Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2009, 20:39   #41
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik dacht ook onmiddellijk terug aan de vogelgriep in China een paar jaar terug - toen de internationale media ook elk bericht moest eindigen met de waarschuwing dat er een dodelijke wereldepidemie op til was.

En SARS een paar jaar eerder, en Y2K. Er is altijd een nieuwe ramp op de horizon.
Eigenlijk is het in Mexico zover, dus zou ik daar niet in de buurt reizen, maar anders heb ik er wel vertrouwen in dat er een oplossing komt.
Je kunt er op wachten dat eens een pendemie zal toeslaan.
Het het varkensvirus is nu waarschijnlijk al in Noord-Frankrijk.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/10994...-9-landen.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 21:18   #42
dirk001
Parlementslid

Standaard

Is dit een raar idee om de vluchtan vanuit de VS en Mexico (en eventueel andere landen waar er besmettingen zijn vastgesteld ) in quarantaine te zetten voor een paar dagen en geen nieuwe vluchten meer te accepteren maw het vliegverkeer stilleggen voor onbepaalde tijd ?

En is het zo raar om in geval van nood gewoon onze grenzen te sluiten ?

Ik snap wel dat dit economisch verregaande gevolgen zou hebben ... maar aan de andere kant als er hierdoor doden vermeden kunnen worden lijkt me dat toch wel te overwegen .. .

Ik snap ook wel dat er nog weinig bekend is maar als we wachten tot het te laat is ... en dan pas iets doen dan is het probleem wellicht veel en veel groter.

Het kan natuurlijk zijn dat dit binnen een paar weken is opgelost en dat het allemaal niet zo erg was, maar het kan even goed zoiets zijn als de Spaanse griep en die heeft wereldwijd heel veel doden veroorzaakt.

Ik zou er liever voor kiezen om nu drastische maatregelen te nemen en dan acteraf vast te moeten stellen dat het "vals allarm" was dan nu niets doen of te weinig en dan later moeten vaststellen dat als je drastischer had opgetreden van bij het begin je heel veel ellende had kunnen voorkomen ... .

Ik heb eigenlijk wel nog een vraag .... kan je eigenlijk aan tamiflu komen uit voorzorg ? We weten allemaal dat er niet voldoende is voor iedereen ... .

Laatst gewijzigd door dirk001 : 26 april 2009 om 21:20.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 21:23   #43
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Is dit een raar idee om de vluchtan vanuit de VS en Mexico (en eventueel andere landen waar er besmettingen zijn vastgesteld ) in quarantaine te zetten voor een paar dagen en geen nieuwe vluchten meer te accepteren maw het vliegverkeer stilleggen voor onbepaalde tijd ?

En is het zo raar om in geval van nood gewoon onze grenzen te sluiten ?

Ik snap wel dat dit economisch verregaande gevolgen zou hebben ... maar aan de andere kant als er hierdoor doden vermeden kunnen worden lijkt me dat toch wel te overwegen .. .

Ik snap ook wel dat er nog weinig bekend is maar als we wachten tot het te laat is ... en dan pas iets doen dan is het probleem wellicht veel en veel groter.

Het kan natuurlijk zijn dat dit binnen een paar weken is opgelost en dat het allemaal niet zo erg was, maar het kan even goed zoiets zijn als de Spaanse griep en die heeft wereldwijd heel veel doden veroorzaakt.

Ik zou er liever voor kiezen om nu drastische maatregelen te nemen en dan acteraf vast te moeten stellen dat het "vals allarm" was dan nu niets doen of te weinig en dan later moeten vaststellen dat als je drastischer had opgetreden van bij het begin je heel veel ellende had kunnen voorkomen ... .

Ik heb eigenlijk wel nog een vraag .... kan je eigenlijk aan tamiflu komen uit voorzorg ? We weten allemaal dat er niet voldoende is voor iedereen ... .
In Nederland zijn er 5 miljoen vaccinaties, en dat is genoeg.
Inmiddels hebben de VS de noodtoestand uitgeroepen.
Toch hoop ik dat het met een sisser afloopt, want een pandemie op dit moment is destrasteus voor de werledeconomie.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 21:51   #44
BlueThunder
Banneling

Standaard

UPDATE IN MORE INFO: MARCH 09

http://www.youtube.com/watch?v=zcniJxck0gI
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:02   #45
BlueThunder
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=JNDMJCTFslw

Toxic Sky part 1- CHEMTRAILS
Oud 26 april 2009, 22:20   #46
BlueThunder
Banneling

Standaard

HET VIRUS BESTAAT UIT 4 VERSCHILLENDE SOORTEN......................UH ?

http://www.youtube.com/watch?v=d0XdQ...elated%3C/b%3E
Oud 26 april 2009, 22:26   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In Nederland zijn er 5 miljoen vaccinaties, en dat is genoeg.
Inmiddels hebben de VS de noodtoestand uitgeroepen.
Toch hoop ik dat het met een sisser afloopt, want een pandemie op dit moment is destrasteus voor de werledeconomie.
Hoezo, hoe méér doden ,des te weiniger werklozen erover blijven....

