Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2009, 17:27   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Liefde, gearrangeerd of niet, kent nu eenmaal geen grenzen.
Heeft u er toevallig cijfers over waar de tortelduifje na het huwelijk gaan wonen ?
De overgrote meerderheid komt in Vlaanderen wonen, via gezinsvorming krijgt men immers recht op verblijf.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:30   #42
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Een gearrangeerd huwelijk is het geval in alle opties, alleen is er een verschil in grootte van de gemeenschap die deze huwelijk arrangeert. Kleinste gemeenschap bestaat uit de ouders en familie, de arrangement in deze gemeenschap wordt bepaald door de waarden en normen, cultuur en gewoontes, vrijheden en beperking van deze vrijheden in deze gemeenschap.

In de grootste gemeenschap komt er een andere factor bij, en dat is de wet. Hoe een gemeenschap in elkaar zit, de vrijheden van individu en de beperkingen van deze vrijheden opgelegd door de wet, bepalen hoe huwelijk gearrangeerd wordt.

Een vrijheid bestaat niet echt zomaar ik doe wat ik wil, er zijn altijd bepaalde beperkingen opgelgd door de cultuur, natuur, de wet, kennis, geld.. maar de vraag hier is welke maatstaf bepaalt de grenzen? Een moslim die gelovig is, en die echt vrij wilt zijn, neemt de openbaring van God de Schepper als maatstaf, en daarmee een leven leiden, God alleen aanbidden. Wie liever bijvoorbeeld Georg Hegel aanbidt:
((in duty the individual liberates himself so as to attain substantial freedom -Philosophy of right- ))

Het arrangeren van een huwelijk gebeurt soms verkeerd, zowel in de kleinste gemeenschap als in de grootste gemeenschap.

Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 17:35.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:37   #43
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ja, wie zouden ze eerder geloven, een gefrustreerde Vlaming met een bureaujob die denkt dat ze door het intypen van allochtoonse namen in aan databank een kenner is van de allochtoonse cultuur, of een allochtoon die persoonlijk in contact komt met koppels die via gearrangeerde huwelijken trouwen. Jij mag dan, door het gebrek van allochtonen op dit forum, denken dat je LEUGENS van enige waarde zijn, de enkele allochtonen die hier zijn kunnen dat snel ontkrachten.

LEUGENS! Goh, in welke tijd leef jij?

Blijkbaar zie jij MIJN aanwezigheid hier als een bedreiging. Ik ben namelijk een insider, en kan jouw leugens onmiddellijk ontkrachten. Jammer voor jou!
Dit is echt totaal belachelijk, u stelt u agressief op, en claimt deskundigheid op basis van uw etnische origine?
Een Islamitisch huwelijk gaat uit van andere waarden en normen dan een huwelijk aan betekenis heeft in het Westen.
Het is een plicht, geen vrije keuze, het naleven van rolpatronen bepaald of het huwelijk geslaagd is, en liefde komt na het huwelijk maar vormt niet de basis om de verbintenis aan te gaan.En komt de liefde niet dan heb je pech, daarom hoeft het naar Islamitische normen geen slecht huwelijk te zijn, als je man goed voor het gezin zorgt, of je vrouw goed het huishouden doet, kinderen krijgt en de zorg daarvoor opneemt doet het begrip "liefde" er niet toe en daarom hebben 8 op 10 mannen een minnares ( of er ooit eentje gehad!), liefst Vlaams!

Affectie en liefde wordt in die relaties gevonden evenals seksuele bevrediging.
De vrouw thuis is voor het gezin en famillie, perfect combineerbaar!

Laatst gewijzigd door alice : 18 juli 2009 om 17:47.
Oud 18 juli 2009, 17:40   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De overgrote meerderheid komt in Vlaanderen wonen, via gezinsvorming krijgt men immers recht op verblijf.
Dat zou ik mijn teerbeminde echt niet aandoen.
Wie zadelt die nu op met racisme, discriminatie en onvrijheid ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:44   #45
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het smeermiddel is het kapitalisme, altijd goed voor iets.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:53   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw teerbeminde zal trouwen omdat jij een leren bankstel biedt en de buurman enkel een geit! Economie is de reden,liefde heeft er niets mee te maken.
Oud 18 juli 2009, 17:55   #47
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is echt totaal belachelijk, u stelt u agressief op, en claimt deskundigheid op basis van uw etnische origine?
Als jij de waarheid agressief vindt, so be it!

