Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 10:43   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Vind ik niet. Ik heb ooit eens op een jetski gezeten, en dat doet zeer aan uw armen, geloof me.
En dat was maar een onnozele jetski, voor een echt crossmotor zal je dus echt wel getraind moeten zijn.
Daarom heb ik die zin ook begonnen met "eigenlijk" hé.

Herlees mijn tekst eens, en doe wat moeite om mij te begrijpen. 't Is niet omdat ik het niet zo goed kan uitleggen, dan ge mij moet negeren hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:45   #42
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Ik vraag mij af wat er beter zou zijn aan de brave menskes die naar zee rijden om daar nog wat overlast te gaan bezorgen tegenover de mensen die 's zondags van een gezonde dosis motorsport willen genieten.

Verder kan ik uit uw betoog opmaken dat je vroeger zelf motorsport beoefend hebt...
Waarom nu ineens zo "tegen" dan?
Is het misschien omdat "uwen tijd" voorbij is?
crosserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:06   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat er beter zou zijn aan de brave menskes die naar zee rijden om daar nog wat overlast te gaan bezorgen tegenover de mensen die 's zondags van een gezonde dosis motorsport willen genieten.
Buiten mensen met frigoboksen in Knokke, wordt daar weinig geklaagd over overlast.

Voor de rest hebt ge blijkbaar nog altijd niet begrepen dat het niet gaat om de mensen die genieten van de zondagse dosis motorsport, maar dat het gaat om de mensen die juist niet genieten van die zondagse kermis.
Presieser nog: de mensen hebben schrik dat ze elke zondag zullen mogen "niet-genieten".

De enige fatsoenlijke uitleg van "jullie kant" heb ik gelezen van iemand die zei van eens naar Holland te gaan kijken.
Deels goed, maar deels fout natuurlijk.
De brave dorpsbewoners moeten niet naar Holland gaan; maar jullie moeten Holland naar hier brengen (op video enz. .... )

Maar zelfs dan nog hoor.
Denk aan de troebels met Francorchamps: motorsporten zitten niet in de maatschappelijke lift. En zo'n diepe maatschappelijke trend ga je niet ombuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke Bekijk bericht
Verder kan ik uit uw betoog opmaken dat je vroeger zelf motorsport beoefend hebt...
Waarom nu ineens zo "tegen" dan?
Is het misschien omdat "uwen tijd" voorbij is?
Motorsport beoefenen is veel te veel gezegd.

Ja, ik stel me wel vragen bij sportbeoefening met motoren.
Doet me denken aan minister Flawieter die naar ik weet niet meer juist wat van milieu-happening ging met de legerhelikopter.
Ja, ik vind dan wielerkross als wintersport wel meer hedendaags.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 mei 2009, 11:25   #44
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Dat men in Francorchamps met problemen zit is al langer geweten, zonder het Waals gewest was de omloop al lang ten dode opgeschreven...
Om dan zomaar te beweren dat de motorsport niet in de maatschappelijke lift zit zou ik zo nog niet durven beweren.
Kijk maar naar de omloop van Zolder die, ondanks de tegenkantingen van verschillende "organisaties" wel in een gezonde financiële toestand verkeerd.
Ga maar eens kijken in Mettet, waar een volledig op motorsport gerichte infrastructuur in de steigers staat...

Wat de milieu-aspecten betreft zal ik kort zijn: GEEN ENKELE sport is goed voor het milieu!! In Nederland zijn er zelfs fanatiekers die tegen de 11 stedentocht zijn uit milieu-oogpunt!
Hier in België krijgen mountainbikers en andere beoefenaars van de "zachte recreatie" steeds méér repliek.
Nu wordt er door sommige individuen geschermd met zaken als lawaai-overlast...als er morgen moest gecrosst worden met electrische motoren, die volledig geluidloos zijn dus, hebben ze wel weer iets anders om over te klagen...

Laatst gewijzigd door crosserke : 26 mei 2009 om 11:26.
Oud 26 mei 2009, 12:35   #45
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no body Bekijk bericht
barfo , een tientonner over je dikke kop ...da zou pas het milieu sparen .
lopen al genoeg zoals jij rond , hypocriet !!
ben ik hypocriet omdat ik geen fan ben van je egoistische miliueverklotende hobby's?
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:43   #46
-El Guapo-
Vreemdeling

Standaard

Zoals ik reeds vermelde, de wereld gaat tegenwoordig kapot aan onverdraagzaamheid. Mensen kunnen niets meer verdragen van een ander, maar indien hun eigen belangen in het spel komen staan ze voor alles open. Het is spijtig om te zien dat deze mentaliteit in de lift zit, maar het is aan de politiek om er mee te breken. Spijtig genoeg draait de politiek momenteel enkel om stemmen en gatlikkerij, lang leve de democratie!
We moeten de hand in eigen boezem steken en een degelijk beleidsplan opstellen omtrent de parcours, dat zeker. Maar waarom zouden mensen weken aan zoiets werken als de politiek toch enkel om stemmen geeft?

