Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2009, 14:48   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Over godsdienst en verkrachting, wil je misschien iets zeggen over Ierse katholieke scholen?

Rape and abuse of Irish children were 'endemic' at Catholic-run ...
20 May 2009 ... report of Ireland's commission into child abuse, which drew on testimony ... "In some schools a high level of ritualised beating was routine. ... Timeline: Investigations into child abuse in the Irish Catholic church ...
http://www.guardian.co.uk/world/2009...d-abuse-claims

Read summary of report here [PDF]: http://graphics8.nytimes.com/package...ExecutiveSumma...
Read full report here: http://www.childabusecommission.ie/rpt/
Wel zwak hoor Filosoof, dat als Islam in diskrediet komt, je met een analoog voorbeeld van het christendom komt. De moslims deden dat ook toen Fitna uitkwam; ze maakten Schisma; een anti-Christen film.

Het Westen is allang niet meer christelijk en wat nog wel christelijk is, is voornamelijk symbolisch. Aan dit soort voorbeelden hebben ik en de meerderheid der Europeanen geen boodschap.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:50   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wel zwak hoor Filosoof, dat als Islam in diskrediet komt, je met een analoog voorbeeld van het christendom komt. De moslims deden dat ook toen Fitna uitkwam; ze maakten Schisma; een anti-Christen film.

Het Westen is allang niet meer christelijk en wat nog wel christelijk is, is voornamelijk symbolisch. Aan dit soort voorbeelden hebben ik en de meerderheid der Europeanen geen boodschap.
zo kennen we die knul
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:50   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
nee
Dacht ik al. 't stond in bijna alle buitenlandse kranten maar de Belgische wisten 't niet, zoals de VRT. (De NL waren ook opvallend discreet)

Ben je dikwijls op den bureau van de pater moeten komen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2009 om 14:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:53   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Vertel dat aan de slachtoffers in Europa.
Oud 22 mei 2009, 14:54   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
in madrid of london, wat bedoel je filosoof?
Oud 22 mei 2009, 14:56   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt mijn punt niet begrepen, Filosoof. Je komt nu af met slachtoffers van de Middeleeuwen en hedendaagse zedenschennissen door de kerk. Ik en de meerderheid van de Europeanen trekken het ons niet aan als de Kerk wordt bekritiseerd, omdat wij daar niet meer heilig in geloven. Moslims die anti-Christenfilms maken als reactie op een anti-Koranfilm snappen net als jij niet dat dit ons niets doet.
Oud 22 mei 2009, 15:00   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
in madrid of london, wat bedoel je filosoof?
In Ierland. Of gewoon in de Vlaamse colleges.
Oud 22 mei 2009, 15:00   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals aan Ierse pastoors en Servische orthodox katholieke militairen dus?

PS, Hoe heette die Turk nu ook weer die in Aalst van een standrechterlijke executie door een flik kon "genieten", omdat hij dronken in de auto stapte? Ardiclar Ceilan of zoiets. Eén lader in de rug. "Mijne Glock sprong helemaal alleen uit mijn holster en begon zomaar te schieten."
jaja je bent er bijna Filo, nog even proberen dieper na te denken.

De servische pastoors en de katholieke pastoors en uw katholieke paternonkel die aan kleine kinderkes zitten die mogen dat NIET.
Uw katholieke paternonkel mag ook geen vrouwen verkrachten net zomin als gelijk welke katholiek dat mag. Als ze het toch doen is het foei!

Kan je volgen?

Zover ben je dus al.

De moslimmartelaren en uw moslimvriend en de moslimvriend van uw vrouw die mogen wèl vrouwen verkrachten. Dat staat zo inhun boekje. ze mogen dat wèl.

Kan je nog volgen?

en een Antwerpenaar die zich zat drinkt en niet in de auto stapt die MAG DAT!

maar een turkse moslim die zich zat drinkt die MAG DAT NIET VAN ZIJN GELOOF

En als hij ZATin de auto stapt mag dat natuurlijk niet (alhoewel daar niks van in de koran staat want allah wist niet hoe hij een auto moest bouwen) maar dat mag niet van onze politiemannen.

Begrijp jehet Filo? of moet ik het duidelijker proberen uit te leggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:02   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt mijn punt niet begrepen, Filosoof. Je komt nu af met slachtoffers van de Middeleeuwen en hedendaagse zedenschennissen door de kerk. Ik en de meerderheid van de Europeanen trekken het ons niet aan als de Kerk wordt bekritiseerd, omdat wij daar niet meer heilig in geloven. Moslims die anti-Christenfilms maken als reactie op een anti-Koranfilm snappen net als jij niet dat dit ons niets doet.
Ik begrijp je punt best: selectieve verontwaardiging.
PS ik citeerde hier niets "uit de middeleeuwen", gewoon het vorige week gepubliceerde CICA rapport.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2009 om 15:05.
Oud 22 mei 2009, 15:02   #50
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
In Ierland. Of gewoon in de Vlaamse colleges.

bespottelijk
Oud 22 mei 2009, 15:03   #51
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Snappen ze maar al te goed, maar doen of hun neus bloedt.
Waarom? Omdat - als we wat dieper gaan graven - het erg beschamend is te ontdekken dat die dingen in de christelijke leer niet wordt opgedragen - het misbuiken van kinderen, pedofilie etc - in tegenstelling tot de heilige boekskes van islam wél!

DAT moeten ze dan onder ogen zien - dat het in die boekskes wél degelijk verantwoord - zelfs aangemoedigd wordt - die extremisten halen dan ook hun inspiratie uit de koran, kattelieke pedofielen kunnen geen inspiratie halen uit hun kattelieke boekskes, bij mijn weten staat dat er niet in.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:04   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je punt best: selectieve verontwaardiging.
Integendeel. Het gaat erom wie zich verontwaardigd voelt. De moslim gelooft diep in wat hem als kind is geïmplanteerd; bij een anti-Koran film voelt hij zich diep geschaad. De christen of Westerse agnost/atheïst ziet het Christendom liever symbolisch en maakt het niets uit als een moslim zijn symbolen aanvalt.

Het is helaas zo dat voor moslims een belediging gewoon een waarheid is die ze niet willen horen.
Oud 22 mei 2009, 15:12   #53
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Insinuaties, vermoedens en weddenschappen zijn geen harde onderbouwde bewijzen hoor!
..en nee - geen populistische tekstjes van FDW, maar ik heb de islamitische 'heilige' geschriften gelezen - zal ik het wel allemaal verkeerd begrepen hebben, in de foute context geplaatst hebben, het was niet in de 'originele Arabische' tekst ?? enzovoort...

Zie bovenstaande, ik heb het NIET over de mensen, over hoe islamieten leven in hun islamitische gemeenschappen, ik heb het over islam, de ideologie, de boekskes, wat er in geschreven staat - wat zogezegd de enige echte waarheid is - het voor eeuwig en altijd onveranderbare woord van de enige echte god voor álle mensen en voor álle tijden! Waar álle moslims zich aan moeten houden (gelukkig doen ze dat niet allemaal) of ze zijn GEEN moslim, volgens de koran itself!

DAT weten velen niet of willen het niet weten en vergeten dat graag!

Ga jij beweren dat het zo NIET in de koran staat, gaan we de soera's er allemaal effe bijpakken - en da ahadith - de Tafsir etc - zijn we effe mee bezig hoor!

dit zijn drogredeneringen mijn beste, en hebben geen enkele waarde.

het staat in de islam boekskes, dus moet de islam wel zo zijn

ik zou je graag terug verwelkomen in de realiteit.

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 mei 2009 om 15:14.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:14   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jaja je bent er bijna Filo, nog even proberen dieper na te denken.

De servische pastoors en de katholieke pastoors en uw katholieke paternonkel die aan kleine kinderkes zitten die mogen dat NIET.
Uw katholieke paternonkel mag ook geen vrouwen verkrachten net zomin als gelijk welke katholiek dat mag. Als ze het toch doen is het foei!

Kan je volgen?

Zover ben je dus al.

