Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 16:25   #41
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een onafhan kelijke rechtsmacht is beschikbaar voor alle burgers ergo : dus ook voor de overheid.
Hoe onafhankelijk het is en de kwaliteit ervan lezen we dagelijks in de krant he? Een jaar cel voor 1 mail per 2 weken of zo, hij had hen beter halfdoor geklopt, daar krijg je minder voor.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:31   #42
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hoe onafhankelijk het is en de kwaliteit ervan lezen we dagelijks in de krant he? Een jaar cel voor 1 mail per 2 weken of zo, hij had hen beter halfdoor geklopt, daar krijg je minder voor.
In een ideale staat heb je geen rechters nodig : daar wijkt een petanqueclub vanzelf als het algemeen belang dit vergt & misdadigers worden daar ter plekke gelyncht.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:35   #43
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onafhan kelijke rechtsmacht is beschikbaar voor alle burgers ergo : dus ook voor de overheid.
indien hij zich schuldig had gemaakt aan bedreiging of belediging of laster waarom hebben ze hem daar dan niet voor aangeklaagd ?

ze hebben hem aangeklaagd wegens het stellen van vragen en het maken van opmerkingen en verwijten en hebben nu op dit recht vd burger het etiket stalking gekleefd

en dat ze dit geprobeert hebben dat is één ding ( idd moet een onafhankelijke rechtsmacht er ook zijn voor de overheid )

maar een onafhankelijke rechtsmacht zou nooit meegegaan zijn in de redenering dat gebruik maken van je burgerlijke en politieke rechten vanaf nu stalking heet en dus strafbaar is

vraag je ook eens af waar dit eindigd - op de duur zal je voor één mailtje ook al kunnen gaan brommen

als burger heb je trouwens ook het recht om het oneens te zijn met vonissen van rechtbanken en ook daarop kritiek te uitten

tot slot wil ik nog even wijzen op de mening vh grondwettelijk hof in antwoord op jouw betoog

Citaat:
Ook het Grondwettelijk Hof bemoeide zich met de zaak. Dat stelde, kort na het losbarsten van deze zaak, dat een stad of gemeente een burger niet kan aanklagen wegens stalking. "Stalking is een hinderlijk gedrag dat een gevoel van onrust bij slachtoffers veroorzaakt. Alleen privépersonen kunnen zo'n onrust ervaren", stelde het Hof. bron http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...van-stad.dhtml
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 16:37.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:35   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, er is echter wél één verschil ...
U kan procederen tegen de staat tot Uw centjes op zijn,en dan is het finito...

Daar waar die staat tot in het oneindige kan blijven procederen tegen iedere burger met het geld van élke belgische burger,ook van diegene waartegen ze procederen....

Bekijk de kwesties maar van de rechtsbankzaken in verband met de onteigeningen die eerst door de staat worden gedaan én betaald en die later zowat alles wat ze betaald hebben gaan terugeisen in één lang gevecht voor de belgische rechtbanken....

http://www.humo.be/tws/deze-week/139...t-verlies.html
Een ware democratie ,nietwaar.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 mei 2009 om 16:40.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:37   #45
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
In een ideale staat heb je geen rechters nodig : daar wijkt een petanqueclub vanzelf als het algemeen belang dit vergt & misdadigers worden daar ter plekke gelyncht.
In een ideale staat hebben we ook geen gemeentes die verkopen wat niet van hen is.
Oud 27 mei 2009, 16:48   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik zou de inhoud vd mails wel eens willen zien

dreigen kan bvb ook zijn zeggen dat je een rechtzaak gaat starten ofzo - dat is een perfect legale vorm van "bedreiging"

waarom wordt de inhoud vd mails niet aan het publiek bekend gemaakt ?
Wat een ongezonde nieuwsgierigheid van jou !!

Zou jij het normaal vinden dat het gerecht smeuïge details, of zelfs andere details, uit een onderzoek zomaar te grabbel gooit?

Er zijn maar een paar mensen die het recht hebben om deze mails openbaar te maken:
- degene die ze verzonden heeft (maar als de mails beledigingen of bedreigingen bevatten, dan riskeert hij veel natuurlijk)
- degene die de mails ontvangen heeft. Maar als jij mij verwijt van een verhouding te hebben met de vrouwelijke burgemeester, en dat ik daarom niet zus of niet zo doe als ambtenaar, dan vind ik het niet zo erg nodig om die zakes nog eens in de gazet te zien. Wat ik dan, als slachtoffer, wil zien, is dat de dader van de beledigingen of bedreigingen gestraft wordt.

Weet ge wat ik begin te vermoeden? Dat jij een beetje die zaak politiek wil rekupereren. De maatschappij voor nog rotter dan ze is verslijten, om jouw maatschappijbeeld, zo links en anarchistisch als een vuilnisbelt, te propageren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:57   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indien hij zich schuldig had gemaakt aan bedreiging of belediging of laster waarom hebben ze hem daar dan niet voor aangeklaagd ?
Misschien, ik weet dat niet maar gij ook niet, omdat de kern van de zaak, namelijk het gevoel van de slachtoffers eer het repititieve van de beledigingen en verwijten was dat hen trof.

Maakt dat trouwens een verschil ? Behalve voor jouw om hier van je teelballen te maken?

Citaat:
ze hebben hem aangeklaagd wegens het stellen van vragen en het maken van opmerkingen en verwijten en hebben nu op dit recht vd burger het etiket stalking gekleefd

...
"Ze" hebben hem aangeklaagd. Wie? Wat weet gij ervan?
"aangeklaagd wegens het stellen van vragen ..." Hebt gij de aanklacht gelezen?

Pas op, ik weet er ook geen bal van, wat er daar in het verre Blankenberge gebeurd is.
Maar ik voel toch aan mijn water, dat er is loos is.
Zo voor wat petank te spelen, zo van uw teelballen maken;
en als burgemeester een dergelijke klacht indienen, dat klopt ook niet zo; meestal zitten ze niet te springen voor negatieve reklame.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 17:07   #48

Standaard

ik weet zeker dat de aanklacht stalking was schoofzak, omdat hij anders daarvoor niet veroordeelt geweest had kunnen zijn

ten tweede weet ik niet zeker of ze hem ook hebben proberen doen veroordelen voor bedreiging of smaad - zo ja dan is dat in ieder geval niet gelukt en heeft hij dus niet bedreigd of beledigd want dan zouden we nu lezen dat hij ook daarvoor veroordeelt was

wat uw verdere meningen over mij betreft - deze zijn totaal niet relevant - dit onderwerp gaat niet over mij maar over deze zaak en ik begin zo te vermoeden dat u de aandacht op mijn persoon wenst te vestigen om zo de aandacht vd essentie hier af te lijden

wat vele van uw andere meningen betreft en maatschappijvisie; ook daarmee ben ik het uiteraard grondig oneens en u met mij en voor dit recht van u en mij daar doe ik het voor en daar gaat het hier in deze zaak ook om

stel u maar eens voor dat u het morgen oneens bent met een locaal bestuur ergens en uw mening daartegenover uit - dan kan vanaf nu ook u daarvoor worden veroordeelt

wat de mening vd petanquevoorzitter hier trouwens betreft over het al of niet terecht zijn van het feit dat zijn club uit het park moest vertrekken - dit intereseert mij niet eens - ook al had hij hierin ongelijk - ook al was het terecht dat hij moest vertrekken - hij heeft het recht het daarmee oneens te zijn, kritiek te hebben en te uitten op deze beslissing, er vragen over te stellen enz
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 17:09.
Oud 27 mei 2009, 17:24   #49

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb zo'n vaak vermoeden dat de maatschappijvorm die jij voorstaat, reeds bewezen heeft in het verleden, dat de mensen er al in den bak vliegen wegens hun kritiek, nog vóór er al een vraag kan gesteld worden.
ik heb zo n vaag vermoeden dat niet ik maar u degene hier bent die voorstander is van dit systeem dat reeds bewezen heeft in het verleden dat de mensen er al in den bak vliegen wegens hun kritiek, nog vóór er al een vraag kan gesteld worden - u bent degenen die hier pleit voor die totalitaire staatsvorm terwijl de anderen hier pleiten voor uw recht om oa mijn maatschappijvisie zo links en anarchistisch als een vuilnisbelt te vinden
Oud 27 mei 2009, 17:25   #50
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de nodige uitzonderingen uiteraard. Kijk maar naar het fortis-debacle. Inmenging van de politiek in de rechterlijke macht? Zeker niet! De fortiscommissie, dat was een surieuze onderzoeksinstelling en zeker geen farce(zie knack enige tijd terug)!
Oud 27 mei 2009, 17:28   #51
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
130 mails op drie jaar dat is ongeveer 40 mails per jaar, oftewel bijna VIER briefkes per maand! elke WEEK een klachtenbriefke! man man d�*t is stalken zenne.
Ja maar, jij begrijpt ook niks , hé ! Die arme stalking-slachtoffers zijn getraumatiseerd nu ! Dat is wel wat erger als een paar stampen krijgen en direct daarna sterven, hoor ! Die mensen moeten nu met die afschuwelijke ervaring leren leven !!!
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 17:29   #52
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
neeje. Geketend aan een petanquebal
Hem verplichten om pétanque te spelen met zijn eigen ballen !
Oud 27 mei 2009, 17:31   #53
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
een dictatuur? goed om te weten, dan moet ik volgende week niet gaan stemmen. dat is genoteerd

nu nog even vragen welk persoontje de dictator is die alle beslissingen neemt
Elodie Rupo.
Oud 27 mei 2009, 17:32   #54
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat trouwens bij ons niet zoiets als een individu die dictator is. Het is eerder de macht van de corporaties (in het kapitalisme heeft niemand echt verantwoordelijkheid voor de daden, zoals ze zeggen) die doorweegt op de politiek (zijn er regeringsleden die géén belangen hebben bij private instellingen?), waardoor elke sociale of milieu maatregen die zou resulteren in een daling van de winstmarges onmogelijk wordt om uit te voeren (zie: kiwi-model voor de terugbetaling van geneesmiddelen, de verkoop van fortis, het verkopen van overheidsgebouwen om ze nadien weer te huren,enz). ALLE traditionele partijen (ze zijn als het ware een mengelmoes geworden van meestal weinig revolutionaire en onrealistische voorstellen) doen hier aan mee, het partijprogramma en -ideologie is slechts om de massa weer wat voor te spelden en de status quo te behouden.

Als het niet economisch opbrengt dan is het tegenwoordig de moeite niet om te proberen. En dat is de houding die ze willen dat je aanneemt. Nogmaals dank aan de massamedia hiervoor (en aan de arme schaapjes die alles geloven wat men bericht, of net niet bericht).

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 mei 2009 om 17:34.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 17:36   #55
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Hem verplichten om pétanque te spelen met zijn eigen ballen !
Lach er maar mee ...
Eerst klagen ze dat er te weinig aan sport wordt gedaan en als er dan topsporters zijn die een briefke teveel schrijven steken ze die in den bak ...
Alle kinderen die opkijken naar hun idool , posters hebben hangen op hun kamer van de wereldbeker petanque en dagelijk keihard trainen om ook op zo'n niveau te geraken zien nu hun dromen kapot gaan ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 18:34   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Petanquevoorzitter krijgt jaar cel voor stalken stad Blankenberge
Ik maakte mij eveneens de bedenking.

Hoe meer repressieve straffen voor meningsuitingen, hoe meer mensen met wraakgevoelens. Vroeg of laat wreekt zich dat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 18:43   #57
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik maakte mij eveneens de bedenking.

Hoe meer repressieve straffen voor meningsuitingen, hoe meer mensen met wraakgevoelens. Vroeg of laat wreekt zich dat.
-07/06/'09- Op onverklaarbare wijze heeft het Vlaams Belang tegen alle verwachtingen in een grote vooruitgang geboekt. De omzwaai bij de kiezer gebeurde op onverklaarbare reden net iets meer dan een week geleden.
Oud 27 mei 2009, 18:49   #58
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bijlange niet.

Het geval van Henri Vandenbosch is een uitzonderlijk geval. Hij is in alle opzichten bezeten van het behalen van zijn Groot Gelijk, en bestookt al jaren de Blankenbergse overheid met de meest dwaze vragen in ellenlange mails.

De overheid is telken male verplicht om zijn idiote en vermoeiende mails keer op keer te beantwoorden, waar heel veel tijd in kruipt. Toen de antwoorden mijnheer niet bevielen, begon hij te schelden en bedreigingen te uiten, het ene achter het andere.

De mails, beledigingen en bedreigingen bleven maar komen, en Vandenbosch breidde zijn ongenoegen uit tot elk Blankenbergs dossier (merk op dat hij zelf niet eens van Blankenberge is).

Ook anderen waren het slachtoffer van zijn maniakale obsessie, gouverneurs, ministers... kregen immers ook gepeperde mails.

Het is ook belangrijk om te noteren dat de Blankenbergse overheid zich veel moeite getroost heeft om de zaak op te lossen, door keer op keer te antwoorden op zijn mails, door vergaderingen voor te stellen om de zaak uit te praten... dit alles draaide steevast op niets uit.

Op een gegeven moment heeft men in Blankenberge gezegd: foert, en later, toen de grove beledigingen en bedreigingen maar bleven komen, heeft men hem een proces aangedaan.

Ik zou net hetzelfde gedaan hebben. Trop is teveel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:01   #59

Standaard

nope kiko als hij beledigt en gedreigd had was hij aangeklaagd en veroordeelt geweest voor smaad en of bedreiging en hij werd aangeklaagd en veroordeelt voor stalking

waar worden politiekers trouwens voor betaald met uw belastinggeld ? om oa op vragen te antwoorden van burgers dus maak er geen arme slachtoffertjes van he zeg

en stel dat hij idd overdreef dan hadden ze zijn mails ook gerust kunnen negeren en weg kunnen klikken - een overheid moet idd antwoorden maar geen zes keer op dezelfde vraag uiteraard

de vraag is nu

130 mails sturen op drie jaar tijd wordt dus gezien als stalking

is 120 mails op drie jaar tijd ook stalking ? volgens wat er nu gebeurt is het gerust denkbaar dat een rechter morgen oordeelt van wel

vervolgens 30 mails op drie jaar tijd ? ook stalking ?

20 ?

eentje ?

snappie

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 mei 2009 om 19:03.
Oud 27 mei 2009, 19:14   #60
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nope kiko als hij beledigt en gedreigd had was hij aangeklaagd en veroordeelt geweest voor smaad en of bedreiging en hij werd aangeklaagd en veroordeelt voor stalking
Fout. Indien men die piste bewandeld had, was het hek helemaal van de dam en zou de Blankenbergse administratie helemaal de slechte zijn in dit verhaal.

Men heeft gewoon geprobeerd de zaak in der minne te regelen, maar dat was buiten Vandenbosch gerekend.

Als men trouwens voor elke scheldbrief vol bedreigingen naar de rechtbank moet stappen...
Citaat:
waar worden politiekers trouwens voor betaald met uw belastinggeld ? om oa op vragen te antwoorden van burgers dus maak er geen arme slachtoffertjes van he zeg
Ik ken het fijne er niet van, maar in principe is de overheid verplicht om op elke vraag te beantwoorden. In hoeverre men steeds op dezelfde dwaze vragen moet of wil antwoorden, hangt vermoedelijk af van administratie tot administratie.

De onruststoker in dit verhaal blijft de stalker, niet de overheid. De Blankenbergse overheid is moegetergd geweest, en heeft de zaak voor de rechtbank gebracht.
Citaat:
waar worden politiekers trouwens voor betaald met uw belastinggeld ?
Niet om veel, heel veel tijd in te steken in het behandelen van absurde klachten waar Vandenbosch in veel gevallen dan nog niets mee te maken had !!

Een beetje serieus blijven he. Mensen als Vandenbosch overdrijven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be