Laatst gewijzigd door -El Guapo- : 26 mei 2009 om 12:44.
-El Guapo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:51   #47
-El Guapo-
Vreemdeling

Standaard

Trouwens Schoofzak...je zegt daar iets van holland naar hier brengen. Het is wel vrij hypocriet om te denken dat mensen zulke stappen nog niet hebben ondernomen. Een "waterdicht" dossier zal van iedere tafel verdwijnen als ze vrezen voor enkele stemmen. Ik ben in eigen regio ook bezig met de problematiek rond het sluitingsuur, en een degelijk dossier bekijken ze zelfs nog niet!
-El Guapo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:04   #48
jespers
Vreemdeling

Standaard

barfo jij zegt wel afschaffen die handel... egoistische milieuverklotende hobby's... zal ik jouw wat zeggen? mijn famillie is 1 en al cross bij ons thuis hebben ze altijd gecrosst... JIJ moet godverdomme eens goed beseffen dat je met hobby's van een ANDER bezig bent hoe zou jij je voelen moesten ze ineens je hobby afpakken? een anderre hobby zoeken? veel plezier ermee ik ken mensen die geen zin zouden hebben om nog eens een anderre hobby te starten heb jij geen hobby's dan??? er zijn problemen inderdaad... maar die dienen om opgelost te worden het is niet omdat JIJ de motorsport en al die dingen milieuverklotend enz vind dat je het hoeft te verkloten voor een ander...

ik heb niets tegen jou en niets tegen anderre sporten maar ik zou zeggen ga een keer naar anderre sporten zien hoe "milieuvervuilend" dat is ik denk dat er overal nog veel werk is

by the way mag ik u uitnodigen om even een halfuurtje met de moto hier te komen rijden??? eens kijken hoe lang je het volhoud... dan zul je pas beseffen hoe vermoeiend het wel niet is goed bezig jongen goed bezig en dan durf jij te zeggen dat wij egoistisch zijn jij wilt het zelfs afschaffen hoe egoistisch is dat wel niet???

Laatst gewijzigd door jespers : 26 mei 2009 om 17:29.
jespers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:50   #49
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Eerst het sportschieten naar de kloten, dan de cross, en daarna de vissers. het zal maar stoppen wanneer we allen naar de bijkomst moeten van de partij als recreatie!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 18:07   #50
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
ben ik hypocriet omdat ik geen fan ben van je egoistische miliueverklotende hobby's?

...Al een geluk dat de politieke discussies zich in België op een iets hoger niveau afspelen dan het gebrabbel dat jij hier plaatst...
By the way, leer eerst ne keer fatsoenlijk schrijven voordat je reageert.
Oud 26 mei 2009, 20:13   #51
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Waar ik ze wel ruimschoots in gelijk geef is dat het een erg, erg triestige evolutie is hoe mensen steeds meer in de buurt van een overlast veroorzakend fenomeen gaan wonen (en meestal omdat het daar goedkoper is net vanwege die overlast) om dan eens ze er wonen te gaan zeveren dat het weg moet. En dan nog gelijk krijgen ook.

Wat natuurlijk iets helemaal anders is dan wanneer ze afkomen met bouwplannen voor pakweg een nieuw motorcrossparcours of vliegveld op luttele meters van wat tot dan toe een rustige landelijke wijk was. In zo'n situatie is het niet meer dan normaal dat je dat probeert te voorkomen.

Dat moeten de crossers dan ook weer kunnen begrijpen.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 21:58   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, maar tegelijk is het toch ook wel zo dat er gerust wat meer "stilte-gebieden" of "natuurgebieden" mogen bijkomen.

Als dus, om het heel simplistisch voor te stellen, ergens een boer is die stopt, dan zou men de helft van zijn land mogen toewijzen aan blijvend landbouwgebied, en andere helft aan natuurgebied; en de motokrossers hebben van dat landbouwgebied geen fluit op te eisen.

Dat ze begot op ne velo kruipen en gaan veldrijden.
Maar dan ook niet zoals sommige "bergrijders (mountain ..): liefst over terreinen met kwetsbare flora.

Oud 27 mei 2009, 13:21   #53
jespers
Vreemdeling

Standaard

natuurgebied? kom nekeer hier wandellen ik zit midden tussen de bossen al wat ik hier verdorie zie IS in mijn ogen natuurgebied.... met een beetje moeite he vind je genoeg natuurgebied bossen tegen de hel omhoog waar niets maar dan ook niets mee gedaan word.... in ieder geval zul je meer natuurgebied vinden dan crossterreinen wedden??????? maat van mij wil later wat gaan hobbyboeren zijn grootouders wouden altijd hun gronden aan hem geven als ze zouden sterven. nu hebben die mensen van het groen het zo geregeld dat als de mensen sterven de gronden niet naar mijn maat gaan maar naar hun reden?? ze willen er een moeraspoel van maken awel meneer daar word ik nu weer eens ziek van zie binnenkort moet ik nog gaan uitkijken dat ik de grasprietjes van mijn gazon niet verkreukel want oeioeioeioeioei er moest maar eens iets aan komen...

aja nog iets wil je iets doen voor het milieu?? smijt je auto weg neem de fiets, openbaar vervoer en ga te voet want dat is ooo zo gezond... een goed voorbeeld begint bij jezelf... wel even erbij zeggen dat ik zelf alle dagen met mijn fiets rijd

Laatst gewijzigd door jespers : 27 mei 2009 om 13:27.
jespers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:05   #54
Matthias131
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, maar tegelijk is het toch ook wel zo dat er gerust wat meer "stilte-gebieden" of "natuurgebieden" mogen bijkomen.

Als dus, om het heel simplistisch voor te stellen, ergens een boer is die stopt, dan zou men de helft van zijn land mogen toewijzen aan blijvend landbouwgebied, en andere helft aan natuurgebied; en de motokrossers hebben van dat landbouwgebied geen fluit op te eisen.

Dat ze begot op ne velo kruipen en gaan veldrijden.
Maar dan ook niet zoals sommige "bergrijders (mountain ..): liefst over terreinen met kwetsbare flora.
U bent tegen Veldrijden u bent tegen motorcross...
Nu heeft blijkbaar u geen dossierkennis en wat u hier allemaal post zegt alles over u als persoon.

Ik raad u aan hier eens te gaan kijken daar ziet u dat over heel België reeds vele stilte- en natuurgebieden liggen. Blijkbaar bent u een groen-iemand.
En daar hebben wij alle respect voor als het respect wederzijds is waar ik hier mijn twijfels over heb.

Motorcross en zijn positieve invloed op het natuur nu verschiet je dat dit kan denk ik he!

Er was eens een motorsport plein waar beschermde vogeltjes hun veilig voelde van vossen en daar kwamen broeden. Maar groene mensen zoals u zeiden!: Beschermde vogeltjes is gelijk aan sluiting motorsport plein.
Na 4 maand waren alle beschermende vogeltjes weg want de vossen hadden hun gebruikt als maaltijd en de eieren waren door roofvogels gepikt...

Op een terrein waar wij al rijden sinds de motorsport bestaat zijn onlangs nieuwe soorten bloemen ontdekt. Dus zo'n slechte invloed dat wij hebben wij laten zelfs nieuwe soorten bloemen ontstaan...

Motorsport en milieu en omwonende kan perfect samen gaan met een goed PRUP als dit PRUP dan nog eens kan worden samengesteld met buurtbewoners die openstaan voor dialoog maar dat blijkt niet te kunnen.

Is het trouwens normaal dat nog voor dat de plannen concreet worden er al een actiegroep bestaat die dus nog van niks kan weten?! Ze zijn bang van iets dat niks is. En kortzichtigheid van mensen zoals barfo is het grootste probleem! Een sport afschaffen Nu ik zou zeggen dat ik voor het afschaffen ben voor internet voor mensen als barfo! Dan kunnen ze geen kortzichtige egocentrische onnozelheden de wereld insturen!
Matthias131 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:31   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias131 Bekijk bericht
;;;

Is het trouwens normaal dat nog voor dat de plannen concreet worden er al een actiegroep bestaat die dus nog van niks kan weten?! Ze zijn bang van iets dat niks is. En kortzichtigheid van mensen zoals barfo is het grootste probleem!
...
Je vraagt je af of het normaal is dat er aktiegroepen van omwoners ontstaan, nog voor enig plan konkreet wordt om een permanent kross-oefenterrein in te richten?

Ik heb nog maar éénmaal meegemaakt in mijn middellange leven dat er sprake was om een dansing in te richten in de straat waar ik toen in een huurhuis woonde. Amai, ik kan je zeggen dat de buren potverdorie heel rap hun konkluzies getrokken hadden en heeeeel strijdvaardig waren. Veel radikaler dan de bomenklimmers van het Lappersfortbos.

Dus is het te voorspellen. Bespaar jezelf vele frustrasies. Het zou wel eens kunnen dat er in gans Vlaanderen geen enkel nieuw terrein van die aard zal komen.

