![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Het zou misschien ook helpen moest de VS uw 'moslims' (eigenlijk Iraki's) er niet toe aanzetten elkaar te bevechten. Daarnaast zou het wellicht ook helpen moest de VS dmv een marionetten Irak niet bezetten. Wat ongetwijfeld ook een goede zaak zou zijn om het geweld te stoppen is een krachtdadig beleid van een democratische regering in Irak, eentje met een elementair respect voor mensenrechten en democratie bvb.
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Technisch gezien is het niet onze olie. Het is Irakese, Iraanse, Saudische, Venezolaanse,... olie die we - vaak op redelijke crapuleuze wijze - 'kopen' op een 'vrije' markt. Maar dat zijn voor u wellicht slechts details.
Daarnaast meende ik mij te herinneren dat België zijn olie in hoofdzaak uit Bolivia en Nigeria importeerde.
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() En ik meen me te herinneren dat VS/westerse bondgenoten zoals Saudi-Arabië, Koeweit, UAE,... niet meteen de armste landen in de wereld zijn, in tegendeel. Misschien doen we iets verkeerd, onze kwaadaardige imperialistische uitbuitingstechnieken lijken niet te werken in deze landen! Oh nee! Maak invasieplannen op, rap!
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kunnen ze nu eens niet trachten om een vrij en democratisch land op te bouwen? Misschien eens een rolmodel voor de Islamwereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een WC waarop je met je uitlaat richting Mekka zit, is haram. Dus ik denk niet dat ik een mohammedaan als WC-poetser zou aannemen; toch niet voordat ik de oriëntatie van alle te onderhouden WC's heb gecontroleerd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is het doel van de aanslagen? Aantonen dat de VS het land niet mogen verlaten, dat de terugtrekking van de VS-soldaten uit de steden een slecht idee is, dat het land in de chaos zal terechtkomen als de VS hun troepen terugtrekken. Wie heeft daar belang bij? Islamisten? Baathisten? Al Qaeda? Niet echt toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zeg eens, waarom zou de VS daar nog willen blijven? Na al die miserie en kritiek? Ze zitten met genoeg in Saudi-Arabië, Koeweit en Bahrein, en voor de VS is een plas water al genoeg om aan "power projection" te doen moesten ze willen. Ze hebben nu een pro-VS regering in Irak. Mission Accomplished.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gruwel en slachtpartijen onder moslims blijft voortduren. Weer zo'n 70 doden en honderden gewonden in amper twee dagen. Waaronder veel burgers, inclusief schoolkinderen.
Opnieuw 35 doden bij zelfmoordaanslagen in Irak Negen doden bij aanslag met bomauto in Mosoel 25 doden bij aanslag met vrachtwagen in Afghanistan . |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en dat terwijl die amerikanen daar zijn , die toch zo succesvol waren.
![]() o juist, het is pas goed begonnen nadat die amerikaanse nitwits daar de boel zijn gaan ophitsen tussen verschillende bevolkingsgroepen omdat ze zelf zoveel soldaten in body bags zagen terugkomen van een compleet nutteloze en uitzichtloze oorlog. alee niet echt volledig nutteloos, sommigen zagen vooral olie en de $ die dat zou opleveren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Tjaa daar zit een probleempje. In de Noordzee zit nog, in Siberië, voor de kust van Afrika. En als dat op is verder kijken (lees het onhaalbare ervan af)
![]() |
#56 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeg ik mij ook af. Het feit dat de Turken en de Marokkanen in Nederland beter worden? Of het feit dat de Marokkaanse jongens zoals hun voorouders vooral verkiezen WC-potten te kuisen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Het valt mij op dat veel mensen moeite hebben met het begrijpend lezen van de nieuwsberichten over bomaanslagen in Irak.
Ik zou zeggen: vergelijk de laatste 50 nieuwsberichten over bomaanslagen in Irak met elkaar en vertel mij eens wat jullie opvalt. Ik verklap het alvast: de meeste of eigenlijk alle bomaanslagen zijn tegen sjiitische doelen gericht en in sommige gevallen tegen Koerdische doelen of andere minderheden. Dit verklaart jullie vraag waarom de moslims wereldwijd zwijgen. Die sjiieten zijn toch maar nep-moslims, ketters die nog erger dan joden zijn in salafistische (soennitische) ogen. En de Koerden zijn slaven van de zionisten die met de Amerikanen heulen. Zij verdienen de dood. De massamoordenaar Saddam was een martelaar! Dit is de manier waarop veel soennieten denken, helaas. En als je bedenkt dat 80% van alle moslims wereldwijd tot de soennietische stroming horen, en dus veel van de moslims in Nederland en België soennieten zijn dan begrijp je waarom men stil is als hun "broeders" om het leven komen. Ik zet broeders tussen aanhalingstekens omdat het de soennieten werkelijk niks kan schelen dat deze onschuldige mensen worden afgeslacht, die ketters worden niet tot hun broeders gerekend. De enige keren dat deze sjiieten tot broeders worden gerekend is als de soennieten hun leed tegen het Westen kunnen gebruiken. Zo zullen zij de Amerikanen bashen: "vuile oorlogsmidadigers en kruisvaarders zijn die yankees! Kijk wat ze aanrichten in Irak!" Maar deze soennieten vergeten voor het gemak dat de soennietische terroristen degenen zijn die achter 99,99% van de aanslagen in Irak zitten. En het was de soennietische Saddam die de sjiieten en Koerden afslachtte voor de Amerikaanse invasie van 2003. En daarom ben ik het ook zeer oneens met de users op dit forum die roepen dat Irak een dictator nodig heeft, en dat we Saddam moesten laten zitten. Zien jullie niet in dat je hiermee de sjiieten en Koerden in Irak onrecht aandoet? Zij waren de slachtoffers onder Saddam, en zijn nog steeds de slachtoffers van de soennietische terreuraanslagen. Saddam maakten ze af in de naam van Arabisch nationalisme, en nu doen dezelfde soennieten het in de naam van soennietisch islamisme. Het enige verschil met het Irak van Saddam is dat de sjiieten en Koerden nu tenminste de macht hebben in Irak (president van Irak is een Koerd en de premier een Arabische sjiiet) en zichzelf kunnen verdedigen (en terecht aangezien de sjiieten en Koerden de meerderheid van de Iraakse bevolking uitmaken). |
![]() |
![]() |