Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2009, 14:25   #41
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het probleem zit in het feit dat allochtonen veel sneller afhaken. Er zijn procentueel gezien meer allochtone laaggeschoolden dan Vlaamse.
Er zijn vooral veel meer hoogegeschoolde allochtonen zonder kans op de arbeidsmarkt. Het snel afhaken is daar een gevolg van.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 14:31   #42
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Er zijn vooral veel meer hoogegeschoolde allochtonen zonder kans op de arbeidsmarkt. Het snel afhaken is daar een gevolg van.
deze quote spreekt dan ook alle statistieken en ondervindingen tegen. Als het moet ontkennen ze nog het bestaan van de zon, die poco's
Oud 3 juli 2009, 14:37   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Tja!... In die zin kan ik u geen ongelijk geven. De Vlaming heeft gestemd voor de overheid die hem die regels oplegt. Eigen schuld, dikken bult. Maar het is niet omdat een groot deel troglodieten voor dit gespuis gestemd heeft, dat alle rationaliteit moet verdwijnen. Denk nu aan de volgende generatie ... maak van uw oren...
Bin there, done that...
Paarlen voor de zwijnen.

Ik heb veel geleerd op dit forum.
Eén van de eerste dingen was het inzien van het feit dat men een dommekloot niet kan overtuigen met argumenten.

Bij nader onderzoek en tot mijn verbijstering bleek echter dat het net die geborneerde dommekloten waren die zelf dagdagelijks door hun eigen stomme schuld het slachtoffer waren van hun eigen kortzichtigheid.
Dagdagelijks heb ik te maken met die troglodieten die zitten te klagen over een gebrek aan sociale zekerheid, te weinig pensioen, onveiligheid, "waar gaat de wereld naartoe...", alles wordt zo duur, er is thuis ingebroken, mijn zoon zit aan de drugs enz...zoals ik reeds op dit forum heb gesteld: mijn antwoord is steeds hetzelfde: "heet U uw burgerrechten? heeft U gekozen voor diegenen die van uw misfortune de oorzaak zijn? wat komt ge hier dan klagen?...."

Met andere woorden: argumentatie is uiterst effectief bij diegenen die het niet nodig hebben en volstrekt inefficiënt bij de troglodieten die oorzaak zijn van hun eigen ongeluk.
Oud 3 juli 2009, 14:45   #44
Fieseler

Standaard

Citaat:
Als het ABVV dat wil doen dan is dat toch hun zaak. De vraag is eerder wat er gaat gebeuren als ze die lijst bekend maken. Ik heb zo'n klein vermoeden dat het niemand iets zal interesseren. In sé lost dit ook niks op. Wil men de allochtone werkloosheid ten gronde aanpakken zal men de problemen eerder moeten zoeken in het onderwijs en in een falende integratiepolitiek die etnische eilanden heeft geschapen waar de sociale groepsdruk enorm is.
Inderdaad Sys, laat ons gaan zoeken op die plaatsen waar het westen reeds eeuwen in uitblinkt: het onderwijs, de integratiepolitiek, de houding van de gemiddelde westerling tav allochtonen.
Laat ons elke steen omdraaien en liefst repressief optreden tegen die dingen die niet kloppen bij de post mei 68 ideologische neverlanddoctrine.

Maar please...please...laat ons AUB vooral geen onderzoek doen bij de allochtonen zelf (cfr Van San)....want dat is?.....jawel hoor....
Oud 3 juli 2009, 15:18   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

jij kan blijkbaar niet lezen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 15:21   #46
Fieseler

Standaard

Citaat:
jij kan blijkbaar niet lezen.
hélaba...'t was geen kritiek op uw posting hé...
Oud 3 juli 2009, 16:08   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou vooral in hun eigen voordeel zijn. De huidige selectie op etnische criteria doet buitenlandse investeerders bijvoorbeeld te veel de vergelijking met ex-Joegoslavië maken.
Het is al bijna zover gekomen dat we er de blauwhelmen moeten gaan bijroepen,... of Vande Lanotte met een opgelegd quotum dat de samenstelling van onze maatschappij weerspiegelt.
Etnische criteria die dan een voorkeur geven aan Chinezen en Indiers ? De reden zijn wel elders te zoeken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 16:16   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over onze persoonlijke opinies, maar over hetgeen in de wetgeving staat. Het is toch niet moeilijk!

Een allochtoon is iemand "...van wie ten minste één grootouder buiten de Europese Unie is geboren en met uitsluiting van de andere West- en Noord-Europese staten, de VS en Canada."

Leg mij nu uit waarom dit: (1) geen definitie is op basis van ethnische afstamming en (2)waarom [selectie op basis van dit begrip] geen vorm van racisme is. (3) Verklaar eveneens waarom personen uitgesloten zijn van het begrip 'allochtoon' wanneer ze "[grootouders hebben geboren in] de andere West- en Noord-Europese staten, de VS en Canada" . Bewijs dit op basis van criteria opgenomen in de racismewet.

Nota: Positieve discriminatie is een ander woord voor racisme.
Positieve discriminatie kan een ander woord voor racisme zijn, als er wordt gediscrimineerd op ras (waarmee we dan een nieuw woord, positief racisme in het leven is geroepen).
Nu, sorry, maar ben geen expert in racisme en discriminatiewetten. Vind wel, dat men met dit alles veel te formeel gaat, en uiteindelijk de problemen niet oplost. Hoe deed men het vroeger om sociaal achtergestelde gemeenschappen tot een normaal peil te verheffen ?
Oud 3 juli 2009, 16:25   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hoe deed men het vroeger om sociaal achtergestelde gemeenschappen tot een normaal peil te verheffen ?
euh, niet?
Oud 3 juli 2009, 16:25   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
hélaba...'t was geen kritiek op uw posting hé...
Ah, waarop dan wel?
Oud 3 juli 2009, 16:30   #51
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ah, waarop dan wel?
De maatschappeljke geschiedenis van de afgelopen dertig jaar?
Oud 3 juli 2009, 16:34   #52
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Hoe deed men het vroeger om sociaal achtergestelde gemeenschappen tot een normaal peil te verheffen ?
Een heel goede vraag. Er zijn altijd achtergestelde groepen geweest in de geschiedenis. Volgens Roel Jacobs (de Brusselse historicus - Een geschiedenis van Brussel) waren de Marollen in het brusselse (15de eeuw) een plaats waar Franstaligen samenhokten, omdat ze overal elders 'gediscrimineerd' werden. Wie nog vroeger teruggaat bij Anne Morelli (Les Grands Mythes de l'Histoire de Belgique) zal merken dat de 'homo Belgicus' totaal ondergeschikt was aan de Romeinse bezetter. Cesar ging zelfs nog een stapje verder. Hij extermineerde de Aduatiekers en de Eburonen (germaanse stam) om hun grondgebied te laten bezetten door volkeren die geen band hadden met de Germanen van over de Rijn. (Dit is een van de eerste genociden die op schrift gezet werden). Zo zijn de Walen ontstaan... en daar blijven we nog steeds mee zitten.

In feite heeft men nooit aan positieve discriminatie gedaan... en zoals men kan zien, hebben de Franstailge Brusselaars en de Walen zich goed uit de slag getrokken. Vlaanderen betaalt een kwart belasting meer aan beide en wordt dan op de koop toe uitgemaakt voor separatist en racist... mede met de hulp van het ABVV!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 16:35   #53
huismus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Zou het niet normaal zijn dat een werkgever zijn personeel kiest naargelang de kwaliteiten die het bezit? Dat zou de hoofdzaak moeten zijn voor al dan niet tewerkstelling in een normale wereld.
inderdaad. maar sinds wanneer behoort "autochtoon" of "allochtoon" tot die kwaliteiten?

de kritiek van het abvv is m.i. dus wel terecht maar over het nut en doel van het opstellen van kliklijsten heb ik ook mijn twijfels.
huismus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 16:46   #54
huismus
Banneling

Standaard

Citaat:
goed punt. het is nu niet bepaald motiverend voor allochtonen om hogere studies te starten als ze weten dat ze daarna even weinig kansen (als een laaggeschoolde) op de arbeidsmarkt zullen hebben.

hooggeschoolde allochtonen werken ook vaker dan autochtonen onder hun niveau.
huismus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 16:53   #55
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Positieve discriminatie kan een ander woord voor racisme zijn, als er wordt gediscrimineerd op ras (waarmee we dan een nieuw woord, positief racisme in het leven is geroepen).
Bob, het wordt nog ingewikkelder. Hier enkele van mijn mijmeringen... Diegenen die altijd roepen dat er racisme is, moeten dus uitgaan van de onderstelling dat er rassen zijn... hetgeen ze altijd formeel ontkent hebben. Ofwel bestaan de rassen... en dan is alle discriminatie naar ras verwerpelijk (ik denk niet dat iemand daar iets tegen kan hebben). Ofwel bestaan de rassen niet... en dan kan men niet iets verbieden, dat niet bestaat.

Gelukkig is onze wetgever zijn/haar licht gaan opsteken bij het mysterie van de Heilige Drievuldigheid... en andere mysteries die opgedoken zijn in de metafysica, waaronder de heksen en tovenaars. Men heeft daar iets op gevonden. Men spreekt niet over een 'ras', maar over een 'zogezegde ras'. Natuurlijk blijft het probleem bestaan. Want nu wordt de discussie verplaatst van 'ras' naar 'zogezegde ras'... een begrip waarover ook niets ernstigs te zeggen valt.

Net zoals in de middeleeuwen heksen verbrand werden omdat ze in tovenarij geloofden, gaat men nu Belgen veroordelen omdat ze in rassen geloven. Net zoals in de middeleeuwen waar men kon aangeklaagd worden wegens het ziekvallen van een koe - na dubieuze getuigenverklaringen, kan men hier ook aangeklaagd worden wegens het aanzetten tot haat(?!). Haat is geen opinie, noch een daad. Men wordt er wel voor veroordeeld tot gevangenisstraffen en boetes. Ook hier berust de rechtspraak op de 'intieme overtuiging' van de rechter.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juli 2009 om 16:54.
Oud 3 juli 2009, 16:58   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh, niet?
Wel nee. De doctors, ingenieurs... van vandaag, zijn voor een zeer groot gedeelte de kinderen van de arbeiders van vroeger.
Oud 3 juli 2009, 17:04   #57
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huismus Bekijk bericht
goed punt. het is nu niet bepaald motiverend voor allochtonen om hogere studies te starten als ze weten dat ze daarna even weinig kansen (als een laaggeschoolde) op de arbeidsmarkt zullen hebben. hooggeschoolde allochtonen werken ook vaker dan autochtonen onder hun niveau.
Dat is weer een verklaring zonder bewijs. Wat is werken onder uw niveau? Ik heb een universitair diploma... ik ben beginnen werken als laborant. Daar heb ik nooit een probleem mee gehad. Oh!... misschien moeten alle allochtoontjes onmiddellijk een goedbetaalde directiefunctie hebben? Enige referentie naar statistieken van autochtonen en allochtonen?

Wat die laaggeschoolden betreft. Sorry, maar dat hebben ze zelf gezocht. Hoe kunt ge hier als laaggeschoolde een plaats vinden, wanneer jaarlijks 10.000 asielzoekers en anderen geregulariseerd worden? In feite stel ik hier de vraag, die ik reeds 30 jaar geleden aan vakbondsmensen stelde. Hoe kunt ge het inkomen van uw leden optimaliseren, wanneer ge het spel speelt van de multinationals? Zoveel mogelijk volk binnenhalen in een land waar de werkgelegenheid constant blijft (of lichtjes daalt). Dat doet de vraag naar werk stijgen en de lonen dalen. Dat is een economische wet.
Oud 3 juli 2009, 17:08   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel goede vraag. Er zijn altijd achtergestelde groepen geweest in de geschiedenis. Volgens Roel Jacobs (de Brusselse historicus - Een geschiedenis van Brussel) waren de Marollen in het brusselse (15de eeuw) een plaats waar Franstaligen samenhokten, omdat ze overal elders 'gediscrimineerd' werden. Wie nog vroeger teruggaat bij Anne Morelli (Les Grands Mythes de l'Histoire de Belgique) zal merken dat de 'homo Belgicus' totaal ondergeschikt was aan de Romeinse bezetter. Cesar ging zelfs nog een stapje verder. Hij extermineerde de Aduatiekers en de Eburonen (germaanse stam) om hun grondgebied te laten bezetten door volkeren die geen band hadden met de Germanen van over de Rijn. (Dit is een van de eerste genociden die op schrift gezet werden). Zo zijn de Walen ontstaan... en daar blijven we nog steeds mee zitten.

In feite heeft men nooit aan positieve discriminatie gedaan... en zoals men kan zien, hebben de Franstailge Brusselaars en de Walen zich goed uit de slag getrokken. Vlaanderen betaalt een kwart belasting meer aan beide en wordt dan op de koop toe uitgemaakt voor separatist en racist... mede met de hulp van het ABVV!
Men moet iedereen zijn kans geven, en de mogelijkheid om deze kans te benutten. Verder kan peptalk �* la Obama misschien ook wel helpen.
Maar aan (teveel) positieve discriminatie doen, zal mi, op den duur nefast werken. Enkele dingen die men wel zou kunnen doen :
-grenzen afsluiten voor laaggeschoolde allochtonen (en openstellen voor hooggeschoolde allochtonen)
-concentratiescholen vermijden (in dit verband is het hoofdoekverbond van de ateneum van antwerpen en hoboken, positief)
-ons systeem van sociale zekerheid voor nieuwkomers herzien...
Oud 3 juli 2009, 17:14   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huismus Bekijk bericht
goed punt. het is nu niet bepaald motiverend voor allochtonen om hogere studies te starten als ze weten dat ze daarna even weinig kansen (als een laaggeschoolde) op de arbeidsmarkt zullen hebben.

hooggeschoolde allochtonen werken ook vaker dan autochtonen onder hun niveau.
Kom, ik ben in mijn jeugd ook niet vies geweest om onder mijn niveau te werken. Dus niet te flauw doen.
Maar het is wel een feit dat bepaalde groepen, seksen... harder moeten knokken om er te komen dan andere (zo zal het koningshuis het minst hard moeten knokken). Maar heel de geschiedenis staat daar bol van. En veel van deze groepen (zou zelfs zeggen, al degenen die de armen niet lieten zakken, en knokten) zijn er geraakt. Trouwens de Chinezen, Indiers... gerake n er wel.
Oud 3 juli 2009, 17:27   #60
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Men moet iedereen zijn kans geven, en de mogelijkheid om deze kans te benutten. Verder kan peptalk �* la Obama misschien ook wel helpen. Maar aan (teveel) positieve discriminatie doen, zal mi, op den duur nefast werken. Enkele dingen die men wel zou kunnen doen :
-grenzen afsluiten voor laaggeschoolde allochtonen (en openstellen voor hooggeschoolde allochtonen)
-concentratiescholen vermijden (in dit verband is het hoofdoekverbond van de ateneum van antwerpen en hoboken, positief)
-ons systeem van sociale zekerheid voor nieuwkomers herzien...
Men kan de grenzen openhouden in functie van het 'economische nut' van de migrant. Ik zie niet in waarom onze maatschappij het OCMW moet zijn van de rest van de wereld. Ook hier voorzichtig zijn. Dikwijls lees ik dat men geen stielmannen meer kan vinden. Voeg er dan aan toe '...aan dat salaris'. Ook hier hebben we met een economische wet te maken. Verhoog het salaris en er zijn voldoende werkkrachten. Maar hier heeft het schoentje steeds gewrongen. Bepaalde schoonmaakbedrijven, zoals Cemstobel kwamen fier getuigen dat zij voor het overgrote deel beroep deden op migranten. ...Niet uit sympathie, maar omdat dat veel goedkoper was! (... en hogere winsten)

Positieve discriminatie kan niet. Nu niet, NOOIT! Dit is racisme.

Concentratiescholen (en ghetto's) zijn het bewijs dat alle theorieën van SP.A en ABVV larie en apekool waren. Nu zitten we ermee. Diene De Leeuw (ABVV) en VandenBroucke (SP.A) houden hier hun lippen op mekaar geperst... want oplossingen hebben ze niet (meer).

De sociale zekerheid werkt prachtig. Het pensioen van de senioren zit nu in de portefeuille van Mohammed. En om Fieseler aan te halen. De troglodieten hebben ervoor gestemd... laat ze nu met het probleem zitten. Waar blijven nu het ABVV, de SP.A, de VLD en CD&V om dat op te lossen?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juli 2009 om 17:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be