![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stuur me een PM - dan zet ik U op de lijst & hou je op de hoogte
normaal de laatste week van juni of de eerste week van juli & breng je zwembroek gerust mee (de zwemvijver is intussen al open).
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() waar de gemiddelde vlaming toch niet wakker van ligt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ...ligt de gemiddelde huismus weer wel van wakker...
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 22 mei 2009 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als klein manneke ging ik ook zwemmen in de vaart (kempens kanaal en Albertkanaal), in kleiputten, vennen en later ook in putten langs de E3 (heu?? E3 ... ja, E3 ... toen).
Ons moeder was daar niet altijd gerust in; maar we gingen nooit alleen, er waren altijd ervaren zwemmers en volwassenen , zegden we (nu in deze tijden zouden die volwassenen direkt verdacht worden .... afijn, ik dwaal af). Ik denk dat het verboden is op basis van gemeentereglementen. En vermoedelijk ging het als volgt: een kleine (of een grote) verzoop in zo'n onbewaakt zwempartijtje; maar sedert enige jaren is het dan de gewoonte om een schuldige te zoeken: vb de burgemeester. Heeft die wel genoeg gedaan voor de veilgiheid van zijn inwoners ... bla bla ... en dan is 'verbieden' het gemakkelijkst. Niet om verdrinkingsdoden te voorkomen, neen, om zeker geen verantwoordelijkheid te dragen. Men overjuridizeert onze maatschappij. Maar we vragen er zelf eigenlijk om. (voorbeeldje: ongeval van kleine bij de skouts: leiding aanvallen, verzekering zal wel betalen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat ik bij enorm warm weer niet kan zwemmen is een serieus hinder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De wens om de mens tegen de zichzelf beschermen kan leiden tot een dictatuur, een systeem waar het overhoop schieten van medeleerlingen ergens op een school voor de dader een daad van 'vrijheid' is. Dat gebeurd er nu eenmaal als je elk menselijk gedrag in wetten poogt te gieten, dan wil de mens ontsnappen zelfs ten koste van zichzelf en de anderen, zoals een rat in een kooi. Met elke nieuwe wet die pretendeert het gedrag van de burgers te regelen wordt de onverdraagzaamheid groter. De vraag naar nieuwe regels die daaruit voortgroeit brengt ons in een vicieuze cirkel. 'De politiek' heeft van dit proces geen benul. Er lijkt geen weg terug op dit moment. Mensen in hokjes, met hun TV vol propaganda, zonder initiatief, angstig, liefdeloos, bijtend naar hun omgeving, totaal geregistreerd en gecontroleerd, denken we daarmee in deze eeuw ook maar enigszins 'concurentieel' te kunnen zijn in vergelijking bijvoorbeeld met het dynamisme uit vele andere landen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 mei 2009 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in welke taal worden de w en v ook door elkaar gehaspeld? in het spaans meen ik? of dat is de v en de b zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en flanelle - gij moogt altijd bij mij komen zwemmen zulle - no problema
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
thermoshock in vijvers is een weinig gekend maar reëel gevaar Laatst gewijzigd door Jedd : 22 mei 2009 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat zo weinig mensen dat gevaar kennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |