![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of die beestjes gruwelijk geslacht worden of niet weet ik niet. Moest je bij een mens doen wat je bij zo'n konijn moet doen, het zou in ieder geval als gruwelijk getypeerd worden. Of je dan de keel oversnijdt, de nek omwringt of een kogel door dat beestje jaagt maakt dan weinig verschil. Dood is dood. Gruwelijk (als in 'gruwelijke dood' of 'gruwelijke manier') is dan hoogstens een typering die op de omstaanders betrekking heeft. Of die beestjes afzien of niet weet ik niet. Hoewel deze vraag veel interessanter is dan de vraag of ze gruwelijk gedood werden of niet. Sommigen beweren dat dieren afzien tijdens het oversnijden van de keel. Anderen beweren dan weer dat de massale dierentransporten en slachterijen voor ons dagelijks voedsel ook niet bepaald een teken zijn van dierenliefde. Als je een consequent standpunt zou innemen, dan zou ik het wellicht eens zijn met je, of toch minstens je standpunt kunnen begrijpen. Maar als het je enkel om moslimbashen te doen is... Een mediaspektakel maakt mijn grootvader er uiteraard niet van. Hij is immers geen Jambers die de drang voelt om over 'dagelijkse' gebeurtenissen via tv te berichten aan de miljoenen die van dat dagelijkse gebeuren vervreemd zijn geraakt. Al vind ik dat berichten wel noodzakelijk. Nu ik eraan denk, ik zou dringend eens 'Our daily food' moeten bekijken. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 juli 2009 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gedraai, een gewring en een gewurm om het kelen van jonge diertjes op TV, zonder enig nut, behalve aandachtshoererij, sensatie en bloeddorstigheid, toch maar goed te praten!
Overigens, U spreekt over; "moesten ze dit met mensen doen ..." - laten ze dat nou óók graag doen in navolging van de heilige pedofeet, het zegel der profeten, het voorbeeld voor de mensheid! Ik eet trouwens geen vlees ... voordat U ...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik dagelijks een biefstuk op mijn bord leg, dan draag ik bij aan de systematische teelt (en slacht) van de halve dierenwereld die dagelijks door de slachterijen gehaald wordt. Nochtans is het bon ton een lekkere biefstuk te appreciëren. Dagelijks worden er tientallen dieren (als het al niet meer is) gedood op onze wegen. Roadkill als dierenleed wordt echter niet gezien als een morele keuze, maar eerder als iets 'dat is'. De minister van mobiliteit voelt zich over al dit dierenleed wellicht niet erg schuldig, net zoals u of ik zich daarover niet schuldig voelen. Deze praktijk van roadkill is nochtans ook het gevolg van een maatschappelijke keuze, nl. de keuze om niet alle wegen af te grenzen voor bvb egels, herten of ander wild. En dan heb ik het nog niet gehad over bijna regelrechte vormen van sadisme. Het aansteken van mieren om ze open te zien 'spetsen' bvb. (Neen, ik maak me daaraan niet schuldig... ![]() Het ene leed legitimeren we als onbestaande (omdat de dieren 'te klein' zouden zijn), het andere legitimeren we als toeval (roadkill) of als 'de wet van de natuur' (die we - hoewel wreed - vooral onaangetast zouden moeten laten). Ook aan u: gelieve met een consequente visie op de problematiek van dierenleed op de proppen te komen. De kans is bijzonder groot dat ik ze bijtreedt, of op zijn minst kan begrijpen. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 juli 2009 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien u pleit voor een kwalitatief sterkere informering via tv, gelieve dat dan consequent te doen. Indien u pleit voor een strijd tegen de inhoudsloze sensatiezucht die we vandaag in onze media meemaken, dan sta ik zelfs aan uw kant. Maar richt uw pijlen dan op de sensatiezucht en de motieven daarachter, en niet zozeer op een van de symptomen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 juli 2009 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Die redenering begrijp ik eventjes niet. Consequentie is toch iets dat je steeds verder veralgemeent? Of zie ik dat verkeerd (of te beperkt)?
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
maar feit is toch dat onze islamitische vrienden ![]() In hun landen noemt men dat traditie, hier -ondanks dat men het hen verboden heeft- doen ze het gewoon toch en als er door bvb een oorlog een zekere vorm van wetteloosheid speelt, doen ze het met mensen. Het gaat erom dat ze dit doen om beter op de goede profeet te lijken -wat namelijk de betrachting is van elk moslim- die eigenhandig 600 gevangenen de keel oversneed. Vandaag de dag zou de kogel veel gemakkelijker zijn, maar bij lange na niet zo leuk.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Ik bedoel dat er een groot verschil is tussen dieren in het wild en dieren in gevangenschap, met name dat we bij dieren in gevangenschap de manier waarop die dieren sterven zelf in de hand hebben. Een verschillend beeld over dierenleed "in de natuur" of voor de slacht is dus niet noodzakelijk inconsequent, het kan ook gewoon genuanceerd zijn, rekening houdend met de verschillen en dat dierenleed in de natuur (in tegenstelling tot buitensporig dierenleed bij de slacht) niet voorkomen kan worden. Je kan ook zodanig consequent proberen te zijn dat je die verschillen uit het oog verliest en één stelregel op alles wil toepassen. Consequent zijn is goed, maar als je het te ver doortrekt wordt het absurd.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 juli 2009 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wees gerust, je zal me, als het voorkombaar dierenleed betreft, evenzeer tegen bv plezierjagers tekeer horen gaan. Of tegen de duiven”liefhebber” die te beest is om zijn verloren gevlogen diertje te komen ophalen, of het anders toch de nek omwringt. Tegen diegenen die hun huisdier afzetten aan de kant van de weg. Tegen die smeerlap van een Turk die vorige week zijn 4 ganzen en twee konijnen aan de karnaval- werkhallen op de varkensmarkt zonder enige schroom heeft afgezet. Is dat moslimbashen? So be it maar met al wat hier aan islamieten samen met hun cultuur is toegekomen kan ik tot vandaag niet zeggen dat daar enig relevante toegevoegde waarde voor de autochtoon en zijn gemeenschap bij was, integendeel.
![]() |
#50 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
'Hier' worden ook andere dieren mishandeld op traditionele wijze. Zie bvb mijn vorige post. Daartegen bestaat geen wetgeving, noch enig significant maatschappelijk moreel bezwaar. Ik vind dat hypocriet, en zou dat dan ook graag veranderd zien. Dat kan bvb door dierenleed te vermijden waar mogelijk, of door het te erkennen als maatschappelijke keuze. Je bewust worden van je eigen hypocrisie bvb. Citaat:
Citaat:
Als u per se met een verklaring wil afkomen, gelieve die dan een beetje deftig te onderbouwen. Dit soort troep is de bandbreedte echter niet waard. Citaat:
Ikzelf weet niet of het leuker is iemand te kelen dan om hem met witte fosfor uit te roken. Ik weet ook niet hoe 'tof' het is een economisch systeem te ondersteunen dat aan de andere kant van de wereld mensen laat creperen van honger. Ik vind die dingen zelf niet prettig, en kan geen prettig aspect van zo'n slachting bedenken. Ik spreek me bijgevolg niet uit over het 'leuke' karakter van zo'n slachting. Ik zou er hoogstens een uitspraak over willen doen, indien je met een bron zou afkomen (van een ervaringsdeskundige bvb). mvg, Andy
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() On topic: hebben we het dierenleed in de natuur echt niet in de hand? Toegegeven, er speelt een geweldige kansvariabele in mee, maar er zal toch wel ergens een zeker stochastisch verband bestaan tussen bvb de zuiverheid van het rivierwater en het 'leed' dat vissen en vogels lijden. Of tussen de aard van wegafscherming (geen, enkel gericht op kleinere dieren, complexere afschermingen,...) en het aantal dieren dat omkomt. Toegegeven, in een slachterij heb je de omstandigheden nog meer in de hand, maar een vergelijking lijkt me zeker zinvol. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 juli 2009 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 juli 2009 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cristenen, joden en andere groepen heb ik nog niet in naam van hun godsdienst onschuldige mensen in het openbaar de keel zien oversnijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als je echt voorbeelden wil: de VS-invasie in Irak werd deels in een christelijk-messianistisch religieus kleedje gestoken, terwijl het IDF bij haar recente acties in de Gazastrook haar slachtingen legitimeerde met de Torah in de hand.
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik zou zeggen, alleen wie zelf geen dieren slacht (of erger nog, laat slachten zodat hij het niet eens moet zien) mag hier eigenlijk over klagen. wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. vrede, redwasp
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik werp geen steen, maar vraag (of beter hoop) dat de gruwel stopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
over het zogenaamd verdoven bij het slachten, vind je hier met god's wil een interessant artikel: Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moslims gooien een geslacht dier niet op de vuilnisbelt maar eten het op. Dat ze er een religieuze draai aan geven is bijkomstig. Ergens is het zelfs een soort eerbewijs aan het dier. Indiaanse stammen bedanken bijvoorbeeld de bizon voordat ze het doden omdat het dier zijn levenskracht aan hun schenkt. Een grote tegenstelling tot de bizonjagers die ze gewoon voor de lol afknalden en de bizons bijna uitroeiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
eet je zelf nooit vlees? indien het zo is, bedankt. je redt er ook mijn planeet door. (onze massale vleesconsumptie heeft veel meer schadelijke kanten dan alleen het dierenleed dat er het gevolg van is) indien het niet zo is, dan laat je anderen voor jou het vuile werk doen. elk stuk vlees dat je eet is een deel van het lichaam van een dier. voor jet het kunt consumeren, moet dit dier eerst geslacht worden. Citaat:
om de gruwel te stoppen, moet de meerderheid van de mensen beslissen om op zijn minst veel minder vlees te consumeren. dat is echter meestal te veel gevraagd. iedereen wil op tijd en stond een dierenlijkje in zijn bord. in onze beschaafde westerse wereld, willen we echter liefst dat al het bloedige werk dat hierbij komt kijken aan ons oog onttrokken wordt. zo worden we er niet telkens mee geconfronteerd dat het vlees dat wij eten eigenlijk het resultaat van een slachtpartij is. eerlijk gezegd vind ik dat een beetje hypocriet. vrede, redwasp
![]() |