Past dus prima in het algehele plaatje....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:31   #48
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
HET VIRUS BESTAAT UIT 4 VERSCHILLENDE SOORTEN......................UH ?

http://www.youtube.com/watch?v=d0XdQ...elated%3C/b%3E
ik raad je aan eens een deftig artikel te lezen over influenza
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:41   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht
Dat is wat tamiflu is... (oseltamivir), van Roche.
GSK heeft er ook eentje, de inhalator Relenza (zanamivir). Maar om de één of andere reden zijn overheden meer geïnteresseerd in het bovenste. Wellicht speelt de makkelijkere toediening hierbij een rol.
je hebt gelijk.
ik verwarde met amantadine enzo.
ken daar allemaal niks van - ik lig er ook alles behalve van wakker.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 april 2009 om 22:41.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:48   #50
BlueThunder
Banneling

Standaard

Ga vlug morgenvroeg aandelen kopen van Roche en NVAX.... koers zal exploderen.

http://finance.yahoo.com/q?s=nvax&d=t

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 26 april 2009 om 22:49.
Oud 26 april 2009, 23:00   #51
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Voor de crackpots onder ons : het is de NWO (uiteraard) die dit virus gekweekt heeft en nu loslaat op de wereld om euh, ja, omdat ze dat plezant vinden zeker?

Bewijs?
Citaat:
Dr. John Carlo, directeur van de gezondheidsdienst in Dallas, zegt: "Deze stam van varkensgriep die in het laboratorium werd gekweekt, was tot nu toe niet gezien in de VS of in de wereld, dus dit is eigenlijk een nieuwe influenza-stam die werd geïdentificeerd." ("This strain of swine influenza that’s been cultured in the laboratory is something that’s not been seen anywhere actually in the United States and the world, so this is actually a new strain of influenza that’s been identified").
Luc Van Braekel licht een en ander verder toe : http://lvb.net/item/7340

Het onkruid wordt best vertrappeld als het nog begint te kiemen.
Nog even zijn conclusie waar ik pertinent achtersta :

Citaat:
Voor de samenzweringsadepten is elke dubbelzinnigheid en elke verspreking de waarheid, en elke ondubbelzinnige mededeling een leugen.

Verwacht dus nog jarenlang verhalen over het "kunstmatig gecreëerde" varkensgriepvirus, op basis van die ene zinsnede van John Carlo. Vreemd toch dat bij al die groots opgezette, minutieus voorbereide en perfect geplande samenzweringen, de kopstukken altijd hun mond schijnen voorbij te praten zodat de samenzweringsadepten achter "de waarheid" komen. De waarheid is natuurlijk dat de complexe realiteit ook voor de machtigen der aarde nauwelijks beheersbaar is

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 april 2009 om 23:01.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 23:09   #52
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je hebt gelijk.
ik verwarde met amantadine enzo.
ken daar allemaal niks van - ik lig er ook alles behalve van wakker.
Bwa ja, snuift nog een beetje. Het zal tot bij u niet komen, dat virus.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 23:16   #53
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Voor de crackpots onder ons : het is de NWO (uiteraard) die dit virus gekweekt heeft en nu loslaat op de wereld om euh, ja, omdat ze dat plezant vinden zeker?

Bewijs?

Ik weet niet van welke planeet gij komt, maar gij zijt compleet gaga!

Waarom wordt hier niet "fucking" keihard tegen gereageerd?! Wereldwijd?!

Ge moet geen "crackpot" zijn om dit te begrijpen! Dep!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 23:45   #54
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Waarom wordt hier niet "fucking" keihard tegen gereageerd?! Wereldwijd?!
Waartegen precies, zoeteken?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 23:58   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Bewijs?

Kan je een 'samenzwering' dan op voorhand uitsluiten? Gezien de moraal die corporaties erop na houden zou ik toch voorzichtig zijn met definitieve conclusies over oorzaken.

wie ging er ook al weer aandelen kopen morgen?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 april 2009 om 00:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 00:03   #56
BlueThunder
Banneling

Standaard

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said his government is preparing to offer the U.S. and European nations an updated version of a one-year-old proposal for talks about its nuclear program.

