Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2004, 13:53   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
zeg maar wolf, ik vind je voorstellen nog zo slecht niet.
1) je geeft ze een opleiding (wie kan daar tegen zijn), van mijn part verplicht.
Hoe ga je dat nu verplichten als je al opgescheept zit met wachtlijsten nog voor de verplichting ingaat?

Blijkbaar heeft niemand daar een antwoord op...
Indien ze zelf voor de financiering van die inburgeringscursus moeten instaan, dan hoeft de belgische belastingbetaler daar geen extra voor vrij te maken en kunnen die cursussen onmiddellijk ingevuld worden.

Me dunkt komen ze toch allemaal uit VRIJE WIL naar hier? Waarom kunnen ze dan niet uit VRIJE WIL zélf hun cursus betalen?

Om een rijbewijs te bekomen moet je ook zelf betalen dacht ik, en ook een rijbewijs is noodzakelijk om aan een job te geraken voor de meeste mensen. Worden rij-cursussen betaald door de staat ? (autochtonen bedoel ik dan, ik hoorde dat mensen met een allochtone achternaam( belg+vreemdeling) wèl gratis rijlessen konden krijgen)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 14:37   #42
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Nogal simplistisch hoor.

Zelf betalen klinkt inderdaad logisch, maar welk inkomen moet dit dan dragen?
Als je de realiteit wil aanwijzen, wil ik je ook aantonen dat de inkomens van de nieuwe vreemdelingen of je het leuk vind of niet toch op onze schouders terecht komen.

Rijbewijzen worden zo ook betaald door de uitkering die de werkloze nieuweling krijgt.
Zelfs jij kan gratis rijlessen bekomen als je lid bent van KWB.

Uw redenering brengt uwzelf in cirkeltjes. Een "L" meer in jouw naam zou je nog goed staan.
Laat me even uitleggen.
Inburgeringscursus zelf betalen dmv uitkering om cursus met inkomen te betalen heb je werk nodig voor te werken moet je ingeburgerd zijn, anders geraak je er niet aan. inburgering moet je zelf betalen dan toch maar met de uitkering zeker...
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 14:38   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is er wèl geld over om cursussen arabisch aan te bieden?

Dit vond ik op www.moslim.be

http://www.moslim.be/forum/viewtopic.php?t=12

Citaat:
hallo idereen , zeg ik zit met een probleem , namelijk zou ik willen het arabich leren lezen , spreken , en schrijven , mijn oproep is nu
is er iemand of kan mij in contact brengen die mij dat kan aanleren
[size=6]natuurlijk vraag ik dit niet gratis[/size] ,
antwoord:

Citaat:
er zijn verschillende taalcursussen in Vlaanderen waar je dat kan volgen. Een vriendin van mij volgde arabische lessen in Gent

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 april 2004, 14:43   #44
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Blijkbaar is er wèl geld over om cursussen arabisch aan te bieden?

Dit vond ik op www.moslim.be

http://www.moslim.be/forum/viewtopic.php?t=12

Citaat:
hallo idereen , zeg ik zit met een probleem , namelijk zou ik willen het arabich leren lezen , spreken , en schrijven , mijn oproep is nu
is er iemand of kan mij in contact brengen die mij dat kan aanleren
[size=6]natuurlijk vraag ik dit niet gratis[/size] ,
antwoord:

Citaat:
er zijn verschillende taalcursussen in Vlaanderen waar je dat kan volgen. Een vriendin van mij volgde arabische lessen in Gent
Just alsof arabieren arabische les gaan volgen...

Die lessen zijn er dus niet zozeer voor arabieren, maar voor niet arabieren of reeds geïntegreerde arabieren die hun moedertaal niet kennen.

Ik blijf dus met de vraag zitten hoe je de verplichte inburgering nu in praktijk wil aanpakken,zonder circulaire gedachten of wachtlijsten.
Oud 29 april 2004, 15:01   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal simplistisch hoor.

Als je de realiteit wil aanwijzen, wil ik je ook aantonen dat de inkomens van de nieuwe vreemdelingen of je het leuk vind of niet toch op onze schouders terecht komen.

Rijbewijzen worden zo ook betaald door de uitkering die de werkloze nieuweling krijgt.

Uw redenering brengt uwzelf in cirkeltjes. Een "L" meer in jouw naam zou je nog goed staan.
Laat me even uitleggen.
Inburgeringscursus zelf betalen dmv uitkering om cursus met inkomen te betalen heb je werk nodig voor te werken moet je ingeburgerd zijn, anders geraak je er niet aan. inburgering moet je zelf betalen dan toch maar met de uitkering zeker...
als ik een verse Masai bruidegom wil gaan importeren uit Kenia dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik op basis van MIJN INKOMEN, mijn IMPORTBRUIDEGOM zijn inburgeringscursus betaal. Ik zie echt geen enkele reden waarom JIJ dat voor mij zou moeten doen! Uiteindelijk geniet JIJ ook niet van de voordelen die ik zie in mijn import masai krijger!

En ik bedoelde ook niet dat rijlessen worden betaald met het geld van de werkloosheidsuitkering, maar weldegelijk als EXTRA BOVENOP de uitkering aangeboden worden aan mensen met een vreemd klinkende achternaam. (Als je Janssens heet en werkloos bent dan moet je hem weldegelijk zelf betalen, als je werkloze Mahabouch heet kan je hem gratis krijgen, zelfs al kwam je grootvader in 1956 al naar hier)

Oud 29 april 2004, 17:05   #46
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nogal simplistisch hoor.

Laat me even uitleggen.
als ik een verse Masai bruidegom wil gaan importeren uit Kenia dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik op basis van MIJN INKOMEN, mijn IMPORTBRUIDEGOM zijn inburgeringscursus betaal. Ik zie echt geen enkele reden waarom JIJ dat voor mij zou moeten doen! Uiteindelijk geniet JIJ ook niet van de voordelen die ik zie in mijn import masai krijger!

En ik bedoelde ook niet dat rijlessen worden betaald met het geld van de werkloosheidsuitkering, maar weldegelijk als EXTRA BOVENOP de uitkering aangeboden worden aan mensen met een vreemd klinkende achternaam. (Als je Janssens heet en werkloos bent dan moet je hem weldegelijk zelf betalen, als je werkloze heet kan je hem gratis krijgen, zelfs al kwam je grootvader in 1956 al naar hier)
Dat laatste is grote onzin!
Ik heet "Mahabouch" [size=1](bijna maar het scheelt niet veel)[/size]

Zomaar uit je nek kletsen houdt duidelijk risico's in dat je verhaaltjes 'ontsluierd' kunnen worden.

Niet alle nieuwkomers zijn importbruide(gomme)n.
Niet iedere nieuwe Belg heeft een inkomen.
Ze gooien je hier dood met de cijfers en je hebt de praktijk nog niet door.
Alleen als het om te klagen gaat, maar als het je voorstellen in het niets doet opgaan, vergeet je ze maar al te graag.

Jij zegt: "Als, als, als,..."
Ik zeg : "Dan, dan, dan,..."
Oud 29 april 2004, 17:16   #47
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Skill zei: Ik heet "Mahabouch"

Hij word met elke posting idioter.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 17:51   #48
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Teveel kriek!

Ik ben diep genoeg aant zinken om jou niveau te raken.

Als het van een pseudo-intellectuele ééndagsvlieg met korte beentjes zoals jij komt, beschouw ik het als een compliment!
Oud 29 april 2004, 18:49   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Skill is gewoon jaloers omdat ik een Masai verkies boven hem 8)

(en verder zou hij eens beter sommige positieve discriminatie maatregelen moeten opzoeken).

Oud 29 april 2004, 19:00   #50
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Teveel kriek!

Als het van een pseudo-intellectuele ééndagsvlieg met korte beentjes zoals jij komt, beschouw ik het als een compliment!

Veritas parit odium!(Juvenalis)
Oud 29 april 2004, 20:59   #51
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Skill is gewoon jaloers omdat ik een Masai verkies boven hem 8)

(en verder zou hij eens beter sommige positieve discriminatie maatregelen moeten opzoeken).
Nadat u mij een antwoord geeft op de door jouw ontweken vraag.
Oud 29 april 2004, 21:00   #52
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Teveel kriek!

Veritas parit odium!(Juvenalis)
Delirium Tremens!
Oud 30 april 2004, 10:27   #53
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dit was je blijkbaar vergeten. Stimuleren om de stap te zetten terugkeerpremies, werkloosheidsuitkeringen verminderen, kinderbijslag verminderen, subsidiëren van allochtonen die in het thuisland een bedrijfje willen opstarten,...
grondwettelijk gezien zijn de vetgedrukte maatregelen quasi onmogelijk. Tenzij je een aanpassing doet van die grondwet, maar daar heb je nog altijd een 2/3de meerderheid voor nodig dit krijgt het blok nooit voor elkaar.
Oud 30 april 2004, 10:32   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

om werkloosheidsuitkeringen te verminderen voor niet-belgen denk ik toch niet dat de GRONDWET moet worden aangepast hoor.

En een beperking inleggen voor niet duidelijk bewijsbare kinderen in het buitenland lijkt me ook niet zo'n ingewikkelde wetgeving.

Oud 30 april 2004, 10:37   #55
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
om werkloosheidsuitkeringen te verminderen voor niet-belgen denk ik toch niet dat de GRONDWET moet worden aangepast hoor.

En een beperking inleggen voor niet duidelijk bewijsbare kinderen in het buitenland lijkt me ook niet zo'n ingewikkelde wetgeving.
in de discussie die wij aan het voeren waren ging het weldegelijk om 3de en 4de generatie-allochtonen. die hebben de belgische nationaliteit. dus wel een probleem met de grondwet
Oud 30 april 2004, 10:57   #56
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

in de discussie die wij aan het voeren waren ging het weldegelijk om 3de en 4de generatie-allochtonen. die hebben de belgische nationaliteit. dus wel een probleem met de grondwet
In een andere thread heb ik vermeld dat, bij nazicht in de kruispuntbank, van een beperkt aantal dossiers door het OCMW Antwerpen, er 11 op 15 steuntrekkers, tegelijkertijd aan het werk waren.

Welnu, de leiding van het OCMW Antwerpen vertikt het momenteel om concrete richtlijnen te geven inzake zowel systematische controles als maatregelen tegen de fraudeurs.

Blijkbaar is dit delicaat onderwerp 'to hot' voor de verkiezingen.

En de fraudeur, hij fraudeert verder.

Wat is dan de zin van maatregelen????
Oud 30 april 2004, 11:20   #57
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zouden ze haar inkomen dan ook maar verminderen voor hare masai?
Top Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 17:08   #58
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
In een andere thread heb ik vermeld dat, bij nazicht in de kruispuntbank, van een beperkt aantal dossiers door het OCMW Antwerpen, er 11 op 15 steuntrekkers, tegelijkertijd aan het werk waren.

Welnu, de leiding van het OCMW Antwerpen vertikt het momenteel om concrete richtlijnen te geven inzake zowel systematische controles als maatregelen tegen de fraudeurs.

Blijkbaar is dit delicaat onderwerp 'to hot' voor de verkiezingen.

En de fraudeur, hij fraudeert verder.

Wat is dan de zin van maatregelen????
er is niemand die ontkent dat er maatregelen moeten getroffen worden tegen fraudeurs. ik geloof niet dat er rond dit onderwerp veel discussie mogelijk is.
Oud 30 april 2004, 17:51   #59
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dit was je blijkbaar vergeten. Stimuleren om de stap te zetten terugkeerpremies, werkloosheidsuitkeringen verminderen, kinderbijslag verminderen, subsidiëren van allochtonen die in het thuisland een bedrijfje willen opstarten,...
grondwettelijk gezien zijn de vetgedrukte maatregelen quasi onmogelijk. Tenzij je een aanpassing doet van die grondwet, maar daar heb je nog altijd een 2/3de meerderheid voor nodig dit krijgt het blok nooit voor elkaar.
Daar zal een totaal andere aanpak van de immigratieproblematiek voor nodig zijn, één die gericht is op de begeleide terugkeer van vreemdelingen naar het land van herkomst.

-Een parlementaire commissie oprichten ivm het immigratie en vreemdelingenprobleem (problematiek onderzoeken en een diepgaande parlementaire en maatschappelijke discussie in verband met het vreemdelingen- en immigratieprobleem op gang brengen).

-Oprichten van een staatssecretariaat voor immigratiezaken (organiseren van de begeleide terugkeer).

-Een studie uitvoeren ivm de kosten/batenanalyse van de massale aanwezigheid van vreemdelingen in ons land.

-Een volksraadpleging organiseren over het immigratieprobleem (de meest democratische weg om de mening van de bevolking te kennen over het vreemdelingenprobleem).
Oud 1 mei 2004, 07:25   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik denk niet dat iemand een probleem maakt over belgen die kindergeld ontvangen voor de kinderen die hier te lande wonen! Een stomme autochtoon wiens kinderen niét bij hem/haar zijn ingeschreven krijgt ook geen kindergeld. Het kindergeld voor autochtonen wordt enkel uitbetaald aan degene waarbij de kinderen EFFECTIEF zijn ingeschreven. Het lijkt me dan ook evident dat er geen kindergeld moet worden uitbetaald voor kinderen die in het buitenland verblijven en geen Belgisch adres hebben.

Het is heel simpel om kinderen in landen waar geen exacte bevolkingsregisters zijn als 'eigen' kinderen te laten registreren bij het kinderbijslagfonds. Ik vraag me trouwens af waarom ik geen kindergeld krijg voor mijn 5 kinderen in Marokko? Zou het zijn omdat ik een vrouw ben en de kinderen mijn naam niet dragen?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be