Volg mijn goede raad en word veldrijder op de fiets. Met de gemiddelde sportiviteit van een goede motokrosser, bereik je gegarandeerd de top. En ik heb horen zeggen dat Sven Nys al aan 1 mio € per jaar zit.
En o ja, nog dit: boos worden helpt doorgaans niet.

Oud 27 mei 2009, 15:58   #56
frederik7
Vreemdeling

Standaard

En dan zeggen dat natuur moet wijken voor de motorsport? Er is niet eens 1 circuit per provincie bij ons hier in België maar er zijn wel meerderen van hierboven vermelde voetbal instellingen per provinicie. Dus volgens mij neemt de voetbal (waar België o zo goed in is) meer plaats in beslag als de motorcross. De voetbal die trouwens ook per week ongeveer 150 000 tot 200 000 mensen op de baan brengt (véél met de auto) brengt ook nog eens een héél pak vandalisme in de straten, ik heb nog nooit van heel mijn leven hooligans op de motorcross gezien hoor.

En de geluidshinder is ook dikke zever. Ik nodig jullie allemaal uit om naar Axel te rijden, daar liggen dijken rondom heel het circuit (met jullie onkruid euhm... flora er bovenop.) van 5 meter hoog. En zelfs op de parking hoor niet je eens dat ze starten. Ik was er zelf ook gigantisch van onder de indruk .

Ook hebben ze op een terrein waar al 50 jaar lang elk jaar een cross word opgereden een nieuwe soort bloem gevonden + dat alle andere soorten bloemen er nog steeds staan. Is motorcross dan zo slecht voor de bodem denk je?

Ook nog eens dat door jullie groenen bij mij aan school een jongen is omver gereden omdat de bestuurd van de BUS (openbaar vervoer dus dat jullie aansporen) de jongen niet kon zien omdat er een struik die van de groenen niet gesnoeit mocht worden in de weg stond.
Deze jongen ligt nog steeds in coma.

akkoord dat er iets moet gedaan worden aan het milieu, maar kijk verder dan jullie neus lang is en zet de mens op de eerste plaats!!!
frederik7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:58   #57
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Bwa weet je, ik woon hier nu in Neeroeteren dichtbij't circuit, nooit last van gehad. Laat dat ding maar blijven, die jongens (en meisjes) verdienen ook hun hobby.

Hier is't trouwens een lokale ldd-pipo die er tegen is... nog wel hier komen wonen ook...

Mijn vb'kompaan Tzuvar geeft nog het meest waardevolle antwoord hier. En schoofzakske... tja... ik weet niet of ze bij U in de n-va allemaal zo denken...
Oud 28 mei 2009, 17:01   #58
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

BTWe open-brief is trouwens mooi, mocht hem al ontvangen via een paar partijleden hierzo. Zit wel gevoel in, hier en daar zit er wel iets waarvan ik denk hmmmmm... maar ge doet dat goed. Fijn te zien dat er nog idealisme bestaat
Oud 28 mei 2009, 20:14   #59
Matthias131
Vreemdeling

Standaard

Idealisme is een correct woord en je kunt de mensen niet tot actie oproepen als je zelf passief blijft zitten doen.

Sport is een thema dat mij nauw aan mijn hart ligt als het dan nog over mijn lieveling onder de sporten gaat word het helemaal mijn ding.

Andere dingen die mij interesseren (partijen mogen mij privé berichten sturen)
  • Onderwijs
  • Sociaal Systeem
  • Media

Het partijstandpunt van de Nieuwe Vlaamse Alliantie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Van Camp to Matthias Van E.
Mensen moeten aan sport kunnen doen. Motorcross is een populaire sport in Vlaanderen. Het is nu kwestie van goede terreinen te vinden, vaak bestaande terreinen die geregulariseerd moeten worden. N-VA wil eerst bestaande terreinen die op die manier ingekleurd zijn op het gewestplan aanboren, daarna pas nieuwe terreinen.
Vaak zijn parcours met een of andere list "tijdelijk" dichtgegaan voor groene redenen en zijn ze nooit meer open gegaan dit is jammer. En ik kan jullie gerust stellen mijn idealisme is nog niet op.

Laatst gewijzigd door Matthias131 : 28 mei 2009 om 20:16.
Matthias131 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 20:51   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht

...
En schoofzakske... tja... ik weet niet of ze bij U in de n-va allemaal zo denken...
De dag dat ik nog maar vermoed dat men graag zou hebben in de nva dat iedereen hetzelfde denkt over alles, ... neen, die dag zal nooit komen. Sorrie, vergeet dit bericht.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be