Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 23:00   #41
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
"Kees met de Pet" heeft de Vlaamse tegenstanders van het gedoogbeleid niet nodig. Overigens ben ik voorstander en dus niet objectief. Overlast moet te allen tijde worden voorkomen, voor de bevolking ter plaatste.

Nederland is in een paar simpele bewoordingen eenvoudig te begrijpen. Doe waar je zin in hebt, maar val een ander er niet mee lastig. En met zn allen tégen de overheid.

In tegenstelling tot landen als Amerika, Frankrijk etc wordt in Nederland de discussie nauwelijks over de ethische kant van drugsgebruik gehouden. Ja, natuurlijk is drugs onethisch. Dus, het moet verboden worden, aldus die landen. Lekker makkelijk gezegd. Wij denken daar dus pragmatischer over. En dat geldt voor bijna iedereen. (zie boven: als je wilt blowen, ga je gang, maar zet ons niet in de stank cq lawaai om 02:00h 's nachts. Verbieden? Nee nee, dat is dus niet des Nederlands.)

Doe wat je wilt maar val een ander er niet mee lastig, is het echt zo simplistisch? Ja, zo simplistisch is het. Helaas kennen vele toeristen die gulden regel niet, en die krijgen dus de 'toorn van de samenleving' over zich uitgestort.

Door junkies geteisterde Nederlander? Zij die dat zeggen moeten er eens statistiekjes bij pakken. Heel Nederland scoort op allerlei aspecten van drugsgebruik, slachtoffers, criminaliteit/overlast etc bijzonder, bijzonder goed.
Ik ben blij dit te horen. Men laat het vaak uitschijnen dat het merendeel van de Nederlanders het gedoogbeleid liever afgeschaft ziet.
Het is inderdaad zo simpel als wat, doe gewoon wat je wil maar val er niemand anders mee lastig.

Zoals je zelf zegt, het probleem zit bij de onbeschofte toeristen en de te grote doorstroom in grensdorpen.
Het is het probleem van de buurlanden en niet dat van Nederland, daarom begrijp ik heel goed dat veel Nederlanders kwaad worden omwille van de overlast die wij veroorzaken.
Het is aan ons om het huidige verouderde en inefficiënte beleid van onze landen aan te passen aan de nieuwe situatie.
Oud 14 juni 2009, 23:06   #42
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Beetje summier, maar ik zal het ermee doen.

Mensen die verslaafd zijn zijn slachtoffers. Je kunt ze zoals je zelf zegt niet verbieden te 'scoren', want ze zullen er alles voor over hebben. Zelfs oude mensjes beroven om aan geld te komen om via het illegale circuit (want dat heeft nog geen land kunnen uitbannen) aan drugs te komen.
2000 jaar drugsbestrijding laat zien dat dat faalt. Het is beter een gecontroleerde omgeving te scheppen waar mensen die dat nodig hebben hun spul kunnen gebruiken. Ja, het is onetisch daar als overheid bij betrokken te zijn, maar je kan wel de kwaliteit waarborgen. Daarmee voorkom je verspreiding van HIV door vuile naalden in het illegale circuit, je voorkomt onschuldige slachtoffers van criminaliteit (autoradio's etc) en je voorkomt dat bepaalde groepen criminelen in landen als Colombia bijzonder rijk worden over de rug van onze drugsgebruikers.

nog wat leesvoer en feiten:

http://www.cedro-uva.org/lib/reinarman.why.html

verder:

volledige tekst: http://www.minbzk.nl/actueel/publica...et_nederlandse
100 jaar drugsbestrijding lijkt me iets realistischer.

Los daarvan. Coffee Shops maken drugs aanvaard, terwijl ze dat niet zouden moeten zijn. De enige manier om van het probleem van drugs af te geraken is de toevoer en de vraag te stoppen. En dat moet samen gebeuren.

Ik weet dat 1 jointje niet het grote probleem is. Maar joints veroorzaken gewenning, het effect verminderd en de verslaving vergroot bij ieder gebruik. De poort naar straffere drugs staat wijd open. En wat is daar de oplossing dan? Die ook gedogen? Mensen laten sterven aan verslavingen, overdosissen. Is dat de samenleving die jij wil? Waar iedereen maar doet wat hij wil, zolang jij er geen last van hebt?

PS: misschien is dit wat te veel off-topic en openen we hier best een andere draad voor indien je de discussie wenst verder te zetten.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 14 juni 2009 om 23:07.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 06:01   #43
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
als je twee totaal verschillende volkeren bijeen smijt, zoals België, krijg je problemen.
problemen kan je oplossen tot er problemen ontstaan die je niet meer kan oplossen en dan ontploft de boel.
en dat laatste is nu bezig.
Er is geen enkel volk dat meer op een Vlaming lijkt dan een Waal en omgekeerd.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 06:39   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

't zal niet helpen

en dat is goed
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 07:07   #45
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Nederlanders, en al helemaal Zuid-Nederlanders, lijken van alle volkeren veruit het hardst op Vlamingen.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 08:13   #46
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
in uw zin staat een grote fout : vervang "lijkt" door "verschilt" en je hebt de volledige waarheid.
zie naar de strekking in walonie en Vlaanderen. zie naar de standpunten over alle staatskundige zaken telkens volledig tegenovergesteld, enkel een stekeblinde kan(wil) het verschil niet zien

Laatst gewijzigd door rookie : 15 juni 2009 om 08:27.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 08:16   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Wallonië kan je zelfs geen frieten met stoofvlees(saus) kopen!
Oud 15 juni 2009, 08:34   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Geen natuurlijke staat

Citaat:
Ik zag vandaag het laatste deel van het programma waarin Michiel Hendrickx door Bourgondië trok (met een boot = Het Bourgondisch complot); daarin werd gesteld:
Bourgondië vormde samen met de Nederlanden een staat: dat was geen natuurlijke staat maar door politieke toevalligheden vormden deze 2 gebieden vanaf 1384 1 staat en... het was een groot succes;

Men zegt wel eens: BE is een staat die niet op een natuurlijke wijze gegroeid is; gesteld dat dat waar is; dan bewijst Bourgondië + de Nederlanden dat zoiets niet automatisch een mislukking moet zijn.
Het programma van M. Hendrickx is zéér goed.
Wat nog béter is: de prachtige tentoonstelling "Karel de Stoute" in Brugge.
Een must !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 08:38   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Gelijken

Citaat:
Vlamingen zijn leeuwen (zonder tanden) en Walen zijn hanen (ook zonder tanden)

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 09:19   #50
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Zolang die uitdieping van de schelde er niet komt zouden wij tol moeten heffen op onze wegen, kwestie van wat druk te zetten. En dan kunnen die duizende nederlandse vrachtwagens die ik iedere dag over de Antwerpse ring zie rijden eens mee betalen aan het onderhoud van ons wegennet.
Ooit gehoord van het eurovignet? Dat is een soort tol voor (zware) vrachtwagens. Nederlandse vrachtwagens moeten dus al betalen voor het gebruik van jullie wegen.

Mischien moeten we zoiets ook voor de Westerschelde invoeren. Mijn tante woont aan de monding in Zoutelande. Niets dan overlast heeft ze d'r van.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 09:28   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
een groot succes dankzij continue oorlog, complotten, regicide enz....
De inwoners van Dinant per twee aan elkaar binden en van de citadel gooien bjvoorbeeld vond men toen goed bestuur.
Er was veel geld in omloop en naast de financiering voor de oorlog schoot er nog genoeg over voor de kunsten, dat is waar. Een "gouden tijd", maar niet geschikt als voorbeeld voor onze maatschappij denk ik.
leopold 2 fans, zitten zich waarschijnlijk af te rukken als ze dit lezen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 09:29   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat Vlaanderen aan de top van Europa staat. Wallonie staat ook aan de top, maar op vlak van armoede, corruptie en andere vetzakkerij.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 09:30   #53
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Is er in Nederland eigenlijk onvrede met bepaalde zaken in de Belgische of Vlaamse politiek zoals wij problemen hebben met de Ijzeren Rijn, uitdieping van de Schelde, hun drugsbeleid, ... ?
Dat gezeur van jullie Belgen over de IJzeren Rijn komt me de strot uit. Altijd maar op hoge toon eisen dat Nederland moet opschieten. Hoe durven jullie?

Uit Wikipedia:
"Met het verzoek tot reactivering beroept België zich op het Scheidingsverdrag uit 1839 en het IJzeren Rijn Verdrag uit 1873. Dit laatste verdrag geeft België een concessie voor 99 jaar voor het rijden op de spoorlijn. In 1972 is dat recht dus verlopen. Daar komt bij dat België de spoorlijn heeft verkocht aan Nederland."

Volgens mij heeft Nederland ook nog nooit toegezegd dat de Westerschelde eindeloos zou worden uitgediept. Jullie mogen gebruik maken van de Westerschelde binnen redelijke grenzen. Net zoals wij van jullie wegen gebruik maken binnen redelijke grenzen. Wij gaan toch ook niet eisen dat er een extra rijbaan komt voor onze vrachtwagens, zodat ze makkelijker kunnen doorrijden naar Zuid-Europa?

Waar halen jullie Belgen het lef vandaan om op zo'n hoge toon allerlei beschuldigingen en verwijten te uiten? Alsof de IJzeren Rijn en de Westerschelde een onvervreemdbaar grondrecht is, zo gedragen jullie je.
Oud 15 juni 2009, 09:46   #54
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Het laat Nederland maw Siberisch koud wat er zich allemaal onder zijn zuidgrens afspeelt.
Jammer.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 juni 2009 om 09:46.
Oud 15 juni 2009, 09:51   #55
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Het laat Nederland maw Siberisch koud wat er zich allemaal onder zijn zuidgrens afspeelt.
Jammer.
Eén iemand die op klein-Nederlandse wijze reageert tegenover "België", is voor jou Nederland? Dat terwijl zeer veel Vlamingen niet liever doen dan zich afzetten tegen "de Ollanders"?

Sorry Felix, van jou had ik iets meer perspectief verwacht.
Oud 15 juni 2009, 09:55   #56
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jammer.
Tja, mijn liefde voor Vlaanderen is in de loop der jaren danig bekoeld. Dat krijg je als je als Nederlander vaak vijandig wordt bejegend in Vlaanderen. En ik kan me zo voorstellen dat onze politici hetzelfde gevoel hebben. Over Balkenende en het Nederlandse volk worden met enige regelmaat niet zulke aardige dingen gezegd door jullie politici. Dan moet je niet gaan klagen als blijkt dat Nederlanders omgekeerd ook niet overlopen van liefde. Sterker nog, dan mag je blij zijn als het blijft bij onverschilligheid.
Oud 15 juni 2009, 09:59   #57
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Eén iemand die op klein-Nederlandse wijze reageert tegenover "België", is voor jou Nederland? Dat terwijl zeer veel Vlamingen niet liever doen dan zich afzetten tegen "de Ollanders"?
Doel je op mij, met die opmerking? We zullen eens zien hoe jullie Vlamingen reageren als Nederland iets nodig heeft waar Vlaanderen geen enkele baat bij heeft, maar wel veel nadeel. Men haalt vaak de HSL aan. Maar van die hogesnelheidslijn hebben zowel Vlaanderen als Nederland voordeel. Met de IJzeren Rijn en de verdieping van de Westerschelde is het zo dat alle economische vruchten voor Vlaanderen zijn, terwijl er voor Nederland alleen vervuiling en overlast rest.
Oud 15 juni 2009, 10:10   #58
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Was inderdaad behoorlijk kort door de bocht van mij E.Gidius, (al hebben we hier wel te maken met een Nederlander die op dit forum actief is, en da's een vrij select groepje!) maar laat mij het anders formuleren: Nederland zit volgens mij niet te wachten op Vlaanderen. Ze kijken, denk ik, liever naar wat er "over de plas" gebeurt enzo, naar "grote landen".
Het mentaliteitsverschil waar ik het soms over heb is echt niet onoverbrugbaar maar wel reëel. (Kijk eens hoe goed Vlaamse managers het in Nederland doen, en ook omgekeerd: Nederlandse managers in Vlaanderen!)
Hoe graag ik Nederland(ers) ook zie, ik vrees dat we gedurende een bepaalde tijd onze eigen boontjes moeten doppen, binnen Europa natuurlijk.
Totdat de geesten langs beide kanten rijper geworden zijn. Ook langs Vlaamse kant.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 juni 2009 om 10:40.
Oud 15 juni 2009, 10:15   #59
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Tja, mijn liefde voor Vlaanderen is in de loop der jaren danig bekoeld. Dat krijg je als je als Nederlander vaak vijandig wordt bejegend in Vlaanderen. En ik kan me zo voorstellen dat onze politici hetzelfde gevoel hebben. Over Balkenende en het Nederlandse volk worden met enige regelmaat niet zulke aardige dingen gezegd door jullie politici. Dan moet je niet gaan klagen als blijkt dat Nederlanders omgekeerd ook niet overlopen van liefde. Sterker nog, dan mag je blij zijn als het blijft bij onverschilligheid.
De politici uit de traditionele partijen zijn dan ook niet zo'n slimme mensen vind ik. Die wentelen zich zelfgenoegzaam in het pluche van ons (op Frankrijk gerichte ) "ancien régime" (kleine letter). Politici van echte Vlaamse partijen vinden jullie heel wat aardiger. Echt waar! (Zelfs die "f..." *kuch* van een FDW)

(Trouwens, ook in Nederland krijgen Balkenende en Bos er wel eens van langs heb ik mij laten vertellen. En je zal ongetwijfeld gemerkt hebben dat ook niet iedereen hier zo lief is voor "de Vlaamse politici". )

Er lopen tegenwoordig ook lieden op dit forum rond die de hardwerkende Vlaming proberen te overtuigen om "de Bourgondiër uit te hangen" en zijn volksaard te verloochenen, in de vergeefse hoop ons te kunnen verknechten.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 juni 2009 om 10:41.
Oud 15 juni 2009, 10:55   #60
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was inderdaad behoorlijk kort door de bocht van mij E.Gidius, (al hebben we hier wel te maken met een Nederlander die op dit forum actief is, en da's een vrij select groepje!)
Spinoza is gekend voor zijn verongelijkte reacties op dit punt. Hij is zo goed als de enige Nederlander op dit forum die zo reageert. Alle andere zijn positief tot zeer positief over Vlaanderen en de Vlamingen. Sommigen van hen zijn ondertussen voor mij ook al goede vrienden geworden.

Citaat:
maar laat mij het anders formuleren: Nederland zit volgens mij niet te wachten op Vlaanderen. Ze kijken, denk ik, liever naar wat er "over de plas" gebeurt enzo, naar "grote landen".
Wel, dat is onjuist. Misschien was het zo tot de jaren '90, maar sinds de grote omslag na de moord op Fortuyn kijkt de meerderheid van Nederland met positieve gevoelens naar Vlaanderen, en geven peilingen steeds een meerderheid aan voor een hereniging.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be