Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Als turkse vrouwen hun eigen apartheidszwemmen krijgen, dan Vlaamse vrouwen zeker !
Natuurlijk, eerlijk is eerlijk. Ieder zijn eigen integratie! 2 8,33%
Neen, de turkse vrouwen zijn verplicht om de vlaamse vrouwen toe te laten 2 8,33%
de vlaamse gezinnen krijgen ook apartheidsuren waar geen turken mogen komen 5 20,83%
wanneer is dat gepamper met het belastingsgeld nu eens gedaan? 15 62,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2009, 13:14   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Uw fantasie slaat op hol. Giro en scoutsgroepen zijn gemengd, al decennia.
Je moet je eens dringend informeren. Er zijn bij beiden nog veel afdelingen die wel degelijk gescheiden zijn, daarom dat ik ook SOMMIGE chiro- en scoutsgroepen zei.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 13:20   #42
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
IK WOU LID WORDEN EDINA. IK KON GEEN LID WORDEN ONDER HET MOM DAT IK GEEN LID MOEST ZIJN OM MEE TE ZWEMMEN.
Dit gaat recht in tegen de officiele gentse sportlijn die stelde dat ik WEL lid moest worden van de club (en volgens mij heeft ie gelijk, ifv verzekeringen).

IK HEB GEBELD MET DIE MEVROUW. JIJ niet!
dus stop met fantaseren aub.

ik ga gewoon een zwemclub "tijl en nele en de kindjes" oprichten. Dat mag! wel autochtone vlaming zijn.
Jij wou helemaal niet lid worden, je wou gewoon een beetje heibel veroorzaken. Niet hypocriet doen hé! Die vzw is overigens ondertussen natuurlijk ook al op de hoogte van de ophef die er in VB-kringen is ontstaan en zal snel door hebben welk vlees ze in de kuip heeft.

Die vrouw heeft jou natuurlijk ook helemaal niet gezegd dat enkel allochtonen lid konden worden, dat heb jij erbij gefantaseerd. De vzw doet overigens meer dan zwemmen alleen. Nogal belachelijk dus dat jij enkel en alleen om mee te gaan zwemmen lid zou worden (alsof je dat al zou willen: je woont niet eens in Gent).

Overigens zei ik je al in de vorige post dat een vzw perfect een verzekering kan afsluiten voor niet-leden die aan hun activiteiten deelnemen. Blijkbaar ken je ook al niets van het verenigingsleven.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 13:32   #43
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet je eens dringend informeren. Er zijn bij beiden nog veel afdelingen die wel degelijk gescheiden zijn, daarom dat ik ook SOMMIGE chiro- en scoutsgroepen zei.
op de leest voor de moslims gemaakt dan
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 15:36   #44
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat jij - in al je wanhoop - dringend een beter voorbeeld mag zoeken dan gescheiden scoutsverenigingen om het islamitisch apartheidszwemmen goed te praten.

De dag dat een gescheiden meisjesscoutsgroep zich van kop tot teen gaat hullen in tentkledij uit angst voor de blikken van toevallig passerende boy scouts in de wei of uit onderwerping aan een of andere god, zullen we het wel geweten hebben.
Wees gerust dat dit de scoop van alle kranten zou zijn!

Dus insinueren dat de segretatie bij scoutsverenigingen en bij apartheidszwemsters gebaseerd is op dezelfde onderliggende motieven is ronduit vals en leugenachtig.

En laat het nu net het onderliggend motief zijn van het islamitisch apartheidszwemmen dat de mensen met gezond verstand doet huiveren en walgen.
Waarbij de walging nog groter is voor diegenen die luchtledige peptalk uitkramen (genre : respect voor hun 'eigen' keuze) om de onderliggende reden als "progressief" verkocht te krijgen, terwijl het niets anders is dan toegeven aan een vrouwvernederend gebruik uit een versteende machocultuur waarin de status van de vrouw inferieur is.

