Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2009, 23:20   #41
Nestor Burma
Banneling

Standaard

http://www.geocities.com/catolicismo_ns
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 23:21   #42
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
We zouden ook nog over Duitse schepers kunnen keuvelen, als het hier geen politiek forum was.
Je bent hier niet lang. Ik dacht ook dat dit een politiek forum was.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 23:21   #43
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Betere tijden...
Oud 15 mei 2009, 23:22   #44
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Betere tijden...
Beter...

Iemand die ik ken woont in zo'n katholiek, Vlaemsch boerendorpje. Het is daar zo achterbaks dat men wil lopen tot men erbij neervalt.
Oud 15 mei 2009, 23:24   #45
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je bent hier niet lang. Ik dacht ook dat dit een politiek forum was.
Voor mij is de religiositeit van Hitler even "privé" als zijn vegetarisme. Dat was mijn punt.

Voor de meesten hier lijken dergelijke trivialiteiten wel het summum van "politiek".
Oud 15 mei 2009, 23:28   #46
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Beter...

Iemand die ik ken woont in zo'n katholiek, Vlaemsch boerendorpje. Het is daar zo achterbaks dat men wil lopen tot men erbij neervalt.
Ligt dat dan aan te veel of aan te weinig geloof? Ik denk eerder te weinig, maar ik maak mij geen illusies.

De afbeelding komt van de verwijzing die ik hier geplaatst heb.
Oud 15 mei 2009, 23:32   #47
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ligt dat dan aan te veel of aan te weinig geloof? Ik denk eerder te weinig, maar ik maak mij geen illusies.

De afbeelding komt van de verwijzing die ik hier geplaatst heb.
Geloof... Geloof...

Dat soort geloof is cargo cult, en meer niet. Echte religie is hier al redelijk lang uitgestorven.

Als je denkt dat aanwezigheid van geloof een of ander heil is, dan is het toch wel ergens een illusie. De aanwezigheid van een schijnbare orde, met schijnbare normen en waarden die niemand echt meer kan verklaren, is even rustgevend als de Veiligheid die men afgeeft aan de hogere heren zoals reeds besproken in de andere draad.

Overigens zijn pogingen om het katlick-geloof terug onder het volk te brengen lachwekkend. Wil je een spiritueel component voor het volk? Fijn, ik ook, maar zoek dan viabele alternatieven die compatibel zijn met de hedendaagse mens en wetenschap.
Oud 15 mei 2009, 23:35   #48
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Betere tijden...
Mooie prent. Het lijkt mij een tafereel uit Oostenrijk of Beieren? Hier in Vlaanderen vind men al sneller een Maria-kapelletje, het houten kruis met typisch afdak vind men hier niet zo vaak.

En inderdaad, de jongen draagt geen schoenen. Dat deden we toen amper, ik heb de schoenen voor mijn Plechtige Communie misschien één of twee keer aangehad. Het is moeilijk om spontaan in de beek te springen met schoeisel aan of als je het eerst nog moet uitdoen. Feitelijk hadden de meesten alleen een paar klompen, in Vlaanderen ging men ermee naar school maar in Oostenrijk ging men nog tot in de jaren '50 barvoets naar school.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

Laatst gewijzigd door Preuße : 15 mei 2009 om 23:35.
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 23:38   #49
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Mooie prent. Het lijkt mij een tafereel uit Oostenrijk of Beieren? Hier in Vlaanderen vind men al sneller een Maria-kapelletje, het houten kruis met typisch afdak vind men hier niet zo vaak.

En inderdaad, de jongen draagt geen schoenen. Dat deden we toen amper, ik heb de schoenen voor mijn Plechtige Communie misschien één of twee keer aangehad. Het is moeilijk om spontaan in de beek te springen met schoeisel aan of als je het eerst nog moet uitdoen. Feitelijk hadden de meesten alleen een paar klompen, in Vlaanderen ging men ermee naar school maar in Oostenrijk ging men nog tot in de jaren '50 barvoets naar school.
Huck Finn was the first boy who would go barefoot during spring, and the last boy to wear shoes during fall.

