omheen Pakistan. Het is duidelijk dat Indië al doet wat het kan om Pakistan te destabiliseren, inclusief steun aan het terrorisme (= staatsterrorisme).

Indië gebruikt de bezetting van Afghanistan door de Amerikanen als een hefboom voor hun eigen activiteiten, zonder het bijhorende kostenplaatje. Het is gewoon wachten tot de Amerikanen door de knieën gaan. Druk op de ketel houden tot de Pakistani door de knieën gaan. Wat volop aan het gebeuren is. Indië zal doorgaan de Pakistani, en dus de Amerikanen te destabiliseren tot ze krijgen wat ze willen: toegang tot <'energie' en 'Indië'>.
Maar de drone-aanvallen komen van de VS, en het zijn die die dreigen Pakistan te destabilizeren door hun terreureffect. Dus in hoeverre zitten Indië en de VS niet op dezelfde lijn? De banden tussen Indië en de VS lijken me sterker te worden de laatste jaren. Indië krijgt bv. sinds een tweetal weken toegang tot VS ruimte technologie met het doel satelieten te kunnen lanceren. Zal Indië gemakkelijker toegang krijgen tot energie met een onstabiel Pakistan? De VS pretenderen die pijpleidingen te controleren. Ik denk niet dat Indië daar veel tegen in kan brengen. Ik kan me vergissen.

Mbt China zie ik ook toenadering tussen Indië en de VS, ook al is Indië een Aziatisch land net als China. De VS zullen hun best doen om Indië van de CSO weg te houden.

Dan is er nog het feit dat voor zowel Indië als de VS het Engels natuurlijk is. Ook een element voor toenadering.

De VS is bereid Indië heel wat te geven, maar voor de essentiële zaken, zoals energie is Indië meer gebaat bij een interaziatische samenwerking. Zijn commerciële verdragen, nucleaire technologieoverdracht, ruimteprogramas, en oscartjes voor een middelmatige film voldoende om dit Indië te kopen?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 augustus 2009 om 00:18.
Oud 8 augustus 2009, 00:06   #50
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Another bites the dust linken wanneer (1) wellicht niet Mehsud gedood werd, maar wel omstaanders gedood en verwond werden is beneden alle peil. Die mensen werd zelfs nooit iets ten laste gelegd. (2) De indruk wekken dat voor u mensen zonder proces kunnen geëxecuteerd worden is eveneens beneden alle peil. Die praktijken zagen we tijdens WOII aan het Oostfront, tijdens het regime van Stalin en ook de dag van vandaag. In dat opzicht is er geen wezenlijk moreel of zelfs juridisch verschil tussen verschillende oorlogsmisdaden begaan door het naziregime, en de acties ondernomen door de Obama-administratie vandaag. (3) Volledig voorbij gaan aan mogelijke politieke motieven die achter de moordpoging kunnen zitten getuigt van een bijzonder oppervlakkige analyse. Als Mehsud gedood wordt opdat hij niet ondervraagd/berecht/uitgehoord zou worden over zijn aandeel in de moord van Butto of over andere acties, dan is dat een politieke moord. Ik mag hopen dat u nog niet tot dat niveau gezonken bent.

Johan Bollen heeft gelijk wanneer hij zegt dat de acties tegen mensen als Mehsud (hij is heus niet de enige) bijzonder verregaand zijn, en op geen enkele manier 'begrepen', 'goedgekeurd' of wat dan ook zouden worden moesten ze gericht zijn tegen een Westers doelwit. Kan je je voorstellen welk een reactie er zou komen tegen gelijk welke 'terrorist-annex-strafuitvoerder' die pakweg vijftien man zou omleggen in een poging een politicus te doden? De draad over de aanslag (?) op Beatrix een tijdje terug wierp al een mooie blik op de twee maten en gewichten die mensen als u hanteren.

U heeft in dit conflict verschillende keuzes die u kan of zelfs moet maken. Een ervan betreft uw houding tegenover de rechtstaat en de elementaire strafrechterlijke principes die in de War on Terror massaal geschonden worden. Totnogtoe verwierp u die principes, en daarmee dus ook al datgene waar uw vorige (en eigenlijk ook wel uw huidige) avater voor beweerde te staan.

