Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 13:02   #41
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Oh neen, we zijn in deze niet de dommeriken.
Daar ben ik het niet mee eens.

Citaat:
Een post als deze bewijst overduidelijk wie hier op zijn/haar bek is gegaan, en het maar niet wil toegeven.
In deze post wordt gewoon een vraag gesteld. Dat kan gebeuren op een forum. Is eigenlijk niets uitzonderlijk op een forum hoor Firestone.
De reactie op deze post bewijst overduidelijk wie hier op haar bek is gegaan, en het maar niet wil toegeven.

Citaat:
Soit, zand erover, we zien binnen een tiental dagen wel of het VB "winst krijgt, en nog niet zo'n klein beetje".
Yep. Waarom zaagt ge d'er dan zo over?
Dimensie is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:04   #42
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je discussieerde toch volop mee hoor...
En jij mag ook mee discussieren en zelf op de vraag antwoorden !
Dimensie is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:04   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Al dat geleuter over procentjes winst bij het VB, is dat om de aandacht af te leiden van de KAAKSLAG /OPDOFFER / AFGANG die de Spa zal krijgen?
Van machtspartij naar flutpartijtje.

Of om de aandacht af te leiden van de MOT die VLD gaat krijgen door het succes van LDD?
de titel van dit topic is: "krijgt het Vlaams Belang klappen?"

als jij een topic wilt openen met als titel "krijgt de SPa klappen?" of "krijgt O-VLD klappen?" dan mag je dat hoor...
Oud 28 mei 2009, 13:05   #44
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de titel van dit topic is: "krijgt het Vlaams Belang klappen?"

als jij een topic wilt openen met als titel "krijgt de SPa klappen?" of "krijgt O-VLD klappen?" dan mag je dat hoor...
Bedankt voor de tip!
Dimensie is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:07   #45
BlueThunder
Banneling

Standaard

Wel wel wel, iedereen is niet zo bezig hoor met al die politieke zever, leven is zoals kort genoeg, ze vinden hem of haar tof uit Dag Allemaal of Story of Facebook.... vanochtend nog gelezen, alle affiches van die VLD advocaat, Kris en nog wat, gepikt door brave huismoedertjes en homo's om op te mastruberen, wel veelzeggend allemaal tegenwoordig.
weet je nog, Freya met ontblote billen vroeger, De Gucht met Rice.... en zoals professor
Devos zei : niemand leest die verkiezingsreclame, niemand kent de inhoud.... men stemt op gezichten.
BlueThunder is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:07   #46
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Als ik het hier lees, zou het Vlaams Belang een zware nederlaag tegemoet gaan op 7 juni.

Dit is echter in het verleden ook al voorspeld geweest en de voorspellingen kwamen niet altijd uit...
Hoe denken jullie erover?

Ik ben ervan overtuigd dat het VB meer gaat halen dan de cijfers die in de laatste peilingen te zien waren.
Dimensie is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:08   #47
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Kaakslagen en klappen, de media blijft die woorden lustig tappen.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:09   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de tip!
ik wacht.....
Oud 28 mei 2009, 13:10   #49
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik vermoed dat de enige winnaars die de kiesdrempel halen de NVA en LDD zullen zijn. De momentele politieke impasse is grotendeels te danken aan VLD, CD&V heeft gedaan wat ze anderen altijd verweten heeft, SP.A "mag het een hoofddoekje meer zijn?", GROEN! moeten ze regelmatig kunstmatig reanimeren door media aandacht (aannemende dat ze zelfs de drempel halen natuurlijk), VB gaat, zoals de meeste partijen stemmers verliezen aan LDD (en de vorige score evenaren zou zowiezo zeer moeilijk zijn, zelfs zonder de extra concurrentie),...
Gwyndion is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:38   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Peilingen spreken over iets van 15 procent voor VB.

Verlies van ongeveer 9 procent tov 2004.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:40   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Peilingen spreken over iets van 15 procent voor VB.

Verlies van ongeveer 9 procent tov 2004.
ik kan me zo voorstellen dat mensen zoals Circe gaan juichen met een score van 16% want meer dan de peilingen!
Oud 28 mei 2009, 13:41   #52
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Geen idee! Ik ga mijnen glazen bol even oppoetsen. Zelf heb ik nog geen idee voor wie ik ga stemmen dit jaar. Lang dacht ik aan LDD, maar die zijn blijkbaar al even sensatieziek als Open VLD.

Nee, ik weet het dit jaar echt nog niet. Hoogst waarschijnlijk ga ik SPa, Groen en Open VLD uitsluiten en tussen de rest ippe tippe torreke doen.

De vorige keer heb ik zo volgens sommigen wat te lang in het hokje gestaan.
Oud 28 mei 2009, 13:55   #53
armando
Schepen

Standaard

Ik kan het nog altijd niet begrijpen waarom het VB niet meer vlamingen kan overtuigen van de Vlaamse Onafhankelijkheid. Dit land is onbestuurbaar. Waarom willen Vlamingen in een land leven die geblokkeerd is op alle vlak. Het VB krijgt hier gelijk , er is maar één oplossing , den belgique splitsen, een einde maken aan deze onstaat, en dat kan je enkel doen om massaal , ik zeg wel massaal VB te stemmen.
armando is offline  
Oud 28 mei 2009, 13:56   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ik kan het nog altijd niet begrijpen waarom het VB niet meer vlamingen kan overtuigen van de Vlaamse Onafhankelijkheid. Dit land is onbestuurbaar. Waarom willen Vlamingen in een land leven die geblokkeerd is op alle vlak. Het VB krijgt hier gelijk , er is maar één oplossing , den belgique splitsen, een einde maken aan deze onstaat, en dat kan je enkel doen om massaal , ik zeg wel massaal VB te stemmen.
omdat het VB niet alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen is, het wilt ook mensen uitsluiten, alle mensen die geen "inboorlingen" zijn (woorden van Annemans gisteren) moeten eruit. vele Vlamingen zijn hiermee niet akkoord...
Oud 28 mei 2009, 14:01   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Misschien omdat mensen nadenken en beseffen dat splitsen niet de oplossing is voor problemen. Hoe kleiner je land hoe meer problemen je zal hebben in een geglobaliseerde wereld in tijden van crisis.

Tenzij je natuurlijk van Vlaanderen een belastingsparadijs wil maken zoals Luxemburg, Monaco, Lichtenstein.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 mei 2009 om 14:02.
Fallen Angel is offline  
Oud 28 mei 2009, 14:01   #56
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat het VB niet alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen is, het wilt ook mensen uitsluiten, alle mensen die geen "inboorlingen" zijn (woorden van Annemans gisteren) moeten eruit. vele Vlamingen zijn hiermee niet akkoord...
Simplisme ....
Dimensie is offline  
Oud 28 mei 2009, 14:18   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Ik kan jullie verzekeren : nva en ldd zijn de favorieten
Dedecker zegt wat het volk denkt en is rechtuit, recht door zee
Dewever is eerlijk, slimste mens die hem populair maakte, inhoud, mensen kijken naar hem op... als je onder de mensen komt, weet je dat... de grootste klappen gaan vallen bij VLD en VB.
Jij zegt "ik kan jullie verzekeren, nva en ldd zijn de favorieten".
Jij kan just niks verzekeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 mei 2009, 14:26   #58
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik ga deze draad nog een opdiepen op de verkiezingsdag

toccata is offline  
Oud 28 mei 2009, 14:30   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat het VB meer gaat halen dan de cijfers die in de laatste peilingen te zien waren.
Dat is dan ook de laatste weet ik veel, 15 ?, jaren een wet van Meden en Perzen.
Iedereen, zelfs de goorste klein-linkse en ook de brulkikker himself, weten dat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 mei 2009, 14:32   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geen idee! Ik ga mijnen glazen bol even oppoetsen. Zelf heb ik nog geen idee voor wie ik ga stemmen dit jaar. Lang dacht ik aan LDD, maar die zijn blijkbaar al even sensatieziek als Open VLD.

Nee, ik weet het dit jaar echt nog niet. Hoogst waarschijnlijk ga ik SPa, Groen en Open VLD uitsluiten en tussen de rest ippe tippe torreke doen.

De vorige keer heb ik zo volgens sommigen wat te lang in het hokje gestaan.

Van een understatement gesproken !!

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be