![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat men niet zomaar mag oordelen. Elke volgevreten burger kan "onaanvaardbaar!!1" roepen, maar zonder te weten wat er echt gaande was, mag men nooit oordelen.
Misschien was er wel geen andere optie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel eens hoe je zo een klas gaat doen gehoorzamen ? Wetend dat die jongens onder elkaar een hiërarchie hebben die op fysieke kracht en geweld gebaseerd is, zowat het enige waar ze respect voor hebben ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ge creëert op die manier latente woede en frustratie, die ooit tot uitbarsting zal komen.
Een pak rammel geven en andere lijfstraffen zijn een korte termijnsoplossing en stralen gewoon onmacht uit van een leerkracht die het psychologisch duidelijk niet aan kan. ontslagen die man |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Mentaal gehandicapten die later tussen "normale " mensen moeten gaan werken, moeten ook weten dat je anderen niet voortdurend en ongestraft het leven kan zuur maken. Zo gaan ze namelijk niet vooruitkomen in het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan mij zo een paar situaties bedenken waarbij een onderwijzer machteloos is. En niemand is ooit getraumatiseerd geweest van een pak slaag. Als wij niet eens tegen wat pijn kunnen, wat voor een degeneratief kutvolkje zijn we dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Sommige mensen verstaan niets anders. Die geloven dat je zwak of laf bent als je nooit tot (redelijk ) geweld overgaat.
Want zeg nu zelf, het word hier weer eens ferm overdereven, nee ? Het is niet alsof die leraar de leerling ineengetimmerd heeft. Gewoon wat door elkaar geschud, en afgekoeld. Op het middelbaar , toen ik 16 was, heb ik eens geweten dat een leraar tegen één van de leerlingen gezegd heeft : " als je wil , zien we elkaar na schooltijd, en dan gaan we ons eens expliceren !". Die leerling was toen een jaar of 17, maar lichamelijk volledig volgroeid, brede borstkas, spierballen en alles. De bullie van de speelplaats , die op bijna iedereen geklopt heeft op de school toens. En ze hebben afgelapt alle 2. In het écht. De leraar was een jaar of dertig, en hij heeft gewonnen, maar hield er toch ook wat builen en blutsen aan over. Niet alleen heeft niemand erover geklikt bij de directie, maar die leraar heeft er nog een goede reputatie aan over gehouden. Hij sprak onze taal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Wie scheld je nu uit voor schorremorrie ? Mijn klasgenoot of de leraar ? In de tijd vond ik dat wel straf eigenlijk, een leraar die gaat aflappen met een leerling, maar als ik er daarna eens goed over nadacht vond ik dat slim gezien : de jongen waarmee hij gevochten heeft was zo iemand die enkel respect had voor geweld. Als je er éénmaal eens " goed " mee gevochten had liet hij je doorgaans met rust, maar degenen die angst hadden minachtte hij , en die werden heel het jaar lang gepest door dat bullebakje . De leraars maakte hij ook het leven zuur . Deze éne leraar heeft zich toen op zijn terrein begeven , en heeft het risico gelopen rake klappen te krijgen, maar daarna was het gedaan met pesten. Die vond hij dan nog " een toffe " later. Hij spreekt er soms nog over soms, bullebakje , die woont nog altijd in mijn buurt. Hij is dakwerker geworden , en verdient goed zijn brood, maar heeft wel al een paar maal in de gevangenis gezeten...Voor vechtpartijen. Hoe wil je van zo een primaat nu respect afdwingen ? Er mee praten ? Die lacht je uit in je gezicht .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Na al die jaren van linkse vergiftiging op de scholen zitten we opgescheept met een onhandelbare jeugd die van geen rationaliteit of normaliteit iets af weet, het zal méér dan een welverdiende rammeling vergen op al dat krapuul weer op het rechte pad te krijgen. Ze eens goed disciplineren is al een begin. Het is beter ze dwars te zitten op een intelligente manier zodat ze gaan beseffen dat ze al die linkse zever moeten afzweren en zich trouw en anständig te gedragen hebben als verantwoordelijk burger in deze staat.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goede leraar is een leraar die autoriteit uitstraalt zonder daarvoor te moeten overgaan tot enige vorm van geweld.
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Een leraar is ook maar een mens, en elke mens heeft een breekpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is altijd eenvoudig om mensen te bekritiseren vanuit een bureaustoel, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten ze maar beseffen waar hun "breekpunt" ligt alvorens te beslissen om leraar te worden.
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |