Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 18:12   #41
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Vrouwen aan de haard of vrouw aan de haard was toch wel degelijk een subtitel in het programma van het vb (weliswaar lang geleden, de laatste jaren lees ik die rommel niet meer)

En eerlijk een vader kan net zo goed zijn kind troosten als een moeder. Indien dit niet het geval is zouden al die vaders toch beter eens twee keer nadenken voordat ze kinderen maken.
En nee huismoeders of vaders zitten echt niet op hun gemak in den hof, dat is een fulltime job en zeker niet minder zwaar dan het overgrote deel van de jobs.
Een "moderne papa" hoeft dat helemaal niet beter te doen, gewoon even goed.

Dat mannen meestal een hoger inkomen hebben is langzaam aan het verdwijnen (gelukkig maar). Het loon moet gewoon gelijkwaardig worden en dit kan enkel als mannen eindelijk ook eens hun verantwoordelijkheid nemen. En er een duidelijke wet komt die deze discriminatie tegen gaat. Ons taalgebruik wat veranderen zou ook al een grote verbetering zijn.

Anyway als het vb streeft voor een (gelijkwaardig) opvoedersloon voor huismoeder of vader (onafhankelijk van hun oude job) kan ik dat alleen maar toejuichen en is blijkbaar hun eerste punt waar ik mij 100% in kan vinden. Dus nee dit is geen vb bachering.
voor de laatste maal. vrouwen aan de haard dat is hetgene dat de bashers en van gemaakt hebben. een opvoedersloon was de stelling. en ja, ik vind nog altijd dat een moeder beter gepllatst is om een kind op te voeden. (mag ik toch nog even mijn eigen mening hebben?)
en de lonen die gelijk zijn? bij de ambetantenaren zeker!
maar in de privé??
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:24   #42
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
voor de laatste maal. vrouwen aan de haard dat is hetgene dat de bashers en van gemaakt hebben. een opvoedersloon was de stelling. en ja, ik vind nog altijd dat een moeder beter gepllatst is om een kind op te voeden. (mag ik toch nog even mijn eigen mening hebben?)
en de lonen die gelijk zijn? bij de ambetantenaren zeker!
maar in de privé??
Natuurlijk mag u uw eigen mening hebben. Mijn mening is dat indien vaders zich niet geschikt voelen om kinderen op te voeden ze er beter geen zouden maken.

Ik heb nooit gezegd dat de lonen gelijk zijn maar dat ze langzaam dichter bij elkaar aan het komen zijn. Natuurlijk zijn er nog grote verschillen en dit is een SCHANDE (maar daar kan het vb niks aan doen). De partijen die de wetten maken zouden hier iets moeten aan doen en niet vandaag maar gisteren!

Wat wel mogelijk is, en vaak genoeg voorkomt is dat de vrouw gewoonweg een beter job heeft dan de man (doordat ze bv hoger geschoold is).
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:35   #43
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
nu waarover geen vaders aan de haard. omdat het meestal de grootste inkomens verwerver is. en zij eens eerlijk. wie kan er beter haar kind troosten wanneer het valt. wie heeft zoveel gedult om een kind terecht te wijzen (zonder boos worden) of een MOEDER?
Vaders kunnen dat ook wel hoor, aleen moders is iets oudbollig.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:41   #44
PvdV
Partijlid

Standaard

Als het vb voor eigen volk eerst is waarom schreeuwen jullie het dan alleen uit over de discriminatie van de vrouwen binnen de moslim gemeenschap en wordt er geen woord over de discriminatie van de vrouwen in het eigen volk gerept?
Men zou noghtans denken dat de discriminatie tov de vlaamse vrouwen een bigger issue zou zijn dat de discriminatie van vrouwen die niet tot het eigen volk behoren.

Als eigen volk eerst komt is het onrecht die de vlaamse vrouwen ondergaat (lager loon voor zelfde arbeid) veel erger. Of past dit niet in een populistische campagne?

Voor zover ik weet heb ik de vb top nog nooit horen zeggen dat de lonen gelijkgesteld moeten worden. Indien ik fout ben mag je altijd een linkje posten.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:51   #45
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.org/6/100/

"Het is wel tijd voor bezinning en herbronning. Voor vernieuwing en verjonging. Voor het uitdragen van ons programma, op een jonge, frisse, eigentijdse en 21ste eeuwse manier. "

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...k-gezaagd.aspx

"Als Dewinter en Annemans niet opstappen, is ons doodvonnis getekend", onder die titel publiceert Humo een stukje vuile was. Anoniem."

"Volgens diezelfde bron zou voorzitter Valkeniers nu voor het eerst tegen Dewinter ingaan en plannen hebben om het partijbestuur opnieuw samen te stellen. Valkeniers zou een koers varen die dichter aansluit bij de N-VA."

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...s-Belang.dhtml

"De geesten van Dewinter, Vanhecke en Annemans zijn zo bekrompen dat verandering in de partij compleet onmogelijk is", luidt het"

Laten we het hopen dat ze de bezem eens door de racisten van het VB halen en de partij als een normale democratische partij verder kan.

