![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het het varkensvirus is nu waarschijnlijk al in Noord-Frankrijk. http://frontpage.fok.nl/nieuws/10994...-9-landen.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Is dit een raar idee om de vluchtan vanuit de VS en Mexico (en eventueel andere landen waar er besmettingen zijn vastgesteld ) in quarantaine te zetten voor een paar dagen en geen nieuwe vluchten meer te accepteren maw het vliegverkeer stilleggen voor onbepaalde tijd ?
En is het zo raar om in geval van nood gewoon onze grenzen te sluiten ? Ik snap wel dat dit economisch verregaande gevolgen zou hebben ... maar aan de andere kant als er hierdoor doden vermeden kunnen worden lijkt me dat toch wel te overwegen .. . Ik snap ook wel dat er nog weinig bekend is maar als we wachten tot het te laat is ... en dan pas iets doen dan is het probleem wellicht veel en veel groter. Het kan natuurlijk zijn dat dit binnen een paar weken is opgelost en dat het allemaal niet zo erg was, maar het kan even goed zoiets zijn als de Spaanse griep en die heeft wereldwijd heel veel doden veroorzaakt. Ik zou er liever voor kiezen om nu drastische maatregelen te nemen en dan acteraf vast te moeten stellen dat het "vals allarm" was dan nu niets doen of te weinig en dan later moeten vaststellen dat als je drastischer had opgetreden van bij het begin je heel veel ellende had kunnen voorkomen ... . Ik heb eigenlijk wel nog een vraag .... kan je eigenlijk aan tamiflu komen uit voorzorg ? We weten allemaal dat er niet voldoende is voor iedereen ... . Laatst gewijzigd door dirk001 : 26 april 2009 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inmiddels hebben de VS de noodtoestand uitgeroepen. Toch hoop ik dat het met een sisser afloopt, want een pandemie op dit moment is destrasteus voor de werledeconomie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() HET VIRUS BESTAAT UIT 4 VERSCHILLENDE SOORTEN......................UH ?
http://www.youtube.com/watch?v=d0XdQ...elated%3C/b%3E |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Past dus prima in het algehele plaatje.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik verwarde met amantadine enzo. ken daar allemaal niks van - ik lig er ook alles behalve van wakker.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 april 2009 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ga vlug morgenvroeg aandelen kopen van Roche en NVAX.... koers zal exploderen.
http://finance.yahoo.com/q?s=nvax&d=t Laatst gewijzigd door BlueThunder : 26 april 2009 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Voor de crackpots onder ons : het is de NWO (uiteraard) die dit virus gekweekt heeft en nu loslaat op de wereld om euh, ja, omdat ze dat plezant vinden zeker?
Bewijs? Citaat:
Het onkruid wordt best vertrappeld als het nog begint te kiemen. Nog even zijn conclusie waar ik pertinent achtersta : Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 26 april 2009 om 23:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom wordt hier niet "fucking" keihard tegen gereageerd?! Wereldwijd?! Ge moet geen "crackpot" zijn om dit te begrijpen! Dep! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie ging er ook al weer aandelen kopen morgen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 april 2009 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said his government is preparing to offer the U.S. and European nations an updated version of a one-year-old proposal for talks about its nuclear program.
“We are reconsidering our proposed package,” Ahmadinejad said today in an interview on ABC television’s “This Week” program. He said Iran was “adding new issues” and would make the proposal public “as soon as possible.” Ja, tuurlijk, tijd trekken. Dat zal de Amerikaanse regering wel heel goed uitkomen, mensen moeten niet in massa`s, dicht bij elkaar komen...................? Het griepvirus bestaat uit 4 verschillende soorten....................? Typisch hoor, het gevaar voor rellen is er en plotseling is er die griep....................? Ben ik de enigste, die dat hoogst merkwaardig vind.....................? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een virus als vorm van ordehandhaving is wel goed gevonden, maar de omstandigheden zijn er niet naar m.i. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 april 2009 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Het dodentol is ondertussen wat gestegen, maar blijft beperkt tot binnen Mexico waar de minister van financiën zich sterk maakt dat men het virus kan indijken. Dat had wat makkelijker geweest als ze eerder (wereldwijd) maatregelen hadden genomen hiervoor, want de eerste uitbraken dateren al van meer dan een maand geleden. We hadden nu dus potentieel veel korter bij een vaccin kunnen staan.
Het virus zo ook vooral jongvolwassenen doden (20 �* 40) met een goed immuumsysteem. De incubatietijd is vijf dagen, dus achter een geïsoleerde pc ben je het veiligst. ![]() Hoewel, ik denk dat het beter is om het virus zo snel mogelijk te krijgen nu het er is. Het zich verspreidende virus lijkt milder te zijn, en wie weet beschermt deze vorm voor er zich een tweede vorm kan ontwikkelen (pandemies komen wel eens in golven van virussen), die resistenter en dus dodelijker zal zijn. Reizen en verspreiden maar, zou ik zeggen. ![]() In Israël, Spanje en Frankrijk heersen er twijfels over bepaalde gevallen, die allicht besmet zijn met een eveneens snel oprukkend psychologisch virus: pandemiehysterie genaamd. ![]() Laatst gewijzigd door Politikainspe : 27 april 2009 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerste wat ik daarvan hoor! Prachtig! Alleen hoorde ik toen er een wereldwijde uitbraak van H5N1 slechter nieuws, alsook dat er nog fabrieken moesten gebouwd worden... van Roche dus voor de traditionele vaccins... Ik denk dat gewoon binnenblijven als het echt rondgaat en je voorzorgen nemen als je buitenkomt (handschoenen, mondmasker - welk type is trouwens efficiënt hiertegen, dat mogen ze wel eens zeggen?, ontsmettingsmiddel (idem), ... ) al heel veel kan helpen. Je moet dan wel bevoorraad zijn. Maar het leger zal daar wel bij helpen moest het nodig zijn, zou ik denken? Het lijkt veel minder vreesbaar dan H5N1 dat potentieel via de lucht kon verspreid worden, en die ontsmetten is niet zo vanzelfsprekend. Weet je dat er nochtans een soort van lucht ioniserende machines bestaan die dat wel kunnen in gebouwen? |
|
![]() |
![]() |