Citaat:
Een Islamitisch huwelijk gaat uit van andere waarden en normen dan een huwelijk aan betekenis heeft in het Westen.
Een Islamitisch huwelijk mag niet gebaseerd zijn op dwang, en beide partijen moeten hun toestemming geven. Als dat anders is in het Westen, dan zegt dat meer over de waarden en normen van het Westen.

Citaat:
Het is een plicht, geen vrije keuze, het naleven van rolpatronen bepaald of het huwelijk geslaagd is, en liefde komt na het huwelijk maar vormt niet de basis om de verbintenis aan te gaan.En komt de liefde niet dan heb je pech, daarom hoeft het naar Islamitische normen geen slecht huwelijk te zijn, als je man goed voor het gezin zorgt, of je vrouw goed het huishouden doet, kinderen krijgt en de zorg daarvoor opneemt doet het begrip "liefde" er niet toe en daarom hebben 8 op 10 mannen een minnares ( of er ooit eentje gehad!), liefst Vlaams!
Back it up. Geef mij bronnen dat 8 op 10 mannen die een gearrangeerd huwelijk hebben, daarnaast een Vlaams vriendinnetje houden. Als jij dat niet kan, toont het weer eens je drang tot leugens verspreiden aan.

Citaat:
Affectie en liefde wordt in die relaties gevonden evenals seksuele bevrediging. De vrouw thuis is voor het gezin en famillie, perfect combineerbaar!
[/quote]

Toon aan met bronnen dat de mannen in een gearrangeerd huwelijk geen seksuele bevrediging vinden bij hun echtgenote. Leugenachtig mens!
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 18:02   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het smeermiddel is het kapitalisme, altijd goed voor iets.
Het gehate kapitalisme ?
Oud 18 juli 2009, 18:12   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij de waarheid agressief vindt, so be it!

Een Islamitisch huwelijk mag niet gebaseerd zijn op dwang, en beide partijen moeten hun toestemming geven. Als dat anders is in het Westen, dan zegt dat meer over de waarden en normen van het Westen.

Back it up. Geef mij bronnen dat 8 op 10 mannen die een gearrangeerd huwelijk hebben, daarnaast een Vlaams vriendinnetje houden. Als jij dat niet kan, toont het weer eens je drang tot leugens verspreiden aan.
Toon aan met bronnen dat de mannen in een gearrangeerd huwelijk geen seksuele bevrediging vinden bij hun echtgenote. Leugenachtig mens![/quote]

Je lijkt geen onderscheid te kunnen maken tussen waarheid en jou houding, als jij agressief bent is dit mogelijk juist omdat je onwaarheden verkondigt.
Agrssie maakt iets namelijk niet meer of minder waar, blijkbaar ken je dat verschil niet?
Daar gaan we weer met dat verhaaltje dat een huwelijk niet gebaseerd mag zijn op dwang,toch gebeurt dit omdat er meestal wordt aangehaald dat een goede moslim zijn of haar ouders dient te gehoorzamen en die zoeken vaak de partners voor het "arrangement" uit.
Ja, in het Westen bepaald iemand meestal zelf met wie je trouwt, omdat je verliefd wordt op iemand, daar een relatie mee begint die kan uitmonden in een huwelijk, wat echter niet al noodzaak wordt gezien tot duurzaamheid in relaties. Het kan ook zonder huwelijk, vaka zijn partners al jaren samen voor men de stap zet, seks buiten het huwelijk is voor Westerlingen veel minder problematisch dan onder gelovige moslims, vandaar de plicht tot huwelijk.

Welke bronnen wilt u voor de uitspraken die mannen zelf doen? Aan u komen ze dit vermoedelijk minder snel vertellen, maar als je er jarenlange banden mee aangaat vertellen mannen dit wel en vaak ken ik zowel hun vrouw als minnares.
U staart u zelf blind op het seksuele aspect. Natuurlijk is dit van belang maar het gaato m veel meer, om affectie, liefde en warmte die blijkbaar in veel huishoudens bij moslims ontbreken, gezien de vele mannen die zelf toegaven of een minnares gehad te hebben of dit nog steeds te doen.
Als dit voor u een verassing is bent u misschien toch wat minder "goed op de hoogte" dan u wil doen geloven?

