![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders, maar niet beter. Als dat beter was dan zou natuurlijke selectie die genen bevoordeeld hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed zijn dient een doel. De natuurlijke selectie bevooroordeelde diegenen die het best mammoeten kon doden. Een rekenmachine kan getallen optellen, maar kan geen schoeven aanspannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, uw gen dat u helpt mammoeten te doden weerhoudt u ervan om de dingen te zien zoals ze zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt wel andere perspectieven aannemen. Het mammoetdoden focust zich op het snelle, het tactische. Het binnenlaten van veel korte fragmentjes informatie en ze snel sorteren. Grote stukken informatie worden weggefilterd. Men moet zo veel mogelijk informatie op korte tijd verwerken. Logisch. In de natuur moet men altijd alert zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Ik denk dat zowat elke tripper nu net het omgekeerde gaat beweren. Uw argument gaat niet op voor psychedelica. Maarja, die onwetendheid...
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor alle drugs? Waarop baseer jij je om dit te stellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liberalist is zo iemand die van veilige meningen houdt omdat die ondersteund worden door gelijkgezinde mensen die net hetzelfde denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Op trip ben je alert op het minste of geringste . Het tegendeel van half ingeslapen, zoals bvb met kalmeerpillen of alcoholmisbruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alert heeft zo iets van oplettend, waakzaam, attent ... (volgens den dikke) Schijnalert, overgevoelig, ... zal er wel dichter bij zijn. (in wiens onderschrift stond hier ook weer: realiteit is een fiktie die ontstaat door een gebrek aan alkohol ... hebdem?) (de kleine van de geburen hier is opgenomen in de psichiatrie. Hoe zou dat komen denkt ge?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg wat de medische wetenschap erover zegt. Van mij mag je ze gebruiken hoor. Ik ben zelfs voor de legalisering ervan. Alleen ben ik er zelf niets mee van plan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() De medische wetenschap heeft in veel gevallen geen kennis van de effecten ervan op het psyche. Enkel de lichamelijke effecten zijn goed gekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mijn steun heb je ![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik hoop dat je de ironie ziet...) Hertog van Alva. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, wat je voorstelt is zo ongeveer de zuiverste anti-thesis van elke vorm van vrijheid: lichamelijke, geestelijke, en intellectuele. Als je niet het "juiste denkpatroon" hebt, dan gaan we even je brein wat in de war brengen tot je "denkt zoals het hoort". Vergeet ook niet dat die principes er zijn om ons te beschermen tegen de willekeur van zij die de macht van de staat in handen hebben (en waarvan we kunnen uitgaan dat, zoals elke handeling van elk individu, die gemotiveerd zijn door eigenbelang. Dat is geen beschuldiging. Ik denk dat elk rechtgeaard rationeel mens verondersteld is te handelen uit eigenbelang). En hoewel jij je eventueel filosofisch te verdedigen punten naar voren schuift tegen "kleinburgerlijkheid en godsdienstigheid" zouden die technieken, eens ze ingevoerd zijn, ook tot andere doelen kunnen aangewend worden, zoals "ongehoorzaamheid" of "scherpzinnigheid". Als je wat te scherpzinnig en wat te ongehoorzaam bent, hup, het drogeerkastje in tot je "tot bezinning" komt. En laat Dr. Mengele maar eens een beetje met je spelen. En laat je maar wat klinkklare onzin uitkramen, en je goed belachelijk maken, en, wie weet, zelfs een heel klein beetje verslaafd. En binnen de kortste keren loop je weer in 't gareel, en zelfs als 't het geval niet is, ben je toch zo een onklaar denkend wrak geworden dat het geen belang meer heeft. Ga maar lekker je roze olifantjes tellen... Laatst gewijzigd door patrickve : 4 mei 2009 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doch verschilt de methode omdat men hier gebruik maakt van hallucinogenen, die het denkvermogen op een zodanige manier aanpassen dat onlogische dogmatiek tijdens de "trip" niet kan worden aangenomen. Er bestaat uiteraard enige onenigheid hierover, en dat was de reden dat ik deze draad heb opgestart. Netslet had immers een interessante bijdrage, waarop ik graag verder in zou willen gaan. Bovendien zijn hallucinogenen niet verslavend en veroorzaken ze geen effecten zoals jij beschreef: het mooi in't gareel lopen. Iemand gedwee maken zal dus zeker niet lukken. Nu, geestelijke integriteit is voor mij als antiliberaal en antidemocraat geen prioriteit. Ik geef eerlijk toe dat ik geen relativist ben, en bijgevolg een structuur van paradigma wel als de juiste hanteer. Enige probleem is uiteraard: hoe zorgen we ervoor dat de staat geen misbruik zal maken? En daarin moet ik je gelijk geven. Voorlopig vertrouw ik dhr. Leviathan voor geen haar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Maar voor mij persoonlijk wegen die lichamelijke gevolgen meer dan de eventuele psychische winst. Het is een persoonlijke keus (nou ja, niet echt natuurlijk omdat het officieel gezien verboden is; wat slecht is).
|
![]() |
![]() |