Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2009, 22:06   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bah neen gij. Ik vermoed dat het zal zijn zoals het Weverke zei in die gazet, en als ik me goed herinner, komt het erop neer dat ze een formulierke ondertekenen.

Ge weet natuurlijk wel dat er stemmen opgegaan zijn om kinderen in te schrijven in een Vlaamse school in Brussel, dat men graag heeft dat er thuis toch Nederlands gesproken kan worden.
Dat doet men namelijk in het belang van het kind. Wel heel begrijpelijk vind ik.
Anderzijds: er bleken dus ouders zo radeloos, dat ze hunne kleine inschreven in een Vlaamse school, terwijl ze beiden geen bal Vlaams verstonden ... die moeten toch serieus in de rats gezeten hebben hé ??
Uit mijn ervaring als OCMW medewerker weet ik dat mensen snel bereid zijn om een formulier te onderteken als ze daardoor geld krijgen en nog sneller de inhoud van dat formulier vergeten. Contractualisering heet deze trend. Ik heb er weinig goede ervaring mee.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 22:09   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Komaan laat ons ernstig wezen. We hebben het hier over mensen die dezelfde nationaliteit hebben en in dezelfde stad en straat wonen.
Ten eerste: ge zijt ne rassist: Turkse kindjes in Gent hebben ook kinderbijslag.

Ten tweede: ik weiger de B. nasionaliteit. Ik heb enkel de Vlaamse nasionaliteit.

Citaat:
Het kunnen buren zijn die in dezelfde onderneming werken en hun kinderen naar dezelfde school sturen. Zeg me trouwens eens tot welke gemeenschap een Engels koppel met kinderen behoort die in Brussel woont en werkt. De Vlaamse of de Franstalige?
Tot welke "gemeenschap" behoort het Engels koppel met kinderen dat in Antwerpen zou wonen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 22:10   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste: ge zijt ne rassist: Turkse kindjes in Gent hebben ook kinderbijslag.

Ten tweede: ik weiger de B. nasionaliteit. Ik heb enkel de Vlaamse nasionaliteit.

Tot welke "gemeenschap" behoort het Engels koppel met kinderen dat in Antwerpen zou wonen ?
Sterke argumenten hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 22:10   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Formulierke ondertekenen. Wie? De vader of de moeder? Of beide? Het voorstel van de N-VA gaat veel verder dan louter een papierke ondertekenen. Als N-VA-kiezer zou je dat toch wel moeten weten, vind ik.
Ja lap, het begint al.
Beiden een aparte verklaring tekenen, en dubbel innen.
Doet me denken aan die Brusselse scheidingstoestanden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 mei 2009, 22:11   #45
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit mijn ervaring als OCMW medewerker weet ik dat mensen snel bereid zijn om een formulier te onderteken als ze daardoor geld krijgen en nog sneller de inhoud van dat formulier vergeten. Contractualisering heet deze trend. Ik heb er weinig goede ervaring mee.
Dat is net de mottige kern van het N-VA-voorstel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 mei 2009, 22:12   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me logisch

Citaat:
Dat moet u weten alleen is dat niet relevant in deze discussie.

Citaat:
In Antwerpen? Tot de vreemdelingen, menier.
Oud 14 mei 2009, 22:12   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja lap, het begint al.
Beiden een aparte verklaring tekenen, en dubbel innen.
Doet me denken aan die Brusselse scheidingstoestanden.
Jij denkt meteen aan dubbel innen?
Oud 14 mei 2009, 22:12   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hebt gij weet van ocmw-medewerkers die mensen aanraden op leugenachtige dinges te doen, vb. een schijn-echtscheiding te vragen, om meer senten te kunnen trekken? Behoort dat tot de deontogie van de sosiale aksidenten?

Oud 14 mei 2009, 22:13   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hebt gij weet van ocmw-medewerkers die mensen aanraden op leugenachtige dinges te doen, vb. een schijn-echtscheiding te vragen, om meer senten te kunnen trekken? Behoort dat tot de deontogie van de sosiale aksidenten?
Totaal irrelevant voor deze topic.
Oud 14 mei 2009, 22:14   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is net de mottige kern van het N-VA-voorstel.
Die contracten dienen vooral om het geweten van de middengroepen te sussen die op die manier de illusie van zekerheid menen te hebben dat het geld goed wordt besteed.
Oud 14 mei 2009, 22:16   #51
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
overal heb je een paar rotte appels hoor
( politie, advocaten,... )
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 22:17   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope.
Oud 14 mei 2009, 22:18   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof het bedrag centraal staat in de discussie...
Ja, want in Wallonië en Brussel zijn er meer werklozen dan in Vlaanderen en de Vlamingen worden dus gestraft omdat ze werken, terwijl de Walen en Brusselaars worden beloond omdat ze doppen en weigeren buiten hun regio te gaan werken.
Daarnaast is het jaarlijkse bedrag dat de werkende Vlaming met kinderen extra zou krijgen nog steeds minder dan het bedrag dat hij per gezinslid moet betalen aan de transfers naar Brussel en Wallonië om daar dat verhoogd kindergeld aan de doppers te kunnen uitbetalen.

Daarnaast krijgen deze doppers (die dus leven op kosten van de belastingbetalers uit de privésector) ook nog eens een grotere studietoelage dan de werkende Vlamingen.

Het gaat dus zeker over de bedragen, want deze bedragen maken de werkloosheidsval kleiner en het verschil tussen werken en doppen groter.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 22:22   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, want in Wallonië en Brussel zijn er meer werklozen dan in Vlaanderen en de Vlamingen worden dus gestraft omdat ze werken, terwijl de Walen en Brusselaars worden beloond omdat ze doppen en weigeren buiten hun regio te gaan werken.
Daarnaast is het jaarlijkse bedrag dat de werkende Vlaming met kinderen extra zou krijgen nog steeds minder dan het bedrag dat hij per gezinslid moet betalen aan de transfers naar Brussel en Wallonië om daar dat verhoogd kindergeld aan de doppers te kunnen uitbetalen.

Daarnaast krijgen deze doppers (die dus leven op kosten van de belastingbetalers uit de privésector) ook nog eens een grotere studietoelage dan de werkende Vlamingen.

Het gaat dus zeker over de bedragen, want deze bedragen maken de werkloosheidsval kleiner en het verschil tussen werken en doppen groter.
Het is de bedoeling om het kindergeld los te koppen van arbeidsprestaties/statuut. De voorstellen van de Vlaamse politici zullen het net makkelijker maken voor doppers om kindergeld te trekken.
Oud 14 mei 2009, 23:15   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de bedoeling om het kindergeld los te koppen van arbeidsprestaties/statuut. De voorstellen van de Vlaamse politici zullen het net makkelijker maken voor doppers om kindergeld te trekken.
Doppers trekken nu reeds verhoogd kindergeld en dit zonder problemen.
Het is juist de bedoeling om de verschillen, door de federale overheid gecreëerd, in Vlaanderen terug weg te werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be