De moslimmartelaren en uw moslimvriend en de moslimvriend van uw vrouw die mogen wèl vrouwen verkrachten. Dat staat zo inhun boekje. ze mogen dat wèl.
Aah, En dùs bedekken de kerkelijke overheden dat gedurende jaren met de "mantel der liefde" en remmen ze alle onderzoeken af?
't Is maar hoe je't bekijkt, zeker?
Citaat:
Kan je nog volgen?

en een Antwerpenaar die zich zat drinkt en niet in de auto stapt die MAG DAT!

maar een turkse moslim die zich zat drinkt die MAG DAT NIET VAN ZIJN GELOOF

En als hij ZATin de auto stapt mag dat natuurlijk niet (alhoewel daar niks van in de koran staat want allah wist niet hoe hij een auto moest bouwen) maar dat mag niet van onze politiemannen.

Begrijp jehet Filo? of moet ik het duidelijker proberen uit te leggen?
En dùs springt die Glock helemaal alléén in de hand van die flik en begint te schieten? Jij ziet daar de hand van Allah in dus? 't Is maar hoe je't bekijkt, zeker? Ja, een circe blokbrilletje dragen, dat moet wel helpen om 't zo te bekijken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2009 om 15:16.
Oud 22 mei 2009, 15:14   #55
born2bewild
Banneling

Standaard

deze draad gaat over de islam.

zoals deze grote self-made filosoof in het volgende tractaat kwam te melden

http://forum.politics.be/showthread....67#post4089767

begin niet over ander zaken te memmen om een kwaad goed te praten, zelfs niet als ze zich 1000 jaar geleden hebben afgespeeld.
het komt namelijk, in de filosofische bewoordinging van bovengenoemend, "kleuterig" over

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 mei 2009 om 15:22.
Oud 22 mei 2009, 15:15   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aah, En dùs bedekken de kerkelijke overheden dat gedurende jaren met de "mantel der liefde" en remmen ze alle onderzoeken af?
't Is maar hoe je't bekijkt, zeker?

En dùs springt die Glock helemaal alléén in de hand van die flik en begint te schieten? Jij ziet daar de hand van Allah in dus? 't Is maar hoe je't bekijkt, zeker?
Filosoof, je bedoelingen als oprechte politiek-correcticus lijken me goed, maar het is niet zo moeilijk om te begrijpen. Ik krijg je indruk dat je het liever niet wilt begrijpen.
Oud 22 mei 2009, 15:19   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, je bedoelingen als oprechte politiek-correcticus lijken me goed, maar het is niet zo moeilijk om te begrijpen. Ik krijg je indruk dat je het liever niet wilt begrijpen.
Wat wil je, dat blokbrilletje of dat Wildersbrilletje passen me niet:
maat 6 1/4, weet je wel? Dat is een maat die me niet past. (als Nederlander begrijp je me wel Ooit zei men "6 1/4 past géén enkele Nederlander")
Laat dat nu toch 't maatje Wilders zijn, gvd!

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2009 om 15:24.
Oud 22 mei 2009, 15:23   #58
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jullie maken de foute redenering van omdat het in de koran staat de (practizerende) moslims zo leven. zoals ik al zei, dat is een drogredenering.
In de werkelijkheid leven alleen een zeer kleine groep van fanatiekelingen exact via de koran. percentueel ongeveer evenveel zoals er (practizerende) katholieken zijn de exact leven zoals de bijbel.

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 mei 2009 om 15:23.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:23   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Ik moet wel stiekem toegeven dat op mijn oud college er zo een vetzak rondliep die zen handen niet kon thuishouden. En hij geeft er nog steeds les (vaste benoeming + doofpot van het bisdom, want er waren 2 officiele klachten)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:24   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je, dat blokbrilltje of dat Wildersbrilletje passen me niet:
maat 6 1/4, weet je wel? Dat is een maat die me niet past. (als Nederlander begrijp je me wel Ooit zei men "6 1/4 past géén enkele Nederlander")
Ik snap wel dat je koste wat kost geen racist wilt zijn, maar dan zul je als je consequent wilt zijn ook de discriminerende elementen van alle religies - inclusief Islam - moeten aanvallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be