Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 17:34   #41
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Todenhöfer Bekijk bericht
daar gaan we weer, die "wij" en "zij" !
Wij en zij is isslam ten voeten uit. Wij molsims en de kafir die moeten bestreden en onderworpen worden. 'Wij' en 'zij'.
Oud 7 april 2009, 17:37   #42
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Babeth
ja islam is meer dan gewoon god en profeet maar als christenen gewoon godeenheid geloven en geen drieeenheid, dan alle profeten van god accepteren, dan zullen ze min of meer allemaal moslims zijn met beetje verschillen, punt is da ze beter broeders en vrienden worden.

zo denk ik
U misschien wel, maar als ik de dagelijkse ontploffingen gewaarwordt in de media, je weet wel... een Soenni die een Sjiitische moskee opblaast, een Sjiiet die een Soennitische moskee opblaast... dan stel ik me toch ernstige vragen bij dat "broederschap".
Citaat:
christen waren altijd monotheistisch en accpteerden jezus profeetschap, pas na 400 jaar later ofzo zijn ze drieenheid geworden en vandaar goddelijkheid van jezus.

het christendom kan gemakkelijk islamiseren, een kleine verandering en back to the begin, brengt christendom naast de islam.
Nee. Er zijn teveel diepe verschillen: Katholieke monniken bidden weliswaar 5 keer per dag, maar de Katholieke leken en de Protestanten niet. Moslims erkennen geen bemiddelaar tussen mens en God wat eigenlijk de priester is. Christenen eten vrolijk een hespje, Moslims vasten daadwerkelijk een hele maand overdag.
Jij hebt duidelijk weinig kaas gegeten van de Catechese.

Citaat:
maar de islam is zeker niet wat je daar allemaal vertelt, niet gelovigen doden, anders gaan hier dagelijks mensen dood, of anders waren de niet moslims in islamitische landen die daar al meer dan 20 eeuwen leven allemaal dood geweest

andersom is waar
in derde wereld dagelijks gaan mensen dood ofwel door invasie ofwel door armoede en ziektes.
Sorry hoor, leg dat maar uit aan de Kopten die in Egypte vermoord werden, de Katholieke non die in Somalië werd doodgeschoten, een Hindoe riksja-bestuurder die werd doodgeslagen, moorden in Soedan, Indonesië...

"Back to the beginning"... terug naar de Zoroasters ? Want dat waren de tijdgenoten van de Joden, maar dan in het Perzische rijk. Je weet wel, wat nu Iraq en Iran is...
Oud 7 april 2009, 17:41   #43
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
"Back to the beginning"... terug naar de Zoroasters ? Want dat waren de tijdgenoten van de Joden, maar dan in het Perzische rijk. Je weet wel, wat nu Iraq en Iran is...
da is allemaal onzin
want ik kan u ook een voorbeeld uit Brussel halen die een hele marokkaanse gezin heeft gedood, of een ander belg die in Borgerhout een marokkaan doodschiet, of een imam in Oekraïne op straat vermoorden en ga zo verder..

da's toch zeer duidelijk onzin

je vergeet de honderd duizenden die doodgaan in derde wereld he, echt een probleem, media is verschrikkelijk!
Jürgen Todenhöfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 17:42   #44
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar gaan we weer, die "wij" en "zij" !
dat moet bestaan, da kan ni weg zelfs als er geen enkel religie bestaat
(volgens uwen definitie van religie) maar wat dan over andere stromingen en filosofieën en ideologieën?
Niet per se. Bij identiteitsrelativisme bestaat "wij" en "zij" niet.

Citaat:
als je een regering bent geïnstalleerd door imperialisme dan gaan er mensen die de reformistische revolutionistische islam aanhangen toch ni blij mee zijn? dan betsaat er natuurlijk "zij" die pro-imperialisme zijn, en "wij" die onze landen willen bevrijden en onze gelijk willen hebben.
De huidige islam is niet reformistisch revolutionistisch.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2009 om 17:42.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 18:59   #45
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ni alle vragen zene, waarom is peter beter dan meter, en waarom is dan meter langer dan peter, maar waarom leest peter beter dan meter ..

ik kan oneindig veel waarommekes maken, en da is dan kritiek?
Wie spreekt er hier van kritiek? De vraag wordt toch niet ironisch gesteld?

Citaat:
de goede vraag is wel
waarom niet alleen die twee religie en ni andere religies

de reden is da joden, christen en moslims één en hetzelfde geloven en allemaal geloven in god en heilige schrift en profeten

in hun boeken staan dus de principes van het geloof

in boeken van de moslims is mohammed zegel der profeten, dus de laatste profeet, geen profeet na mohammed.
Ook de eerder aangehaalde mormonen en Bahai geloven in God, heilig schrift en de profeten, zij halen echter Joseph Smith, respectievelijke de Baha'u'llah aan als profeten. Dat Mohammed in de boeken van de moslims de laatste profeet genoemd wordt is geen logisch argument voor de stelling, want het gaat a priori reeds uit van het accepteren van Mohammed als profeet.

En zelfs als je Mohammed als de laatste profeet beschouwd, dan is dit niet per se incompatibel met het aanvaarden van de B'ab, of Al-Mahdi zoals de Jafari. Een Soenniet die een Christen vraagt om Mohammed zomaar als profeet te aanvaarden is zoals een Twaalver die een Soenniet zomaar vraagt om Al-Mahdi als laatste imam te aanvaarden.

Citaat:
waarom wordt islam ni christelijk ipv christendom islamiseert? moslims geloven al in basis van christenen maar christenen moeten gewoon terug naar begin van jezus die niks goddelijk was en er was geen sprake van drieenheid, dan zijn ze islamitisch.
Dat is een semantische discussie. Hoewel ik een christen ben die niet in de goddelijkheid van Jezus geloof, betwijfel ik het sterk dat veel mensen mij als islamitisch gaan beschouwen.

Ik erken wel dat ik waarschijnlijk dichter bij liberale moslims sta dan bij fundamentalistische christenen, maar het lijkt me nogal vreemd om dit dan "islamitisch(er)" te gaan noemen. Een moslim die een burka niet als een verplichting ziet is ook niet "christelijker" dan een die dit wel doet. Het lijkt me een beetje naamgeverij zonder inhoud.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 7 april 2009 om 19:00.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:39   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is dan het probleem als de christenen een zeer kleine verandering in hun geloof aanbrengen? ze zijn da gewoon denk ik, vroeger was er maar één God (unitarisme.. arianisme..) en met opkomst van Paulus die drieenheid.

wat als ze nu terug drieeenheid afschaffen en profeetschap van mohammed aanvaarden?

dan islamiseert het christendom, toch?
Jij bent er zeker zelf een, of niet?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 23:37   #47
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Wie spreekt er hier van kritiek? De vraag wordt toch niet ironisch gesteld?

Ook de eerder aangehaalde mormonen en Bahai geloven in God, heilig schrift en de profeten, zij halen echter Joseph Smith, respectievelijke de Baha'u'llah aan als profeten. Dat Mohammed in de boeken van de moslims de laatste profeet genoemd wordt is geen logisch argument voor de stelling, want het gaat a priori reeds uit van het accepteren van Mohammed als profeet.

ik zou da niets van de joden of christenen verwachten da ze hun geloof islamitischer zouden moeten maken indien er sprake was van laatste profeet jezus of mozes in de oude en nieuwe testament.

mohammed en de heilige boeken van de islam is een ander verhaal

da je 't verschil niet inziet brengt u op verkeerde weg waar u over andere religies spreekt.

Laatst gewijzigd door Jürgen Todenhöfer : 7 april 2009 om 23:37.
Oud 8 april 2009, 16:11   #48
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
da is allemaal onzin
want ik kan u ook een voorbeeld uit Brussel halen die een hele marokkaanse gezin heeft gedood, of een ander belg die in Borgerhout een marokkaan doodschiet, of een imam in Oekraïne op straat vermoorden en ga zo verder..

da's toch zeer duidelijk onzin

je vergeet de honderd duizenden die doodgaan in derde wereld he, echt een probleem, media is verschrikkelijk!
Ik zeg ook niet dat Christenen niet moorden. Ik stel mij alleen sterke vraagtekens bij uw bewering dat men allemaal broeder zou worden en nog sterkere vraagtekens bij uw andere bewering dat er in andere (derde wereld-) landen niet-Moslims niet door Moslims vermoord zouden worden.

En ik vergeet niet de honderdduizenden die in de derde wereld doodgaan, maar stel me wederom vragen bij de rijke oliesjeiks die hun petrodollars liever in het bouwen van moskeeën steken dan in het lenigen van de hongersnood in bijvoorbeeld Ethiopië. "Broederlijk" ? Hmmmm...
Hebt U al gegeven ? Hebt U al een persoonlijke bijdrage geleverd aan een derde wereld-land ?
(Ik wel. Toevallig. Onlangs nog. Persoonlijke gift die persoonlijk werd afgeleverd door een familielid, dus zekerder kun je haast niet zijn.)
Oud 8 april 2009, 18:45   #49
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Standaard

zie maar, daarom is het zo da wanneer het christendom islamiseert, de christen en moslim beter vrienden worden, dan bestaat fanatisme ni meer tegen elkaar.
Oud 8 april 2009, 22:58   #50
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zie maar, daarom is het zo da wanneer het christendom islamiseert, de christen en moslim beter vrienden worden, dan bestaat fanatisme ni meer tegen elkaar.
Atheïsme bestaat ook nog, hé? En wij zijn niet zo dol op vrijheidsbeperkende maatregeltjes.
Oud 9 april 2009, 18:18   #51
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou da niets van de joden of christenen verwachten da ze hun geloof islamitischer zouden moeten maken indien er sprake was van laatste profeet jezus of mozes in de oude en nieuwe testament.
Waarop is die verwachting gebaseerd?

Citaat:
mohammed en de heilige boeken van de islam is een ander verhaal

da je 't verschil niet inziet brengt u op verkeerde weg waar u over andere religies spreekt.
In welk opzicht is dit een ander verhaal?

Laatst gewijzigd door Visjnu : 9 april 2009 om 18:19.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 15:11   #52
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:

de reden is da joden, christen en moslims één en hetzelfde geloven en allemaal geloven in god en heilige schrift en profeten

in hun boeken staan dus de principes van het geloof

in boeken van de moslims is mohammed zegel der profeten, dus de laatste profeet, geen profeet na mohammed.

waarom wordt islam ni christelijk ipv christendom islamiseert? moslims geloven al in basis van christenen maar christenen moeten gewoon terug naar begin van jezus die niks goddelijk was en er was geen sprake van drieenheid, dan zijn ze islamitisch.
De verschillen tussen Jezus en Mohammed en tussen de bijbel en de koran zijn geen klein bier, die schuif je niet zomaar even aan de kant.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 16:12   #53
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
hoe verklaar je dan de snelle verspreiding van de islam in 200 jaar?
Verdeeldheid in het Byzantijnse Rijk. Oa door de strijd tusen de Koptische christenen en de Grieks-Orthodoxen. Verder het feit dat het in die periode in de mode was dat nomadische ruiterlegers de staande infanterielegers van rijken verpletterden.
Citaat:
hoe verklaar je de diepe historische vijandigheid jegens de islam?
Andermans gebied binnenvallen in naam van God is nooit echt tof.
Citaat:
hoe verklaar je de aanvallen tegen Ottomaanse Rijk?
Dat heeft niets met het Ottomaanse Rijk te zien, dat heeft te maken met de geopolitieke realiteit van oorlog, invasie en imperialisme.
Citaat:
hoe verklaar je al die propaganda tegen de islam?
De immigratie naar Europa en de verkleining van de wereld.
Citaat:
hoe verklaar je de oorlogen en invasies tegen de moslims in Afghanistan, in Irak, in Somalië, in Palestina ..?
The Great Game dat verder wordt gespeeld (Afghanistan), oliebelangen (Irak), geopolitieke en economische belangen van oa Ethiopië (Somalië), zionistisch imperialisme (Palestina).
Citaat:
hoe verklaar je de laatste egyptische fatah en zionistische oorlog tegen hamas in Gaza?
Dat was geen oorlog tegen HAMAS, dat was een oorlog tegen de Palestijnen. De zionisten wilden gewoon kortwieken omdat de demografie tegen hen werkt. Voor je verkeerd denkt; ik verwerp het bestaan van de zionistische entiteit Israël.
Citaat:
hoe verklaar je al die botsingen tussen regeringen in islamitische bewegingen in de islamwereld?
De seculiere nationalisten in de islamitische wereld zijn of gecorrumpeerd of vernietigd geweest door het systeem. Islamitische fundamentalisten werden ingezet als tegenwapen. Nu heeft het beest van het fundamentalisme zijn kettingen gebroken en keert het zich tegen zijn vorige broodmeesters.

Verder zijn de fundamentalisten ook de islamitische versie van de socio-economische en zelf democratische revolutionaire bewegingen tegen het oude regime. Alleen kiest men in de islamitische wereld voor een religieus geïnspireerde sociale strijd. Wat hun goed recht is natuurlijk. Ze moeten het gewoon niet hier komen doen.
Citaat:
hoe verklaar je al die gevangenissen vol met islamitische activisten in de islamwereld?
Het oude regime laat zich ook niet zomaar doen en treedt op tegen bedreigingen op de enige manier die werkt met onomkoopbaren; opsluiten en doodschieten.
Citaat:
hoe verklaar je de iraanse revolutie?
Een paar dagen tijd? Daar zijn enorm veel redenen voor. Het kernprobleem was misschien wel dat de sjah niet het momentum had van Atatürk. Hun doel was immers voor een groot deel hetzelfde, alleen had die laatste veel meer steun en doortastendheid. Khomeini was zeker niet de enige opposant en heeft nog serieus moeten werken om de bovenhand te halen op de andere oppositie.
Citaat:
hoe verklaar je ontstaan van hizbollah in Libanon?
Israël.

Laatst gewijzigd door Metternich : 10 april 2009 om 16:12.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 17:34   #54
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Moah jong, als de Moslims zelfs al onder elk�*�*r het niet eens zijn en elkaar afslachten... echt, ik snap gewoon niet waar ge dat waandenkbeeld vandaan haalt dat Christenen en Moslims broeders zouden worden. Als een Christen zich tot Moslim bekeert, dan is de vraag: Soenni of Shia ? En geloof me, op die vraag bestaat er geen goed antwoord want de Soenni's en Sjiieten moorden elkaar constant uit !!!
Oud 10 april 2009, 17:51   #55
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik tegen mijn broer.
Ik en mijn broer tegen onze vader
Onze vader tegen de ooms.
Onze ooms en vader tegen de familieclan.
Mijn clan tegen de ander clans
...
en met zijn allen tegen Israel.

Stel je de vraag: moeten homo's van een grote hoogte naar beneden gegooid worden of moeten ze worden gestenigd, dan dan zal je zien dat de Ilam helemaal niet zo monolitisch is. De meningen verschillen.
Stel de vraag of Israel vernietigd moet worden en de Islam is wel monolitisch.
Dit is allemaal heel menselijk gedrag.
Wie heeft er niet een bericht in de krant gelezen in de trant:
twee families hebben ruzie en vechten
De politie komt er aan en wil de partijen van elkaar scheiden.
Beide partijen keren zich tegen de politie.

Van moment tot moment en van plaats tot plaats kan van wat ons scheid overgaan worden op wat ons verbind.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 18:31   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik tegen mijn broer.
Ik en mijn broer tegen onze vader
Onze vader tegen de ooms.
Onze ooms en vader tegen de familieclan.
Mijn clan tegen de ander clans
...
en met zijn allen tegen Israel.

Stel je de vraag: moeten homo's van een grote hoogte naar beneden gegooid worden of moeten ze worden gestenigd, dan dan zal je zien dat de Ilam helemaal niet zo monolitisch is. De meningen verschillen.
Stel de vraag of Israel vernietigd moet worden en de Islam is wel monolitisch.
Dit is allemaal heel menselijk gedrag.
Wie heeft er niet een bericht in de krant gelezen in de trant:
twee families hebben ruzie en vechten
De politie komt er aan en wil de partijen van elkaar scheiden.
Beide partijen keren zich tegen de politie.

Van moment tot moment en van plaats tot plaats kan van wat ons scheid overgaan worden op wat ons verbind.
Israël is niet eens zozeer Islam's vijand. Eerder een doelwit.
Oud 11 april 2009, 00:40   #57
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Moah jong, als de Moslims zelfs al onder elk�*�*r het niet eens zijn en elkaar afslachten... echt, ik snap gewoon niet waar ge dat waandenkbeeld vandaan haalt dat Christenen en Moslims broeders zouden worden. Als een Christen zich tot Moslim bekeert, dan is de vraag: Soenni of Shia ? En geloof me, op die vraag bestaat er geen goed antwoord want de Soenni's en Sjiieten moorden elkaar constant uit !!!
overal waar de imperialisten aanwezig zijn, komt er ook een burgeroorlog die ervoor zorgt dat de rest in het donker gebeurt, de rest van de wereld krijgt een ander beeld dan realiteit.

die twee stromingen hebben verschillende meningen over de politiek, of ze nu goede moslims zijn, zegt geen moslim, of ze allebei de islam van Mohammed (reformistisch en reformistisch) volgen, is de grootste vraag,en wat we in media te zien krijgen is altijd 9/11 stijl.

zie deze documentair en verglijk de islam van vandaag en islam van Mohammed
http://www.youtube.com/results?searc...a+Prophet&aq=f

volgens mij zou christendom gewoon opnieuw beginnen, terug naar de originele leer: geen drieeenheid en geen jezus goddelijk enz.

Laatst gewijzigd door Jürgen Todenhöfer : 11 april 2009 om 00:41.
Oud 15 april 2009, 11:28   #58
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat jij hier verkondigt is de propaganda die het imperialisme aanhaalde om Congo te in te palmen. Bilan: tien miljoen doden.

Adam Hochschild heeft hier een uitstekend boek over geschreven:
http://www.amazon.fr/King-Leopolds-G...9024554&sr=1-4
Hallo! Daarom is het nog niet goed he. Ik kn niet begrijpen dat de mensen mekaar zo afschieten. De tijd van imperialisme is voorbij! Wij blanken hebben ons lesje wel geleerd. Of is de opdringing van de islamitische cultuur de straf voor wat onze voorouders vroeger met niet-blanken en niet-christenen uitgehaald hebben???
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 11:30   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
overal waar de imperialisten aanwezig zijn, komt er ook een burgeroorlog die ervoor zorgt dat de rest in het donker gebeurt, de rest van de wereld krijgt een ander beeld dan realiteit.
Juist, zelfs de problemen in de verre woestijn zijn oorzaak van de Westerlingen. Mijn God, wat een masochisten zijn jullie poco's.
Oud 15 april 2009, 12:20   #60
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Juist, zelfs de problemen in de verre woestijn zijn oorzaak van de Westerlingen. Mijn God, wat een masochisten zijn jullie poco's.
???? Het is gewoon de waarheid

http://en.wikipedia.org/wiki/Afghani..._and_civil_war

Citaat:
In response to the Soviet occupation of Afghanistan and part of its overall Cold War strategy, the United States responded by arming and otherwise supporting the Afghan mujahideen, which had taken up arms against the Soviet occupiers. U.S. support began during the Carter administration, but increased substantially during the Reagan administration, in which it became a centerpiece of the so-called Reagan Doctrine under which the U.S. provided support to anti-communist resistance movements in Afghanistan and also in Angola, Nicaragua, and other nations. In addition to U.S. support, the mujahideen received support from Pakistan, Saudi Arabia and other nations.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saddam_...ates_relations
Citaat:
Hussein's first contacts with U.S. officials date back to 1959, when he was part of a CIA-authorized six-man squad tasked with assassinating then Iraqi Prime Minister Abdul Karim Qassim.
Citaat:
In February 1963 Qassim was killed in a Baath Party coup. Provided with information by the CIA, the Baath Party hunted down suspected communists. They then jailed, interrogated, and summarily gunned them down. Many suspected communists were killed outright.[1] An exact toll is not known, but accounts indicate that among the victims were hundreds of doctors, teachers, technicians, lawyers, and other professionals. These numbers also include military and political figures. Saddam Hussein himself was said to have participated in the killings.[4] There was an exchange of information between the Ba'ath and the CIA; for the first time, the United States was able to get models of certain Mig fighters and tanks made in the Soviet Union. That was what the Ba'ath had to offer the United States in return for their help in eliminating Qassim.
http://en.wikipedia.org/wiki/Causes_...ian_Revolution
Citaat:
Policies and policy mistakes of the Shah

His strong policy of Westernization and close identification with a Western power (the United States) despite the resulting clash with Iran's Shi'a Muslim identity.[7] This included his original installation by Allied Powers and assistance from the CIA in 1953 to restore him to the throne, the use of large numbers of US military advisers and technicians and the capitulation or granting of diplomatic immunity from prosecution to them, all of which led nationalistic Iranians, both religious and secular[8] to consider him a puppet of the West;[9][10]
De lijst is ellenlang. De Britten hebben (pre WOII) ook hun steentje bijgedragen aan de hopeloze situatie in het Midden Oosten (u weet wel Lawrence of Arabia, Khartoum, etc....)

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 april 2009 om 12:26.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be