Laatst gewijzigd door Andy : 8 augustus 2009 om 00:18.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 00:15   #51
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af in welke mate de VS-klopjachten op voormalige bondgenoten als Mehsud effecten sorteren onder hun huidige bondgenoten. Gaat de VS op deze toch wel erg doorzichtige manier niet razendsnel zonder plaatselijke terroristische bondgenoten zitten? Ik dacht dat het huidige VS-beleid er net (deels) op gericht was Taliban en andere bewegingen te betalen of er toch minstens mee te onderhandelen. Hoeveel gaat er van die politiek binnenkort nog overschieten? En welke gevolgen gaat dat hebben voor de Amerikaanse koers?
Oud 8 augustus 2009, 00:29   #52
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
(1) wellicht niet Mehsud gedood werd, maar wel omstaanders gedood en verwond werden is beneden alle peil. Die mensen werd zelfs nooit iets ten laste gelegd. (2) De indruk wekken dat voor u mensen zonder proces kunnen geëxecuteerd worden is eveneens beneden alle peil. Die praktijken zagen we tijdens WOII aan het Oostfront, tijdens het regime van Stalin en ook de dag van vandaag. In dat opzicht is er geen wezenlijk moreel of zelfs juridisch verschil tussen verschillende oorlogsmisdaden begaan door het naziregime, en de acties ondernomen door de Obama-administratie vandaag. (3) Volledig voorbij gaan aan mogelijke politieke motieven die achter de moord zouden kunnen zitten getuigt van een bijzonder oppervlakkige analyse. Als Mehsud gedood wordt opdat hij niet ondervraagd/berecht/uitgehoord wordt over zijn aandeel in de moord van Butto of over andere acties, dan is dat een politieke moord. Ik mag hopen dat u nog niet tot dat niveau gezonken bent.
1- Mehsud is waarschijnlijk wel gedood.
2, 3- Zever, dit is een oorlog, en Mehsud was de vijand en een bedreiging. Niks executie.

Als Mehsud dood is zal het waarschijnlijk veel meer levens redden dan dat er gevallen zijn bij de luchtaanval.

Citaat:
Johan Bollen heeft gelijk wanneer hij zegt dat de acties tegen mensen als Mehsud (hij is heus niet de enige) bijzonder verregaand zijn, en op geen enkele manier 'begrepen', 'goedgekeurd' of wat dan ook zouden worden moesten ze gericht zijn tegen een Westers doelwit. Kan je je voorstellen welk een reactie er zou komen tegen gelijk welke 'terrorist-annex-strafuitvoerder' die pakweg vijftien man zou omleggen in een poging een politicus te doden? De draad over de vermeende aanslag op Beatrix een tijdje terug wierp al een mooie blik op de twee maten en gewichten die mensen als u hanteren.
Akoord, nu sinds de Pakistani's eindelijk zelf de Taliban achternazitten. Wat niet wil zeggen dat ik niet blij mag zijn dat Mehsud dood is.
Oud 8 augustus 2009, 00:41   #53
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1- Mehsud is waarschijnlijk wel gedood.
2, 3- Zever, dit is een oorlog, en Mehsud was de vijand en een bedreiging. Niks executie.
Wat de eventuele dood van Mehsud betreft: daar lopen de versies nogal over uiteen. Het blijft afwachten totdat er een duidelijke bron opduikt. Mehsud is immers al meer dan eens dood verklaard, terwijl ook nu weer de doodsverklaring afkomstig was uit de VS. En die hadden zoals we weten geen mensen ter plaatse om te checken of Mehsud ook effectief in dat gebouw zat.

Wat (2) en (3) betreft: het doden van burgers is dus ook in een oorlog redelijk illegaal. Er bestaat immers zoiets als een oorlogsrecht. Als u meent dat zowat alles in een oorlog (tegen wie?) mag opzij geschoven worden, wat verdedigt u dan nog? Vrijheid? Democratie? Rechtstaat? Of olie, monetaire en handelsbelangen en geopolitieke motieven?
Citaat:
Als Mehsud dood is zal het waarschijnlijk veel meer levens redden dan dat er gevallen zijn bij de luchtaanval.
Als we mensen als u executeren eindigt de oorlog bij gebrek aan populaire steun wellicht ook. Als we Obama, zijn kabinet, zijn regering en de halve administratie uitroeien worden er zelfs meerdere oorlogen beëindigd.

Uw redenering leidt dan ook onvermijdelijk naar een heksenketel, waar iedereen ongeacht de aangewende middelen, mag moorden in naam van 'de vrede', 'het recht op leven' of zelfs de 'democratie' en de 'rechtstaat'. Oorlog voeren om vrede te bereiken is een contradictio in terminis.
Citaat:
Akoord, nu sinds de Pakistani's eindelijk zelf de Taliban achternazitten. Wat niet wil zeggen dat ik niet blij mag zijn dat Mehsud dood is.
Ik heb u in het verleden al eens gezegd dat de VS Pakistan in zo'n geval zouden moeten vragen Mehsud uit te leveren, zodat hij in de VS of beter nog voor een internationaal tribunaal berecht zou kunnen worden. De VS is evenwel niet uit op een berechting, maar op een politieke moord. Of Pakistan Mehsud een (schijn)proces zou geven is me onduidelijk.

Als die man berecht en schuldig bevonden wordt, dan mag u van mij zo veel u wil diens dood of zelfs diens terdoodveroordeling toejuichen. Ik zal dat niet appreciëren, maar wel begrijpen. Nu juicht u echter om een moord(poging) tegen een verdachte wiens proces nog moet beginnen en die zichzelf nooit heeft kunnen verdedigen tegen een aanklacht die wellicht geeneens volledig is opgesteld. Zulke pogingen druisen tegen ons halve wetboek in, het oorlogsrecht incluis.

Laatst gewijzigd door Andy : 8 augustus 2009 om 00:47.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 00:52   #54
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat (2) en (3) betreft: het doden van burgers is dus ook in een oorlog redelijk illegaal. Er bestaat immers zoiets als een oorlogsrecht. Als u meent dat zowat alles in een oorlog (tegen wie?) mag opzij geschoven worden, wat verdedigt u dan nog? Vrijheid? Democratie? Rechtstaat? Of olie, monetaire en handelsbelangen en geopolitieke motieven?
Is dat wat u Mehsud noemt, een "burger"? Laat me niet lachen. Als er burgerslachtoffers vallen is dat trouwens niet opzettelijk.

Citaat:
Als we mensen als u executeren eindigt de oorlog bij gebrek aan populaire steun wellicht ook. Als we Obama, zijn kabinet, zijn regering en de halve administratie uitroeien worden er zelfs meerdere oorlogen beëindigd.
Wat een domme vergelijking. En grappig hoe u denkt dat de oorlog daar zomaar zou verdwijnen als de VS vertrekt.

Citaat:
Ik heb u in het verleden al eens gezegd dat de VS Pakistan in zo'n geval zouden moeten vragen Mehsud uit te leveren, zodat hij in de VS of beter nog voor een internationaal tribunaal berecht zou kunnen worden. De VS is evenwel niet uit op een berechting, maar op een politieke moord. Of Pakistan Mehsud een (schijn)proces zou geven is me onduidelijk.
En dit kan zomaar zeker? En welk aspect van oorlog verstaat u niet? Mehsud = vijandelijke bevelhebber. End of lesson.
Oud 8 augustus 2009, 17:59   #55
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Who will succeed Baitullah Mehsud?
August 07, 2009

After his killing, the Taliban Shura (the supreme council of the Taliban) has convened meetings to elect the new TTP chief. There are three candidates in the running:
  • Hakimullah Mehsud
  • Azmatullah Mehsud
  • Waliur Rehman Mehsud
Citaat:
Pakistan: Taliban vechten om opvolging Mehsud
8 augustus 2009

ISLAMABAD (ANP) - Binnen de top van de Pakistaanse Taliban zijn gevechten uitgebroken. Wali-ur-Rehman en Hakimullah Mehsud zouden op elkaar hebben geschoten. Een van hen is daarbij vermoedelijk omgekomen. Dat heeft de Pakistaanse ministerie van Binnenlandse Zaken Rehman Malik zaterdag gezegd. De schietpartij zou hebben plaatsgevonden tijdens een shura (overleg) van bevelhebbers van de Pakistaanse radicaalislamitische beweging. Op de bijeenkomst moest volgens Pakistaanse media een opvolger worden gekozen voor Talibanleider Baitullah Mehsud. Die kwam in de nacht van dinsdag op woensdag waarschijnlijk om het leven door een Amerikaanse raketaanval op het huis van zijn schoonvader in Zuid-Waziristan, nabij de grens met Afghanistan. Hij gold sinds enkele jaren als staatsvijand nummer 1 in Pakistan.

http://www.omroepbrabant.nl/anp.aspx?id=080809212
Hakimullah Mehsud, in his late twenties, is a strong candidate and is also the cousin of Qari Hussain, the heartless commander who is the trainer and sponsor of suicide bombers across the country. Hakimullah is known to be Baitullah's deputy; he is currently in charge of the Taliban at Orakzai, Kurram and Khyber agencies. He does not stay on at one place and is known as a mobile Taliban commander amongst the militants. Hakimullah also has good contacts with Lashkari Jhangvi, a fanatic Sunni outfit. He has good contacts in Punjab and Sindh and has trained a large number of Punjabi Taliban militants in South Waziristan. Hakimullah uses these Punjabi Taliban militants whenever he needs to carry out a suicide attack in settled areas.

Azmatullah Mehsud, the second candidate, is a young militant commander and had earlier fought in Afghanistan. He is now leading the insurgency in southern Waziristan against the Pakistan army. Currently, he is the Taliban commander at Barwand area in south Waziristan. However, he was never a popular commander among Taliban militants and his candidature has surprised many.

The third candidate is Mufti Waliur Rehman, a young commander who belongs to the Makin area in south Waziristan. He is Baitullah's cousin and was very close to the TTP chief. He has maintained a low-profile and has never appeared in front of the media in the past. "Baitullah Mehsud always said that Waliur Rehman would be his successor but the Shura would decide whom to pick as TTP head," says Raqeebullah. If the Shura acts as per Baitullah Mehsud's will, then Waliur Rehman will be the next chief of the TTP, he added. Hakimullah seems to be the strongest candidate among the three, but Waliur Rehman was declared as Baitullah Mehsud's successor by the TTP chief, and this could affect the Shura's decision. If the Shura manages to reach a consensus across the board, the name of Mehsud's successor will be announced after the evening prayers on Friday.

http://news.rediff.com/special/2009/...lah-mehsud.htm
Oud 8 augustus 2009, 20:51   #56
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

link
Oud 9 augustus 2009, 13:25   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Asia Times Online asked engineer-turned-industrialist Haji Mannan Mehsud why the Mehsud tribe had not taken internal action against Baitullah Mehsud's group.
...

Haji Mannan continued, "Before 1999, there was no army to safeguard the borders. It was not required. The tribes were the vanguard of the Pakistani border regions. When in 2000-01 the army came to our areas, the tribesmen actually assisted them and provided them all the logistics [they needed]. Baitullah Mehsud was also their guide, even after 9/11.

"Now the situation has changed and he is accused of being an American agent or an Indian agent. At no time were the tribal elders consulted regarding Baitullah Mehsud, and now our government is arming rival tribes and helping with the massacre of Mehsud's [tribe], whether they are with Baitullah or not," Haji Mannan said.
Oud 9 augustus 2009, 22:51   #58
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamabad, 19 June (AkI)

(...) South Waziristan is the stronghold of Pakistani Taliban leader Baitullah Mehsud and the military operation there is seen as a potential turning point in the fight against militancy in Pakistan. A rival of Mehsud, Qari Turkestan Bhitaini, has confirmed CIA and Pakistani government reports he was behind the assassination in December, 2007, of former prime minister, Benazir Bhutto. Bhitaini said he can supply the addresses of the suicide bombers who were sent by Baitullah to kill Bhutto.
Als Bhitni die adressen kent, dan kent hij ook de schuiloorden van Baitullah.

Citaat:
“ Baitullah Mehsud is an American, Indian and Jewish Agent. He receives dollars from the Indian embassy in Afghanistan to attack the Indian security forces and has continued to defy the directives of the commander of faithful Mullah Mohammad Omar (Afghan Taliban leader) to go to Afghanistan along with his fighters and fight against the infidel NATO forces," Bhitaini said in an interview with Pakistan's Express TV Channel.
Bhitni beschouwt Baitullah als een afvallige van Mullah Omar. En Bhitni wordt bewapend door het Pakistaanse leger ... Beschouwd het Pakistaanse leger nu Baitullah als een afvallige van Mullah Omar? Het Pakistaanse leger heeft laten weten dat het kan bemiddelen tussen het bezettingsleger en Mullah Omar ... (zie volgende post)

Citaat:
Although Bhitni and fellow warlord and Mehsud rival Qari Zain Mehsud are seen as key to government strategy in South Waziristan, their combined force does not exceed 3,000 fighters. Two prominent Mehsud rivals, Hafiz Gul Bahadur, Taliban chief in the neighbouring North Waziristan tribal area, and Mullah Nazir, local Taliban chief in South Waziristan's main town of Wana have decided to remain neutral in the conflict. A top Taliban commander in the region and Pashtun warlord, Sirajuddin Haqqani, is also likely remain neutral. Haqqani, who leads Taliban militants in the Afghan provinces of Baktika and Khost, is considered to be very close to Pakistani security forces.

http://www.adnkronos.com/AKI/English...3.0.3445045274
Oud 9 augustus 2009, 22:55   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de drone-aanvallen komen van de VS, en het zijn die die dreigen Pakistan te destabilizeren door hun terreureffect. Dus in hoeverre zitten Indië en de VS niet op dezelfde lijn? De banden tussen Indië en de VS lijken me sterker te worden de laatste jaren. Indië krijgt bv. sinds een tweetal weken toegang tot VS ruimte technologie met het doel satelieten te kunnen lanceren. Zal Indië gemakkelijker toegang krijgen tot energie met een onstabiel Pakistan? De VS pretenderen die pijpleidingen te controleren. Ik denk niet dat Indië daar veel tegen in kan brengen. Ik kan me vergissen.

Mbt China zie ik ook toenadering tussen Indië en de VS, ook al is Indië een Aziatisch land net als China. De VS zullen hun best doen om Indië van de CSO weg te houden.

Dan is er nog het feit dat voor zowel Indië als de VS het Engels natuurlijk is. Ook een element voor toenadering.

De VS is bereid Indië heel wat te geven, maar voor de essentiële zaken, zoals energie is Indië meer gebaat bij een interaziatische samenwerking. Zijn commerciële verdragen, nucleaire technologieoverdracht, ruimteprogramas, en oscartjes voor een middelmatige film voldoende om dit Indië te kopen?
Citaat:
Last week, Major General Athar Abbas, a spokesman for Pakistan's Inter-Services Public Relations (ISPR), in an interview with CNN, said that not only is "the Pakistan in contact with Afghan Taliban leader Mullah Omar, but it can bring him and other commanders to the negotiating table with the United States". Abbas said that in return for any role as a broker between the US and the Taliban, Pakistan wanted concessions from Washington over Islamabad's concerns with rival India, which it fears is gaining undue influence in the region.

http://www.atimes.com/atimes/South_Asia/KG14Df01.html
Indië en Pakistan vertrouwen elkaar voor geen meter. Zolang daar geen oplossing voor bestaat zit de hele operatie in Afghanistan geblokkeerd.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 augustus 2009 om 23:13.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:28   #60
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hakimullah Mehsud is overleden, meldt De Standaard (bron), tengevolge de verwondingen opgelopen bij een Amerikaanse drone-aanval op 17 januari in Zuid-Waziristan.
Citaat:
PESHAWAR: A CIA-operated spy plane on Thursday struck a compound of militants at Shaktoi village of South Waziristan where the Tehrik-i-Taliban, Pakistan (TTP) head Hakimullah Mehsud was believed to be present.
Bron
Bijgevoegde afbeelding(e)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be