Hoe vaak heeft u met moslims gesprekken gehad over dit onderwerp??
En gaf u de vrijheid om hier over te spreken zonder oordeel te vellen?
Oud 18 juli 2009, 18:20   #50
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon aan met bronnen dat de mannen in een gearrangeerd huwelijk geen seksuele bevrediging vinden bij hun echtgenote. Leugenachtig mens!
Niets van aantrekken, met al dat zeveren en zagen willen ze (extreem-rechts) dat onze dochters een relatie beginnen met honden en paarden, wat betreft relatie met ouders, en familieleven, willen ze dat onze kindjes één keer per jaar tijdens kerstmis een "gelukkig nieuwjaar" smsje sturen, en dan zien ze hun ouders tijdens begrafenis om zeker te zijn van erfenis. : -(

Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 18:20.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 18:20   #51
anoniempje
Gouverneur

Standaard

[quote]
Citaat:
Je lijkt geen onderscheid te kunnen maken tussen waarheid en jou houding, als jij agressief bent is dit mogelijk juist omdat je onwaarheden verkondigt.
Agrssie maakt iets namelijk niet meer of minder waar, blijkbaar ken je dat verschil niet?
Hou die praatjes maar voor jezelf, en kom eens voor de verandering af met feiten. Dus waar blijven die bronnen?

Citaat:
Daar gaan we weer met dat verhaaltje dat een huwelijk niet gebaseerd mag zijn op dwang,toch gebeurt dit omdat er meestal wordt aangehaald dat een goede moslim zijn of haar ouders dient te gehoorzamen en die zoeken vaak de partners voor het "arrangement" uit.
Jij hebt het over het islamtische huwelijk en ik zeg dat dwang daarin niet is toegelaten. Je hoeft je ouders ook niet te gehoorzamen als ze bv eisen dat je verschillende goden aanbidt. Misschien is dat voor iemand als jou niet duidelijk, maar een moslim weet wel beter.

Citaat:
Ja, in het Westen bepaald iemand meestal zelf met wie je trouwt, omdat je verliefd wordt op iemand, daar een relatie mee begint die kan uitmonden in een huwelijk, wat echter niet al noodzaak wordt gezien tot duurzaamheid in relaties. Het kan ook zonder huwelijk, vaka zijn partners al jaren samen voor men de stap zet, seks buiten het huwelijk is voor Westerlingen veel minder problematisch dan onder gelovige moslims, vandaar de plicht tot huwelijk.
Daar gaan we weer met dat Westerse superioriteitsgevoel. Wat maakt seks voor het huwelijk een garantie voor een goed huwelijk? Of wat maakt seks voor het huwelijk uit? Geef gewoon bronnen of studies, in plaats van te leuteren.

Citaat:
Welke bronnen wilt u voor de uitspraken die mannen zelf doen? Aan u komen ze dit vermoedelijk minder snel vertellen, maar als je er jarenlange banden mee aangaat vertellen mannen dit wel en vaak ken ik zowel hun vrouw als minnares.
Als jij inderdaad banden had aangelegd met mannen van allochtone origine, dan zou je al die leugens niet hoeven te vertellen. Het is nu wel duidelijk dat jij niet meer dan een bureaujob uitoefent, en nog nooit een allochtoon hebt aangesproken. Ik ben zelf allochtoonse, dus jij moet me niet gaan leren wat mijn cultuur inhoudt. Krijgen we die bronnen nog te zien, of geef je toe dat je niet meer dan leugens verspreidt. 80%, remember!

Citaat:
U staart u zelf blind op het seksuele aspect. Natuurlijk is dit van belang maar het gaato m veel meer, om affectie, liefde en warmte die blijkbaar in veel huishoudens bij moslims ontbreken, gezien de vele mannen die zelf toegaven of een minnares gehad te hebben of dit nog steeds te doen.
Bronnen, graag.

Citaat:
Als dit voor u een verassing is bent u misschien toch wat minder "goed op de hoogte" dan u wil doen geloven?
Ja, hoor, een gefrustreerde Vlaming, die al in verschillende posts heeft aangetoond dat ze iets tegen allochtonen heeft, zal het zeker beter weten dan een allochtoonse zelf? Ik vraag me af waar het plezier zit, om zomaar leugens te verspreiden.

Citaat:
Hoe vaak heeft u met moslims gesprekken gehad over dit onderwerp??
En gaf u de vrijheid om hier over te spreken zonder oordeel te vellen?
Dagelijks!

Kom je nu no af met bronnen? Of moet worden aangenomen dat u een leugenaar bent?
Oud 18 juli 2009, 18:22   #52
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Niets van aantrekken, met al dat zeveren en zagen willen ze (extreem-rechts) dat onze dochters een relatie beginnen met honden en paarden, wat betreft relatie met ouders, en familieleven, willen ze dat onze kindjes één keer per jaar tijdens kerstmis een "gelukkig nieuwjaar" smsje sturen, en dan zien ze hun ouders tijdens begrafenis om zeker te zijn van erfenis. : -(
Of als een vriend in de winkel drie eurocent tekort heeft, dan lenen ze het hem. Na drie dagen, vragen ze: stort je dat op mijn rekening, of wanneer krijg ik die 3 eurocent terug?

En volgens Alice is dat het echte westerse leven, en ze probeert het duidelijk op te dringen. Dat ze het maar voor zichzelf houdt.
Oud 18 juli 2009, 18:24   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Zijn jullie gehuwd ?
Oud 18 juli 2009, 20:15   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=anoniempje;4236241]
Citaat:

Hou die praatjes maar voor jezelf, en kom eens voor de verandering af met feiten. Dus waar blijven die bronnen?

Jij hebt het over het islamtische huwelijk en ik zeg dat dwang daarin niet is toegelaten. Je hoeft je ouders ook niet te gehoorzamen als ze bv eisen dat je verschillende goden aanbidt. Misschien is dat voor iemand als jou niet duidelijk, maar een moslim weet wel beter.

Daar gaan we weer met dat Westerse superioriteitsgevoel. Wat maakt seks voor het huwelijk een garantie voor een goed huwelijk? Of wat maakt seks voor het huwelijk uit? Geef gewoon bronnen of studies, in plaats van te leuteren.

Als jij inderdaad banden had aangelegd met mannen van allochtone origine, dan zou je al die leugens niet hoeven te vertellen. Het is nu wel duidelijk dat jij niet meer dan een bureaujob uitoefent, en nog nooit een allochtoon hebt aangesproken. Ik ben zelf allochtoonse, dus jij moet me niet gaan leren wat mijn cultuur inhoudt. Krijgen we die bronnen nog te zien, of geef je toe dat je niet meer dan leugens verspreidt. 80%, remember!

Bronnen, graag.

Ja, hoor, een gefrustreerde Vlaming, die al in verschillende posts heeft aangetoond dat ze iets tegen allochtonen heeft, zal het zeker beter weten dan een allochtoonse zelf? Ik vraag me af waar het plezier zit, om zomaar leugens te verspreiden.

Dagelijks!

Kom je nu no af met bronnen? Of moet worden aangenomen dat u een leugenaar bent?
Kijk, je blift jezelf heel agressief opstellen, waarom eigenlijk?
U gaat geen eerlijke discussie aan, het aanbidden van meerdere Goden zou betekenen dat je ouders vragen om je religie te loochenen; dat zal dus geen enkele ouder die gelovig moslim is van zijn of haar kinderen vragen. Maar binnen het wat Islamitische culturen menen ouders wel het recht te hebben om de partner van hun kinderen te kiezen. Dat was ook niet onlogisch, op het platteland , waar ook ter wereld is het gebruikelijk dat meisjes na huwelijk inwonen bij de schoonfamilie; Het kunnen vinden met je schoonmoeder maakt dit eenvoudiger, vaak zoeken moeders dus geschikte partners voor hun zonen.Want mogelijk brengt de schoonmoeder meer tijd met de schoondochter door dan de echtgenoot zelf, die buiten huis werkt.Dus omdat dit binnen culturen gebruikelijk is en was, zijn die gebruiken onveranderd gebleven, vaak legden zeer gelovigen uit dat kinderen vertrouwen moeten hebben in hun ouders, en omdat de koran gehoorzaamheid vraagt aan je ouders accepteren dat ouders weten wat ze doen. Een gearrangeerd huwelijk dus. Gaat dit steeds met grote dwang? Soms wel, wanneer een vader reeds zijn toestemming heeft gegeven bijvoorbeeld zal angst voor gezichtsverlies ertoe leiden dat druk wordt uitgeoefend, maar er zijn ook andere redenen.
Ouders zijn van de verantwoordelijkheid verlost om dochter maagd te houden wanneer ze eenmaal getrouwd is,bijvoorbeeld.
Want ookal zegt u dat seks voor of na een huwelijk er niet toe doet, veel moslims denken daar dan toch totaal anders over!

U bent wat belachelijk met uw vraag naar bewijs van bronnen! Ik wist niet dat ik steeds een schriftelijke verklaring had moeten vragen om dit aan u voor te leggen! Ik kan alleen maar getuigen dat bijzonder vele mannen dit toegeven in gesprekken. Ik vroeg ooit eens waarom je dan als je verliefd wordt op een andere vrouw niet scheidt. Dat leek me toch eerlijk, tegneover beide vrouwen. Maar die man antwoordde; op welke basis? Mijn vrouw is een goede echtgenote en betere moslim(a) dan ik ben en haar treft geen schuld, hoe kan ik haar dan die schande aandoen? Bovendien heb ik respect voor haar ookal kiest mijn hart anders. Het gaat dus niet steeds om enkel seksuele relaties, maar om meer.

U leeft hier wel in een Westerse cultuur dus waarom zou ik niet daarvanuit mogen redeneren? En waarom zou ik liegen? Welk belang zou ik daarbij hebben?
Mocht u correct lezen zou u weten dat ik niets "tegen allochtonen " heb.
Wel bezn ik kritischer geworden naarmate ik beter zicht kreeg op hun handelen en denken. Vreemd dat er zoveel hier willen wonen terwijl de vijandschap tegenover het Westen,anderen vaak groot is.
U bent eigenlijk daar zelf een voorbeeld van.
Oud 18 juli 2009, 20:57   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar binnen het wat Islamitische culturen menen ouders wel het recht te hebben om de partner van hun kinderen te kiezen. Dat was ook niet onlogisch, op het platteland , waar ook ter wereld is het gebruikelijk dat meisjes na huwelijk inwonen bij de schoonfamilie; Het kunnen vinden met je schoonmoeder maakt dit eenvoudiger, vaak zoeken moeders dus geschikte partners voor hun zonen.Want mogelijk brengt de schoonmoeder meer tijd met de schoondochter door dan de echtgenoot zelf, die buiten huis werkt.Dus omdat dit binnen culturen gebruikelijk is en was, zijn die gebruiken onveranderd gebleven,..... .
Eigenlijk wel grappig.
Bij kritiek op het pedofiel gedrag van de stichter wijzen ze steeds naar de tijdsgeest waarin de man leefde.
Waarom kijken ze dan ook niet naar de tijdsgeest waarin veel andere regeltjes tot stand kwamen?
De profeet zal toen ongetwijfeld zijn redenen gehad hebben om die regels in te voeren.
Ondertussen hebben we andere inzichten, kennis en middelen.
Ik denk maar aan het bewaren van vlees of gezondheidsproblemen bij het eten van bepaalde vleessoorten enz
Oud 18 juli 2009, 21:09   #56
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk, je blift jezelf heel agressief opstellen, waarom eigenlijk?
Zoals ik al zei, jij vindt de waarheid agressief. Jouw probleem.

Citaat:
U gaat geen eerlijke discussie aan, het aanbidden van meerdere Goden zou betekenen dat je ouders vragen om je religie te loochenen; dat zal dus geen enkele ouder die gelovig moslim is van zijn of haar kinderen vragen. Maar binnen het wat Islamitische culturen menen ouders wel het recht te hebben om de partner van hun kinderen te kiezen.
En het dwingen tot een huwelijk is geen teken van verloochenen van de religie? Jij werkt hier met dubbele standaarden, die je aanpast als het jou uitkomt. Dwang mag niet in een Islamitisch huwelijk. Period.

Citaat:
Dat was ook niet onlogisch, op het platteland , waar ook ter wereld is het gebruikelijk dat meisjes na huwelijk inwonen bij de schoonfamilie; Het kunnen vinden met je schoonmoeder maakt dit eenvoudiger, vaak zoeken moeders dus geschikte partners voor hun zonen.Want mogelijk brengt de schoonmoeder meer tijd met de schoondochter door dan de echtgenoot zelf, die buiten huis werkt.Dus omdat dit binnen culturen gebruikelijk is en was, zijn die gebruiken onveranderd gebleven, vaak legden zeer gelovigen uit dat kinderen vertrouwen moeten hebben in hun ouders, en omdat de koran gehoorzaamheid vraagt aan je ouders accepteren dat ouders weten wat ze doen.
Dat is de grootste zever die ik in tijden heb gelezen. Meen je dat nu echt serieus? Pas je dat nu toe op de hedendaagse allochtoonse jeugd? Man man man, dit moet ik laten lezen aan m'n vrienden.

Citaat:
U bent wat belachelijk met uw vraag naar bewijs van bronnen! Ik wist niet dat ik steeds een schriftelijke verklaring had moeten vragen om dit aan u voor te leggen!
Als jij afkomt met cijfers, moet je deze kunnen aantonen met behulp van onderzoek of bronnen. Dat zijn de waarden en normen die in een discussie gelden.

Citaat:
Ik kan alleen maar getuigen dat bijzonder vele mannen dit toegeven in gesprekken. Ik vroeg ooit eens waarom je dan als je verliefd wordt op een andere vrouw niet scheidt. Dat leek me toch eerlijk, tegneover beide vrouwen. Maar die man antwoordde; op welke basis? Mijn vrouw is een goede echtgenote en betere moslim(a) dan ik ben en haar treft geen schuld, hoe kan ik haar dan die schande aandoen? Bovendien heb ik respect voor haar ookal kiest mijn hart anders. Het gaat dus niet steeds om enkel seksuele relaties, maar om meer.
Jij praat met één man, en veralgemeent dat naar de volledige allochtone bevolking? En dat brengt jouw geloofwaardigheid hoger dan die van een allochtoon zelf?

Citaat:
U leeft hier wel in een Westerse cultuur dus waarom zou ik niet daarvanuit mogen redeneren? En waarom zou ik liegen? Welk belang zou ik daarbij hebben?
Mocht u correct lezen zou u weten dat ik niets "tegen allochtonen " heb.
Wel bezn ik kritischer geworden naarmate ik beter zicht kreeg op hun handelen en denken. Vreemd dat er zoveel hier willen wonen terwijl de vijandschap tegenover het Westen,anderen vaak groot is.
U bent eigenlijk daar zelf een voorbeeld van.
Ik koester helemaal geen vijandschap ten opzichte van het Westen. Want ik beschouw jou niet tot een deel van het 'modale' Westen. jij bent een gefrustreerd persoon, met problemen die je af reageert hier op dit forum en tegenover allochtonen. Ik heb niet meer dan medelijden met je.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 18 juli 2009 om 21:11.
Oud 18 juli 2009, 21:34   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, jij vindt de waarheid agressief. Jouw probleem.

En het dwingen tot een huwelijk is geen teken van verloochenen van de religie? Jij werkt hier met dubbele standaarden, die je aanpast als het jou uitkomt. Dwang mag niet in een Islamitisch huwelijk. Period.

Dat is de grootste zever die ik in tijden heb gelezen. Meen je dat nu echt serieus? Pas je dat nu toe op de hedendaagse allochtoonse jeugd? Man man man, dit moet ik laten lezen aan m'n vrienden.

Als jij afkomt met cijfers, moet je deze kunnen aantonen met behulp van onderzoek of bronnen. Dat zijn de waarden en normen die in een discussie gelden.

Jij praat met één man, en veralgemeent dat naar de volledige allochtone bevolking? En dat brengt jouw geloofwaardigheid hoger dan die van een allochtoon zelf?