Wij zijn alvast ook benieuwd of de voorzitter en het partijbestuur van het VB gaan kiezen voor een integraal-nationalistische, radicale, non-conformistische en solidaristische koers dan wel voor het achternalopen van de "democraten"-kliek. In het laatste geval zullen wij de vele nieuwe leden en militanten bij N-SA met open armen ontvangen.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 22:42   #46
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De lonen van vrouwen en mannen zijn gelijkgesteld.
Vrouwen worden (gelukkig) niet meer gediscrimineerd.
De sossen hebben nog een tijdje het vrouwenstemrecht kunnen tegenhouden maar daarna is het op een anderhalve generatie (mits hard werken) toch nog goedgekomen.

De lonen van mannen en vrouwen liggen trouwens gelijk (het CGKR zou nogal werk hebben om naast het dagdagelijkse screenen/vervolgen van het VB zich ook nog eens met werkelijke problemen te moeten bezighouden)

Dat de linkies nu aan het proberen zijn om de vrouw terug onder de kopvod/bourka/sharia te krijgen is uiteraard weer een stap terug voor de vrouw maar ze zijn met meer dan 50% en kunnen ze ook stemmen hé.
Oud 2 juli 2009, 01:24   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als eigen volk eerst komt is het onrecht die de vlaamse vrouwen ondergaat (lager loon voor zelfde arbeid) veel erger.

Ik denk niet dat vrouwen minder loon krijgen voor gelijk werk.
Wel is het zo dat vrouwen tradioneel meer te werk gesteld zijn in sectoren zoals de textiel en grootwarenhuizen waar de lonen lager liggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 02:39   #48
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
voor de laatste maal. vrouwen aan de haard dat is hetgene dat de bashers en van gemaakt hebben.
Vrouwen evalueren meer dan dat. Vrouwen versus mannen zijn namelijk zowat de enige kiezersgroepen die men kan onderscheiden. Dat heeft het Instituut voor Sociaal en Politiek Opinieonderzoek van de KUL van haar studie gemaakt. Ze stelden vast dat vrouwen linkser stemden dan mannen, en daar een rede voor hadden. Ze vonden het geheel aan waarden (sic) en opvattingen van het Vlaams Belang maar niks. Het Instituut gaf wel toe dat de zuil waartoe men behoort ook een beetje het stemgedrag bepaalt, maar bijvoorbeeld een lage opleiding doet niet per se stemmen op het domme blok.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 06:17   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.org/6/100/

"Het is wel tijd voor bezinning en herbronning. Voor vernieuwing en verjonging. Voor het uitdragen van ons programma, op een jonge, frisse, eigentijdse en 21ste eeuwse manier. "

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...k-gezaagd.aspx

"Als Dewinter en Annemans niet opstappen, is ons doodvonnis getekend", onder die titel publiceert Humo een stukje vuile was. Anoniem."

"Volgens diezelfde bron zou voorzitter Valkeniers nu voor het eerst tegen Dewinter ingaan en plannen hebben om het partijbestuur opnieuw samen te stellen. Valkeniers zou een koers varen die dichter aansluit bij de N-VA."

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...s-Belang.dhtml

"De geesten van Dewinter, Vanhecke en Annemans zijn zo bekrompen dat verandering in de partij compleet onmogelijk is", luidt het"

Laten we het hopen dat ze de bezem eens door de racisten van het VB halen en de partij als een normale democratische partij verder kan.

Bron : HUMO De Morgen en anoniem... Whowww

zeer geloofwaardig...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 06:19   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
In de underdogpositie of slachtofferrol trappen de mensen niet meer.... de plaat is meer dan afgezaagd. De Golden Days zijn nu wel voorgoed voorbij voor het VB...
de kat komt altijd weer
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 juli 2009, 06:22   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Morel hekelt idee van kliklijn voor vrouwen in boerka

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090701_043

wat doet zo een verstandig meiske in zo een partij en met zo gasten... zou bet naar de NVA overstappen...
Vlaams Belang wil veranderen en een andere mening of een nieuw geluid, tegen Filip Dewinter ingaan... weer niet goed
Oud 2 juli 2009, 06:31   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Eyskens ( CVP ) heeft dit vorige week mooi samengvat : wij Europeanen zijn nog amper met 500 miljoen, we gaan naar 10 miljard mensen op deze planeet.... het zijn wij die ons moeten aanpassen aan de rest... en dat is in de roos en pure realiteit.
Lees: "Mijn generatie politici heeft de boel hier zodanig uitgemolken dat onze opvolgers niet meer weten waaraan of waaraf om het nog op te lossen. Maar dat is mijn probleem niet meer want ik zit op een royaal pensioen en tegen de tijd dat de klappen vallen, heb ik er het bijltje al bij neergelegd. Apres nous la deluge."

Meer is dat niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 06:40   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is vrouwen aan de haard nog altijd een standpunt van het vb?
doe eens de moeite en lees het programma in plaats van idiote vragen te stellen.

Kinderen opvoeden kan zowel door de man als de vrouw, met een degelijke vergoeding als thuiswerkende ouder.
Oud 2 juli 2009, 06:46   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
In het Vlaams Belang zitten geen dommeriken, ze zullen wel het nodige doen om het tij te keren.
Ik vrees er voor. Met carnavalnummers als "o jee, weer een moskee" en die idiote kliklijn zitten ze weer op hun koers van de jaren tachtig. Niet bepaald de toon waarmee je de brave huisvader kan lokken en een brede volkspartij kan zijn. Ik vind het jammer - als separatist dan - dat het Vlaams Belang momenteel chaotisch draait. Er is niet meer 1 stem zoals vroeger. Ik zou nochtans hopen dat ze evenzeer als de N-VA kunnen werven, maar momenteel vrees ik dat ze meer afstoten.

Citaat:
Hopelijk wel op een manier dat de traditionele partijen niet langer kunnen beroepen op het cordon wegens gebrek aan reden, en dat het zeer duidelijk wordt dat alles draait rond de staatsbedreiging.
Ik zou dat ook hopen, maar racisme is nooit de reden geweest voor het cordon. Het is het separatisme dat het probleem is. Quid N-VA, anyone?

Citaat:
De meolijkste uitdaging zal het doodzwijgen door de media bliven en indien in het nieuws zonder uitvergrote negatieve belichting.
Dat maakt nu net deel uit van het cordon. Het cordon mag altijd even open als hetgene dat er uit komt (waar of niet waar) waard is om op te kloppen.

Het volk zou de ogen moeten openen en niet luisteren naar Mark - wij moeten ons aanpassen aan de chinees die werkt voor 1 euro per dag, de arabier die homo's verhangt en vrouwen onderdrukt en de afrikaan die wordt uitgemoord in stammentwisten en voor grondstoffen - Eyskens.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juli 2009, 06:50   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geloof je dat nu zelf

TOP SECRET

STAATSGEHEIM openbaarmaking wordt gestraft met 500 jaar gevangenis straf

CIA RAPPORT

Volgens de CIA rappoort dat gisteren in de Amerikaanse Senaat was gepresenteerd wordt Nederland in 2020 de eerste Islamitische Republic in Europe.

http://www.wuz.nl/artikel/25873.Nede...in+Europa.html
Ja... en Eyskens zegt iets in de zin van dat we ons daar maar moeten bij neerleggen. Dat is alsof Chavez zou zeggen dat zijn pensioentje wel geregeld is en dat alle staatsbedrijven en het ontginnen van resources nu wel weer mogen worden geprivatiseerd. Beste mensen, vanaf nu iedereen slaaf zijn, he...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juli 2009, 06:51   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Bron : HUMO De Morgen en anoniem... Whowww

zeer geloofwaardig...
K9 verwijst nergens naar Humo, wel naar "GVA", en de VB-website.
Wat in "de Morgen" stond waren verklaringen van Johan De Mol.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 06:52   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is vrouwen aan de haard nog altijd een standpunt van het vb?
Dat is het nooit geweest. Een billijke vergoeding voor mensen die uit vrije wil hun kinderen full-time willen opvoeden wel.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juli 2009, 06:57   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Morel hekelt idee van kliklijn voor vrouwen in boerka

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090701_043

wat doet zo een verstandig meiske in zo een partij en met zo gasten... zou bet naar de NVA overstappen...
Morel kwam van de N-VA. Zover je politieke kennis.

Maar ze heeft wel gelijk als ze bedoelt dat de politie boerkas moet aanpakken en niet dat er geklikt moet worden. Als ik 1 minuut dubbel geparkeerd sta om een zware lading uit mijn koffer te halen, dan steekt er al een boetebriefje onder mijn ruitenwisser. Maar iemand in een boerka... ow nee... dat kan de politie niet zien. Nochtans is het ook illegaal.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juli 2009, 07:02   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Wij zijn alvast ook benieuwd of de voorzitter en het partijbestuur van het VB gaan kiezen voor een integraal-nationalistische, radicale, non-conformistische en solidaristische koers dan wel voor het achternalopen van de "democraten"-kliek. In het laatste geval zullen wij de vele nieuwe leden en militanten bij N-SA met open armen ontvangen.
Mja... de brave huisvader die VB stemt zal meteen met fakkels naar elke rally van N-SA gaan lopen. Wees een beetje realistisch, a.u.b.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juli 2009, 09:13   #60
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
maar racisme is nooit de reden geweest voor het cordon. .
dat kan je ongetwijfeld bewijzen. ben benieuwd.

Citaat:
Het is het separatisme dat het probleem is. Quid N-VA, anyone
hebben de vlaamse partijen dan een cordon vastgelegd rond de NVA ? en ik die dacht dat ze nog niet zolang geleden een kartel vormden met de CDNV..
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be