Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2009, 11:21   #41
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De waarheid gebiedt ons af te vragen of hij toen ook reeds zo ver kon pissen, om tweedens te komen op die lijst.

Hij stond toen - denk ik - 14de op de lijst, maar sprong door zijn voorkeurstemmen over een hoop kandidaten heen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:30   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat zou straf zijn.
Even tsjekken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:49   #43
stapas
Burger

Standaard

Hoewel ik dus zelf jong ben, weiger ik te stemmen op dergelijke snotneuzen. Eerst minstens 10 jaar ervaring. Kan me zelf niet schelen waar, als het maar niet in de politiek is. Ik hoorde De Gucht eens bezig in een debat over euthanasie, en het straalde gewoon van hen af dat hij geen greintje levenservaring had. Ga gewoon 10 jaar ergens werken, en kom dan op je 35e terug.

Ik kan me verschrikkelijk storen aan kandidaten wiens CV er als volgt uit ziet:
22 - afgestudeerd
22-24: parlementair medewerker
24-25: medeweker studiedienst partij
25-27: cabinetard
Dus geen greintje ervaring buiten de partijpolitiek om.

Ik sluit niet uit dat ik ooit in de politiek ga, maar dan zal het pas na mijn 40e zijn, als ik eerst ergens een carriere heb opgebouwd. De senaatsleeftijdsgrens afschaffen vond ik inderdaad een grote fout.

Maar ik kan me voorstellen dat al die jonge snotters aantrekkelijk zijn voor partijen: ze werken goedkoop in de hoop ooit eens beloond te worden met een zetel in het parlement; en ze hebben nooit een loopbaan gehad buiten de politiek zodat ze afhankelijk zijn van de gratie van de partij.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:58   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Hoewel ik dus zelf jong ben, weiger ik te stemmen op dergelijke snotneuzen. Eerst minstens 10 jaar ervaring. Kan me zelf niet schelen waar, als het maar niet in de politiek is. Ik hoorde De Gucht eens bezig in een debat over euthanasie, en het straalde gewoon van hen af dat hij geen greintje levenservaring had. Ga gewoon 10 jaar ergens werken, en kom dan op je 35e terug.

Ik kan me verschrikkelijk storen aan kandidaten wiens CV er als volgt uit ziet:
22 - afgestudeerd
22-24: parlementair medewerker
24-25: medeweker studiedienst partij
25-27: cabinetard
Dus geen greintje ervaring buiten de partijpolitiek om.

Ik sluit niet uit dat ik ooit in de politiek ga, maar dan zal het pas na mijn 40e zijn, als ik eerst ergens een carriere heb opgebouwd. De senaatsleeftijdsgrens afschaffen vond ik inderdaad een grote fout.

Maar ik kan me voorstellen dat al die jonge snotters aantrekkelijk zijn voor partijen: ze werken goedkoop in de hoop ooit eens beloond te worden met een zetel in het parlement; en ze hebben nooit een loopbaan gehad buiten de politiek zodat ze afhankelijk zijn van de gratie van de partij.
Ge vergeet nog een sabbatjaar op kosten van de staat, in een buitenlandse univ.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:59   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Neen, maar ervaring wel.
Laten we het dan maar overlaten aan Sjareltje Deklucht. Die heeft ervaring in het land belachelijk maken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:42   #46
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

http://www.facebook.com/group.php?gid=179454900789
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:00   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Het zal niet veel helpen. Er zullen altijd wel genoeg mensen gevonden worden die bereid zijn op deze parvenu te stemmen. Zeggen dat deze mensen enige vorm van verstand hebben is echter overdreven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:06   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

geef dat ventje ook niet meer publiciteit dan het verdient (niks)

dank u
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 20:28   #49
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

ik heb het reeds beweert op deze site.

Er is tussen Cd&v en open VLD een afspraak.

Leterme treed af als premier maar “heeft nog een grote toekomst” in de politiek
P Dewaele wordt voorzitter van het senaat en krijgt steun van de CD&v
Met de “Judas van Oostende” Bart Tommelein wordt het Fortis onderzoek een doofpot operatie.

De Gucht neemt ontslag als minister van buitenlandse zaken en Leterme “ gaat zijn nieuwe toekomst “ tegemoet als nieuwe buitenlandse minister.
De Cd&v help het zoontje van De Gucht aan het postje “ minister van Sport en cultuur”.

We zijn nu 22 mei , binnen pak weg 30 dagen krijg ik gelijk.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be