//Tom Sawyer and Huckleberry Finn, vrij naar geheugen
Oud 15 mei 2009, 23:43   #50
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het blijft gissen. U zegt dat zijn vader Rooms-Katholiek is, dat zegt niets over Hitler zelf.
Wordt u die slechte aftochten en dat flip-floppen nooit beu? Een paar maanden en zelfs een paar dagen geleden klonk het nog overtuigd "Hitler was Katholiek!" uit uw keel. Nu horen we plots "het blijft gissen", alsof u altijd al zo'n uiterst voorzichtige mening over het thema had. Nu is de wind weer eens gekeerd en ook de haan keert mee. Mag ik nu besluiten dat u de les geleerd heeft: zwijgen, tenzij u iets beredeneerd te zeggen heeft of tenminste uw eigen link naar Wikipedia eerst zelf lezen? Het is algemeen aangeraden om in discussies te linken naar bronnen die uw eigen punt ondersteunen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 23:48   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Vandaag bad de hoogheilige heer
ten bate van 't Palestijns verweer.
"Bij alle goden !"
gromden de Joden :
"Daar heb je die Hitlerjugend weer !"
Schitterend!
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 07:33   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In ieder geval is de Paus er heel goed en duidelijk in geslaagd om:

a) Aan te geven dat een Twee-Staten oplossing de voorkeur geniet (hetgeen ook het Internationaal Vredesplan voorziet als finale)..Extremisten aan beide zijden horen dat niet graag maar die hebben al teveel persaandacht en belastingsgeld verpest de laatste tijd..

b) De Rooms-katholieke kerk trekt geen partij in het conflict in het MO,iedereen krijgt gelijke eerbewijzen en kritieken...feitelijk is ze,samen met de andere Christelijke denominaties,een van de grootste slachtoffers van gans die miserie,teruggedrongen tot direkt rondom de heilige plaatsen,en met aanhoudende emigratie,weg uit dit ellendige slagveld van Joden en Moslims..

Laatst gewijzigd door kelt : 16 mei 2009 om 07:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 13:47   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt u die slechte aftochten en dat flip-floppen nooit beu? Een paar maanden en zelfs een paar dagen geleden klonk het nog overtuigd "Hitler was Katholiek!" uit uw keel. Nu horen we plots "het blijft gissen", alsof u altijd al zo'n uiterst voorzichtige mening over het thema had. Nu is de wind weer eens gekeerd en ook de haan keert mee. Mag ik nu besluiten dat u de les geleerd heeft: zwijgen, tenzij u iets beredeneerd te zeggen heeft of tenminste uw eigen link naar Wikipedia eerst zelf lezen? Het is algemeen aangeraden om in discussies te linken naar bronnen die uw eigen punt ondersteunen.
Luister maar naar Esperanza. Die weet er meer van, Hitlers afkomst.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 14:31   #54
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De druiven smaken bitter, nietwaar? Daar gaat uw laatste 'argument'.
Sta mij even toe:

Citaat:
1. Adolf Hitler: All of Culture Must Serve Our Mission

For this, to be sure, from the child's primer down to the last newspaper, every theater and every movie house, every advertising pillar and every billboard, must be pressed into the service of this one great mission, until the timorous prayer of our present parlor patriots: 'Lord, make us free!' is transformed in the brain of the smallest boy into the burning plea: 'Almighty God, bless our arms when the time comes; be just as thou hast always been; judge now whether we be deserving of freedom; Lord, bless our battle!"
- Adolf Hitler's prayer, Mein Kampf, Vol. 2 Chapter 13

2. Adolf Hitler: War Against Spiritual, Political, Cultural Nihilism

Hitler delivers a speech in which he promises to restore "family...honor and loyalty, Volk and Vaterland, culture and economy" and recover "the eternal foundation of our morality and our faith." Hitler further declares a "merciless war against spiritual, political, and cultural nihilism."
- Adolf Hitler, speech, Feburary 1, 1933

3. Adolf Hitler: Secular Schools Cannot be Tolerated

Secular schools can never be tolerated because such schools have no religious instruction, and a general moral instruction without a religious foundation is built on air; consequently, all character training and religion must be derived from faith ...we need believing people.
- Adolf Hitler, April 26, 1933, speech made during negotiations leading to the Nazi-Vatican Concordant

4. Adolf Hitler: We Will Fight the Atheistic Movement

We were convinced that the people need and require this faith. We have therefore undertaken the fight against the atheistic movement, and that not merely with a few theoretical declarations: we have stamped it out.
- Adolf Hitler, Speech in Berlin, October 24, 1933

5. The New York Times Story: "Atheist Hall Converted."

"In Freethinkers Hall, which before the Nazi resurgence was the national headquarters of the German Freethinkers League, the Berlin Protestant church authorities have opened a bureau for advice to the public in church matters. Its chief object is to win back former churchgoers and assist those who have not previously belonged to any religious congregation in obtaining church membership. The German Freethinkers League, which was swept away by the national revolution, was the largest of such organizations in Germany. It had about 500,000 members..."
- The New York Times, May 14, 1933, page 2, on Hitler's outlawing atheistic and freethinking groups in the Spring of 1933, after the Enabling Act authorizing Hitler to rule by decree

6. Associated Press Story: "Campaign against 'Godless Movement'"

"A campaign against the 'godless movement' and an appeal for Catholic support were launched by Chancellor Adolf Hitler's forces."
- Associated Press story, February 23, 1933, quoted from Positive Atheism

B.t.w... de druiven zijn heerlijk.
Oud 16 mei 2009, 14:46   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We were convinced that the people need and require this faith. We have therefore undertaken the fight against the atheistic movement, and that not merely with a few theoretical declarations: we have stamped it out.
- Adolf Hitler, Speech in Berlin, October 24, 1933
Bedankt voor de info Andro. Ik leer bij. Niet alleen was Hitler dus geen atheïst dus, maar hij was zelfs een 'atheïstenhater' zou je kunnen besluiten. Ik vraag me af of Preusse ook heeft bijgeleerd. Ik hoop dat we hier niet aan geschiedsvervalsing proberen te doen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 14:49   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In ieder geval is de Paus er heel goed en duidelijk in geslaagd om:

a) Aan te geven dat een Twee-Staten oplossing de voorkeur geniet (hetgeen ook het Internationaal Vredesplan voorziet als finale)..Extremisten aan beide zijden horen dat niet graag maar die hebben al teveel persaandacht en belastingsgeld verpest de laatste tijd..

b) De Rooms-katholieke kerk trekt geen partij in het conflict in het MO,iedereen krijgt gelijke eerbewijzen en kritieken...feitelijk is ze,samen met de andere Christelijke denominaties,een van de grootste slachtoffers van gans die miserie,teruggedrongen tot direkt rondom de heilige plaatsen,en met aanhoudende emigratie,weg uit dit ellendige slagveld van Joden en Moslims..
Het is in ieder geval positief dat de katholieke kerk zich niet wil laten misbruiken door geen van beide partijen in dit conflict. Laten we hopen dat dit zich ook concretiseert in de praktijk.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2009 om 14:50.
Oud 16 mei 2009, 15:43   #57
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Bedankt voor de info Andro. Ik leer bij. Niet alleen was Hitler dus geen atheïst dus, maar hij was zelfs een 'atheïstenhater' zou je kunnen besluiten. Ik vraag me af of Preusse ook heeft bijgeleerd. Ik hoop dat we hier niet aan geschiedsvervalsing proberen te doen.
Lees de Protocollen van de Wijzen van Zion, en je zult Hitlers denken en handelen verstaan.

Al de rest is mierenneukerij.
Oud 16 mei 2009, 15:55   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de Protocollen van de Wijzen van Zion, en je zult Hitlers denken en handelen verstaan.

Al de rest is mierenneukerij.
Volgens Wikipedia gaat dat om een 'gefantaseerd verslag'.
Oud 16 mei 2009, 15:57   #59
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Volgens Wikipedia gaat dat om een 'gefantaseerd verslag'.
In de tijd wisten mensen dat niet. Het gaat hier om het invloed van deze protocollen op mensen.
Oud 16 mei 2009, 16:21   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de tijd wisten mensen dat niet. Het gaat hier om het invloed van deze protocollen op mensen.

Ik lees ergens over Hitler "At noon I mentioned this to the Fuehrer. He believed the Protocols were absolutely geniune..."
Een zogenaamd complot voor een strijd tegen de katholieken en tot 'verovering van de wereld' tussen vrijmetselaars en Joden. Het ding heeft blijkbaar een hele geschiedenis achter de rug.

Delikaat documentje blijkbaar. Wikipedia geeft zelfs geen link naar de inhoud.

Goed thema voor een film a la Da Vinci code op het eerste zicht.

We worden niet verondersteld te geloven in complotten, maar langs de andere kant zijn complotten nu eenmaal menselijk. Is het bewezen dat het om een vervalsing gaat eigenlijk?

Waar ging de draad nu weer over?...O ja, toch niet zover afgedwaald.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2009 om 16:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be