Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 01:33   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is uw natte droom hé mijn beste....

Als U nog niet begrijpt dat Ahmadinejad slechts een marionet is in handen van de ayatollah's......

Wacht eens ,U bent volledig pro israel....daarom mijn beste...blijven dromen....
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 01:49   #42
r25msdn
Vreemdeling

r25msdn's schermafbeelding

Standaard

revolutie is wanneer een ideologie tegen een andere sta, mousavi is in veel dingen islamitischer dan ex-jood ahmadinajad, maar mousvai's zijn overtuigd van onislamitische dingen in de huidige systeem en dat is ook waar, veel dingen zijn puur van khomeini en hebben niets te maken met principes van de islam.

even in beeld

ahmadinajad in moskee

breekt vasten tijdens ramadan in moskee

op bezoek bij zijn moeder, broers en zus

sporten

met anti zionistische joden

rusten

trouwfeest van zijn zoon

r25msdn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 01:54   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Heeft ie ook een bed?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 01:57   #44
r25msdn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Heeft ie ook een bed?
een goie vraag
Oud 17 juni 2009, 02:03   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r25msdn Bekijk bericht
een goie vraag
Hij leeft precies redelijk sober. Komt me niet hovaardig over. Interessante fotos.

Ik zie de stakker daar op de grond liggen in elkaar gekrompen...vandaar de vraag naar het bed. Maar het was niet bedoeld om uit te lachen hoor.

Waarom toon je die fotos?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juni 2009 om 02:04.
Oud 17 juni 2009, 02:19   #46
r25msdn
Vreemdeling

Standaard

ik heb een biografie van hem gelezen, en ook hoe da die leeft en dergelijke, fotos drukken het misschien deels uit, maar dan zie ik ook in waarom hij de juiste persoon is voor de iraniërs, vooral de arme en simpele mensen dan!

hij komt zelf uit een arme familie, zijn vader bijvoorbeeld is smid, en da gevoel van hij is een van ons bestaat werkelijk bij de iraanse armen.

Laatst gewijzigd door r25msdn : 17 juni 2009 om 02:20.
Oud 17 juni 2009, 10:59   #47
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Voor de Dietse Nederlanden zou ik een katholiek nationaal solidaristisch systeem wel zien zitten. Een gedeelde macht tussen het volk, het leger en de Kerk.
Btw () Dat hebben we toch al. Wat zever je nou?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:12   #48
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ik denk dat Iran op een kruispunt is gekomen. Vandaag weer honderdduizenden mensen de straat op - meer als de rally's van Ahmadinedjad. En overal in het land komen nog veel meer mensen naar Teheran. Ze zijn de dictatuur stronzat.

Ik denk dat Iran hier een pad moet maken naar democratie of dictatuur. Het regime zal proberen deze "revolutie" te bedwingen - maar ik denk niet dat ze dat gaan lukken. We hebben het de afgelopen dagen al gezien: hoe meer geweld Ahmadinedjad en Khameini gebruiken, hoe meer protesten en hoe meer rellen in Iran.

In hoop van harte dat de Islamitische Republiek haar eigen graf aan het graven is om er snel en stil in te verdwijnen. Democratie in Iran zou een enorme stap voorwaarts zijn.
Ten eerste is Iran geen dictatuur. Anders zouden er geen verkiezingen worden gehouden. Het is natuurlijk evenmin een democratie in Europese zin. Maar er zijn vele soorten democratie. Volgens sommigen is er in de landen van de EU zelfs geen democratie, omdat ze geen landelijke referenda kennen.

Achteraf is het misschien wel gunstig dat Ahmadinedjad de verkiezingen won. Daardoor ontstonden er protesten. En door die protesten zien de burgers hun kracht. Als mensen zich van hun kracht bewust worden, dan kunnen er ineens veel dingen veranderen.
Als Mousavi had gewonnen, was er misschien zo goed als niets gebeurd. Alleen een iets mindere kwezel was president geworden, maar wel een conservatief.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 12:43   #49
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Volgens een of andere Britse peiling is onze indruk dat "iedereen" tegen Ahmadinejad is, alvast fout -- vlak voor de verkiezingen zou hij volgens die peiling al zwaar voor liggen op al de rest...
Anyway... wat Sjaax zegt zou wel eens kunnen kloppen. Door het feit dat Ahmadinejad herbevestigd is EN de internationale gemeenschap haar oog heeft laten vallen op wat er daar gebeurt, kan hij de wensen van het volk niet meer zomaar naast zich neerleggen. Een totale ommekeer onder de vorm van een nieuwe revolutie kunnen de heren aan het roer wel missen als kiespijn zou je denken...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 15:56   #50
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het nieuws nog even gevolgd, en ik denk dat er een "pocketvorm-revolutie" op gang komt. Ahmadinedjad moet ondertussen toch wel inzien dat een (groot) deel van het Iraanse volk tegen hem is. Met de komst van de moderne technololgie naar Teheran verloor het bewind van de ayatollah's haar machtsgreep op de Iraanse bevolking.

De huidige protesten wakkeren de ovrede en het debat alleen maar aan. Mousavi wil net zomin de Islamitische Republiek zelf ten val brengen, dan wel hervormingen doorvoeren. Dit ziet Khameini ook - en hij speelt er al op in met zijn hertelling van de stemmen.

Ik ga met Sjaax mee op het feit dat Iran langzaam aan het veranderen is: de burgers zien dat ze toch macht hebben en willen nu de hervormingen sowieso doordrukken. Het is eigenlijk al niet langer een strijd tussen Ahmadinedjad en Mousavi, maar een strijd om wanneer de hervormingen er komen - en in welke mate.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 17:14   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ik ga met Sjaax mee op het feit dat Iran langzaam aan het veranderen is: de burgers zien dat ze toch macht hebben en willen nu de hervormingen sowieso doordrukken. Het is eigenlijk al niet langer een strijd tussen Ahmadinedjad en Mousavi, maar een strijd om wanneer de hervormingen er komen - en in welke mate.
Zolang die hervormingen de onafhankelijkheid van Iran bewaren (vooral hoe ze hun economie organizeren natuurlijk) zal het land gedemonizeerd worden vrees ik. Maar goed. Iran is nog steeds in evolutie na de revolutie van 79 zou je kunnen zeggen. Het zal niet allemaal worden wat de Ayathollas willen, en dat is goed. Mensen zijn bewust en willen meer vrijheid en 'ontwikkeling'. Hopelijk vergeten ze in het proces niet te denken aan een rechtvaardige verdeling van rijkdommen.
Oud 17 juni 2009, 17:19   #52
Guust
Partijlid

Standaard

Ik ben geen Ahmadinajad fan maar zou de CIA ook niet de hand hebben in deze protesten?
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 17:20   #53
r25msdn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zolang die hervormingen de onafhankelijkheid van Iran bewaren (vooral hoe ze hun economie organizeren natuurlijk) zal het land gedemonizeerd worden vrees ik. Maar goed. Iran is nog steeds in evolutie na de revolutie van 79 zou je kunnen zeggen. Het zal niet allemaal worden wat de Ayathollas willen, en dat is goed. Mensen zijn bewust en willen meer vrijheid en 'ontwikkeling'. Hopelijk vergeten ze in het proces niet te denken aan een rechtvaardige verdeling van rijkdommen.
welke vrijheid, en wat voor ontwikkeling willen deze mensen en wie bedoel je met mensen hier? iraniërs, liberalen, marxisten, nationalistend...............
Oud 17 juni 2009, 17:26   #54
r25msdn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik ben geen Ahmadinajad fan maar zou de CIA ook niet de hand hebben in deze protesten?
een moeilijke vraag, maar de politiek van (ver)deel en heers is er zo en zo, los van de zaak welke kanidaat is beter voor cia
Oud 17 juni 2009, 17:46   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welke vrijheid, en wat voor ontwikkeling willen deze mensen en wie bedoel je met mensen hier? iraniërs, liberalen, marxisten, nationalistend...............
Ik kan slechts in algemene termen antwoorden op die vraag. Ik maak mijn statement op basis van de protesten en hun omvang. Ik denk niet dat de protesten verklaard kunnen worden énkel door politieke manipulatie van de massa. Iran beschuldigd de VS, het VK en Israël van inmenging in binnenlandse aangelegenheden, van het verkeerd voorstellen in de media van de eigenlijke situatie, en alhoewel de wens om een kleurenrevolutie in Iran op te zetten bij die 3 geviseerden zeker aanwezig is, kan dit moeilijk als een verklaring voor de onrusten gezien worden, hoogstens voor de manier waarop de media ermee omgaan. Ging de media maar steeds zo grondig te werk, ook als het om een natie gaat die reeds de leiders heeft die de sponsors van de 'westerse' media wensen, is eerder mijn reaktie, maar ik ga er niet van uit dat de media 'te veel' aandacht hieraan besteden, of dat die speciale media atentie de oorzaak van de onrusten zou zijn. Die oorzaak is voornamelijk in Iran zelf te zoeken, alhoewel de pogingen om Iran economisch te isoleren ook een deel van de verklaring zijn waarschijnlijk.

Door de grote mediabelangstelling voor de onrusten na deze verkiezigen kan het 'westen' de verkeerde indruk krijgen dat er hier een revolutie aan de gang is. Daar geloof ik persoonlijk niet veel van.

De oorzaak van de protesten moet echter wel onderzocht worden, en best wordt er rekening gehouden met de wensen van die betogers. Vergelijk het met de reaktie van china na de Tienanmen protesten (vele malen erger de reaktie van de chinese overheid daar niet van). china is geëvolueerd sindsdien. Op een of andere wijze hebben die betogers toch gevolgen gehad voor het systeem. Als Iran persisteert in een rigide ideologie zullen die protesten niet verdwijnen zoals ze dat in China deden.
Oud 17 juni 2009, 18:00   #56
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb een biografie van hem gelezen, en ook hoe da die leeft en dergelijke, fotos drukken het misschien deels uit, maar dan zie ik ook in waarom hij de juiste persoon is voor de iraniërs, vooral de arme en simpele mensen dan!

hij komt zelf uit een arme familie, zijn vader bijvoorbeeld is smid, en da gevoel van hij is een van ons bestaat werkelijk bij de iraanse armen.
Enkel mensen met perfide bedoelingen gaan demonstreren tegen zo'n goed en integer man als Ahmadinejad.

Het is vooral weer liberaal uitschot uiteraard dat betoogt. Gelukkig worden de betogingen al wat minder talrijk.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 juni 2009 om 18:01.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:04   #57
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Een goed idee zou zijn dat Ahmadinejad een Burgerwacht Ter Bescherming Van De Revolutie instelt. Dit door conservatieve en arme plattelandsbewoners massaal te bewapenen en hen richting Teheran doen bewegen om daar de straten op te kuisen. Dit zou mooi zijn: het volk dat de liberale poging tot staatsgreep teniet doet.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:13   #58
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig lijkt Iran de toestand goed onder controle te hebben, die bende van slechte verliezers en hysterische linksen werden daar goed en terecht onder controle gehouden. Vanzelfsprekend trekt de westerse pers weer massaal partij voor de anti-Iraanse partijen. Verder dan wat blijt-artikels in hun smerige leugengazetten kwamen ze dan ook niet. Een lelijkaard die een knuppel tegen zijn hysterisch bakkes krijgt vinden ze daar al een heus schandaal. Jammer dat het westen niet zo'n figuren als Ahmadinejad heeft, dan zou de zaak hier weer vooruit kunnen gaan in plaats van steeds meer achteruit.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:16   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Gelukkig lijkt Iran de toestand goed onder controle te hebben, die bende van slechte verliezers en hysterische linksen werden daar goed en terecht onder controle gehouden. Vanzelfsprekend trekt de westerse pers weer massaal partij voor de anti-Iraanse partijen. Verder dan wat blijt-artikels in hun smerige leugengazetten kwamen ze dan ook niet. Een lelijkaard die een knuppel tegen zijn hysterisch bakkes krijgt vinden ze daar al een heus schandaal. Jammer dat het westen niet zo'n figuren als Ahmadinejad heeft, dan zou de zaak hier weer vooruit kunnen gaan in plaats van steeds meer achteruit.
U zou het leuk vinden als in Nederland een Ahmedinejad-figuur aan de macht kwam, die dreigde Vlaanderen aan flarden te schieten?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:24   #60
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U zou het leuk vinden als in Nederland een Ahmedinejad-figuur aan de macht kwam, die dreigde Vlaanderen aan flarden te schieten?
Dat is klassieke overdrijving ("aan flarden schieten") op het karikaturale af. Iran heeft nog geen kat iets kwaad gedaan. Integendeel, het wil juist iets goeds doen voor het eigen land.

Overigens vind ik het maar dubieus hoe westerlingen menen dat zij beslissen wat er in Iran zal gebeuren. Zou u het kunnen appreciëren als de Iraanse geestelijken plannen opstelden voor welke regering er moet komen in Nederland?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be