![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Rapture;4052331]
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Niets tegen een nieuw voetbalstadion als het aan een autosnelweg ligt. Ik ben wel blij dat ik niet in die buurt woon, vooral als ze een Engelse ploeg op bezoek krijgen.
Een winkelcentrum? Sorry, maar Brugge is niet het soort wereldstad dat een winkelcentrum nodig heeft. Het is trouwens veel gezelliger in de binnenstad te wandelen en ergens een terras aan te doen, dan daar ver in het niemandsland op de buiten in zo'n kil winkelcomplex rond te dolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het nieuwe B-Park winkelcomplex in niemandsland gaan er héél weinig "klanten". Het is er trouwens NIET goedkoper dan in de kleine winkelcentra in en rond Brugge... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Met Muyters als nieuwe minister Ruimtelijke Ordening krijgen we hopelijk eens een doorbraak in dit dossier.
Voor diegenen die gekend zijn met de regels voor Ruimtelijke Ordening heb ik volgende vraag : er is een plenaire vergadering geweest en nu is het wachten op de voorlopige vaststelling (van het gewestelijk RUP voor het grootstedelijk gebied Brugge) door de Vlaamse Regering. Hoe lang mag men hier wettelijk mee wachten en hoe gebeurd die voorlopige vaststelling? wordt dat beslist tijdens de vergadering van de Vlaamse regering op vrijdag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Het doet er niet veel toe hoe snel dat RUP wordt goedgekeurd, het zal immers even snel worden geschorst en vernietigd. Argumenten te over te vinden in het bijhorende MER.
(Je moet maar eens navragen in Dendermodne hoe dat in zijn werk gaat.) Als ik Muyters was zou ik de erfenis van DVM weigeren. ![]()
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In het nieuwe regeerakkoord wordt er ook gesproken over aansnijden van nieuwe terreinen in open gebied en over het bouwen van winkelcentra. Ik denk dat de weg openligt voor een nieuw stadion met (kleiner) winkelcentrum en extra faciliteiten (zwembad, congreszalen, ...) De nieuwe Vlaamse regering wil ondernemers steunen, dan moet dit mooi project een kans krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad de kans is super groot, na wat we gisteren hebben gehoord in terzake over de antwerpse lange wapper. Het was paniek tussen de konijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Iemand die de technische kant van het verhaal ivm de voorlopige vaststelling kan verduidelijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen nood aan nieuwe shoppingcentra in de regio van Brugge. B-Park bewijst het, het wordt daar al een flop. Shoppingcentra zijn enkel in het voordeel van de grote winkelketens die de kleine zelfstandige winkeliers helemaal kapot willen. De omwonenden in de streek waar het stadion wordt gepland werd niks gevraagd. Een rustige, landelijke streek aan de rand van Brugge wordt omgetoverd tot een betonvlakte met een chaos aan verkeer, passage, lawaai,...... We zitten daar goed waar we nu zitten, met de Platse in de buurt en op Brugs grondgebied zoals het hoort als Brugse topclub. Indien het stadion ooit zou moeten uitbreiden, moet men daar maar onteigenen als het nodig zou zijn. Het zijn de banken (Dexia) die Club misbruiken voor hun commerciële belangen. Ik ben als FCB-supporter TEGEN die verhuis! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ken je de locatie? het gaat hier om ondermaatse landbouwgrond, in de oksel van een verkeerswisselaar en aan de andere zijde ingesloten door een spoorweg. Als je dit stuk grond een idylische toets wil geven is dat ronduit belachelijk. Overal waar je kijkt rijden er auto's en de luchtkwaliteit zal bijgevolg ook niet gezond zijn En er is wel degelijk ruimte voor een winkelcentrum, met een beter aanbod en beter ligging (in het zuiden van brugge, niet in het verlaten noorden zoals het B-park waar je geen volk naartoe kan lokken). Denk je echt dat die investeerders geld zouden steken in een lege doos? de onafhankelijke studies bewijzen de noodzaak Laatst gewijzigd door Enigma² : 14 juli 2009 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Ik neem alles terug wat ik eerder gezegd heb.
Zoals mijn stadsgenoten dit weekend hebben getoond, is Club gewoon een voorstadsploegske dat volkomen op zijn plaats is in Loppem.
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ja, het wordt dus Loppem... So what... Gent speelt ook in Gentbrugge en niet op de Graslei... Heel dat dossier begint meer en meer op de Oosterweel te gelijken...
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk inderdaad dat er niet veel buurtbewoners staan te springen om die schaarse open ruimte te zien verdwijnen voor een voetbalstadion zodat er 2 wekelijks supporters vanuit heel vlaanderen hun zaterdagavond kunnen komen verstoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Mocht ik een voetbalfan zijn en het belgisch voetbal nog wat voorstellen dan zou ik nog matig blij kunnen zijn met de komst van weer een nieuw voetbalstadion. Echter is dat allemaal niet zo en boeit het mij persoonlijk niet veel. Enige mening dat ik dan ook nog kan hebben hierover is dat ik het allemaal verloren geld vindt en dat men dat geld beter aan bv woonprojecten voor daklozen of andere goede doelen besteed.
Vergelijkbare dingen zijn de Lange Wapper, de HST lijnenen langs de E19 en E40, nutteloze bruggen, eindeloze wegeniswerken.. allemaal veel geld verkwanseling die kan voorkomen worden door een doordachter beleid zonder belangenvermenging en wat nog allemaal.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Denk niet dat hij of men meer wilt; ze zijn er in overvloed. Wel nog meer aandacht ernaar dat misschien wel. Maar ik gok hier maar wat weg he.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |