![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Een gearrangeerd huwelijk is het geval in alle opties, alleen is er een verschil in grootte van de gemeenschap die deze huwelijk arrangeert. Kleinste gemeenschap bestaat uit de ouders en familie, de arrangement in deze gemeenschap wordt bepaald door de waarden en normen, cultuur en gewoontes, vrijheden en beperking van deze vrijheden in deze gemeenschap.
In de grootste gemeenschap komt er een andere factor bij, en dat is de wet. Hoe een gemeenschap in elkaar zit, de vrijheden van individu en de beperkingen van deze vrijheden opgelegd door de wet, bepalen hoe huwelijk gearrangeerd wordt. Een vrijheid bestaat niet echt zomaar ik doe wat ik wil, er zijn altijd bepaalde beperkingen opgelgd door de cultuur, natuur, de wet, kennis, geld.. maar de vraag hier is welke maatstaf bepaalt de grenzen? Een moslim die gelovig is, en die echt vrij wilt zijn, neemt de openbaring van God de Schepper als maatstaf, en daarmee een leven leiden, God alleen aanbidden. Wie liever bijvoorbeeld Georg Hegel aanbidt: ((in duty the individual liberates himself so as to attain substantial freedom -Philosophy of right- )) Het arrangeren van een huwelijk gebeurt soms verkeerd, zowel in de kleinste gemeenschap als in de grootste gemeenschap. Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Islamitisch huwelijk gaat uit van andere waarden en normen dan een huwelijk aan betekenis heeft in het Westen. Het is een plicht, geen vrije keuze, het naleven van rolpatronen bepaald of het huwelijk geslaagd is, en liefde komt na het huwelijk maar vormt niet de basis om de verbintenis aan te gaan.En komt de liefde niet dan heb je pech, daarom hoeft het naar Islamitische normen geen slecht huwelijk te zijn, als je man goed voor het gezin zorgt, of je vrouw goed het huishouden doet, kinderen krijgt en de zorg daarvoor opneemt doet het begrip "liefde" er niet toe en daarom hebben 8 op 10 mannen een minnares ( of er ooit eentje gehad!), liefst Vlaams! Affectie en liefde wordt in die relaties gevonden evenals seksuele bevrediging. De vrouw thuis is voor het gezin en famillie, perfect combineerbaar! Laatst gewijzigd door alice : 18 juli 2009 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw teerbeminde zal trouwen omdat jij een leren bankstel biedt en de buurman enkel een geit! Economie is de reden,liefde heeft er niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toon aan met bronnen dat de mannen in een gearrangeerd huwelijk geen seksuele bevrediging vinden bij hun echtgenote. Leugenachtig mens! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je lijkt geen onderscheid te kunnen maken tussen waarheid en jou houding, als jij agressief bent is dit mogelijk juist omdat je onwaarheden verkondigt. Agrssie maakt iets namelijk niet meer of minder waar, blijkbaar ken je dat verschil niet? Daar gaan we weer met dat verhaaltje dat een huwelijk niet gebaseerd mag zijn op dwang,toch gebeurt dit omdat er meestal wordt aangehaald dat een goede moslim zijn of haar ouders dient te gehoorzamen en die zoeken vaak de partners voor het "arrangement" uit. Ja, in het Westen bepaald iemand meestal zelf met wie je trouwt, omdat je verliefd wordt op iemand, daar een relatie mee begint die kan uitmonden in een huwelijk, wat echter niet al noodzaak wordt gezien tot duurzaamheid in relaties. Het kan ook zonder huwelijk, vaka zijn partners al jaren samen voor men de stap zet, seks buiten het huwelijk is voor Westerlingen veel minder problematisch dan onder gelovige moslims, vandaar de plicht tot huwelijk. Welke bronnen wilt u voor de uitspraken die mannen zelf doen? Aan u komen ze dit vermoedelijk minder snel vertellen, maar als je er jarenlange banden mee aangaat vertellen mannen dit wel en vaak ken ik zowel hun vrouw als minnares. U staart u zelf blind op het seksuele aspect. Natuurlijk is dit van belang maar het gaato m veel meer, om affectie, liefde en warmte die blijkbaar in veel huishoudens bij moslims ontbreken, gezien de vele mannen die zelf toegaven of een minnares gehad te hebben of dit nog steeds te doen. Als dit voor u een verassing is bent u misschien toch wat minder "goed op de hoogte" dan u wil doen geloven? Hoe vaak heeft u met moslims gesprekken gehad over dit onderwerp?? En gaf u de vrijheid om hier over te spreken zonder oordeel te vellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Niets van aantrekken, met al dat zeveren en zagen willen ze (extreem-rechts) dat onze dochters een relatie beginnen met honden en paarden, wat betreft relatie met ouders, en familieleven, willen ze dat onze kindjes één keer per jaar tijdens kerstmis een "gelukkig nieuwjaar" smsje sturen, en dan zien ze hun ouders tijdens begrafenis om zeker te zijn van erfenis. : -(
Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||||
Gouverneur
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kom je nu no af met bronnen? Of moet worden aangenomen dat u een leugenaar bent? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En volgens Alice is dat het echte westerse leven, en ze probeert het duidelijk op te dringen. Dat ze het maar voor zichzelf houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=anoniempje;4236241]
Citaat:
U gaat geen eerlijke discussie aan, het aanbidden van meerdere Goden zou betekenen dat je ouders vragen om je religie te loochenen; dat zal dus geen enkele ouder die gelovig moslim is van zijn of haar kinderen vragen. Maar binnen het wat Islamitische culturen menen ouders wel het recht te hebben om de partner van hun kinderen te kiezen. Dat was ook niet onlogisch, op het platteland , waar ook ter wereld is het gebruikelijk dat meisjes na huwelijk inwonen bij de schoonfamilie; Het kunnen vinden met je schoonmoeder maakt dit eenvoudiger, vaak zoeken moeders dus geschikte partners voor hun zonen.Want mogelijk brengt de schoonmoeder meer tijd met de schoondochter door dan de echtgenoot zelf, die buiten huis werkt.Dus omdat dit binnen culturen gebruikelijk is en was, zijn die gebruiken onveranderd gebleven, vaak legden zeer gelovigen uit dat kinderen vertrouwen moeten hebben in hun ouders, en omdat de koran gehoorzaamheid vraagt aan je ouders accepteren dat ouders weten wat ze doen. Een gearrangeerd huwelijk dus. Gaat dit steeds met grote dwang? Soms wel, wanneer een vader reeds zijn toestemming heeft gegeven bijvoorbeeld zal angst voor gezichtsverlies ertoe leiden dat druk wordt uitgeoefend, maar er zijn ook andere redenen. Ouders zijn van de verantwoordelijkheid verlost om dochter maagd te houden wanneer ze eenmaal getrouwd is,bijvoorbeeld. Want ookal zegt u dat seks voor of na een huwelijk er niet toe doet, veel moslims denken daar dan toch totaal anders over! U bent wat belachelijk met uw vraag naar bewijs van bronnen! Ik wist niet dat ik steeds een schriftelijke verklaring had moeten vragen om dit aan u voor te leggen! Ik kan alleen maar getuigen dat bijzonder vele mannen dit toegeven in gesprekken. Ik vroeg ooit eens waarom je dan als je verliefd wordt op een andere vrouw niet scheidt. Dat leek me toch eerlijk, tegneover beide vrouwen. Maar die man antwoordde; op welke basis? Mijn vrouw is een goede echtgenote en betere moslim(a) dan ik ben en haar treft geen schuld, hoe kan ik haar dan die schande aandoen? Bovendien heb ik respect voor haar ookal kiest mijn hart anders. Het gaat dus niet steeds om enkel seksuele relaties, maar om meer. U leeft hier wel in een Westerse cultuur dus waarom zou ik niet daarvanuit mogen redeneren? En waarom zou ik liegen? Welk belang zou ik daarbij hebben? Mocht u correct lezen zou u weten dat ik niets "tegen allochtonen " heb. Wel bezn ik kritischer geworden naarmate ik beter zicht kreeg op hun handelen en denken. Vreemd dat er zoveel hier willen wonen terwijl de vijandschap tegenover het Westen,anderen vaak groot is. U bent eigenlijk daar zelf een voorbeeld van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij kritiek op het pedofiel gedrag van de stichter wijzen ze steeds naar de tijdsgeest waarin de man leefde. Waarom kijken ze dan ook niet naar de tijdsgeest waarin veel andere regeltjes tot stand kwamen? De profeet zal toen ongetwijfeld zijn redenen gehad hebben om die regels in te voeren. Ondertussen hebben we andere inzichten, kennis en middelen. Ik denk maar aan het bewaren van vlees of gezondheidsproblemen bij het eten van bepaalde vleessoorten enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door anoniempje : 18 juli 2009 om 21:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sowieso, wat doet je denken dat je geloofwaardigheid hoger is dan die van een allochtoon? Je leeft in een droomwereld, één die je nodig hebt om je haat en frustraties te kunnen blijven spuien. Dat is amusant, doch zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.flwi.ugent.be/cie/ingpersaey/inpersaey2.htm Een greep eruit: Citaat:
Ik vrees dat zelfs Vbers beter doen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bon, we leven hier in de 21e eeuw in een post-industriële samenleving. In deze tijd zijn gearrangeerde huwelijken uit de tijd. Niet dat zelf uitgekozen partners altijd een beter huwelijk opleveren, maar dan ben je zelf wel verantwoordelijk voor die keuze en wordt die niet bepaald door dwang in meer of mindere mate. Laatst gewijzigd door Sjaax : 18 juli 2009 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |