Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 08:50   #41
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat we er meer en meer tegenkomen in Belgische rusthuizen, van die ouwe allochtonen ? Die geen Nederlands praten na meer dan 40 jaar aanwezigheid, maar zich wel verstaanbaar kunnen maken om te verduidelijken dat ze enkel halal-voedsel in hun kloten willen slagen...
Gebarentaal is universeel mijn beste .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 08:54   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
en hoe "gebarentaalt" je dan om aan te tonen dat je halal vlees wil hebben?

Met het welbekende snijgebaar onder de keel of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 00:46   #43
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat de enige taal die ze geleerd hebben na 40 jaar in het gastland ? Slechte wil of puur domheid ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 08:06   #44
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is dat de enige taal die ze geleerd hebben na 40 jaar in het gastland ? Slechte wil of puur domheid ?
Dat weet ik niet. Vraag het hen zelf eens .
Oud 2 juni 2009, 08:07   #45
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hoe "gebarentaalt" je dan om aan te tonen dat je halal vlees wil hebben?

Met het welbekende snijgebaar onder de keel of zo?
Tsja, de boodschap is blijkbaar toch overgekomen?
Oud 2 juni 2009, 09:10   #46
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem.

Ik vind zelfs dat men in rusthuizen best wel verschillende menus kan aanbieden zodat mensen daags voordien een keuze kunnen maken indien gewenst. Dit gaat dan over ALLE mensen. (sommigen lusten geen varkenvlees, anderen lusten geen gehakt, anderen lusten geen schapenvlees).

Maar ik vind niet dat men dan voor halalmensen apart moet koken met halalvlees (onverdoofd geslacht door moslims, verkocht door moslims, vervoerd door moslims, etc..) terwijl de harammensen maar moeten eten "wat de pot kookt".

Niets op tegen om apartheidsrusthuizen op te richten voor halal-only mensen, maar dan NIET op onze kosten: dankzij hun eigen zakat-bijdragen zullen ze daar zelf over kunnen beslissen.
(Geld is er genoeg voor halalmensen: de oliesheikhs zwemmen erin en als het maar is om islam verder te verspreiden hebben ze maar te knippen en de bakken geld stromen uit de hemel).

Maar jij bent wel pro het laten bezorgen van halal voeding, rekening voor het rusthuis, juist?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 09:11   #47
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat we er meer en meer tegenkomen in Belgische rusthuizen, van die ouwe allochtonen ? Die geen Nederlands praten na meer dan 40 jaar aanwezigheid, maar zich wel verstaanbaar kunnen maken om te verduidelijken dat ze enkel halal-voedsel in hun kloten willen slagen...
En dan spreek jij over beschaving? Je taalgebruik is alsof je drie kwart van je leven in een riool hebt doorgebracht.
Oud 2 juni 2009, 09:16   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Maar jij bent wel pro het laten bezorgen van halal voeding, rekening voor het rusthuis, juist?
Waar haal je dat?

Ik ben pro het eigen keuze eigen verantwoordelijkheidssysteem.

Net zoals joodse mensen hun eigen kosher eten in eigen verantwoordelijkheid klaarmaken en afleveren, kunnen moslims dat doen met hun eigen halal maaltijden: OP EIGEN KOSTEN

Een mogelijkheid bestaat om een korting te krijgen (korting, niet VERGOEDING) indien men geen ziekenhuismaaltijden wenst te nuttigen. Dit is echter niet zo evident, vermits vele zieken ofwel niet of amper eten, en die zouden dan ook een korting moeten krijgen? Dit lijkt me tamelijk ingewikkeld te worden.

NATUURLIJK kunnen die kosher en halal maaltijden niet zomaar worden aangerekend aan de ziekenhuizen: dan kunnen mensen zoals ik die enkel driesterren maaltijden wensen te eten (en die dan ook laten afleveren) dit ook doorrekenen aan de ziekenhuiskeuken? zou best wel leuk worden zo, nietwaar?

Nee hoor: als je apart eten wil hebben, dan staat het je gewoon vrij om er zelf voor te zorgen dat je die aparte maaltijden laat bezorgen en je betaalt het gewoonweg zèlf.

Problem solved.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 juni 2009, 12:14   #49
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nauw, je zal dan wel eens raar opkijken als je over de wereld reist.
In Zuid-India zullen ze met hun hoofd schudden als ze het met je eens zijn.
En ja- knikken als ze nee bedoelen.
Om dichter bij huis te blijven (=nederland) in het recente verleden: een katholiek opgevoede dove heeft grote moeite om de gebarentaal van een Protestants opgevoede dove te begrijpen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 12:39   #50
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat?

Ik ben pro het eigen keuze eigen verantwoordelijkheidssysteem.

Net zoals joodse mensen hun eigen kosher eten in eigen verantwoordelijkheid klaarmaken en afleveren, kunnen moslims dat doen met hun eigen halal maaltijden: OP EIGEN KOSTEN

Een mogelijkheid bestaat om een korting te krijgen (korting, niet VERGOEDING) indien men geen ziekenhuismaaltijden wenst te nuttigen. Dit is echter niet zo evident, vermits vele zieken ofwel niet of amper eten, en die zouden dan ook een korting moeten krijgen? Dit lijkt me tamelijk ingewikkeld te worden.
.
Apropos halal en ziekenhuizen. Hoe lossen moslims (en joden uiteraard ook) dat met die achterlijke religieuze voorschriften op als zij in het ziekenhuis intraveneus hun voedsel krijgen toegediend? Staat er dan ook één of andere baardmans te controleren of wat er in zo'n intraveneus zakske terechtkomt wel allemaal halal is, om er vervolgens wat gamalagamala allahuu snackbar over te prevelen? Of hoe zit dat eigenlijk?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 12:44   #51
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Nauw, je zal dan wel eens raar opkijken als je over de wereld reist.
In Zuid-India zullen ze met hun hoofd schudden als ze het met je eens zijn.
En ja- knikken als ze nee bedoelen.
Om dichter bij huis te blijven (=nederland) in het recente verleden: een katholiek opgevoede dove heeft grote moeite om de gebarentaal van een Protestants opgevoede dove te begrijpen.
Neen hoor, ik weet heus wel dat er bepaalde verschillen zijn wat gebaren betreft, maar met wat goede wil kan je iedereen verstaan .
Oud 2 juni 2009, 20:00   #52
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Apropos halal en ziekenhuizen. Hoe lossen moslims (en joden uiteraard ook) dat met die achterlijke religieuze voorschriften op als zij in het ziekenhuis intraveneus hun voedsel krijgen toegediend? Staat er dan ook één of andere baardmans te controleren of wat er in zo'n intraveneus zakske terechtkomt wel allemaal halal is, om er vervolgens wat gamalagamala allahuu snackbar over te prevelen? Of hoe zit dat eigenlijk?
Als ik deze post lees, merk ik dat intolerantie en haat een pathologische uitwerking heeft op de hersenactiviteit van sommige personen.
Oud 2 juni 2009, 20:07   #53
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

ik kan niemeer van t lachen ...goeie da...en de waarheid binnenkort ...
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:11   #54
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik deze post lees, merk ik dat intolerantie en haat een pathologische uitwerking heeft op de hersenactiviteit van sommige personen.
Ohw? Maarrre, waar ziet u haat en intolerantie in die post? Ik zie enkel vragen van iemand die wil weten hoe wat dat betreft de vork precies aan de steel zit.
Oud 2 juni 2009, 20:14   #55
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ohw? Maarrre, waar ziet u haat en intolerantie in die post? Ik zie enkel vragen van iemand die wil weten hoe wat dat betreft de vork precies aan de steel zit.
Uiteraard. Er wordt een dissectie uitgevoerd op de vene waardoor de intraveneuze oplossingen doorstromen. De persoon in kwestie moet ook 8 dagen in isolatie.
Oud 2 juni 2009, 20:21   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ook.

Wat is het probleem anoniempje? heb je geen antwoord?

wat zegt de koran over intraveneuse voeding eventueel op basis van stoffen die men uit varkens haalt? weet ge dat? ik heb er ook geen flauw idee van.

Vindt ge het nu zelf niet raar dat moslims o zo strikt vasthouden aan de WOORDJES (dus niet aan de betekenis) van hun heilig boekje, dat ze totaal geen rekening houden met wat er bedoeld wordt?
Zien ze dan zelf niet dat in onze ontwikkelde westerse maatschappij, de hygienische regels en de diervriendelijke slachtregels reeds een TIENVOUD zijn van wat uw Allah ooit in Mohammed zijn boekje pende?

Ik begrijp dat er de eerbiedwaardige aanwijzing was om dieren niet nodeloos te laten lijden tijdens het slachten.

-----------> de westerse wetgeving heeft deze regel gefinetuned en mits gebruikneming van de westerse technologische ontwikkelingen, ervoor gezorgd dat de dieren NOG MINDER pijn leden.

Wat zeggen de moslims : neenee moet halal moet kop naar mekka, moet allah aanroepen, moet keel doorsnijden en tien minuten laten spartelen...

me dunkt is dat vèr van de originele richtlijnen in de koran?

Hetzelfde met die zogenaamde hygiene.
Ik vind de aanwijzingen écht knap! goed gevonden voor een woestijnig klimaat waar een kommetje water weldegelijk veel waard is. de rituele wassingen maken dus optimaal gebruik van een minimum hoeveelheid aan water, om zoveel mogelijk lichaamsdelen toch nog min of meer proper te krijgen. Goed zo.

WIJ douchen ons elke dag helemaal! nee we gebruiken daarbij niet een kommetje water, maar een hele emmer, minstens.

wat was in feite de bedoeling? Toch wel dat mensen hygienisch waren zeker?

------------

dus nogmaals de vraag:

- moeten uw moslimse patienten sterven omdat ze geen halal-pijplijn kunnen opgestoken krijgen? of primeert in dat geval de westerse wetenschap en het gezond verstand?

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2009 om 20:22.
Oud 2 juni 2009, 20:21   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Er wordt een dissectie uitgevoerd op de vene waardoor de intraveneuze oplossingen doorstromen. De persoon in kwestie moet ook 8 dagen in isolatie.
U geeft hiermee nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar u precies haat en intolerantie in die post van mij zag. Gaarne een afdoend antwoord daarop. Of uw beschuldigingen terugnemen uiteraard, dat kan immers ook.
Oud 2 juni 2009, 20:28   #58
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U geeft hiermee nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar u precies haat en intolerantie in die post van mij zag. Gaarne een afdoend antwoord daarop. Of uw beschuldigingen terugnemen uiteraard, dat kan immers ook.
Misschien moet jij die post van mij nog eens 33 maal lezen. Heb jij soms gezegd dat er in die post haat en intolerantie was?
Oud 2 juni 2009, 20:30   #59
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik ook.

Wat is het probleem anoniempje? heb je geen antwoord?

wat zegt de koran over intraveneuse voeding eventueel op basis van stoffen die men uit varkens haalt? weet ge dat? ik heb er ook geen flauw idee van.

Vindt ge het nu zelf niet raar dat moslims o zo strikt vasthouden aan de WOORDJES (dus niet aan de betekenis) van hun heilig boekje, dat ze totaal geen rekening houden met wat er bedoeld wordt?
Zien ze dan zelf niet dat in onze ontwikkelde westerse maatschappij, de hygienische regels en de diervriendelijke slachtregels reeds een TIENVOUD zijn van wat uw Allah ooit in Mohammed zijn boekje pende?

Ik begrijp dat er de eerbiedwaardige aanwijzing was om dieren niet nodeloos te laten lijden tijdens het slachten.

-----------> de westerse wetgeving heeft deze regel gefinetuned en mits gebruikneming van de westerse technologische ontwikkelingen, ervoor gezorgd dat de dieren NOG MINDER pijn leden.

Wat zeggen de moslims : neenee moet halal moet kop naar mekka, moet allah aanroepen, moet keel doorsnijden en tien minuten laten spartelen...

me dunkt is dat vèr van de originele richtlijnen in de koran?

Hetzelfde met die zogenaamde hygiene.
Ik vind de aanwijzingen écht knap! goed gevonden voor een woestijnig klimaat waar een kommetje water weldegelijk veel waard is. de rituele wassingen maken dus optimaal gebruik van een minimum hoeveelheid aan water, om zoveel mogelijk lichaamsdelen toch nog min of meer proper te krijgen. Goed zo.

WIJ douchen ons elke dag helemaal! nee we gebruiken daarbij niet een kommetje water, maar een hele emmer, minstens.

wat was in feite de bedoeling? Toch wel dat mensen hygienisch waren zeker?

------------

dus nogmaals de vraag:

- moeten uw moslimse patienten sterven omdat ze geen halal-pijplijn kunnen opgestoken krijgen? of primeert in dat geval de westerse wetenschap en het gezond verstand?
Het is niet de Koran, wel jouw fantasierijke verbeelding, die een medische behandeling catalogeert als zijnde halal en haram. Daarom denk ik dat niet de moslims, maar wel jij je fantasies moet leren temmen.
Oud 2 juni 2009, 20:34   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet de Koran, wel jouw fantasierijke verbeelding, die een medische behandeling catalogeert als zijnde halal en haram. Daarom denk ik dat niet de moslims, maar wel jij je fantasies moet leren temmen.
ha toch? waar staat in de koran dat intraveneuze voeding een medische behandeling is?

Ik heb er enkel in gevonden dat kamelenpis heel gezond was.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be