Je speelt het spel van de extremisten mee. En nog wel bewust!
Je bent in feite OERCONSERVATIEF als je je achter het gedachtengoed van moslimextremisten schaart (in het bijzonder de zedelijkheidsplicht van de vrouw). Waag het niet jezelf progressief te noemen Edina als je de overtuigingen van taliban naholt.

Ik ben rechts maar etisch progressief. Abortus, euthanie, .., de mensen doen maar, maar er zijn grenzen : apartheidszwemmen is niet progressief.

Ik vraag me af wat het volgende is op het menu van de valse progressieve profeten ?
Gesubsidieerde vrouwenbesnijdenis?
Het spreekt vanzelf dat er moslima's zijn die dat absoluut gaan willen hoor. Ik hoor ze al met dezelfde praatjes afkomen als voor hun hoofddoekken ;
- het hoort bij hun identiteit
- het is een verplichting van hun god (vrijheid van godsdienst)
- and last but not least ; het is echt hun vrije keuze hoor
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 18:31   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vrouw heeft jou natuurlijk ook helemaal niet gezegd dat enkel allochtonen lid konden worden, dat heb jij erbij gefantaseerd.
lees misschien even de links die hier gegeven werden, daarin staan hun doelstellingen en neen daar staat niks over autochtone vrouwen, enkel over ETNISCHE MINDERHEDEN.

Gelieve verder te stoppen met persoonlijke aanvallen aub.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 12:17   #46
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Wat mij vooral stoort, is dat ze 6000 euro subsidie krijgen.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 13:15   #47
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Gezien het altijd de allochtonen zijn die etnische Europeanen lastig vallen in het zwembad lijkt het me niet meer dan logisch dat autochtonen zwembaden krijgen waar alleen hun mogen komen en waar allochtonen verboden zijn, immers, omgekeerd heb je dit al.
Oud 22 mei 2009, 13:14   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Gezien het altijd de allochtonen zijn die etnische Europeanen lastig vallen in het zwembad lijkt het me niet meer dan logisch dat autochtonen zwembaden krijgen waar alleen hun mogen komen en waar allochtonen verboden zijn, immers, omgekeerd heb je dit al.
Net daarom vind ik dit zo'n belangrijk precedent.

Wie had eraan durven denken een zwemclub "Vlaamse autochtone gezinsbond" op te richten zonder te worden gevierendeeld?

Als men bedenkt dat het apartheidszwemmen zou moeten bijdragen tot hun "emancipatie" en hun "integratie", dan wil dat ook gerust als reden opgeven ... wij willen apartheidszwemmen zodat we kunnen integreren in de multicul maatschappij! en dan 6000 euro subsidies van Bertje Anciaux ontvangen!

Stom toch dat WIJ daar nooit aan denken hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 mei 2009, 14:45   #49
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Net daarom vind ik dit zo'n belangrijk precedent.

Wie had eraan durven denken een zwemclub "Vlaamse autochtone gezinsbond" op te richten zonder te worden gevierendeeld?

Als men bedenkt dat het apartheidszwemmen zou moeten bijdragen tot hun "emancipatie" en hun "integratie", dan wil dat ook gerust als reden opgeven ... wij willen apartheidszwemmen zodat we kunnen integreren in de multicul maatschappij! en dan 6000 euro subsidies van Bertje Anciaux ontvangen!

Stom toch dat WIJ daar nooit aan denken hé.
Het word hoog tijd dan, voordat alle geld verdeeld is !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 08:25   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp iets niet.

Had Bert Anciaux niet zo een of ander reglement uitgevaardigd dat vlaamse sportclubs geen betoelaging meer kregen als er niet minstens 10% allochtonen in hun bestuur of bij hun leden zaten?
Dat geldt dan blijkbaar niet voor apartheidsclubjes allo's only: allez ja, ze hebben gewoon 100% allochtonen in hun clubje zitten, dus het Anciaux regeltje is dan uitgevoerd.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be