“We are reconsidering our proposed package,” Ahmadinejad said today in an interview on ABC television’s “This Week” program. He said Iran was “adding new issues” and would make the proposal public “as soon as possible.”

Ja, tuurlijk, tijd trekken.

Dat zal de Amerikaanse regering wel heel goed uitkomen, mensen moeten niet in massa`s, dicht bij elkaar komen...................?
Het griepvirus bestaat uit 4 verschillende soorten....................?
Typisch hoor, het gevaar voor rellen is er en plotseling is er die griep....................?
Ben ik de enigste, die dat hoogst merkwaardig vind.....................?
Oud 27 april 2009, 00:11   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Typisch hoor, het gevaar voor rellen is er en plotseling is er die griep....................?
Ben ik de enigste, die dat hoogst merkwaardig vind.....................?
Rellen in de VS ivm een voorstel van Iran tot onderhandelen? Begrijp ik dat goed? Ik zou denken dat mensen eerder opgelucht reageren als de spanning wat minder wordt.

Een virus als vorm van ordehandhaving is wel goed gevonden, maar de omstandigheden zijn er niet naar m.i.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 april 2009 om 00:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 08:48   #58
Politikainspe
Banneling

Standaard

Het dodentol is ondertussen wat gestegen, maar blijft beperkt tot binnen Mexico waar de minister van financiën zich sterk maakt dat men het virus kan indijken. Dat had wat makkelijker geweest als ze eerder (wereldwijd) maatregelen hadden genomen hiervoor, want de eerste uitbraken dateren al van meer dan een maand geleden. We hadden nu dus potentieel veel korter bij een vaccin kunnen staan.

Het virus zo ook vooral jongvolwassenen doden (20 �* 40) met een goed immuumsysteem.
De incubatietijd is vijf dagen, dus achter een geïsoleerde pc ben je het veiligst.
Hoewel, ik denk dat het beter is om het virus zo snel mogelijk te krijgen nu het er is. Het zich verspreidende virus lijkt milder te zijn, en wie weet beschermt deze vorm voor er zich een tweede vorm kan ontwikkelen (pandemies komen wel eens in golven van virussen), die resistenter en dus dodelijker zal zijn.
Reizen en verspreiden maar, zou ik zeggen. Dat lukt momenteel aardig: in Ohio, Californië, Texas, New York, ... zijn er gevallen bevestigd evenals in Canada en Nieuw-Zeeland.
In Israël, Spanje en Frankrijk heersen er twijfels over bepaalde gevallen, die allicht besmet zijn met een eveneens snel oprukkend psychologisch virus: pandemiehysterie genaamd.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 27 april 2009 om 08:55.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 08:54   #59
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht
Het dodentol is ondertussen wat gestegen, maar blijft beperkt tot binnen Mexico waar de minister van financiën zich sterk maakt dat men het virus kan indijken. Dat had wat makkelijker geweest als ze eerder (wereldwijd) maatregelen hadden genomen hiervoor, want de eerste uitbraken dateren al van meer dan een maand geleden. We hadden nu dus potentieel veel korter bij een vaccin kunnen staan.
Reeds in 1997 publiceerden Gentse onderzoekers dat ze in staat waren een universeel vaccin (tegen alle influenza-stammen) te ontwikkelen, mits voldoende financiele middelen om de kostelijke klinische studies te financieren. Geen enkel farma-bedrijf was erin geïnteresseerd.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 08:59   #60
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Reeds in 1997 publiceerden Gentse onderzoekers dat ze in staat waren een universeel vaccin (tegen alle influenza-stammen) te ontwikkelen, mits voldoende financiele middelen om de kostelijke klinische studies te financieren. Geen enkel farma-bedrijf was erin geïnteresseerd.
Ah?!

Eerste wat ik daarvan hoor! Prachtig!
Alleen hoorde ik toen er een wereldwijde uitbraak van H5N1 slechter nieuws, alsook dat er nog fabrieken moesten gebouwd worden... van Roche dus voor de traditionele vaccins...

Ik denk dat gewoon binnenblijven als het echt rondgaat en je voorzorgen nemen als je buitenkomt (handschoenen, mondmasker - welk type is trouwens efficiënt hiertegen, dat mogen ze wel eens zeggen?, ontsmettingsmiddel (idem), ... ) al heel veel kan helpen. Je moet dan wel bevoorraad zijn. Maar het leger zal daar wel bij helpen moest het nodig zijn, zou ik denken?
Het lijkt veel minder vreesbaar dan H5N1 dat potentieel via de lucht kon verspreid worden, en die ontsmetten is niet zo vanzelfsprekend.
Weet je dat er nochtans een soort van lucht ioniserende machines bestaan die dat wel kunnen in gebouwen?
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be