Ik koester helemaal geen vijandschap ten opzichte van het Westen. Want ik beschouw jou niet tot een deel van het 'modale' Westen. jij bent een gefrustreerd persoon, met problemen die je af reageert hier op dit forum en tegenover allochtonen. Ik heb niet meer dan medelijden met je.
Ik praatte niet met een man maar met veel mannen, u mag rustig beweren dat ik lieg, gefrustreerd ben, me af reageer op allochtonen, een marginale mening verdedig maar u beschouwt uzelf desondanks als een waardige gesprekspartner.Ik dus niet; uw agressie staat een normaal gesprek in de weg, dialoog bestaat niet uit agressie, misschien moet je daar eens met je vriendne overpraten, uw medelijden is trouwens amusant.
Oud 18 juli 2009, 21:37   #58
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik praatte niet met een man maar met veel mannen, u mag rustig beweren dat ik lieg, gefrustreerd ben, me af reageer op allochtonen, een marginale mening verdedig maar u beschouwt uzelf desondanks als een waardige gesprekspartner.Ik dus niet; uw agressie staat een normaal gesprek in de weg, dialoog bestaat niet uit agressie, misschien moet je daar eens met je vriendne overpraten, uw medelijden is trouwens amusant.
Dat is een gemakkelijke manier om van de discussie af te wijken. Je gooit hier met cijfers, maar kan geen bronnen aanhalen. Jij bent diegene die geen waardige gesprekspartner is.

Sowieso, wat doet je denken dat je geloofwaardigheid hoger is dan die van een allochtoon? Je leeft in een droomwereld, één die je nodig hebt om je haat en frustraties te kunnen blijven spuien. Dat is amusant, doch zielig.
Oud 18 juli 2009, 21:57   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een gemakkelijke manier om van de discussie af te wijken. Je gooit hier met cijfers, maar kan geen bronnen aanhalen. Jij bent diegene die geen waardige gesprekspartner is.

Sowieso, wat doet je denken dat je geloofwaardigheid hoger is dan die van een allochtoon? Je leeft in een droomwereld, één die je nodig hebt om je haat en frustraties te kunnen blijven spuien. Dat is amusant, doch zielig.
Waarschijnlijk zal de bron noch cijfers u bevallen
http://www.flwi.ugent.be/cie/ingpersaey/inpersaey2.htm
Een greep eruit:

Citaat:
Van de zeven gehuwde informanten, hebben er zes zelf hun partner gekozen. Vaak gebeurde dit onder veel tegenkantingen van de ouders. Vier van de zes meisjes hebben problemen ondervonden met hun ouders omwille van hun partnerkeuze. De redenen zijn van alle aard, gaande van politieke redenen tot al iemand anders op het oog hebben voor hun dochter. Dat heeft soms heel verregaande gevolgen, verminderd contact of een volledige breuk met de ouders zijn daar voorbeelden van. Hun gemiddelde huwelijksleeftijd was 18 ?* 19 jaar.
Dat betekend dus dat slechts 2/7 echt de vrije keuze hadden.
Ik vrees dat zelfs Vbers beter doen.
Oud 18 juli 2009, 22:01   #60
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar binnen het wat Islamitische culturen menen ouders wel het recht te hebben om de partner van hun kinderen te kiezen. Dat was ook niet onlogisch, op het platteland , waar ook ter wereld is het gebruikelijk dat meisjes na huwelijk inwonen bij de schoonfamilie; Het kunnen vinden met je schoonmoeder maakt dit eenvoudiger, vaak zoeken moeders dus geschikte partners voor hun zonen.Want mogelijk brengt de schoonmoeder meer tijd met de schoondochter door dan de echtgenoot zelf, die buiten huis werkt.Dus omdat dit binnen culturen gebruikelijk is en was, zijn die gebruiken onveranderd gebleven, vaak legden zeer gelovigen uit dat kinderen vertrouwen moeten hebben in hun ouders, en omdat de koran gehoorzaamheid vraagt aan je ouders accepteren dat ouders weten wat ze doen. Een gearrangeerd huwelijk dus.
Dit fenomeen van gearrangeerde huwelijken is niet iets typisch islamitisch, maar iets van feodale plattelandsculturen. In India onder Hindoes komt het bvb ook veelvuldig voor.

Bon, we leven hier in de 21e eeuw in een post-industriële samenleving. In deze tijd zijn gearrangeerde huwelijken uit de tijd. Niet dat zelf uitgekozen partners altijd een beter huwelijk opleveren, maar dan ben je zelf wel verantwoordelijk voor die keuze en wordt die niet bepaald door dwang in meer of mindere mate.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 18 juli 2009 om 22:03.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be