![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Met 100k zou ik sowieso het vastgoed ingaan opt moment. Desnoods wat bijlenen (tegen de lage rentetarieven, tschijnt dat ge vaste rentevoet nu al tegen 3.75 % kunt hebben) en verhuren ?
Nuja, aangezien ge net verkocht hebt weet ik niet of het dat is wat ge wilt. Ik zou het allesinds zien als een mooi appeltje voor de dorst voor later (huurinkomsten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Nuja, wat kunt ge met zo'n bedrag? Buiten op verschillende banken zetten om die extra belasting ofzo te ontwijken? ![]() (is da nie vanaf 50 000 euro?)
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik persoonlijk zou dan een Lancer Evolution voor mijn deur hebben, maar ik denk niet dat da uw bedoeling is
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 3 juni 2009 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb slecht nieuws voor u, BigF, je zal het alléén moeten klaren.
![]() Het advies van de bank(en) is grotendeels waardeloos, dat heb ik zelf kunnen ervaren. Er is ook spijtig genoeg geen altijd werkende strategie die gegarandeerd winst oplevert (wat sommigen ook mogen beweren). Je zal dus wel degelijk moeten doen wat je niet wilt: je zelf een beetje verdiepen in deze (saaie) materie en zelf beslissingen nemen. Spreiden is in ek geval de boodschap, zowel wat soorten assets betreft als wat banken betreft. En nooit verliefd worden op een belegging.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 juni 2009 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoor mij nu... Ik moet dringend een gepast sigaretje gaan rollen want dit begint de spuigaten uit te lopen. De bedoeling was eigenlijk wel dat de financiele experts hier hun saaie uitleg kwamen doen eh. En nu begin ik zelf al boekhouderspraat uit te kramen!
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik me niet vergis kende Desiderius er wel wat van, maar die is jammer genoeg al een tijdje van het forum verdwenen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Investeren in de cultuurwinkel van Knipp natuurlijk !
Zonder zeveren. Ik zoek zoiets. Heb zelf wel wat in een oorlogskas. Maar wil aan 100 K raken. Da's nipt, maar genoeg 'for starters'. Wie geld teveel heeft, mag me altijd contacteren. Ik zit al jaren te broeden en weet zeer precies waar ik naartoe wil. Geld moet roteren om winst te genereren. In een boeken-muziek-film winkel roteert geld snel. Ik moet altijd lachen als ik die %tjes van de bank zie. In pure handel draai je week na week je kapitaal om, met een veelvoud %en. De rest is kostenbeheersing. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 juni 2009 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze geraken ze aan de straatstenen niet kwijt dat is het probleem.
Toch ik hing vandaag achter een Hummer en ik voelde mij ne keer klein se.
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Meer nog investeren in immo in Bulgarije, Hongarije, Roemenie ... wat je daar betaald is 1/3 van de prijs hier ... en de prijs daar kan alleen maar stijgen ..
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() * drugs (risicovol)
*kunst ( klein risico) * goud (risico verwaarloosbaar)
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Een bekend probleem omdat er :
- veel mensen zijn die weinig van de beurs kennen en er vaak enkel maar hebben verloren, ondanks 'brave huisvader aandelen' - men geen vertrouwen meer kan hebben in het voortbestaan van de bank - men nog minder vertrouwen kan hebben in de beleggingsadviezen van de bank omdat de crisis aantoonde dat deze mensen zelf niet altijd weten waarover ze spreken - ... In deze tijden is dat niet zo grappig gezien vastgoed geen interessante optie is (prijzen vééél te hoog in vergelijking met zo'n tien jaar geleden) en de vraag is wat je er dan mee moet doen (verhuren brengt ook ellende met zich mee en vooraleer je je investering terug hebt, ben je enkele jaren verder). Zoals je zegt zijn banken onbetrouwbaar. Een oplossing (korte termijn) is 20 000 euro per bank (per gezinslid) uitzetten. De goedkoopste kiezen natuurlijk, en dan maar hopen dat je ze geen gratis bankkaarten erbij geven. Zo heb je recht op de waarborg en ontloop je de roerende voorheffing. Op lange termijn moet je je de vraag ook stellen hoeveel tijd je erin wil steken. En misschien ook hoeveel geld je ermee wil gaan vergaren op hoeveel tijd? En/of hoe risicovol je kan leven en hoe lang je dit geld eventueel kan missen? Enkele dingen die je afhankelijk hiervan kan doen zijn: - toch in vastgoed gaan. Misschien ergens een vakantiehuisje? Met wat geluk tref je mensen die iets snel kwijt moeten zijn uit geldnood en kan je het daarvoor onder 'de marktwaarde' kopen. Misschien bij een openbare verkoop, maar daarmee moet je geluk hebben. Toch duurt het lang eer je je geld terugziet als je verhuurt, en kruipt er veel tijd in, om nog te zwijgen van de regelneverij. - als je het liever op veilig speelt en niet te veel doet: beleggingsfonds, misschien een korf met zowel obligaties als aandelen om op extra safe te spelen? - een soort klikfonds met kapitaalsgarantie (opbrengst is hier ook naar, en je geld staat dan ook vast voor een bepaalde periode) - zelf research doen en de vergaarde informatie slim gebruiken om aandelen/obligaties/... te kopen. -> veel tijd, hoger risico, maar mogelijk ook grotere opbrengsten - Geen moeite insteken, opbrengsten moeten niet groot zijn: verbouwingswerken/vakantietje/zwembadje/Sauna'tje/royaler leven/cadeautjes om de kinderen te laten doorstarten/reisje/... ![]() - ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Ik zou met een groot deel de BEL-20 volgen. (met een tracker of een fonds of de aandelen 1 voor 1 kopen).
De BEL-20 is immers van zo'n 4500 naar beneden gedonderd tot 2000. Het eerstvolgende jaar wordt wrs een kwakkeljaar. Af en toe omhoog, dan trg naar beneden. Maar over 5 jaar, zal je een mooi rendement hebben. En je krijgt een pak dividenden. Laatst gewijzigd door Kazan : 3 juni 2009 om 18:51. |
![]() |
![]() |