Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 10:26   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat kan. Maar dat is hier niet het geval.
Maar als je dikwijls de verkeerde opsluit, is er geen plaats meer om de juiste op te sluiten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 10:32   #42
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het strafbaar om met een injectienaald gevuld met ammoniak in je saccoche rond te lopen als je 60 bent?
Wat voor effect zou dat hebben als die dan prongluk in de buik van zo'n vrijbuiterke terechtkomt? doet da zeer?

u zal zonder twijfel wel de gevangenis ingaan.

Wees gerust, voor een autochtoon die de wapens opneemt tov onze verrijkers maken ze gewoon plaats in de gevangenis.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 10:33   #43
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar als je dikwijls de verkeerde opsluit, is er geen plaats meer om de juiste op te sluiten.

ach nee.
als je de moeite zou nemen om in de gevangenis te gaan luisteren, je zou horen dat ze daar �*llemaal verkeerdelijk zitten.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 10:37   #44
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een waarheid als een koe.

Ik ben het met je eens dat een joint-rokende jongere niet op zijn plaats is in de gevangenis of een instelling. Een dealer daarentegen wel, maar dat terzijde.
Oud 21 juni 2009, 13:09   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Hij had simpelweg kunnen oordelen dat wegens plaatsgebrek de veroordeelde in één van de vele kelders van het FOD Justitie opgesloten moest worden onder toezicht van functionarissen van desbetreffende FOD. Maar aangezien dat stuk stront zelf een functionaris is ...
Zou, bij wijze van protest, ook leuk zijn geweest. Maar dat had hem ook waarschijnlijk zijn kop gekost.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 14:32   #46
Dimensie
Banneling

Standaard

De burger van Gent kreeg een slag in zijn gezicht.
Wedden dat die dader wel in den bak zal mogen zitten.

Citaat:
Boze burger slaat Gentse burgemeester blauw oog

Gents burgemeester Daniël Termont heeft gisterennamiddag een blauw oog opgelopen toen hij een vuistslag kreeg van een kwade burger. Aanleiding was een discussie over het rijgedrag van de dader.
HLN 21/6
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 15:14   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een waarheid als een koe.

Ik ben het met je eens dat een joint-rokende jongere niet op zijn plaats is in de gevangenis of een instelling. Een dealer daarentegen wel, maar dat terzijde.
Ik vind dat een dealer evenmin als een cafébaas in de gevangenis thuishoort.

Geen plaats in de gevangenis of instelling heeft veel oorzaken.

Wat stel je strafbaar? en hoe straf je? en hoe zwaar?
Oud 21 juni 2009, 15:38   #48
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
We kunnen beginnen met al de buitenlanders zoals Adam G naar hun eigen land te storen, is toch niet onmogelijk binnen het momenteel kader? Zou al veel helpen.
Dat was oorspronkelijk ook de bedoeling maar zijn advocaten hadden daar een stokje kunnen voor steken. En hoe deden ze dit? Door gebruik te maken van diezelfde spelregels die zoiets mogelijk maken.
Oud 21 juni 2009, 15:38   #49
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
En waren er geen kloeke manspersonen in de buurt om tussenbeide te komen? Als ik een dergelijk schouwspel meemaakte zouden er klappen vallen (waarschijnlijk vooral in mijn gezicht maar toch).
Zoiets kom ik ook tussen . Maar zelfs als je te veel schrik hebt, of echt te zwak bent, er is toch altijd gelegenheid alarm te slaan. Desnoods sla je een uitstalraam kapot, gelijk wat om de flikken te doen komen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 15:39   #50
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Gerecht? Dat er te weinig plaatsen zijn in de jeugdinstellingen ligt niet aan het gerecht maar aan het kortzichtige beleid van onze politici.

Het gerecht roeit ook maar met de (veel te beperkte) riemen die ze heeft.
oplossing : andere politici verkiezen ?
Oud 21 juni 2009, 15:43   #51
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vlaamse criminelen in Vlaamse gevangenissen, Poolse criminelen in Poolse gevangenissen, Marokaanse criminelen in Marokaanse gevangenissen,.... Lijkt me de evidentie zelf zolang er de garantie is dat ze gestraft worden.
Een rechter kan niet zomaar iemand om het even waar opsluiten. Trouwens de meeste strafrechters doen wel moeite om bepaalde mensen effectief in de bak te krijgen door een veroordeling uit te spreken van 3 jaar en 1 dag. Reden: Gevangenisstraffen van minder of gelijk aan 3 jaar worden meestal altijd omgezet in huisarrest of elektronisch toezicht (waarvoor ook middelen tekort zijn om deze effectief uit te voeren zodat er in de praktijk niets gebeurt)
Oud 21 juni 2009, 15:45   #52
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het strafbaar om met een injectienaald gevuld met ammoniak in je saccoche rond te lopen als je 60 bent?
Wat voor effect zou dat hebben als die dan prongluk in de buik van zo'n vrijbuiterke terechtkomt? doet da zeer?
60 jaar, dan gaat dat nog , zo een stoten uitsteken, maar 80-jarige vrouwtjes zijn dikwijls niet zo strijdvaardig meer. Mischien zelfs wel verlamd door de angst als zo 4 schoften op haar aanvliegen.
Maar als ik oud ben, zeker weten, dan draag ik steeds een geladen vuurwapen , binnen handbereik in mijn jaszak of tas .
Oud 21 juni 2009, 15:47   #53
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Kan het gerecht eraan doen dat er geen plaats meer is in die instellingen en dat ze moeten spelen met absurde spelregels (aka de wetgeving)?

