![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vettig eten kan van tijd tot tijd ook goed doen. Een grote friet met samoeraisaus en daarbij een bicky burger en dan nog een mexicano en kippennuggets is veel bevredigender dan een slaatje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Prijs heeft zeker een invloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Ik vind nochtans dat 6 euro voor een middelmatige burger, amper wat frietjes en een overmaat cola al heel wat is.
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken iemand die zijn ouders een frituur uitbaten, die heeft al twintig jaar alle dagen frit gegeten, daar zie je niets aan. Dus wie afkomt met "van frit wordt je dik" zal met een iets meer genuanceerde versie moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat je iedere studie die niet in je kraam past afwijst. Citaat:
Zijn we er nog ver van? Citaat:
Wat een eigenaardige gevolgtrekking! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn de kinder-menu's ook zo duur? Ik denk dat ze de mensen lokken via de kinderen + het verslavend effect. Maar aan 10 euro gaan de mensen toch al eens overslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() omdat high-fat diet de mu opioid receptor stimuleert, dezelfde die door morfine wordt gestimuleerd
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() De overheid zal pas iets gaan doen tegen fast-food als vast staat dat dit de oorzaak is van de vetzucht onder de bevolking. (Geen fast-food=geen vetzucht) En alleen dan als er een meerderheid is die dat wil. Gezien de toename van de vetzuchtigen, zal over enige tijd er geen meerderheid meer voor zijn te vinden.
En als ik de meeste politici bekijk: bijna allemaal vette katten. Als we bereid zijn om onze industriëele basis te vernietigen (CO2 uitstoot) teneinde het klimaat te redden en de mensheid van de ondergang, dan moeten draconische maatregelen tegen vetzucht ook mogelijk zijn. Ik doel op een distributiesysteem voor voedsel (Voedselbonnen) zoals dat functioneerde tijdens de 2-de wereldoorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Dit onderzoek is duidelijk niet hier gevoerd. Vier 4x per week fastfood eten? Ik hoop dat dat niet voorkomt in België!
Ik denk ook niet dat de resultaten van dat onderzoek zo makkelijk te interpreteren zijn. Wie laat er immers zijn kind zo vaak fastfood eten? Dat zijn meestal niet de welgestelde en meer begoede burgers. Het zijn de lagere sociale klassen die het minst belang lijken te hechten - of misschien is het door een gebrek aan kennis van de implicaties?- aan gezonde voeding. Je kan dus andere factoren niet zo makkelijk uitsluiten. Daarnaast is dit soort voedsel gewoon heel slecht voor je lichaam. In plaats van er gezonde stoffen aan toe te voegen, zal het er eerder onttrekken. Dat heeft een effect op je geestelijke en fysieke gezondheid. Maar we zitten nu wel met een obesitas-epidemie. En ik denk dat die fastfood daar zeker voor een stuk tussen zal zitten. Naast het individuele lijden dat hier door veroorzaakt wordt voor de betrokkene en mogelijk zijn omgeving, hij is immers minder mobiel en heeft vaak ernstige gezondheidsproblemen, mogelijk is er ook sprake van sociale afzondering, met alle gevolgen vandien. Voor al degenen die het element 'zelfgezocht' willen aandragen, zal het misschien wel overtuigend vinden als hij beseft dat hij voor een stuk mee mag betalen aan de voorzieningen die deze mensen nodig hebben. Wat kunnen we hieraan doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Ik veronderstel dat het ligt aan culturele armoede. Immers: bepaalde dingen in't leven zijn moeilijker om te apprecieren. Neem nu muziek: het is veel makkelijker om een catchy deuntje goed te vinden dan zoiets moeilijk als een pianoconcert.
Idem met pakweg film en boeken: het is makkelijker om den teevee te zien dan een boek te lezen. Zo ook eten: het is makkelijker om de directe, zoals reeds door enkelen hier aangehaald onmiddellijk bevredigende smaak van junkfood te apprecieren dan om "moeilijker" eten te leren lusten. Neem hierbij de verslavende werking van vetten en suikers, en wij zijn er. Plebsarische gezinnen kennen geen of weinig cultuur, dus hun kinderen worden niet geleerd om moeite te doen om bepaalde dingen te leren apprecieren. Dat ziet men overal: hun muzieksmaak, hun beroeps- en studiekeuze, hun hobby's, en hun eten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alles wordt gedefinieerd door geld, verkoper. Is misschien een verrassing, maar het is zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Wat hieraan doen?
Eerst en vooral: de perversie van de "vrije" keuze afschaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij kan geen verband trekken tussen de hoeveelheid fastfood en de klasse waaruit hij komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plebejer zijn heeft weinig te maken met de bankrekening. Het is een (gebrek aan) cultuur. Zo is een nieuwe rijke met een BMW voor in de week en een SUV voor in't weekend een plebejer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |