Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2009, 18:39   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Interessant om te zien dat geen van de reacties hier de uitlatingen van Le Pen veroordelen. Maakt natuurlijk ook meteen veel duidelijk over de morele achtergrond van deze mensen. Maar kom, laten we positief blijven, zolang extreem rechts onderling blijft armworstelen om uit te maken wie de grootste heeft blijven zij een detail in onze samenleving.
Ik ben niet rechts, maar zie niet in welke uitlatingen van Le Pen je precies wil veroordelen? Die uitlatingen waarin hij zegt "pour moi vous êtes ni des racailles, ni des beurs, ni des blacks, ni des potes, mais des citoyens français"?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 18:53   #42
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Nog nooit zo'n klein stuk gezien met zoveel leugens.
Blijkbaar een ideologische oorlog binnen ultra/extreem-rechts.(ik had dat 5 jaar geleden voorspeld)Het doet blijkbaar pijn dat hij afstand neemt van een negationist als Le Pen
De racist haat verdoeme de Joden minder dan de Moslims,dat is toch niet wat wijlen Hitler had gewild.

Een simpel antwoord van FDW en de NSA'ers maken een ganse verhaal over zaken die Flipke zelfs niet zegt,denkt of over weet.

Maar wij Joden trappen gelukkig niet in de val.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 8 april 2009 om 18:55.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 18:57   #43
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Nog nooit zo'n klein stuk gezien met zoveel leugens.
Blijkbaar een ideologische oorlog binnen ultra/extreem-rechts.(ik had dat 5 jaar geleden voorspeld)Het doet blijkbaar pijn dat hij afstand neemt van een negationist als Le Pen
De racist haat verdoeme de Joden minder dan de Moslims,dat is toch niet wat wijlen Hitler had gewild.
Waarom noem je Le Pen negationist?

Citaat:
Een simpel antwoord van FDW en de NSA'ers maken een ganse verhaal over zaken die Flipke zelfs niet zegt,denkt of over weet.

Maar wij Joden trappen gelukkig niet in de val.
De sympathie voor FDW druipt anders wel van het scherm.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 20:06   #44
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
* Kortom, goedkoop populisme acht u het verdedigen waard. Vandaag visverkoper, morgen citroenen en appelen, overmorgen...? Wie de kiezer achterna loopt zonder een eigen verhaal te brengen gebaseerd op deftige analyse en theoretische onderbouwing is niets waard.
Het is eerder een kwestie van stijl. Je kunt 'Eigen Volk Eerst' met de spuitbus op een bushok spuiten of je kunt de EVE-boodschap netjes verkopen via een mooie folder met mooie mensen op, die - welteverstaan - de boodschap volledig persoonlijk onderschrijven. De inhoud is hetzelfde, de stijl is totaal anders. Je vangt geen vliegen met azijn.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 8 april 2009 om 20:14.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 20:13   #45
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De VB-top heeft de militanten die de eerste 20 jaar hielpen opbouwen aan die 30 jaar, de laatste 10 jaar stelselmatig buitengepest, met de nek aangekeken en een nieuw bourgeoispubliek binnengehaald. Het is vandaag een conservatief-liberale rechtse bourgeoispartij.
Dat is een dooddoener die niet klopt en simpel door de feiten kan weerlegd worden. Ik veronderstel dat eenvoudige gemeenteraadsleden ook onder de noemer militanten vallen ? Zeker meer dan de helft van de huidige gemeenteraadsleden zijn 10-15-20 jaar of zelfs langer in de partij actief, behoren vaak tot de oprichters in hun streek. Het zijn de plakkers, bussers, betogers van vroeger. Dezelfde mensen, wat ouder en rijper, maar daarom nog bijlange geen oude zakken. Namen ? Makkelijk te vinden op elke gemeentewebstek. Veel bourgeois zul je daar niet tussen vinden.

De meesten hebben zelfs nog de tijd gekend dat Hermy in de partij zat en weinigen zullen zeggen dat hij onterecht is ontslagen. Iemand die de partij op zijn eentje een totaal andere koers wil laten varen dan die waar de meesten naartoe willen, die houdt ofwel de eer aan zichzelf ofwel moet de partijleiding het in zijn plaats doen. Dat is niks abnormaals, gebeurt in alle partijen en is van alle tijden.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 8 april 2009 om 20:17.
Oud 8 april 2009, 21:15   #46
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Och ja, het FN is aan het einde en de dynastie Le Pen zal enkel het FN sneller meetrekken in zijn val. Al het deftig volk is eruit en is richting Identitairen aan het bewegen. Daar zal dan ook de toekomst van het FN inliggen. Het FN is voor een groot deel groot geworden door o.a. zijn steun op de regionale identitaire bewegingen. Zodra la grande France, waar Le Pen altijd is in blijven geloven en nog steeds in gelooft, expliciet op het voorplan kwam, is het FN leeggelopen.

De enige reden dat FDW uithaalt is dat hij weet dat er bij het Franse FN toch niets meer te halen valt. De relaties met het FN zijn al langer verzuurd, voorbeeld zijnde Le Pen die stemde om Vanhecke zijn parlementaire onschendbaarheid op te heffen. Het FN is toch gedaan, dit is gewoon opportunisme omdat ze toch geen baat meer hebben bij het FN van Le Pen en zo nog eens kunnen scoren bij de potentiële Joodse kiezers in Antwerpen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 06:48   #47
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
De inhoud is hetzelfde, de stijl is totaal anders.
De inhoud verschilt sterk m'n beste, gelukkig maar. En ja, N-SA heeft een militantere stijl en werking, wat ons blijkbaar vooralsnog geen windeieren legt gezien de evolutie van de beweging.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 06:58   #48
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben niet rechts, maar zie niet in welke uitlatingen van Le Pen je precies wil veroordelen? Die uitlatingen waarin hij zegt "pour moi vous êtes ni des racailles, ni des beurs, ni des blacks, ni des potes, mais des citoyens français"?

U weet goed genoeg over welke uitspraken het gaat, of is dat voor u een detail in de geschiedenis?
Oud 9 april 2009, 07:00   #49
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een dooddoener die niet klopt en simpel door de feiten kan weerlegd worden. Ik veronderstel dat eenvoudige gemeenteraadsleden ook onder de noemer militanten vallen ? Zeker meer dan de helft van de huidige gemeenteraadsleden zijn 10-15-20 jaar of zelfs langer in de partij actief, behoren vaak tot de oprichters in hun streek. Het zijn de plakkers, bussers, betogers van vroeger. Dezelfde mensen, wat ouder en rijper, maar daarom nog bijlange geen oude zakken. Namen ? Makkelijk te vinden op elke gemeentewebstek. Veel bourgeois zul je daar niet tussen vinden.
Klopt uiteraard wel. VBJ leverde destijds zeer veel militanten, vandaag is VBJ op sterven na dood met nog een handvol militanten in een klein aantal afdelingen. Ik heb weet van minstens twee West-Vlaamse steden waar destijds een bloeiende jonge militantenwerking was en waar nu met moeite een viertal bejaarden kunnen opgetrommeld worden om borden te gaan plaatsen voor de verkiezingen en affiches te plakken. Het VB heeft inderdaad ook militanten van straat weggehaald dooor ze een waardeloos lokaal mandaatje te verschaffen waar ze veel werk en tijd in steken dat NIKS oplevert.
Citaat:
De meesten hebben zelfs nog de tijd gekend dat Hermy in de partij zat en weinigen zullen zeggen dat hij onterecht is ontslagen. Iemand die de partij op zijn eentje een totaal andere koers wil laten varen dan die waar de meesten naartoe willen, die houdt ofwel de eer aan zichzelf ofwel moet de partijleiding het in zijn plaats doen. Dat is niks abnormaals, gebeurt in alle partijen en is van alle tijden.
Ten dele juist, dat laatste heb ik ook gedaan van zodra duidelijk werd dat het VB het solidarisme verraadde. Wat betreft Hermy, de man is overigens niet gelijk te stellen met N-SA ook al probeert het VB en co dat, is het logisch dat er conflict van kwam omdat hij de antikapitalistische NR-lijn steeds is blijven volgen terwijl het VB liever nationaal-conservatief was en evolueerde naar conservatief-liberaal. Het solidarisme was en is een leugen in het VB, en het is logisch dat sociaal-nationalisten in conflict komen met die keuzes en partijlijn. De VB-top hokt liever samen met de anti-identitaire krachten. Ze doen maar, maar in naam van het "eigen volk" kan een rechtse conservatief-liberale nepnationalist niet spreken. Laten we zeggen dat FDW en zijn clan liever naar de internationalistische Antwerpse havenlobby luisteren dan naar arbeider Marc uit een volkswijk in Hoboken. Die laatste is net goed genoeg om op tijd z'n stemmetje te leveren, en wordt gelijmd met een gepensioneerde bokser op een affiche te zetten.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 9 april 2009 om 07:03.
Oud 9 april 2009, 07:02   #50
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
U weet goed genoeg over welke uitspraken het gaat, of is dat voor u een detail in de geschiedenis?
Misschien moet u maar eens lezen of luisteren naar wat hij écht gezegd heeft. NERGENS heeft hij gezegd dat het een detail in de geschiedenis is, wél in de geschiedenis van WO2.
Oud 9 april 2009, 07:07   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De inhoud verschilt sterk m'n beste, gelukkig maar. En ja, N-SA heeft een militantere stijl en werking, wat ons blijkbaar vooralsnog geen windeieren legt gezien de evolutie van de beweging.
en wat is de eindbestemming van die evolutie?
Oud 9 april 2009, 07:09   #52
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat is de eindbestemming van die evolutie?
Dat zal het N-SA bestuur wel uitmaken, weet ik niet. Misschien een partij, misschien een beweging blijven met neventakken,...
Oud 9 april 2009, 07:10   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal het N-SA bestuur wel uitmaken, weet ik niet. Misschien een partij, misschien een beweging blijven met neventakken,...
dus jij zit niet in dat bestuur?

zou jij zo'n partij zien zitten? wil je de politiek van binnen uit veranderen of heeft dat geen zin?
Oud 9 april 2009, 07:14   #54
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet u maar eens lezen of luisteren naar wat hij écht gezegd heeft. NERGENS heeft hij gezegd dat het een detail in de geschiedenis is, wél in de geschiedenis van WO2.
Edelachtbare, ik heb haar niet verkracht, mijn penis schoof per ongeluk in haar
Oud 9 april 2009, 10:25   #55
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik heb weet van minstens twee West-Vlaamse steden waar destijds een bloeiende jonge militantenwerking was en waar nu met moeite een viertal bejaarden kunnen opgetrommeld worden om borden te gaan plaatsen voor de verkiezingen en affiches te plakken.

Dit soort onrespectvolle uitlatingen over de leeftijd van de militanten stoot me tegen de borst en passen niet vanwege iemand die zich nationalist noemt.
Generatiekloven of spotten met ouderen is iets van Mei 68.

Alsof er vroeger trouwens alleen maar jongeren waren die in de verkiezingscampagne het vuile werk deden. Die hebben meestal examens in verkiezingstijd. Er waren tien jaar geleden ook veel zestigers en zeventigers. De enige redenen waarom die nu niet meer meewerken is hun te hoge leeftijd of zelfs overlijden intussen, geen ontrouw of afvalligheid.

De ouderen kunnen trouwens veel beter overweg met partijtucht en discipline, omdat ze uit een generatie komen waar orde en discipline normaal was. Ook dat is een reden waarom er minder jongerenwerking is : een algemeen mentaliteitsprobleem bij de jeugd, als ze niet genoeg hun eigen goesting mogen doen haken ze af. Dat is niet alleen in politiek zo, ook bij sportverenigingen en alle sociaal weefsel in het algemeen.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 9 april 2009 om 10:28.
Oud 9 april 2009, 10:49   #56
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ook dat is een reden waarom er minder jongerenwerking is : een algemeen mentaliteitsprobleem bij de jeugd, als ze niet genoeg hun eigen goesting mogen doen haken ze af. Dat is niet alleen in politiek zo, ook bij sportverenigingen en alle sociaal weefsel in het algemeen.

Dat lijkt mij toch wel wat beperkt als verklaring, hoewel de algemene termen ervan wel grond raken natuurlijk, zoals de meeste van je bijdragen in deze draad.

Het is ook zo dat in het VB altijd mensen van alle leeftijden gemiliteerde hebben, ik vermoed zoals in alle partijen overigens. Wat wel waar is, is dat het aantal jongeren dat militeert in het VB, voor zover ik dat kan beoordelen, kwalitatief en kwantitatief verschillend is aan pakweg 10 jaar geleden. Dat heeft m.i. net zo te maken met "zijn goesting doen" als "ruimte krijgen".

Laatst gewijzigd door TVDD : 9 april 2009 om 10:52.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 11:39   #57
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe, jullie weten nog niet waar jullie heen willen? Ik snap echt niet waar ge mee bezig zijt hoor... echt niet, het nut ontgaat me. Tegen de tijd dat ge volwassen zijt, zijt ge wat het Vlaams Belang nu is (over een jaar of 40). Hoe ge het ook draait of keert, als ge electoraal iets wil voorstellen of via democratische weg iets wil bereiken is de weg waarop ge bezig zijt allesbehalve de goeie.
Oud 9 april 2009, 11:50   #58
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Och ja, het FN is aan het einde en de dynastie Le Pen zal enkel het FN sneller meetrekken in zijn val. Al het deftig volk is eruit en is richting Identitairen aan het bewegen. Daar zal dan ook de toekomst van het FN inliggen. Het FN is voor een groot deel groot geworden door o.a. zijn steun op de regionale identitaire bewegingen. Zodra la grande France, waar Le Pen altijd is in blijven geloven en nog steeds in gelooft, expliciet op het voorplan kwam, is het FN leeggelopen.
De Identitairen hebben de verdienste dat ze de uitwassen van het jacobinisme ("nationaal-kosmopolitisme") bekritiseren, maar ze maken kapitale fouten door het klassieke soevereinisme en het gaullisme van het FN te verwateren, zelfs te verlaten.

Citaat:
De enige reden dat FDW uithaalt is dat hij weet dat er bij het Franse FN toch niets meer te halen valt. De relaties met het FN zijn al langer verzuurd, voorbeeld zijnde Le Pen die stemde om Vanhecke zijn parlementaire onschendbaarheid op te heffen. Het FN is toch gedaan, dit is gewoon opportunisme omdat ze toch geen baat meer hebben bij het FN van Le Pen en zo nog eens kunnen scoren bij de potentiële Joodse kiezers in Antwerpen.
FDW denkt alleen in termen van tactische (korte termijn) bondgenootschappen die electoraal kunnen scoren.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 12:23   #59
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Hoe, jullie weten nog niet waar jullie heen willen? Ik snap echt niet waar ge mee bezig zijt hoor... echt niet, het nut ontgaat me. Tegen de tijd dat ge volwassen zijt, zijt ge wat het Vlaams Belang nu is (over een jaar of 40). Hoe ge het ook draait of keert, als ge electoraal iets wil voorstellen of via democratische weg iets wil bereiken is de weg waarop ge bezig zijt allesbehalve de goeie.
Het VB heeft zich NOOIT een idee gevormd over wat het parlementaire stelsel is en wat het te bieden heeft, maar is wel onbezonnen in het spel gestapt. Dat is tactiek zonder strategie.

Uw denken is totaal geconditioneerd, omdat ge uitgaat van een statische maatschappij (statische machtsverhoudingen) en de geijkte (illusoire) paden om die machtsverhoudingen te veranderen.

Nochtans weet ge dat het erger en erger wordt op alle vlakken. Alleen weet ge niet meer wat er aan het gebeuren is om er zodoende juist op te anticiperen.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 9 april 2009 om 12:23.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 13:20   #60
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het VB heeft zich NOOIT een idee gevormd over wat het parlementaire stelsel is en wat het te bieden heeft, maar is wel onbezonnen in het spel gestapt. Dat is tactiek zonder strategie.

Nochtans weet ge dat het erger en erger wordt op alle vlakken. Alleen weet ge niet meer wat er aan het gebeuren is om er zodoende juist op te anticiperen.

correct.

Er is ook een tekort aan theoretische onderbouw, aan conceptualisering en contextualisering. En daarmee wil ik niet gezegd hebben dat Jan Modaal op manifesten zit te wachten, wel dat dit instrumenten zijn voor beslissingsmakers. Als dit onvoldoende aanwezig is, beslist men in het wilde weg en verliest men op (middel)lange termijn elke geloofwaardigheid. Wat m.i. aan het gebeuren is: de politieke praxis van het VB verschilt in zo goed als niets meer van deze van gelijk welk andere partij. Om het woord opvolger niet in de mond te nemen bij wijze van illustratie.

Laatst gewijzigd door TVDD : 9 april 2009 om 13:27.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be