![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, het ziet er naar uit dat in Nederland het einde van een tijdperk aangebroken is. Met een PvdA die tegen wat men in België noemt de kiesdrempel aanschurkt...
Dat tijdperk is de bewuste tijd van ons leven, de tijd dat we de politiek volgen, de laatste drie decennia dus. Het is afgelopen: de mannen die ons altijd met de grootste geringschatting behandeld hebben, de staat koloniseerden en het altijd beter wisten dan het volk, tuimelen naar beneden. Het geeft een licht Ceausescu-gevoel: dat verwonderd onbegrip op die gezichten. Vlaanderen volgt meestal een verkiezing later de Nederlandse trend. Voor één keer mag het meteen komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Nee, eerlijk gezegd had ik gedacht dat de liberalen juist klop zouden krijgen, gezien de aard van de kredietcrisis maar die zijn juist gestegen. Als het bij ons al zo is zonder ballast van de PS, wordt het bij jullie ''erger''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den Haag: van 24,9 naar 12,3 pct.
Arnhem: van 27,6 naar 13,9 pct. Utrecht: van 24,9 naar 13,1 pct. Gouda: van 23,8 naar 12,4 pct. Haarlem: van 27,4 naar 13,2 pct. En zo gaat dat maar door. Het is een ware ravage... Voor de lol nog even de uitslag van Staphorst opgezocht: van 8,2 naar 4 pct. En Baarle-Nassau: van 13,9 naar 6,3 pct. ![]() "We zijn toch nog de grootste partij van links", zei Thijs Berman. Hier schijnt iemand in iets mislukt te zijn. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 juni 2009 om 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() op gva.be geen woord hierover )) hun buitenlandblad begint met pkk )) weeral
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.nrc.nl/binnenland/article...gen_per_partij
Fictieve zetelverdeling Tweede Kamer CDA: 31 ChristenUnie-SGP: 10 De Groenen: 0 Democraten 66: 17 GROENLINKS: 13 Partij voor de Dieren: 5 Partij voor de Vrijheid: 26 PvdA: 19 SP: 11 VVD: 18 Totaal aantal zetels: 150 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 juni 2009 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als LDD of NV-A ,zondag bijna de grootste partij van Vlaanderen wordt,vindt u dat dan ook niet overtuigend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bovendien hebben ze de laatste jaren te veel gedraaid over Europa. Hoewel ik vind dat Timmermans het goed heeft gedaan. Blijkbaar staat deze Limburger niet voor de PvdA. Laatst gewijzigd door Sidharta : 5 juni 2009 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
4 Partijen moet voldoende zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is aan de partij om groot genoeg te worden. Als ze dat niet kunnen, moeten ze daar niet over zagen. Als ik geen camembert lust, heb ik het recht die niet te kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, ik heb gisterenlaat naar het debat geluisterd. En wat ik daar hoorde, bevestigt alleen nog wat meer hetgeen ik voordien al dacht over Geert Wilders: een petieterig weinig verheffend persoon, vol rancune. Uiteindelijk gewoon lucht. Als zulke mensen Nederland moeten gaan besturen, de Here sta u bij. Maar Wilders zal Nederland nooit besturen. Daar ben ik nu reeds van overtuigd. Laatst gewijzigd door system : 5 juni 2009 om 09:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste: Dit waren de Europese verkiezingen. Ten tweede: De opkomst was laag (Rond 40%). Onderzoeken lieten zien dat hoe lager de opkomst, hoe hoger het aandeel PVV, CU en SP. Met andere woorden: Fervente voor- en tegenstanders van Europa hebben gestemd. De middenmoot was relatief veel minder aanwezig. Vlaanderen (België) kent een opkomstplicht. |
|
![]() |
![]() |