Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2009, 17:20   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Die foto's werden hier dan ook weggehaald en ik kreeg van de mods opmerkingen voor het plaatsen van zgn. 'expliciet materiaal'.
Dat is dit ook, maar deze foto is al ruimschoots in de media geweest en dus niet meer nieuw.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 17:23   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is dit ook, maar deze foto is al ruimschoots in de media geweest en dus niet meer nieuw.
Flutargument. Dat geldt voor de foto's die ik plaatste eveneens. Al kan ik bijzonder goed begrijpen dat die voor jou nieuw waren.
Het reglement spreekt overigens nergens over nieuwe shockerende foto's ten opzichte van reeds ruimschoots in de media geweest zijnde shockerende foto's. Een shockerende foto is wat ze is, oud of nieuw.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind zeker niet dat deze foto weg moet. Ik ben tegen censuur, ook als ze niet tegen mij wordt toegepast.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 17:34   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Op die manier pas je dus censuur toe tegen alles wat niet in de mainstreammedia verschijnt. Zeer gevaarlijk en allesbehalve 'liberaal' in een oprechte betekenis van dat woord.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 17:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 17:48   #44
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op die manier pas je dus censuur toe tegen alles wat niet in de mainstreammedia verschijnt. Zeer gevaarlijk en allesbehalve 'liberaal' in een oprechte betekenis van dat woord.
Waarom kan men hier niet gewoon tevreden zijn met het plaatsen van een link naar bloederige foto's met het woord 'expliciet' erbij? Het negeren van topics, forumers en avatars heb ik zelf in handen maar er zijn dagen dat ik liever niet wordt onaangenaam verrast door een gore foto.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 17:51   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ceertje G, ik ben het weer eens met je eens.

Ik vind die mensen die achter alles een complot zien, gewoon idioten. Ik vraag me echt af hoe de VS achter de protesten kunnen zitten terwijl bij de vorige verkiezingen reeds alle hervormingsgezinde partijen in Iran werden verboden om deel te nemen aan de verkiezingen.
Vooral als ze er dan nog eens drugs bovenop gebruiken (zoals de persoon in kwestie). Dan wordt het pas helemaal te zot voor woorden
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 18:02   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik gaf een verklaring, niet een mening.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 18:15   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom kan men hier niet gewoon tevreden zijn met het plaatsen van een link naar bloederige foto's met het woord 'expliciet' erbij? Het negeren van topics, forumers en avatars heb ik zelf in handen maar er zijn dagen dat ik liever niet wordt onaangenaam verrast door een gore foto.
Het probleem is eerder waarom dat bepaalde 'shokerende' fotos zouden mogen gepubliceerd worden en anderen niet. Je hebt daarvoor een 'rechter' nodig, en die kan al dan niet partijdig zijn. Daarnaast bestaat er de kans dat forummers fotos willen laten verwijderen met als argument 'shokerend' terwijl hun eigenlijke motivatie eerder politiek is. Dat is politieke censuur, en daar mag een forum niet aan mee doen.

Ofwel laat een forum fotos toe ofwel verbied ze het, maar afwachten tot er iemand gaat klagen om dan fotos te verweideren leidt tot onrechtvaardigheden, want de motivatie van de klager kan welleens niet zo etisch zijn.

Een mogelijke tussenweg is dat het forum eigenhandig, los van een 'klacht', alle fotos nagaat en beoordeeld op basis van criteria die niet politiek geïnspireerd zijn. Persoonlijk lijkt me dat moeilijk uitvoerbaar, omwille van de subjectiviteit van zo'n oordeel, en omwille van het werk dat erbij komt kijken.

Ik ben verschillende keren voor mij shokeerdende fotos tegengekomen, maar ik ga daarom niet klagen dat die moeten verwijdert worden. Als je wil discusiëren over politieke en maatschappelijke zaken, moet je namelijk de realiteit willen en durven onder ogen zien.

Mischien kan er een uitzondering gemaakt worden voor Koetjes en Kalfjes. Dat er afgesproken wordt dat daar geen 'shokerende' zaken gepubliceert worden lijkt me ergens begijpelijk. Als je een rustige dag wil kan je daar dan terecht met je forumzucht.

Of de redactie van het forum met dit soort van zaken bezig is is een andere vraag. Maar er zijn tientallen vrijwilligers verneem ik, dus dat zou toch moeten kunnen. Arbitrairiteit komt de sfeer en verstanhouding niet ten goede, en uiteindelijk verliest het forum aan 'prestige'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 18:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 18:18   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flutargument. Dat geldt voor de foto's die ik plaatste eveneens. Al kan ik bijzonder goed begrijpen dat die voor jou nieuw waren.
Het reglement spreekt overigens nergens over nieuwe shockerende foto's ten opzichte van reeds ruimschoots in de media geweest zijnde shockerende foto's. Een shockerende foto is wat ze is, oud of nieuw.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind zeker niet dat deze foto weg moet. Ik ben tegen censuur, ook als ze niet tegen mij wordt toegepast.
Zever, die foto's die jij plaatste waren helemaal niet in de media geweest of veel bekeken. Ze waren meestal van dubieuze websites geplukt (ik betwijfel trouwens ten zeerste of ze niet getruckeerd waren). Het zat jou gewoon tegen omdat je je Israël-haat niet op die manier hier mag uiten hier. Net goed trouwens
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 18:43   #49
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zever, die foto's die jij plaatste waren helemaal niet in de media geweest of veel bekeken.
Niet in de media die jij frequenteert wellicht. Wel in de media die ik regelmatig raadpleeg en ze waren bijzonder veel bekeken. Maar dat kan jij helemaal niet beoordelen omdat je zomaar wat uit je nek kletst.

Citaat:
Ze waren meestal van dubieuze websites geplukt (ik betwijfel trouwens ten zeerste of ze niet getruckeerd waren).
Yeah, zoals CNN, BBC en dat soort websites. En natuurlijk, als het gaat over dode Palestijnse kindjes, dan kan het moeilijk anders of ze zijn getruceerd. Want Israël heeft nog nooit ook maar één Palestijns kind gedood...

Citaat:
Het zat jou gewoon tegen omdat je je Israël-haat niet op die manier hier mag uiten hier.
Ik haat Israël niet. Ik heb er een politieke opinie over. Die foto's waren derhalve geen uitdrukking van mijn haat maar een illustratie van mijn analyse. En een bewijs van het negationisme waar sommigen zich op dit forum systematisch aan bezondigen als het over Israël gaat.
Citaat:
Net goed trouwens
Zeker: censuur ivm meningen en visies die jou onwelgevallig zijn, vind je goed. censuur met betrekking tot visies en meningen die je deelt, vind je verwerpelijk.

Zo werkt dat bij mij niet. Ik ben tegen censuur, ook ivm meningen die ik niet deel.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:15   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

"Iraanse Neda wilde sterven voor democratie"

Neda, de 27-jarige Iraanse studente, die uitgegroeid is tot het symbool van het Iraanse protest tegen de verkiezingsuitslag, wilde sterven voor de democratie. Nadat ze vast was geraakt in het verkeer, stierf ze inderdaad door een schot in haar borst.

Neda Agha-Soltan was zaterdag samen met haar muziekleraar -en niet haar vader zoals eerder werd aangenomen- onderweg toen ze vast kwam te zitten in het verkeer, niet ver vanwaar de Iraanse protestbetogingen zich afspeelden.

Basij-militie
Ze stapte uit de auto omdat ze het te warm had en werd neergeschoten, volgens haar verloofde door scherpschutters van de regeringsgezinde Basij-militie. De Iraanse autoriteiten beweren dat niet de ordediensten, maar "terroristische elementen" zaterdag geschoten hebben op de jonge vrouw.

Haar verloofde Caspian Makan waarschuwde Neda nog dat het zaterdag veel te gevaarlijk was om buiten te komen. "Als fotojournalist ken ik de gevaren. Ik deed alles om haar te stoppen, maar ze wilde maar één ding: democratie voor haar volk."

"Helaas, is ze zo aan haar einde gekomen: een kogel door haar hart en long. Ze stierf in de armen van haar muziekleraar. Ik kan haar nog altijd voelen, ik spreek nog met haar", aldus Makan.

De gruwelijke beelden van haar dood verspreidden zich via internet.

(bron gva)

Oud 24 juni 2009, 20:30   #51
FDM
Banneling

Standaard

( haar platleggen was niet zo een goed idee mij gedacht )
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:43   #52
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Met alle respect en medeleven, maar ik betwijfel zeer sterk dat deze persoon "wilde sterven voor de democratie". Ze kwam gewoon om ten gevolge van de harde repressie die in Iran momenteel gevoerd wordt. Niet meer en niet minder. Dat maakt haar dood niet minder erg. Maar al dat pathetische gedoe is aan mij niet besteed.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:46   #53
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ze wilde niet "sterven voor de democratie", maar wel leven in een democratie.
Oud 25 juni 2009, 10:00   #54
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat lijkt me al een stuk aannemelijker, hoewel ik de dame in kwestie en haar opvattingen over democratie uiteraard niet ken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 10:51   #55
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral als ze er dan nog eens drugs bovenop gebruiken (zoals de persoon in kwestie). Dan wordt het pas helemaal te zot voor woorden
Echt sterk van je, de geloofwaardigheid van iemand op dergelijke manier ondermijnen geeft enkel maar blijk van het type persoon dat jij bent. Maar jij bent dan ook de grootste gebruiker van drogredens (zie ad hominem), wat jouw meningen niet ten goede komen.
Oud 25 juni 2009, 11:45   #56
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net goed trouwens
wat voor soort liberaal zijt ge eigenlijk??
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:14   #57
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo. Spijtig genoeg is het resultaat hetzelfde. Zij is dood, de bloedige Achmedinejad en zijn Tulbans zijn nog aan de macht.
Oud 25 juni 2009, 19:43   #58
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat uw conclusie na verkiezingen? Die met de meeste stemmen moet aftreden en die met de minste stemmen moet President worden?

Vreemde logica...
Logica van de Amerika schoothondjes is dat. We hebben het ook gezien in Palestina, Hamas mocht geen meerderheid hebben. Zij willen alleen maar democratie als het hen uitkomt. Trouwens de Eygptische dicatator Moebarak wordt wel voluit gesteund, daar horen we niets van democratische verkiezingen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:45   #59
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, nochtans waren er verkiezingen en blijkbaar heeft haar favoriet minder stemmen dan haar tegenstander. De Mousavi supporters kunnen blijkbaar niet goed om met het begrip democratie.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:19   #60
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Opgevoerde show, met gemanipuleerd protest vanuit het buitenland.

Op de avond van de verkiezingen werden tienduizenden sms'jes verstuurd met de mededeling dat de opposanten gewonnen waren, waarna dan plots de officiële Iraanse media het échte resultaat melden. Natuurlijk onstaat er dan protest.

De overgrote meerderheid der Iraniërs staat achter president Ahmadinejad en een iets minder grote meederheid staat achter de geestelijke leiders van het land.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be