Het eerste is de schuld van de uitvoerende macht (regering) en het tweede de schuld van de wetgevende macht (parlement). De ware schuldigen zijn dus de heren politici, ge vergist u van vijand.
Gewoon een ketting rond hun nek, en vastsmeden aan een boom , in afwachting dat er plaats vrij komt.
Oud 21 juni 2009, 15:48   #54
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Fout. De burger verwacht op de eerste plaats van de rechters, magistraten, gesubsidieerde advocaten en juristen-politici openbare veiligheid. Straffeloosheid brengt meer geweld, een algemeen gevoel van onveiligheid, maatschappelijke wantrouwen (bvb tussen bevolkingsgroepen).

"Wetgeving toepassen" of "scheiding der machten" is juristengewauwel bedoeld om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Gij verengt het gerecht tot louter strafrecht. Ge hebt nog vrederechters, burgerlijke rechtbanken, arbeidsrechtbanken, rechtbank van koophandel,... Allemaal organen van het gerecht die in de verste verte niks met de openbare veiligheid te maken hebben.

Op zich is het heel simpel:
Wetgevende macht=maakt de regels.
Uitvoerende macht=voert de regels uit.
Rechterlijke macht=zorgt voor de naleving ervan en sanctioneert overtreders en beslecht geschillen ivm deze regels.
Oud 21 juni 2009, 15:49   #55
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
En de criminelen met Vlaamse roots?
Als we enkel bandieten met Vlaamse roots in Vlaanderen moeten opsluiten, is er plaats zat in de gevangenissen, instellingen voor minderjarigen, en zelfs in de krankzinnigengestichten. Hoe zou dat nu komen volgens jou ?
Oud 21 juni 2009, 15:49   #56
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien sluiten we nu en dan de verkeerde op.
Een min-18-jarige die betrapt wordt op het roken van een joint, wordt beschouwd als crimineel.
Welk gevaar voor de openbare veiligheid is hij/zij?
Morgen heeft deze brave jongen / dame heroine nodig
en dan gaat hij/zij een 70-jarige vrouw doden voor 50 €
toevallig geen grapje
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 15:52   #57
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Gewoon een ketting rond hun nek, en vastsmeden aan een boom , in afwachting dat er plaats vrij komt.
Dus de rechter moet zeggen:"Ik veroordeel u tot x aantal jaar gevangenisstraf en in afwachting tot er plaats vrij is wordt u vastgesmeed aan een boom".

Het enigste wat die veroordeelde dan moet doen is naar cassatie stappen wegens het toepassen van regels die niet bestaan. Nogmaals: Als ge wilt dat criminelen worden vastgeketend aan bomen dan moet EERST de wetgever ervoor zorgen dat dit mogelijk wordt door deze mogelijkheid op te nemen in de wet. Een rechter kan alleen maar de instrumenten gebruiken die ze krijgt.
Oud 21 juni 2009, 15:57   #58
beste vriend
Banneling

Standaard Nog zo dom niet, het Saliche Recht

Citaat:
Vlaamse criminelen in Vlaamse gevangenissen, Poolse criminelen in Poolse gevangenissen, Marokaanse criminelen in Marokaanse gevangenissen,.... Lijkt me de evidentie zelf zolang er de garantie is dat ze gestraft worden.
Voor de grap even teruggrijpen naar het Salische Recht, waar het personaliteitsbeginsel geldig was, waar de misdaden berecht werden door de eigen stam, naar de wetten van de eigen stam, zelfs al was de misdaad elders gepleegd. Dus het zou er op neer komen, om bvb jongens met noordafrikaanse roots die hier een oude vrouw half of helemaal dood slagen, om ze te beroven, voor deze wandaad berecht worden in hun land van herkomst, op dezelfde wijze of ze de misdaad ginder gepleegd hadden, en dit in het zoeklicht van de internationale media , zodat er niet kan valsgespeeld worden.
Oud 21 juni 2009, 16:00   #59
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
De vrees van drugssmokkelaars die van bijvoorbeeld België naar Marokko (of omgekeerd) rijden, is om gepakt te worden in Marokko. In Frankrijk en België weten ze namelijk dat ze ofwel hun straf kunnen ontlopen, ofwel een milde gevangenisstraf krijgen.
Er is nog wel een verschil voor mij tussen gasten die een paar kilo hasj van Marocco naar Europa smokkelen, en beestachtige doodslagers van oude vrouwtjes...Deze laatsten zouden nergens milde straffen moeten krijgen.
Oud 21 juni 2009, 16:08   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
Morgen heeft deze brave jongen / dame heroine nodig
en dan gaat hij/zij een 70-jarige vrouw doden voor 50 €
toevallig geen grapje
Ik heb het over een min-18-jarige die vandaag met een joint betrapt wordt.

Wat heeft dat te maken met iemand die een roofmoord pleegt voor 50€?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be